News:

.

Main Menu

Electromobilitate

Started by Ionut, January 09, 2017, 07:51:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Apare încă o reţea de "benzinării" electrice: Renovatio şi Telekom Croaţia pariază peste 3,1 mil. euro pe 56 de staţii electrice de încărcare în România

În trei ani, investiţia ar trebui să fie finalizată şi va face posibilă deplasarea cu maşinile electrice pe distanţe lungi rezolvând astfel una dintre principalele probleme ale mobilităţii electrice, autonomia încă redusă. Renovatio şi Telekom Croaţia vor ca în următorii trei ani să monteze 69 de staţii de încărcare rapidă şi 4 de încărcare ultra-rapidă în România şi Croaţia, 56 de staţii, dintre care trei vor fi ultrarapide urmând să fie realizate pe plan local.

ZF

kitsune

#16
Ascultam azi la radio că în Suceava (?) s-au inaugurat 27 de stații de încărcare, 15 rapide parcă şi restul nu mai ştiu. Caut ştirea.
Am găsit-o, sunt 28 de stații, 14 standard şi 14 rapide. Şi doi proprietari de maşini electrice în oraş. Dar ideea e că vor să cumpere autobuze electrice.

Ştirea aici

LE: Dintr-un ziar local aflăm că sistemul este cu card luat gratuit de la primărie şi:
"Cardurile pot fi folosite la toate staţiile din municipiul Suceava, cu excepţia autovehiculelor aflate în tranzit, care se pot alimenta doar de la sediile din Areni şi din Burdujeni ale Primăriei, ,,unde vor lua legătura cu ofiţerul de serviciu"."
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

MOL România a deschis prima staţie de încărcare pentru autovehicule electrice. Urmează încă 14 unităţi

MOL România a deschis prima staţie de încărcare pentru autovehicule electrice  în perimetrul benzinăriei din zona Nicolae Caramfil din Bucureşti, alte 14 staţii urmând să fie inaugurate până la finele anului în cadrul proiectului european NEXT-E. Alimentarea autovehiculelor la staţia de încărcare electrică se face prin curent alternativ şi curent continuu de 50 kW, staţia fiind astfel compatibilă cu orice tip de autovehicule vândute în Europa şi Asia, electric sau hybrid.

ZF

TibiV

http://0-100.hotnews.ro/2018/03/06/lovitura-pentru-masinile-electrice-in-romania-tarifarea-incarcarii-mai-costisitoare-decat-un-plin-de-carburant-fosil/

Quote
Cele mai multe stații de încărcare pentru automobile electrice din România ofereau energie gratuit, pentru a încuraja adopția mașinilor electrice, dar posesorii acestor automobile au parte de o surpriză: tarifarea încărcării va fi mai costisitoare decât cumpărarea de benzină sau motorină, pentru aceeași distanță de parcurs. Cea mai importantă rețea națională de încărcare începe taxarea în 19 Martie 2018, la circa doi ani distanță de la montarea primelor stații în România.

Planul tarifar este redat integral mai jos, iar niște calcule simple arată că încărcarea de la 0 la 100% a unui BMW i3 sau Volkswagen e-Golf la 50 kW (cea mai puternică priză disponibilă în România, care încarcă o astfel de mașină în circa 45 de minute) va costa circa 70 Lei (abonament Start), sumă cu care poate fi parcursă o distanță de 130-230 km (în funcție de condițiile meteo și de configurația traseului).

În cazul abonamentului Entry costul pentru o astfel de încărcare va fi de 40 Lei (dar există și un cost fix lunar de 99 Lei, indiferent de numărul de încărcări), iar în cazul abonamentului Fast o încărcare va costa 18 Lei (dar și alți 220 Lei/lună, cost fix, indiferent de numărul de încărcări).


Cu alte cuvinte, pentru mașinile care se pot încărca cu maximul de curent pe care îl poate livra stația, costul unei încărcări va fi cuprins între 18 Lei și 70 Lei, în funcție de tipul de abonament. Costul cel mai bun presupune însă și un abonament în valoare fixă de 220 Lei/lună, încheiat pe minimum 12 luni, sumă ce echivalează un plin de benzină sau motorină la o mașină de clasă B sau C.

Pe scurt, parcurgerea unei distanțe de 200 km (în medie) cu un Volkswagen e-Golf sau BMW i3 va costa 70 Lei, fără alte obligații contractuale, abonamente sau taxe.

Cu aceeași sumă pot fi cumpărați 12-13 litri de benzină sau motorină – cantitate suficientă pentru a parcurge 200 km în regim mixt sau extraurban cu orice mașină care folosește combustibil fosil și are performanțe dinamice comparabile.

Modul de taxare gândit de cea mai importantă rețea națională de încărcare complică lucurile pentru posesorii de mașini electrice, în loc să le simplifice: un lanț de benzinării nu-ți percepe un abonament lunar de 99 Lei sau 220 Lei pentru a putea cumpăra benzină sau motorină la un preț mai mic față de clienții fără abonament. În plus alimentarea unei mașini cu combustibil extras din petrol durează 5 minute și asigură o autonomie de 400-800 km, de 2-4 ori mai mare decât a unei mașini electrice oarecare. Deci un plus de confort în utilizare.

Toate aceste detalii pun clientul de automobil electric în situația de a regreta alegerea făcută pentru că oricât de previzibilă era taxarea încărcărilor, foarte puțini utilizatori și-ar fi imaginat că va fi mai costisitor prețul per kilometru parcurs cu o mașină electrică decât cu oricare altă mașină.

Mai mult, ca achiziție, automobilul electric este mai scump sau la paritate cu un model diesel sau pe benzină echivalent, se încarcă greu (chiar și 45 de minute, cel mai rapid cu putință, este de aproape 10 ori mai lent decât umplerea unui rezervor cu combustibil fosil), autonomia are de suferit dramatic iarna, iar distanța ce poate fi parcursă cu o încărcare este de 2-4 ori mai mică.

Paradoxal, plinul de curent de 70 Lei, liber de contract, cerut în rețeaua Renovatio e-charge, este dublu față de cât taxează benzinăria OMV pentru un plin de curent (adică 1 Leu/kWh, ceea ce la un BMW i3 sau Volkswagen e-Golf înseamnă sub 35 Lei pentru o încărcare completă; serviciu de încărcare gratuit pentru cine folosește spălătoria). Totodată, tarifele cerute de Renovatio e-charge sunt de 6-7 ori mai mari față de costul încărcării acasă a unei mașini electrice. Aceste variații uriașe arată cât de necoaptă este încă piața de servicii pentru încărcarea mașinilor electrice. Revenind la exemplul cu benzinăriile, nu vei găsi nicăieri în România un litru de benzină care să coste 5,4 Lei într-o benzinărie și 10,8 Lei în altă benzinărie. Diferențe și variații există între mărci/rețele și chiar între stațiile din aceeași rețea, dar totuși pe o plajă mult mai redusă.

,,Renovatio, prin divizia de mobilitate electrică, a realizat prima rețea publica bazată pe soluții de încărcare rapidă din România. Rețeaua are în prezent 61 de puncte de încărcare în peste 30 de locații, asigurând astfel mobilitatea electrică în marile orașe și de-a lungul coridoarelor pan-europene ce traversează țara noastră", spune compania, pe site-ul propriu.

Dacă acest sistem de taxare pentru mașini electrice se va generaliza la nivel național, urmând și ca alți furnizori să adopte aceleași niveluri de preț, clienții de mașini electrice vor fi ,,condamnați" să le încarce doar acasă și să le folosească doar în oraș. Orice încărcare la o stație cu plată (la costurile de mai sus) și orice ieșire din oraș ar fi total nerentabilă în comparație cu utilizarea unei mașini diesel sau pe benzină. Mai mult, cei care ar fi luat în calcul achiziția unei mașini electrice vor fi și mai circumspecți în condițiile de cost date.

Pentru cei câteva sute de clienți din România care au ales până acum o mașină electrică nouă sau second hand lovitura a venit fix de unde nu se așteptau, din partea rețelei naționale de încărcarcare care promitea cel mai mult. Și, culmea, alimentarea unei mașini electrice la o benzinărie tradițională costă la jumătate (în unele benzinării încărcarea fiind chiar gratuită) față de costul din rețeaua creată special pentru automobile electrice.

Costurile de încărcare anunțate pentru România copiază modelul și valorile întâlnite în alte rețele din Europa, cum ar fi
aceasta.

Pentru a face calcule singuri, cifrele relevante la momentul publicării acestui articol sunt următoarele:

0,5 Lei/kW este costul mediu al energiei electrice în România.
35 kWh este capacitatea medie a bateriei unei mașini electrice compacte.
45 minute este timpul de încărcare în regim rapid pentru o mașină electrică capabilă de Fast Charge.
5,4 Lei costă un litru de benzină sau motorină.
50 litri este capacitatea medie a unui rezervor la o mașină diesel sau pe benzină.
5 minute durează în medie alimentarea cu carburant fosil.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 Era de așteptat și la fel o să se întâmple peste tot, stațiile de încărcare costa, curentul pentru aceea putere este mai scump....  așa ca frenezia electricelor o să se cam termine.

Bogdan_Cluj

Si totusi, TESLA a oferit pe viata, sau oricum pe un termen foarte lung alimentare gratis pt masinile Tesla ..., poate "frenezia" sa continue acolo :)

dumbravaandrei

Quote from: Bogdan_Cluj on March 06, 2018, 03:31:31 PM
Si totusi, TESLA a oferit pe viata

Nu mai ofera de un an de zile energie gratis ;). Continua politica partial doar pentru cei care si-au achizitionat Model S/X pana in aprilie 2017. Dupa data de aprilie 2017, se plateste la TSC

adiarc

Hai sa fim seriosi.....nu vor capitula "electrici",asa de usor...asadar eu cred ca e o falsa problema

Adevaratele provocari sunt cele legate de infrastructura si nu neaparat cea de incarcare care se poate extinde relativ repede ci mai ales investitiile in cresterea capacitatilor de producere si mai ales subdimensionarea retelelor de distributie....sa nu uitam ca retelele( la noi ),sunt la nivelul anilor 70 si banii de investitii sunt scosi din companiile de stat pt a da de mancare unui sistem bugetar bolnav de "obezitate morbida".....morbida si pt cei din privat care "livreaza", "mancarea",fara voia lor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Scrie in articol: la OMV este la jumatate.

Mai sunt o gramada de statii gratuite (adevarat de 43kw si cele mai multe de 22kw).

Intradevar Renovatio e-charge are un numar consistent "de pompe", dar pentru o gratuitate eu as misca masina inca 2 -3 km (asta se aplica in B).

ghrt

Interesant este că taxează timpul, nu puterea (kilowatii). Putem sa ne asteptăm la nişte banditism wild wide west în domeniul ăsta?
PS: dacă e coadă la casă şi mai stai 15-30 minute în magazin, ţeapă!
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Electromobilitate, dar nu la noi. Mai stam o tura.




Un gigant furnizor chinez de baterii pentru maşini electrice a pus ochii pe Europa

Un furnizor chinez de baterii pentru autovehicule electrice care vrea să construiască o fabrică cu o capacitate suficientă pentru a depăşi producţia Tesla priveşte către Europa, relatează Bloomberg. Contemporary Amperez Technology este pe punctul de a selecta una din trei zone din Uniunea Europeană pentru prima sa fabrică din afara Chinei, a declarat preşedintele companiei Zeng Yuqun. Compania analizează trei zone, din Germania, Ungaria şi Polonia pentru amplasarea fabricii, potrivit unei surse familiare cu planurile companiei.

ZF

Ionut

Cea mai mare rețea de încărcare a mașinilor electrice a introdus primele tarife pe minut. Pentru stațiile Fast Charge, prețul poate egala alimentarea cu benzină

Rețeaua de stații de încărcare Renovatio a anunțat că încărcarea la punctele rețelei va fi pe baza unor abonamente, la tarife diferite, în funcție de puterea fiecărei stații. Costurile de încărcare sunt comparabile cu cele ale benzinei, din momentul introducerii acestor tarife. Renovatio e-charge, una dintre cele mai importante rețele de încărcare a mașinilor electrice din România, care a ajuns la peste 20 de puncte de încărcare, din care 10 în București, a anunțat introducerea de tarife pentru încărcarea mșinilor, începând cu această lună. Prețurile diferă în funcție de tipul abonamentelor, de la 0,018 lei pe minut, la 1,60 lei pe minut.

La aceste costuri se adaugă prețul abonamentului, care începe de la START - 0 lei, dar cu prețuri mai mari pe intervalul de timp (0,074 lei/minut, cel mai ieftin), abonamentul intermediar, ENTRY, de 99  de lei pe lună, cu tarife între 0,039 lei/minut și 0,888 lei pe minut, și ajunge la cel mai scump, FAST, 220 lei pe lună și tarifele cele mai reduse, între 0,018 lei și 0,401 lei pe minut. La aceste sume se adaugă și costul cardului Renovatio, de 249 lei. În cazul stațiilor de încărcare Fast Charge, prețurile devin deja comparabile cu cele ale benzinei/motorinei, însă ele ar trebui să fie încărcări complementare celor de acasă sau de la locul de muncă. Tarifele pentru punctele de încărcare Slow Charge pot oferi energie electrică ieftin, însă timpul de încărcare este unul care poate ajunge la 10 ore. Astfel, cu un abonament de 220 lei pe lună, noaptea mașina se încarcă complet pentru suma de 10 lei, o încărcare fiind suficientă pentru cel puțin 150 km la modelele mai vechi și chiar 300 km, la modelele foarte noi.

Profit.ro

TibiV

Interesant....

Quote
Kaufland România va suporta costurile de încărcare a mașinilor electrice în rețeaua e-charge pentru clienții săi
•   Kaufland România anunță că va suporta pentru clienții săi toate costurile de alimentare la cele 20 de stații de încărcare a mașinilor electrice - amplasate în parcările sale în parteneriat cu Renovatio, din dorința de a veni în sprijinul celor care vor să conducă eco.
•   Decizia vine în contextul în care Renovatio va introduce un sistem de tarifare al serviciului de încărcare a mașinilor electrice în cadrul rețelei e-charge începând cu 19 martie 2018.
•   Alimentarea va fi gratuită utilizând cardurile de încărcare emise de Kaufland România, ce se pot ridica gratuit din orice magazin Kaufland România dotat cu stație de alimentare;

București, 7 martie 2018 – Kaufland România va suporta toate costurile de alimentare ale clienților săi, posesori de vehicule electrice, din dorința de a încuraja tranziția către un mod de transport sustenabil și de a proteja astfel mediul înconjurător. Măsura vine în contextul deciziei Renovatio de a introduce un sistem de tarifare al serviciului de încărcare a mașinilor electrice în cadrul rețelei e-charge, începând cu 19 martie 2018. Astfel, din această dată, Kaufland România va pune la dispoziția clienților săi carduri de încărcare a mașinilor electrice, care asigură gratuitatea alimentării și sunt utilizabile exclusiv la cele 20 de stații din parcările magazinelor sale.

Încă din momentul lansării rețelei e-charge, în aprilie 2016, atât Kaufland România, cât și Renovatio au suportat costurile încărcărilor pentru utilizatorii de mașini electrice. Renovatio a anunțat că începând cu 19 martie 2018 va introduce un sistem de tarifare al serviciului de încărcare aplicabil stațiilor din întrega rețea e-charge. Kaufland România își menține angajamentul de a-i sprijini pe toți cei care conduc eco și va achita către Renovatio toate costurile de încărcare generate de utilizatorii care folosesc acest serviciu.   

Stațiile de încărcare în cadrul cărora alimentarea va fi gratuită sunt amplasate în parcările magazinelor Kaufland din 18 orașe, funcționează non-stop și acoperă nevoile de mobilitate ale posesorilor de vehicule electrice în marile orașe, dar și în tranzit, pe coridoarele principale ce traversează România: Constanța – București – Sibiu – Timișoara – Arad (finalizat în 2016); București – Ploiești – Brașov – Târgu Mureș – Cluj-Napoca – Oradea (finalizat în 2017).
Cardurile de încărcare Kaufland pot fi ridicate gratuit de la Biroul de Informații din magazinele prevăzute cu parcări ce oferă soluții de încărcare pentru vehiculele electrice.

În prezent, cele 20 de magazine Kaufland România dotate cu stații de încărcare a mașinilor electrice se află în:
-   Arad – Calea Aurel Vlaicu, nr. 139-151 (stație Normal Charge)
-   Timișoara – str. Damaschin Bojincă, nr. 4 (Fast Charge)
-   Timișoara – magazinul de pe str. Mihail Kogălniceanu, nr. 11-14 (stații Fast Charge + Normal Charge)
-   Deva - magazinul de pe Calea Zarandului, nr. 67 (stații Fast Charge + Normal Charge)
-   Sebeș – magazinul de pe str. Mihai Viteazul, nr. 13 (Normal Charge)
-   Sibiu – magazinul de pe șos. Alba Iulia, nr. 40 (Fast Charge + Normal Charge)
-   Râmnicu Vâlcea - magazinul de pe str. Barajului, nr. 32-34 (Normal Charge)
-   Pitești - magazinul de pe str. Exercițiu, nr. 216 (Fast Charge + Normal Charge)
-   Ploiești – magazinul de pe Bdul Republicii, nr. 138 (Fast Charge + Normal Charge)
-   București – magazinul de pe str. Barbu Văcărescu, nr. 120-144 (Fast Charge + Normal Charge)
-   București – magazinul din cartierul Basarab, de pe Bd. Orhideelor, nr. 46 (Fast Charge + Normal Charge)
-   Constanța – magazinul din cartierul Obor, de pe Bdul. 1 Dec. 1918, nr. 21 (Normal Charge)
-   Iași - magazinul din cartierul Alexandru cel Bun, de pe str. Pavlov, nr. 14 (Normal Charge)
-   Cluj-Napoca – magazinul din cartierul Mărăști, de pe str. Fabricii nr. 12 (Fast Charge + Normal Charge)
-   Alba Iulia – magazinul de pe Calea Moților (Normal Charge)
-   Brașov - magazinul de pe str. Avram Iancu, nr. 62 (Fast Charge + Normal Charge)
-   Târgu Mureș – magazinul de pe str. Gheorghe Doja, nr. 64-68 (Fast Charge + Normal Charge)
-   Oradea – magazinul de pe Bdul Borșului, nr. 6 (Fast Charge + Normal Charge)
-   Turda – magazinul de pe str. Calea Victoriei, nr. 39 (Normal Charge) – în funcțiune începând cu sfârșitul lunii martie 2018
-   Sighișoara - magazinul de pe str. Mihai Viteazu (Normal Charge) – în funcțiune începând cu sfârșitul lunii martie 2018

Începând cu 2018, Kaufland România și Renovatio au demarat procesul de dezvoltare a rețelei de stații de încarcare pe două noi coridoare, București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj – Timișoara și București – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava – Iași, în paralel cu extinderile din marile orașe.
Astfel, Renovatio și Kaufland România își mențin poziția de lideri în serviciul de încărcare a mașinilor electrice.

Stațiile de încărcare rapidă aflate în parcările Kaufland permit alimentarea majorității vehiculelor electrice în mai puțin de o oră (0% - 80% din capacitatea bateriei). În prezent, 12 din cele 20 de puncte de alimentare oferă soluții de încărcare rapidă, numărul acestora fiind în continuă creștere. 

Stațiile deservesc toate tipurile de vehicule 100% electrice și hibride plug-in, atât pentru standardele de încărcare rapidă, în curent continuu, (CHAdeMO și CCS) la o putere de maxim 50kW, cât și pentru încărcare în curent alternativ (type 2) la o putere de maxim 22kW.

,,Am venit cu ideea acestui parteneriat din dorința de a oferi un nou tip de serviciu prin care contribuim la reducerea poluării și pentru de a aduce cu adevărat mai aproape de români un viitor sustenabil.
    Iată că îi răsplătim pe cei care aleg să conducă eco și folosesc mașini electrice, punându-le la dispoziție autonomie în deplasare: printr-o infrastructură acoperitoare și prin asigurarea gratuității deplasării, suportând costurile alimentării. Motivația noastră este grija pentru mediu și dorința de a încuraja comportamentele eco, așa cum e condusul fără emisii poluante. La rândul nostru, încurajăm utlizarea mașinilor electrice și am achiziționat o flotă de 26 de mașini nepoluante (zero emisii), 100% electrice
", a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România.

Piața mașinilor electrice este în creștere: în 2017, ponderea maşinilor electrice şi hibrid în totalul vânzărilor de autovehicule noi a atins 2,2%, numărul acestora ajungând la 2.811 unităţi, în creştere cu 136,7% faţă de anul anterior, potrivit datelor făcute publice de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) în ianuarie 2018.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Compania franceză DBT, printre cei mai vechi jucători pe piața de profil, intră în România cu stații de încărcare pentru mașini electrice, semnând o înțelegere cu un operator telecom

Compania franceză DBT va instala, în următoarele săptămâni, prima sa stație de încărcare rapidă pentru mașini electrice din România, în urma unei colaborări parafate cu Telekom România. Deși România este mult în urmă la acest capitol, chiar și față de țările vecine, piața locală a mașinilor electrice este în creștere. Anul trecut, au fost înmatriculate doar 188 de vehicule electrice, un volum în creștere cu 154%.  În același timp, numărul de vehicule hibride înmatriculate la noi a fost de 2.039 de unități, cu 87% mai multe decât în 2016.

"Așteptăm mai multe comenzi în România, unde estimăm că vom livra circa 50 de stații pe parcursul anului 2018", afirmă Hervé Borgoltz, director general al DBT.

Profit.ro

Ionut

Nouă abordare la stațiile pentru mașinilor electrice în România: fără abonament, taxare mai transparentă, prețuri mai mari

Cea mai extinsă rețea națională de încărcare pentru mașini electrice, Renovatio e-charge, renunță la abonamente și tarifează mai transparent încărcarea, începând cu 1 Iunie 2018. Kilowat-ul va fi botezat Unitate pentru ,,a fenta" legislația, iar prețurile sunt mai mari decât cele propuse inițial, astfel că încărcarea unei mașini la aceste stații rămâne la fel de dezavantajoasă pentru utilizator, față de încărcarea acasă, peste noapte. Prețurile per kWh (Unitate) sunt de cel puțin trei ori mai mari la principalele stații din țară, comparativ cu tarifele pentru utilizatorii casnici.

Din dorința de a simplifica lucrurile, Renovatio e-charge și-a revizuit tarifele și acum taxează astfel:

- 1,45 Lei/unitate, încărcare AC. Acest tip de încărcare poate fi accesată cu orice mașină electrică sau hibridă de tip plug-in care are standard de încărcare Type 2. Cei mai câștigați sunt utilizatorii de Renault Zoe Z.E. deoarece versiunile mai noi ale modelului se pot încărca la stații de 43 kW, AC (curent alternativ). Cu alte cuvinte, un Renault Zoe Z.E. poate trage dintr-o priză AC cu putere instalată mare (43 kW) cel mai mult curent pe minut față de alte mașini electrice care au conector Type 2 și care se pot încărca în regim AC.

- 1,95 Lei/unitate, încărcare DC. Acest tip de încărcare rapidă poate fi utilizată pentru orice mașină care are standard de încărcare CCS (BMW i3, Volkswagen e-Golf) sau CHAdeMO (Tesla, Nissan).

0-100/Hotnews