News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Traficul feroviar in direct

Started by TibiV, December 29, 2016, 12:48:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dragosdimitrescu

A venit iarna la CFR. Intarzieri de 30 minute pe relatia Bucuresti - Constanta si intarziere de 60 minute la un automotor ce vine tocmai de la Aeroport.

TibiV

Bucureşti, 18 martie 2021

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA informează că trenurile care tranzitează Valea Prahovei circulă pe intervalul de stații Dărste - Timișu de Sus (și retur) pe un singur fir, prin cuplarea unei locomotive Diesel la fiecare garnitură, deoarece linia de contact, care asigură alimentarea cu energie electrică a locomotivelor, a fost ruptă de arborii prăbușiti de pe versanți blocând gabaritul de liberă trecere.

Această măsură este menținută în următorul interval orar în care Regionala CF Brașov acționează cu personal specializat și cu drezine pantograf pentru tăierea și îndepărtarea copacilor prăbușiți, înlocuirea componentelor avariate, restabilirea continuității firului de contact și a cablului purtător, ambele rupte, și efectuarea reglajelor la catenară pe o distanță de aproximativ 1,5 km.Tracțiunea Diesel este realizată cu 3 locomotive ale operatorului național CFR Călători.Avariile produse la sistemul de alimentare cu energie electrică, de arbori prăbuşi de pe versanţi pe calea ferată, au impact direct asupra desfășurării traficului feroviar în condiții normale, întrucât este necesară atașarea unei locomotive Diesel pentru tranzitarea zonei afectate pe un singur fir, fiind astfel înregistrate întârzieri în graficul de circulație al trenurilor.

De asemenea, menționăm faptul că personalul feroviar specializat intervine la această oră cu drezina pantograf pe întregul interval de la Predeal la Dârste pentru verificarea sistemului de alimentare cu energie electrică, identificarea zonelor unde este întreruptă alimentarea cu energie și remedierea deranjamentelor, prin înlocuirea componentelor arse (console și izolatori) și a firului de contact rupt, intervenții necesare pentru redeschiderea circulației în condiții normale, cu locomotive electrice.

Intervenții pentru remedierea deranjamentelor la sistemul de alimentare cu energie electrică s-au desfășurat și în vestul țării, între stațiile Bănița și Merișor, unde s-a acționat cu 2 drezine pantograf pentru înlocuirea unor componente arse sau topite (consolelor și izolatorilor) și a firului de contact rupt. Pe acest interval, circulația feroviară s-a reluat în condiții normale, la ora 8.40.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2021/5612-18-martie-2021-personalul-feroviar-intervine-cu-drezine-pantograf-pentru-repunerea-sub-tensiune-a-liniei-de-contact-pe-intervalul-darste-timisu-de-sus
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Sper ca la SF sa ia in considerare masuri de protectie a catenarei in zonele expuse.

dan tm

Erau pe forum(sau poate pe alt forum) discutii ca Romsilva nu acorda aviz de taiere pentru copaci pe traseul Dîrste-Timișu de Sus.

Dar nu doar aici sînt probleme.
întîrzierile au fost zilele trecute si de 10 ore pentru arbori cazuti pe linia 400 pe linia 200(Brădet)  pe 202(Bănita)

Practic pădurile se taie  într-o veselie în ate zone dar se tine cu dinții de copacii care produc pagube la CFR in cazul asta.

TibiV

Pe forumul asta au fost discutiile cu Romsilva. Parca se certau pe ceva de genul "CFR sa taie copacii, Romsilva sa ia lemnul"... Foarte "instructiva" discutia despre cum companiile/regiile statului roman isi "dau la geoale". Dar nu mai stiu topicul.
(Poate ne da pasadia un link, cred ca fost foarte activ pe subiectul asta...)

Problemele de pe linia 400 (si nu numai) au fost serioase in noaptea de 16 / 17 martie 2021.
O postare de ieri dimineata la ora 9 AM:
Quote
Bucureşti, 17 martie 2021
👷 Feroviari la datorie – intervenții nocturne pentru îndepărtarea copacilor căzuți pe calea ferată
‼ Traficul feroviar este oprit temporar, la această oră, pe relația Malnaș Băi - Bicsadu Oltului - Băile Tușnad - Tușnad Sat, din cauza mai multor copaci prăbușiți pe calea ferată. Zeci de feroviarii acționează încă din cursul nopții pentru îndepărtarea și tăierea copacilor prăbușiți pe calea ferată și pentru remedierea deranjamentelor la liniile de contact rupte de copaci.
👷 CFR-iștii acționează încă din cursul nopții pentru îndepărtarea copacilor căzuți pe calea ferată și cu două drezine pantograf pentru remedierea defecțiunilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact. Până la finalizarea intervențiilor, 4 trenuri de călători staționează temporar în gările Tușnad Sat, Bicsadu Oltului și Malnaș Băi.
‼ Trenuri staționate în gările Tușnad Sat, Bicsadu Oltului și Malnaș Băi:
🚂 IR 1641 București Nord - Baia Mare
🚂 IR 1642 Baia Mare - București Nord
🚂 R 4501 Brașov - Gheorghieni
🚂 R 4505 Brașov - Siculeni
👷 Personalul feroviar de specialitate al SRCF Brașov a intervenit încă din cursul nopții pentru îndepărtarea și tăierea copacilor prăbușiți pe calea ferată, iar cu drezinele pantograf se intervine în continuare pentru înlocuirea firului de contact rupt şi a componentelor avariate, astfel încât reluarea circulaţiei să se reia în condiţii de siguranţă.
🚧 Și în vestul țării, tot din cauza vremii nefavorabile, mai mulți copaci au căzut pe calea ferată, între stațiile Bănița și Merișor, unde la această oră trenurile circulă tractate cu locomotive Diesel, măsură menținută până la remedierea deranjamentelor înregistrate la linia de contact și înlocuirea componentelor avariate de copacii prăbușiți.
https://www.facebook.com/894054857296050/posts/4257922844242551/

PS
Noi tot cerem perdele forestiere pentru autostrazi. Astora de la CFR le cade in cap "galeria perdelei"...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

Nu se aplica aceleasi reglementari ca in cazul liniilor de inalta tensiune? Pentru ele e prevazut un culoar ce se tunde periodic, fara discutii si zbucium.

AndreiB

Asta mi se pare un no brainer de rezolvat pentru noua administratie.

pasadia

Nu mai știu pe ce topic a fost discuția dar era de prin 2015-2016... Și da, disputa era legată de valorificarea masei lemnoase rezultate, ambele entități considerandu-se îndreptățite.

Xenos

Deci din cauza unor nimicuri nu se face nimic...in loc sa zica CFR: luati-va lemnele, numai sa nu se mai rupa catenara....Halucinant.
Frica de raspundere, de Curtea de Conturi, dar si multa prostie.

AndreiB

Poate o interventie API ar ajuta sa rezolve asta? Din cate imi aduc aminte blocajul era pur birocratic - cu suficienta interventie din partea ministrilor nu ar trebui sa fie ceva facil?

pasadia

#280
Ia uite ca am gasit. Era din 2018.

Cred ca pe SSC zisesem asta - solutia din punctul meu de vedere ar fi ca CFR sa taie si sa vanda copacii iar apoi Romsilva sa ii dea in judecata pentru acei bani. Si sa se judece apoi cat vor, nu va mai conta pentru nimeni.

TibiV

@pasadia,
deci memoria nu m-a lasat complet, in ciuda varstei...  ;)

Quote from: AndreiB on March 18, 2021, 04:23:13 PM
Din cate imi aduc aminte blocajul era pur birocratic - cu suficienta interventie din partea ministrilor nu ar trebui sa fie ceva facil?

Andrei, nu au rezolvat problema asta pe vremea cand TOTI ministrii erau de la "partidul UNIC" - si tot "isi dadeau la gioale".

Pai cum sa fie mai bina acum, cu o "alianta / coalitie" ?!?!

PS
absolut off-topic...
Romanica: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/politist-din-vaslui-destituit-deja-de-2-ori-filmat-cand-striga-la-un-sofer-ba-nu-e-treaba-ta.html
Quote
Un agent de la Poliția Orașului Murgeni este cercetat de superiori, după ce în spațiul public a apărut o înregistrare în care acesta are un limbaj și o atitudine nepotrivite pentru un om al legii.

În trecut, acelaşi polițist a fost cercetat penal - atenție! - pentru conducere fără permis, tentativă de viol și instigare la fals.
De două ori a fost destituit din funcție, și tot de atâtea ori a câștigat procesele cu Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Vaslui.


În urmă cu câteva luni, şi-a reluat munca, la Murgeni. Acum, este cercetat din nou de superiori.

Deși știa că este filmat cu telefonul mobil, fostul rutierist a avut o atitudine arogantă şi agresivă în momentul în care un bărbat l-a întrebat de ce a fost amendat pentru parcare neregulamentară, iar autospeciala instituției se afla pe trotuar.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Ma astept, sau mai bine zis sper, la mai mult profesionalism si mai putina cramponare in birocratie de la noua administratie - de aceea cred ca e momentul perfect pentru a interveni.

dan tm

Pe celalalt forum am aflat ca exista si legislatie

Art. 29 din OUG 12/1998, republicată, cu modif. şi compl. ulterioare:
(2) Zona de siguranță a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâșiile de teren, în limită de 20 m fiecare, situate de o parte și de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalațiilor de semnalizare și de siguranța circulației și a celorlalte instalații de conducere operativă a circulației trenurilor, precum și a instalațiilor și lucrărilor de protecție a mediului.
(2^1) În scopul prevenirii evenimentelor de cale ferată determinate de căderea de masă lemnoasă - copaci, arboret etc. peste elemente ale căii ferate, administratorul infrastructurii feroviare execută lucrări de toaletare/tăiere/defrișare și înlăturare a potențialelor pericole identificate în limita zonei de siguranță a infrastructurii feroviare, cu respectarea reglementărilor specifice în domeniul silvic.
(2^2) În cazul căderilor accidentale de material lemnos peste elemente ale căii ferate, administratorul infrastructurii feroviare execută imediat lucrări de toaletare/tăiere/defrișare și înlăturare a potențialelor pericole identificate în limita zonei de siguranță a infrastructurii feroviare, în vederea restabilirii condițiilor de circulație normală pe calea ferată, masa lemnoasă rezultată urmând a fi exploatată conform reglementărilor specifice în domeniul silvic.
(2^3) Prin derogare de la prevederile art. 63 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în scopul prevenirii accidentelor feroviare determinate de arbori/părți de arbori căzuți peste elementele căii ferate, administratorul infrastructurii feroviare asigură în regim de urgență extragerea și îndepărtarea arborilor căzuți, fără marcarea prealabilă a acestora.
(2^4) După efectuarea lucrărilor prevăzute la alin. (2^3), estimarea volumului de masă lemnoasă și marcarea cioatelor se realizează de către ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice sau, după caz, de către ocolul silvic nominalizat.
(2^5) Masa lemnoasă prevăzută la alin. (2^1) și (2^2) se încadrează în categoria produse extraordinare, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. e) din Legea nr. 171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice, cu modificările și completările ulterioare, și se valorifică în condițiile legii.
(3) În cazurile în care limitele stabilite conform alin. (2) cuprind terenuri aflate în proprietate privată, se poate proceda la expropriere pentru cauză de utilitate publică, în condițiile legii.

Şi definiţia din Codul Silvic: "produse extraordinare - masa lemnoasă care se exploatează de pe terenuri din fondul forestier național amplasate sub/peste rețelele de transport sau distribuție a petrolului, a gazelor naturale sau a energiei electrice sau cea rezultată din exploatarea arborilor care periclitează circulația pe drumurile publice sau forestiere, la solicitarea scrisă a deținătorului rețelei sau al drumului. Suprafața de pe care se exploatează produsele extraordinare este cuprinsă în amenajamentele silvice sau este determinată de ocolul silvic, în cazul suprafețelor de fond forestier în privința cărora dispozițiile legale nu dispun elaborarea unui amenajament silvic. Actul de punere în valoare pentru produse extraordinare se aprobă de șeful ocolului silvic. Produsele extraordinare rezultate din exploatarea masei lemnoase de pe terenuri din fondul forestier proprietate publică aparțin administratorilor fondului forestier proprietate publică a statului sau proprietarilor în cazul fondului forestier proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale și se valorifică direct sau prin licitație, în condițiile regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, în vigoare, iar cele rezultate din exploatarea masei lemnoase de pe terenuri din fondul forestier proprietate privată aparțin proprietarilor"


Pe portalul ANCPI se poate observa cit de lata sau de ingusta e zona invecinata liniilor care e intabulata de CFR.

Exista insa o teama de tracasarile ce pot urma unor taieri de copaci.Ca fiecare entitate are propria interpretare dupa cum s-a vazut cind a inceput discutia.

alinuttt

Trenul IR 1746 a acumulat aproape o oră întârziere la plecarea din Brașov din cauza unui arbore căzut pe ambele fire de cale ferată în zona Timișul de Sus. Din fericire unul dintre fire a fost eliberat (respectiv linia de contact a fost reparată) într-un timp destul de bun și pe cale de consecință întârzierile celorlalte trenuri nu au fost foarte mari.

Mă aflam în IR 1746, primul tren care a trecut după eveniment prin acel loc și vă las o fotografie cu deranjamentul creat de arborele în cauză:




Powered by API/PUM imgur uploader