Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

MNU

Din pacate, despre centura Timisoara-Sud nu se mai aude nimic. Aici centura nu are nici macar un metru pe teritorul administrativ al orasului astfel incat sa poata face primaria ceva. Cred ca e la fel si la Arad.

De la nesimtitii din CNADNR nu poti astepta ceva bun. Chiar nu imi explic cum a reusit Brasovul sa miste lucrurile. La Oradea in schimb au avut argumentul ca pasajele sunt pe teritoriul administrativ al zonei metropolitane. Asa cred ca au putut finanta partea de proiectare.

pasadia

Nu cred ca conteaza atat de mult "teritoriul administrativ". Da, daca finanteaza Primaria atunci proiectul trebuie sa se deruleze pe terenurile ei, insa asta se rezolva din faza de SF.

La Brasov istoria e prezentata aici.

Tronsonul DN1 - DJ103 a fost finantat de Guvernul Tariceanu si executat direct de Primarie (PD + PNL = love) in perioada 2005-2006. Impactul lui a fost major pentru ca s-a folosit de str. Timisu Sec (drumul CET-ului), o strada industriala 1+1 care insa ocolea orasul pana in DN11. Insa ceea ce au construit a fost facut 2+2 direct (iar in prima instanta chiar mi s-a parut exagerat de mare, nu credeam ca se justifica cele 4 benzi). Acum insa nu mai traiesc cu aceasta impresie.

Abia apoi a fost construit planul centurii curente, si pentru ca nu primeam finantare de la bugetul de stat, Primaria a bagat proiectul pe fondurile REGIO (nu POS-T!). Insa in prima instanta nu au introdus decat tronsonul II, cel care lega DN11 de DN13 si care, impreuna cu niste drumuri distruse din zona Triaj, insemnau o legatura directa pentru trafic dintre Targu Mures si Bucuresti. Si pentru ca nu aveau bani pentru expropieri au renuntat la 2*2 si au facut doar 1+1. Asta a fost perioada 2008-2009.

Si abia apoi s-au trezit ca proiectul Centurii e numai bun pentru POS-T si a fost preluat de CNADNR. Deci dupa 2010 s-a licitat, 2012 a inceput constructia pe tronsoanele I si III, apoi falimentul Alpine pe tronsonul I - iulie 2013, relicitare plus licitatie pentru dublarea pe II prin martie 2014, insolventa constructorului de pe tronsonul III (Vectra), etc... Ideea e ca nu se intampla peste noapte nimic. Orice dureaza mult timp. 

Dar pe REGIO in Brasov s-au mai realizat si alte lucrari de infrastructura:
- "drumul" Coresi, adica str. Zaharia Stancu - 2*2 cu snesuri giratorii, benzi pentru bicicleta, etc...
- pasajul de la Indepedentei - vezi in history evolutia lucrarii
- Dublarea pasajului de la Fartec
- asa-numita "centura de shopping", de fapt o mini-centura industriala, despre care a tot postat bgd aici.
- Plus niste parcari, la care inca se lucreaza.

Din pacate fondurile REGIO nu au fost folosite in asemenea scopuri (infrastructura) de multe APL-uri (Iasi si Oradea ar mai fi exemple similare). Iar Timisoara... chiar cred ca e o problema legata de Primarie (atat primar, cat si aparatul din subordinea lui).

TibiV

pasadia, bună sinteză...
Păcat că concluziile ei nu sunt prea încurajatoare.... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MNU

Asa e... cand administratia centrala si cea locala sunt din aceasi partid sau alianta, se admit si "deraieri" de la legislatie.

Altfel, eu stiu ca, daca un ordonator de credite (in speta, primaria Timisoara) investeste in proiecte din alte domenii sau de pe alte teritorii administrative decat cele proprii se cheama "deturnare de fonduri", parca. De aceea sunt convins ca primaria Timisoara nu poate investi in centura de sud, mai ales ca deja exista un proiect al CNADNR de care acesta isi bate joc.

Nu sunt 100% sigur de lista completa dar s-a investit si in Timisoara in infrastructura prin Regio:
- reabilitarea strazii Stefan Cel Mare,
- proiectul Michelangelo: construirea pasajului sigur, reabilitarea podului nu stiu daca a fost finantata prin Regio.
- reabilitarea tramei stradale si transformarea in zona pietonala a zonei "Cetate" din Timisoara - proiect in mare pericol sa piarda finantarea. Tot la infrastructura intra, doar ca nu de tip rutier.

Sunt de acord ca are si primaria o vina acolo, dar cele mai multe probleme ni se trag de la apartenenta politica a primarului... in trecut si prezent.

alecu26

La centura Tecuci era frumos daca reuseau sa o duca inca un sfert de cadran, pana in DJ 251. Matca e o localitate chiar mai mare ca si Tecuci...dar insemna inca 2 poduri destul de maricele peste cele doua brate ale raului Bârlad.

Nu e facuta pentru nu stiu ce perspective aceasta centura, dar probabil conceptul a fost facut acu vreo 10 ani...când traficul era inca foarte mic in zona.
Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

#2780
Eu cred ca exagerezi.
Se pot gasi mereu solutii legale.

Ai idee ce culoare are primarul de la Brasov? El cum a reusit?
Iti spun eu, l-a interesat.
Toate orasele mari pot sa-si faca o zona metropolitana, in care pot investi autoritatile locale.

Dar pentru asta trebuie mai intai sa te intelegi cu toti primarii comunelor invecinate, nu sa arunci pisica in curtea altora.
Incercati sa nu mai politizati totul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ciprebbe

Dar despre nodul Turda Nord de pe A3 si centura pana in DN1 se mai aude ceva? era in planul de actiune al CNADNR pe 2015. Probabil se fac ca uita si de ea :D.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Va rog fara discutii politice. Si ontopic, centuri.

alecu26

Pai teoretic ciprebbe vorbeste de prelungire centurii Cluj pana in A3 (via DN 1) si intradevar si aia a murit acolo...la aprobarea SF-ului...sau ce o fi fost. (dar parca asta e direct in curtea DRDP Cluj).
Drumurile noastre POATE;

butyvaly


doryan93

Circulația în intersecţia DN 76 cu centura Oradiei va fi deviată pentru realizarea ultimei etape a pasajului rutier.
30 de grinzi urmează să fie montate la intersecția  pasajului denivelat aflat între drumul de centură al municipiului Oradea și DN 76 Deva – Oradea.
În 1 septembrie 2015, în intervalul orar 8.00 – 14.30, circulația în zona intersecției DN 76 cu centura Oradiei va fi blocată pe direcțiile Cluj – Borș și Oradea – Borș. Accesul în sensul giratoriu din direcțiile Cluj și Oradea nu va fi restricționat, anunţă primăria.
Astfel, în 1 septembrie 2015, în intervalul orar 8.00 – 14.30, circulația din direcția Cluj spre Borș va fi deviată prin sensul giratoriu pe ruta str. Nufărului – str. Ciheiului – Centura Oradea, iar circulația din direcția Oradea spre Borș va fi deviată pe ruta Ciheiului – Centura Oradea.

Sursa

danutzu_1069

dupa cum spuneamla inceputul saptamanii, centura Oradea are un pod peste CF care este in curs de finalizare. Azi se montau parapeti pe zona podului, mai raman parapetii pe zona rampelor de acces.
Se asfalta juma din giratoriu de pe DN1 intersectie cu noul segment de centura (care duce spre pod), motiv pentru care coloana de masini de pe DN1, dinspre Cluj, s-a intins pe 7Km!!.
Sa va mai spun ce ziceau colegii pe statii????
Dupa parerea mea, un pic de efort merita, cand te gandesti ca de pe DN1 intrii pe centura cu 4 benzi, fara oprelisti, doar doua giratorii. Am in vedere si cele doua pasaje supraterane, la doua benzi pe sens.
Asa centura, DA!!

Dan74

Danutzu_1069 confirm ceea ce spui, acum am vrut sa scriu si eu despre acest lucru, ma aflam in acea "mica" coloana. Finisorul l-au descarcat azi dimineata pe la ora 07:00 si e acolo pe pozitii, eu cred ca in scurt timp vom circula pe acel sector.

sim5blue

#2788
Quote from: TibiV on August 23, 2015, 11:35:37 PM
Cool !
Asta e de ţinut minte...  :)

Dar centura de sud ar cam sabota A4, nu ?...
Deşi ideea e foarte OK. De ce să o iau prin Eforie dacă vreau la Saturn ?
Dar... show me the money !

Eu zic că împreună cele două proiecte ar fluidiza perfect  traficul din zona litorală, mai cu seamă că A4 continuat în Bulgaria va prelua o parte semnificativă din traficul de la Giurgiu . Din păcate A4 se cam termină prin DN39A la Eforie Nord în DN39/E87.
În lipsa secțiunii Eforie Nord - Vama Veche a A4, centura sudică schițată în postul meu anterior ( http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=7.msg87476#msg87476 ) este absolut necesară pentru fluidizarea traficului între Agigea și Tuzla. De asemenea necesară va fi și o centură pentru Mangalia.
Cam așa cred că s-ar contura cele două proiecte: Centura 2 sudică a Constanței (19 km - 100 mil euro la profil de autostradă) și A4 (secțiunea Eforie Nord - Vama Veche) - 40 km - cost aproximativ - 200 mil euro