Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

captiva

COMUNICAT DE PRESĂ

02.09.2015

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România informează că în data de 01.09.2015 a fost semnat contractul de servicii ce are ca obiect "Elaborare Studiu de fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Câmpina".

Contractul de servicii a fost atribuit operatorului economic S.C. LUCA WAY S.R.L., având o durată de implementare de 5 luni. Valoarea totală a acestui contract este de 239.100,00 lei fără TVA, finanțarea  fiind asigurată de la Bugetul de Stat.

Varianta de Ocolire Câmpina este primul sector din viitorul drum național care va lega DN 1 (Câmpina) de DN 1A (Săcele). Lungimea estimată a acesteia este de 8 km și va tranzita partea de Sud - Est a localității Câmpina, pe Valea Doftanei.

Menționăm că sectorul Câmpina - Comarnic DN 1 (E60) este un drum național european care face legătura între județele Prahova și Brașov, traseul urmând cursul Văii Prahovei traversând de la sud la nord Carpații Meridionali. DN1 se încadrează în categoria drumurilor naționale principale care leagă Bucureștiul de Brașov.

CNADNR SA

Tavi

Exista deja harti cu centura Campina sau urmeaza? Daca stie cineva ... Multumesc.

TibiV

Păi de aia se face SF. ca să stabilească traseul exact.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

zol21

Quote from: ciprebbe on August 27, 2015, 02:11:24 PM
Dar despre nodul Turda Nord de pe A3 si centura pana in DN1 se mai aude ceva? era in planul de actiune al CNADNR pe 2015. Probabil se fac ca uita si de ea :D.

QuoteStudiul de fezabilitate a acestui obiectiv a fost finalizat recent de către o firmă din Bucureşti.
,,Am cerut câteva modificări la studiul de fezabilitate care vor fi făcute în următoarele două săptămâni. Apoi, vor fi scoase la licitaţie proiectarea şi execuţia lucrării. Sperăm ca în primăvară să înceapă lucrările", a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, Eugen Cecan, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj.
Potrivit acestuia, a fost aleasă varianta de legare cu autostrada, din DN1, pe la Tureni (mai era în discuţie şi varianta pe la Mărtineşti, n. red.). Drumul va avea o lungime de c5 km, o lăţime de două benzi pe sens, pe o porţiune de 2,5 km va exista o a treia bandă la urcare şi se va lega cu autostrada Transilvania (A3) la kilometrul 21, unde există un pod şi trebuie făcute bretelele de urcare şi coborâre.
Construirea drumului ar urma să coste în jur de 6 milioane de euro. Aceasta înseamnă că va depăşi 5 milioane de euro şi se va impune, pentru construirea lui, o licitaţie deschisă internaţională, care are termen de adjudecare între 40 şi 50 de zile.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/s-a-decis-pe-unde-se-leaga-centura-clujului-de-autostrada-transilvania-vezi-cand-incep-lucrarile--140741.html

TibiV

Deci au ales solutia mai proasta.
Mai scurta cu vreo 2 kilometri, deci mai ieftina...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Acel drum cu doua benzi pe sens se va termina in "podul" asta :)).

StefanCelMare

Inițial studiul prevedea doar o bandă pe sens. Și mie mi se părea mai OK pe la Mărtinești, dar dacă îl fac cu două benzi pe sens, accept compromisul. Iar podul ăla peste autostradă, trebuie lărgit, asta era evident de la început. Măcar dacă s-ar face cât de cât repede. La cum se lucrează la noi, mai devreme de 2017 nu sper.

alecu26

daca sunt colegi prin zona...ceva miscari la centura Tg Jiu sau Tg Mures?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Quote from: StefanCelMare on September 02, 2015, 07:46:04 PM
Iar podul ăla peste autostradă, trebuie lărgit, asta era evident de la început.

Nu neaparat, nu trebui sa aiba doua benzi pe sens. Daca are largime normala de DN, deci minim 7 metri, poate fi suficient.
In functie de cum vor construi bretelele, pe acest pod ar putea sa circule doar doua fluxuri:
    - masinile care ies din centura si intra pe A3 spre Turda
    - masinile care vin pe A3 de la Cluj si intra pe centura.
Celelalte doua bretele se pot face la sol (centura -> A3 spre Cluj si A3 de la Turda -> centura)...

Dar pna nu vedem planurile din SF este greu sa ne dam seama exact cum vor face...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Ai dreptate TibiV, dar din ce vad, nu prea cred ca incap 2 TIR-uri pe acel pod.

TibiV

Da, partea proastă e că este pe un DJ...
Pe de altă parte, poate Bechtel făcea pasajele standardizate, indiferent că era vorba de DJ sau DN...
Iar poza din Street View poate fi înselătoare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

isantem

#2801
Pe street view A3 podul e lat de 9 grinzi.....nu stiu daca asta zice ceva?
harta

Se pare ca atatea are si trecerea de la DN1 din Turda.
harta

Dar poate of grinzi de tipuri diferite

TibiV

isantem , grozavă idee !...
Nu cred că au folosit grinzi diferite... Sau, mai corect spus, sper...
Mi s-ar părea prea contrar stilului Bechtel să facă grinzi diferite la DJ faţă de DN.
Deci problem solved"... Duce 2 TIR-uri unul lângă altul... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

eu tin minte ca am trecut pe acel pod si era ingust. greu de zis din amintiri daca incap sau nu 2 tiruri pe el. acum parca este ceva spatiu pe laterale ca un fel de "trotuar" improvizat. probabil ca se va renunta la el pentru a castiga in latime.
eu nu inteleg de ce e mai ieftin acest traseu. cred ca mai e nevoie de un mic viaduct in aval de lacurile de la martinesti, care sigur va fi scump.
in varianta pe la nord de lacuri pe actualul drum agricol nu era necesar viaductul.
oricum bine ar fi sa o vedem circulabila cat mai repede

alecu26

Eu am mai zis ca mi se pare stupida aceasta solutie avand in vedere de fapt ce se urmareste.

Cea mai de bun simt, mi s-ar fi parut ca centura sa continue exact acolo de unde e acum, la Valcele, peste DN...aproape de drumul cel mais scurt spre A3. Inteparea in A3 se putea face ori unde era chiar organizat un mic nod rutier langa Organizarea Bechtel de la Savadisla, sau un pic mai in sud cu vreo 3-4 km, in dreptul localitatii Filea de sus.

Din ambele puncte (mai ales din al doilea) era foarta facil accesul spre Statiunea Baisoara...si asa aveai si inca un nod undeva la mijlocul acestui lung tronson fara noduri. (Singurul incovenient care il vad ca din acel punct...ori primul ori al doilea) dai de o padure.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).