News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

#11250
Apropo de secretomania romameasca. In alta viata de ONG eram intr-o organizatie studenteasca internationala, organizam un curs de vara la noi, si la schimb studenti de la noi plecau la curs de vara in diferite universitati din Europa. Totul era la liber, organizatia europeana facea un afis frumos cu lista cursurilor, studentii vedeau afisul, trimiteau o aplicatie la organizatorul din orasul european respectiv, aia ii selectau sau nu.

Stiti ce-au facut romanasii nostri? Au luat afisele si le-au dus la ei in camera, sa stie numai ei. A trebuit sa punem paza la afise.

pasadia

#11251
Da, cristi, stiu ca problema cu secretomania la romani e veche. Si da, eu chiar cred ca problema de baza sta in aceasta chestiune, identificata de tine (dar am avut si eu destule experiente in trecut in acest sens):

QuoteAltii stiu ca informatia e putere, noi o avem, pulimea nu

Dar uite, fac o schema simpla ca sa intelegi interesul meu. Despre acest "studiu" (folosesc ghilimele tocmai pentru a transmite ca ma indoiesc si eu de calitatea lui, oricat de mult ar fi participat expertii BEI-PASSA la conceperea lui), s-a pomenit prima oara in acest mesaj. Scris de Dagda, un membru al forumului pe care il cunosc si care lucreaza pentru un parlamentar - drept urmare i-am cerut din start sa solicite documentul prin intermediul cailor parlamentare. (la acel moment nici macar nu credeam ca exista un asemenea studiu, nici in faza de pregatire, nici terminala - nu de alta dar mi s-ar fi parut normal ca MT/CNAIR sa fi anuntat intentia de a fi derulat studiul).

S-a simtit horatiu (nu stiu de ce, chiar nu era la adresa lui), dar a zis ca a pregatit deja interpelarea - inca nu am gasit-o la adresa asta, dar recunosc ca poate nu am verificat suficient de atent, listele de acolo fiind destul de lungi.

Apoi au venit niste mesaje care au dat de inteles ca acel studiu chiar exista (sau e in lucru) si apoi postarea lui cove_adrian, cea de pe FB, care dadea si un nume extrem de precis pentru acest studiu si citate din el. Moment in care, evident, din nou am cerut sa fie facut public. Si nu de catre MT/CNAIR, nu am pretentia ca ei sa reactioneze, ci de la cei care clameaza transparenta in alte situatii (dagda lucreaza pentru un parlamentar USR, cove_adrian stiu ca era foarte suparat ca CESTRIN-ul nu da datele de MZA public...). Atata timp cat exact oamenii care inteleg ca e nevoie de transparenta nu o practica in momentul in care au sansa (in ciuda oricaror NDA, daca acestea exista), nu prea cresc sansele ca noi, ca societate, sa ne schimbam...

Si uite, iti povestesc si eu din experiente personale. Era campania pentru locale din 2016, evident ca aeroportul Brasov era pe buzele tuturor. Si eu insistam, cu fiecare ocazie, ca SF-ul acestuia sa fie facut public. Raspunsul pe care il primeam era ca el e public, ca sa vin la ei la birou (a doua zi, preferabil) si mi-l vor da sa-l studiez). Si eu le spuneam ca asa ceva nu inseamna ca e public. El trebuia pus in format electronic si incarcat pe un site cu acces liber. In plus ideea de a merge la ei (expresia lor fiind "bem o cafea") trăda de fapt modul in care conditionau un gest normal si firesc de stabilirea unei relatii de prietenie sau de depedenta.
Si pana la urma am ajuns la ei, pregatiti fiind sa pozam fiecare poza si sa il facem astfel public. Moment in care "un exemplar era la tradus si altul era plecat cu o delegatie la Bucuresti la SRI pentru nu stiu ce discutie despre viitoarea vama". Si-a mai durat apoi cateva luni pana cand in sfarsit l-au facut public... 

cristi5

#11252
E de admirat munca ta de a deschide informatia. In cartea lui despre primii hackeri (care erau personaje pozitive), Steven Levy enunta un principiu al lor:

all information wants to be free

Si eu ma ghidez dupa acest principiu, poate c-ai observat. Dar daca stiu ca publicarea poate sa le faca probleme altora (din cauza lipsei de transprenta a sursei), nu pot sa-l aplic. Deja si-a pierdut un om jobul partial din cauza mea si a entuziasmului meu pt deschidere aplicat intr-o societate inchisa. (Apropo acum inteleg de ce Soros si "societatea deschisa" sunt dusmanii  politicii romanesti)

Trebuie stiut statutul legal al oricarui document (de) publicat. Se invoca drepturi de autor si altele... Eu am spus ca orice document facut pe bani publici ar trebui sa fie public, mai putin aparare si siguranta nationala. Dar pana atunci...

Si da, studiul e o porcarie, cum sa ai MZA de tip "singur pe drum" (3000 pe o trecere montana asta inseamna) si sa nu iei in calcul half-profile? OK poate asa a fost caietul lor de sarcini (ca politicul nu are altceva in vocabular), dar daca esti vertical si profesionist zici "ce imi ceri tu nu are sens".

ultrasbz

"O companie din România construiește un drum modern care leagă două sate montane din regiunea Transcarpatia

Transcarpatia  beneficiază de o colaborare eficientă cu firmele românești. Pentru prima dată în istoria raionului Teaciv (Teceu) localitățile montane  Ust-Chernaya și Lopukhov  vor beneficia de drumuri asfaltate ce vor lega cele două sate.

Compania românească de construcție a drumurilor  și autostrăzi SC "Trameco" S.A. încheie reparația și recondiționarea curentă a drumului "Ust-Chernaya-Lopukhov" din raionul  Teaciv (Teceu).

Gennady Moskal, președintele Administrației regionale de stat Transacrpatia  subliniază că în câteva zile, după terminarea reparației, aceste două sate situate la  mare altitudine vor avea  legătura  pentru prima dată în istoria existenței lor  cu  drum modern, de înaltă calitate

De subliniat că acest caz nu este unul exclusiv în ultimii trei ani, câteva sate montane din preajma localității  Ust-Chernya, pentru prima dată în istorie au beneficiat  de drumuri  asfaltate  și de căi de acces modern.

Colaborarea  ucraineano-română în domeniul construcției și recondiționării drumurilor  înregistrează succese în raioanele Teaciv (Teceu) și  Rahiv (Rahău) – raioane populate de români. Sursa de finanțare –  Fondul de stat de dezvoltare  regională.

BucPress"

sursa

ovicor

 - Ce inseamna PPP ?
- Paravan Pentru Parandarat !
  Sursa: Ionel Danca, purtator de cuvant PNL, ironie la adresa guvernantilor.

TibiV

GENIAL!
(Colegii ardeleni, nu mi-o luati in nume de rau, ca sunt si eu juma' ardelean...)

Bade, ce faci, șezi și cugeți?
Nu, am gătat de cugetat, amu doară șed!



Oamenii sunt cei care spun povesti... Uneori si atunci cand nu fac nimic.
Uneori, povestile sunt minunate!...

Marcel,
iarasi... chapeau!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

wifi

Multumim, felicitari !!!

Dorel putea sa puna aici un stalp din sticla, transparent, sa se vada indicatorul de dupa el  :lol:

Quote from: marcelbanu on November 16, 2018, 09:26:35 AM


Ionut

România stă bine în regiune la infrastructură, dar parcă ar fi pe alt continent comparativ cu vestul Europei. Care sunt cele mai mari vulnerabilităţi?

Din 160 de state analizate în ediţia din 2018 a indexului performanţei logistice (LPI - The Logistics Performance Index), studiu realizat de Banca Mondială, România ocupă locul 48, în timp ce Germania este liderul global în ceea ce priveşte calitatea infrastructurii. Care sunt cele mai importante puncte slabe? LPI funcţionează ca un agregator prin care este oglindită calitatea infrastructurii din 160 de state. În calculul acestuia sunt luaţi în considerare şase factori: eficienţa vămilor, calitatea comerţului şi a infrastructurii de transport, uşurinţa cu care pot fi aranjate transporturi la preţuri competitive, calitatea serviciilor şi competenţa celor activi în domeniul logistic, trasabilitatea transporturilor şi frecvenţa livrărilor la timp în totalul transporturilor.



ZF

alin2pas

Suntem bine în regiune... Parcă suntem chiorii între orbi! La ritmul de lucru din Bulgaria, ne depășesc cu siguranță în privința infrastructurii și ne vor depăși la scorul LPI. Pe cât se pare, Serbia a găsit modul de închidere a divergențelor cu Kosovo și va putea adera la UE în câțiva ani, iar acest lucru va oferi o legătură alternativă între Balcani și Europa centrală. Având în vedere (dez)interesul României manifestat în dezvoltarea rețelelor de transport, s-ar putea să asistăm la o modificare a rutelor europene principale de transport, iar acestea să ocolească România; porturile Varna și Burgas s-ar putea să depășească Constanța la importanță ca noduri de tranzit de mărfuri. Lumea nu stă în loc până ne dezmeticim noi; când se vor trezi guvernanții noștri la realitate, s-ar putea să fie prea târziu. Belgradul e legat prin autostrăzi de Europa de vest și de Budapesta, e în curs de construcție o autostradă de legătură cu Grecia prin Macedonia, iar o autostradă între Sofia și Nis s-ar face mult mai repede decât porțiunile lipsă dintre București și Nădlac. Peste 10 ani s-ar putea să nu mai existe interes din partea Uniunii Europene pentru subvenționarea construcției de autostrăzi în România.

adiarc

Cehia,Polonia,Ungaria,Slovenia..... :cheers:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alin2pas

Nu ne mai uităm la ele. România e ca o mașină care are în loc de parbriz o oglindă retrovizoare imensă; nu-i vedem decât pe cei de după noi, până când nu va mai fi nimeni după noi.

marinul

ciudat clasamentul  ???. Slovacia are autostrada de la vest la est si se lucreaza la loturile lipsa. Serbia la fel de la nord la sud autostrada. Ambele capitale ale acestor tari sunt traversate de o autostrada/drum expres, nu inteleg cum pot fi sub noi

marinul

stiu ca nu facem politica aici, dar este un interviu care merita ascultat. Spune multe despre cum se poate rezolva anumite probleme legate de insfrastructura

https://www.europafm.ro/fostul-prim-vicepresedinte-pnl-ilie-bolojan-catre-opozitie-faceti-o-alianta-altfel-pierdeti/

dr4qul4

Simplu. Vorbim de logistica. Nu doar de rutier si CF. Stam bine la Dunare, la Marea Neagra. Banuiesc ca intra in calcul si liniile electrice, gazoductele si oleoductele precum si fibra optica. In plus tiristii nostri sunt informatizati si organizati. Nu am probleme cand dau comenzi de la muca, fie ca vorbim de comenzi din Italia, Slovenia, Germania Spania sau Belgia. Dureaza o zi in plus transportul (fta de autostrada) dar gasesc mereu camion imediat.

Ieri am dat comenzi de black friday, azi deja mi-a venit una si le am programate si pe restul pt urmatoarele zile.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

Primarul municipiului Orhei, Ilan Shor, a găsit soluția pentru ca iarna să mai fie nevoit să curețe trotuarele de zăpadă, dar și să nu mai fie accidente în care oamenii îți fracturau membrele din cauza gheții de pe trotuare. Ilan Șor a dat startul construirii încălzirei sub trotuare.

Pavajul de pe trotuarele din Orhei sunt scoase, iar pe sub ele se trag țevi prin care va curge apă caldă. Apa caldă oricum trece pe sub pământ pentru a ajunge în casele oamenilor și Primăria din Orhei a luat o decizie de a îmbina utilul cu plăcutul.

https://moldovandream.com/2018/11/15/fotoilan-sor-construieste-in-orhei-trotuare-cu-incalzire-ca-sa-topeasca-iarna-zapada-de-pe-ele/?fbclid=IwAR1zVfL6_G8qPnmh0kwf0tJ7-PpfyqR7vNd_hf2GIlcnF7GCBrMRHnGQaK8