Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 27 Guests are viewing this topic.

delacroix

#1845
Quote from: alecu26 on October 23, 2014, 06:43:58 PM
sa tinem pumnii sa nu se transforme intr-o centura a clujului (din cauza terenului...pare foarte asemanatoare ca si curbe ale drumului, curbe de nivel, catarare in coasta dealului) si in centura Caransebes (din punct de vedere al constructorului....dar chiar si al proiectantului ca e aceasi echipa.).

PS: cum stam cu consultanta aici? va fi asigurata de proiectantul lucrarii?
Cel mai tare din parcare: AECOM
Proiectant Arcadis...
Nu va fi <Centura Cluj 2> si pentru ca, citez din memorie: Nu se taie un singur copac.

delacroix

Quote from: asztalos on October 23, 2014, 06:33:10 PM
...si un articol in privinta inaugurarii santierului la centura Targu Mures : http://www.zi-de-zi.ro/santierul-centurii-targu-mures-inaugurat-in-prezenta-premierului/#ad-image-0
Stau la aprox. 1 km de locul indicat (DJ135), ca urmare, cand va fi cazul, mai pot da o fuga pana acolo ;)
Chiar ar fi interesant peste doua saptamani

dr4qul4

Nu se taie nici un copac? dar ce fac? ii ocolesc? sau ii lasa in mijlocul drumului ca pe stalpii de lumina?

Centura asta va avea 1 sau 2 benzi pe sens? Intersectiile sunt denivelate? sau ramanem cu viraje la stanga si aici?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Danny550394

Din poze pare 1+1 fara intersectii. Intrare prin sens giratoriu la iesire la fel.  :o

Daca are cineva proiectul sau SF-ul o sa ne dam seama care-i adevarul.

delacroix

E 1+1 pe  8 KM si 1+2 pe 3,6 KM, banda suplimentara la urcare.
Copac in sensul de planta de padure, arbore. Da, nici un copac din padure. Probabil ca nu stii certurile din zona. Poveste lunga.
Proiectul e la "secret".

NGC


alecu26

nici eu nu am inteles-o asta cu copacii.

Nu cred ca o eventuala despadurire la Cluj a declansat alunecarea, sau ca faptul ca la Mures nu mai sunt paduri demult si terenul sta...e o garantie ca va sta in continoare.

Cred ca mai degraba e faptul ca la Cluj la un moment dat se merge practic in ZIG-ZAG prin padure. Nu cumva sa rateze vreun copac.
Drumurile noastre POATE;

medicul de garda

Nici nu am postat bine raspunsul CNADNR referitor la centura Suceava, ca deja am gasit afisat anuntul de licitatie pentru finalizarea lucrarilor pe jumatatea nordica a centurii, sau lotul III Patrauti-Scheia. Conform documentatiei (VEZI AICI), situatia fizica a proiectului este de 90%, iar lucrarile ramase ar trebui sa fie gata in 90 zile! ???. S-o vad si p-asta.

Sunt surprins cat de promti au rezolvat problema in cazul acestei centuri. Probabil se vor tine de cuvant si vor licita si restul in decembrie. Cum se face ca aici s-au miscat atat de bine si in cazul altor proiecte reziliate a durat un an pana la relicitare? :ohno: Publicul tinta (electorat) diferit?
Trust me, I'm an east-european doctor!

radutm

Centura Tg Mures, o alta centura proiectata dupa principiul "facem orice sa evitam tunelurile". Fie si asa... :)
cont inchis

dr4qul4

ori eu nu mai vad bine, ori centura asta nu are nici macar un nod.  OK, facem poduri peste DJ/DC dar facem si legatura cu ele, nu?

In rest, aceeasi conceptie: facem 1 km de drum in plus si 1 viaduct de 280 m peste zona locuita doar ca sa nu facem un tunel de 3-400 m!!!

Chiar daca ar fi fost putin mai scump acum, s-ar fi economisit enorm de mult combustibil si timp cu acel 1 km in plus, in urmatorii 10 ani.
Si nu ar mai fi deranjat nici locuitorii acelui sat
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

sebba

stau si ma intreb ce-ar fi facut astia daca ar fi trebuit sa faca linia Bumbesti-Livezeni... pe unde draci baltati ar mai fi ocolit? pfff....
Sailing away! S/Y Haimana

MNU

Poate exista in caietul de sarcini al licitatiei: NO TUNNEL!!

delacroix

Quote from: dr4qul4 on October 24, 2014, 12:24:15 AM
ori eu nu mai vad bine, ori centura asta nu are nici macar un nod.  OK, facem poduri peste DJ/DC dar facem si legatura cu ele, nu?

In rest, aceeasi conceptie: facem 1 km de drum in plus si 1 viaduct de 280 m peste zona locuita doar ca sa nu facem un tunel de 3-400 m!!!

Chiar daca ar fi fost putin mai scump acum, s-ar fi economisit enorm de mult combustibil si timp cu acel 1 km in plus, in urmatorii 10 ani.
Si nu ar mai fi deranjat nici locuitorii acelui sat
Gratie lui @NGC20 am putut vedea profilul longitudinal. E f. bine proiectat, in regim de DX.
Intersecteaza un singur DJ, la iesirea din Tg-Mures si respectiv un DC neasfaltat in consecinta nu are nevoie de noduri.
Viaductul nu este "peste zona locuita"
Marota asta cu tunelul e de tot rasul.
"s-ar fi economisit enorm de mult combustibil"- aici m-am spart de ras.

NGC

Quote from: medicul de garda on October 23, 2014, 10:37:36 PM
Nici nu am postat bine raspunsul CNADNR referitor la centura Suceava, ca deja am gasit afisat anuntul de licitatie pentru finalizarea lucrarilor pe jumatatea nordica a centurii, sau lotul III Patrauti-Scheia. Conform documentatiei (VEZI AICI), situatia fizica a proiectului este de 90%, iar lucrarile ramase ar trebui sa fie gata in 90 zile! ???. S-o vad si p-asta.

Sunt surprins cat de promti au rezolvat problema in cazul acestei centuri. Probabil se vor tine de cuvant si vor licita si restul in decembrie. Cum se face ca aici s-au miscat atat de bine si in cazul altor proiecte reziliate a durat un an pana la relicitare? :ohno: Publicul tinta (electorat) diferit?
Am vazut-o acum 3 zile in SEAP, dar am uitat sa o trec in sinteza licitatiilor. Bine ca intr-un fel mi-ai amintit.  :D

alecu26

#1859
de ce sa nu recunoastem....aceasta centura la fel ca multe altele, este de fapt o Varianta de Trafic (pentru traficul greu in special dar sigur si cei cu autoturisme o vor folosi). Mie cel putin mi se pare inacceptabil asta...dar in fine...e doar parerea mea. Va ajuta oamenii si traficul din Targu Mures indirect.

Iar cat despre tuneluri....de ce sa nu facem tuneluri? macar un cut&cover....pentru 2 benzi..sau 3...cat or fi acolo. Se alegea la fel ca astaldi o lungime care sa nu necesite multe batai de cap si probleme cu mentenanta...si gata. Altfel cum naiba mai progresam si noi? cum mai facem un pic de experienta si in proiectarea si in executia de tuneluri?

Si doar de dragul calculului am estimat undeva la vreo 400.000 Euro economia doar de combustibil in 15 ani. Daca mai pui si uzura masinilor, undeva la veo 100.000 Euro....plus costurile efective de constructie...(1 km in plus de drum plus viaduct...nu cred ca era chiar asa rau).

E bine ca totusi acum Jaspers si CE cer la prezentarea unui SF mai multe variante si analizate temeinic...nu doar pus acolo pe hartie ce-i convine la proiectant.
Drumurile noastre POATE;