Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.


Phenol


NGC

"Executie lucrari aferente obiectivului: ,,Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, Subsectiunea 2. Apata - Cata""

Telenovela e prea lunga si nu o sa mai citez totul.

Avem acum decizia CAB pentru recursul la decizia CNSC pentru contestatia FCC+ASTALDI.

27.06.2019

Quote
Tip solutie: Nefondat
Solutia pe scurt: Respinge plângerea, ca neîntemeiată. DEfinitivă. Pronunţată în şedinţa publică din 27 iunie 2019.

Pentru restul detaliilor revedeti aici si aici.

Xenos

Şi ce anume dispusese CNCI? Se poate semna vreun contract?

Vice33

Mai durează, după 2 ani de contestații fără rost, nesimțite, mai stam încă un an după alte contestații....

cristi5

Foarte interesant (si scris fain) despre lucrarile arheologice de la Mintia (orasul antic Micia), redeschise cu ocazia lucrarilor la CF.

Arheologii din zona sunt nemultumiti, lucrarea a fost data altora, care nu prea au habar ce e acolo.

http://www.contributors.ro/cultura/ora%C8%99ul-%C8%99i-trenul-stranie-poveste-cu-romani-progres-%C8%99i-ministere-de-resort/

Quote
E vremea așadar ca și orașul nostru să plătească din nou prețul. Alt preț, al câtelea? Calea ferată trebuie reabilitată. Sunt fonduri europene, trenul trebuie să circule cu viteză. Se depune proiectul, se fac studii de fezabilitate, se respectă procedurile, se câștigă fondurile. Se fac documentații, se aprobă avizele. Pe hârtie lucrurile se desfășoară legal și promițator. Pentru Micia, conform uzanțelor și procedurilor europene, trebuie bugetată cercetarea, trebuiau luate toate măsurile conținute în acte asumate, legi votate și convenții ratificate. Și culmea, paradoxul perpetuu al arheologiei, noua fața a căii ferate, chiar ar putea să-i mai aducă un pic de noroc, căci poate, dacă tot se mai mușcă puțin din ea, poate se alege și ea cu un drum de acces, cu un mic proiect de punere în valoare sau măcar cu un panotaj pe marginea căii ferate, acolo unde trenul încetinește, în care călătorul să știe peste ce trece în graba lui de azi.

Între timp, de vreo trei ani, un grup de specialiști, ce au în grijă orașul de la Micia, denumiți oficial "colectiv de cercetare" tot strigă: "Haideți să îi dăm drumul, să facem din timp tot ceea se cere, pentru partea de patrimoniu, pentru ca să avem și calea ferată la timp dar și situl să fie respectat și pus în valoare pentru comunitate. Câștigăm două lucruri, ambele de interes și trebuință. Haideți să facem ce se cere și se face Acolo, Acolo unde solicitați fondurile. Haideți!" Niciun răspuns, Ministerul Culturii e tăcut ca o lebădă iar cel al Transporturilor la fel. Lebede bălăcindu-se într-un lighean mare, cel al complicităților, lăcomiei, imposturii și ignoranței.

Apoi, în felul știut, exact ca în cazul construcției de autostrăzi, statul român european se spală pe mâini ca Pilat din Pont. Deși conform întregii legislații el este principalul deținător de interese în problema patrimoniului cultural, deși chestiunea este asimilată problemelor de securitate națională, deși el este, în esența, "dezvoltatorul", pasează, ca de fiecare dată, responsabilitatea către constructori. Astfel, deși obiectul licitației este construcția unui obiectiv de infrastructură (cale ferată, autostradă, drum, pod), Antreprenorul (firma de construcții câștigătoare a execuției) se trezește că are de gestionat o situație complexă, cea a patrimoniului cultural. Statul român le-a pasat, cu parampon și indiferență, rezolvarea problemei de patrimoniu, fără nicio condiție de standard de cost sau de calitate. Fătă nicio responsabilitate. Cu inconștiență și rea credință. Ori, obiectivul acestor entități, private și cu un alt obiect de activitate, nu este protejarea patrimoniului cultural românesc ci PROFITUL. Este și firesc să fie așa.

Încep presiunile mediatice! Dacii și romanii și-au pus siturile pe autostradă! Arheologii sau siturile BLOCHEAZA investițiile! BRUA, conducta de gaz este pusă în pericol de arheologie! Pierdem Fondurile Europene! Să fie răstigniți și dați la câini dușmanii! Important e viitorul nu trecutul. Vi se pare cunoscut? Orice articol pe tema aceasta stârnește un val de comentarii de la poporul indignat! "Niște exotici Dom'le, arheologii aștia! Mănâncă și ei o pâine pe nervii și buzunarele noastre! Huoooo! Vrem progres!"

Toată povestea are însă și o parte bună și, dacă esti isteț, aplicat și mai ales conectat, poți scoate un profit frumos din asta. Cum documentațiile depuse pentru accesarea fondurilor europene au clauze foarte stricte de patrimoniu, căci Uniunea Europeană nu dă bani pentru distrugerea moștenirii comune europene, apar în scenă, repede adaptați, băieții deștepți din și de pe lângă domeniu. Cei pregățiți să dea, în folos propriu, orice situație cu ruj pe buze, să salveze aparențele scriptice. În cazul Miciei, totul a mers uns!

Un responsabil științific și echipa cercetătorilor de la Micia, considerați incomozi pentru că cereau respectarea procedurilor și bugetare adecvată, înlăturați. Un minister cu porțile închise pentru propriii specialiști dar sensibil din cale-afară la cerințele unei firme de construcții subcontractoare, asociate cu un muzeu care nu este cel local. O instituție muzeală centrală ce avea responsabilitatea morală a sitului, cu un reprezentant legal ce agresează efectiv responsabilul științific ce îi este subaltern, îl presează cu avocatul, îl amenință cu detașarea fără ca nimeni să o fi cerut, are întâlniri de taină cu omul cu excavatoarele, merge la minister, cu același avocat din dotare și își declină orice implicare în problemă, demonstrează halucinant, în fața unei Comisii Naționale de Arheologie mute și siderate, că este vorba de fapt, despre două situri. Adică Micia tăiată de calea ferată e una iar restul sitului – alt sit. Rezolvă așadar problema cu arheologul obraznic și pretențios din grădina sa! Ministerul îi va fi recunoscător pentru cum a jucat, omul are evaluări anuale, vrea să promoveze un nou ROF prin care să îi pună cu botul pe labe pe toți nemernicii de arheologi. In plus, nu le vede sincer utilitatea socială, fiind convins că amatorii cu detector sunt mai eficienți la adusul de "comori". De ce să mai plătim actori profesioniști, când putem face teatru cu brigăzile artistice?

În același timp, fapt fără precedent, apare în fața aceleiași Comisii, omul cu inițiativa și excavatoarele, nechemat de nimeni dintre cei care ar fi avut căderea să o facă, dar cu putința de a intra în Ministerul Culturii ca șoarecele în brânză. Uși deschise, uși trăntite, chemări la ordine, forfotă. Apoi amenințări pe față la adresa Comisiei Naționale de Arheologie, emise către aceeași persoană particulară, investitor privat, introdusă de cei din minister la lucrările unei comisii unde nu ar fi avut ce căuta.

În toată povestea nu mai e loc pentru binele sitului, nu mai e loc de patrimoniu. În hârtii cu antet, acceptate senin de ministerul de resort, omul nou de patrimoniu scrie negru pe alb că "are dreptul să facă descărcări", că a participat la licitație, pe prețul cel mai mic și abia apoi "a aflat că există situl Micia, care e și monument (sic!)". Că trebuie emisă autorizația de cercetare repede, pentru un alt colectiv, fără a se respecta măcar condiția ca cel ce va conduce lucrările să fie specialist pe subiect. Dacă nu se emite autorizația de cercetare, se pierd fondurile europene, se decalează termenul de execuție și cei vinovați vor plăti bani grei! Ministerul se conformează, repede-repede, fără a întreba amănunte ca: termen de execuție, buget, ce se va întâmpla cu artefactele, ce se va întampla când vor flutura în soare zidurile castrului (daca vor flutura și nu vor fi repede rase cu excavatorul).

Trist Epilog: Toate cele de mai sus s-au întamplat în luna martie. De atunci, nimeni nu a început nicio lucrare la Micia. Nici arheologică nici de cale ferată. Se așteaptă probabil toamna, când lumea va trece mai grăbită căci ziua e scurtă, pentru a intra repede cu excavatoarele. Sau, celălalt scenariu de succes. Se lasă intenționat Micia, cu problemele ei majore, la urmă, pentru a justifica întârzierea constructorului, pentru a justifica sume suplimentare, căci, nu-i așa?, arheologii blochează proiectul. Convenabil și profitabil deopotrivă!

Aceasta a fost mica și trista poveste a orașului uitat de pe Mureș. Este, de fapt, povestea fiecărui sit intersectat de lucrările de infrastructură. Avem vinovații de serviciu, siturile ne acoperă propria incompetență și statul romăn plătește. Plătește dublu sau chiar triplu, când cu minime standarde de cost și calitate, cu intervenția profesionistă a ministerului de resort, tot ceea ce ține de patrimoniu s-ar face înainte, nu în faza de execuție și nu cu riscul împins către cel ce construiește lucrarea. E patrimoniul STATULUI ROMAN! El este responsabil! El este dezvoltatorul! Pe logica actuală tot el, STATUL, a reușit performanța de a nu avea nici infrastructură și cu această ocazie și-a luat în cupele lacome și propria sa moștenire culturală. Între timp, graficele sumelor de afaceri ale băieților deștepți ce "au dreptul să facă descărcări arheologice" cresc. Totul cu complicitatea unui Minister care preferă să-și sacrifice proprii specialiști, fiind mult,mult mai atent la contractele comerciale ale privaților și nu la binele domeniului pe care ar trebui să-l protejeze. Lucrurile se leagă și în legătura asta nu prea mai e loc pentru patrimoniu.

TibiV

M-a lasat masca doamna Mihaela Simion...
Cate din astea or mai fi fost...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

La tunelul de la Turdaș care mai e situația...? Ceva progrese recente? A fost cineva in zona?

ioandorin

Un "monstru" în răsăritul soarelui!





... altul încă tolănit!



Powered by API/PUM imgur uploader

c o r v i n

Chiar dacă ține indirect de "Coridor", inserez aici câteva foto cu refacerea trecerii la nivel a DN7 care intersectează fostul fir de călători Simeria-Hunedoara (207). Această trecere e aproape gata, dar se observă că nu s-a prea dat importanță materialelor utilizate la lucrarea de față!



















(5.7.19)

frunzaverde

In ce hal arata... Cat o sa fie restrictia, 5, 10 km/h?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

c o r v i n

Deocamdată, nu se știe, însă greul datorat remontării liniei aici a trecut! Rămâne de văzut cât vor aștepta șoferii când vor trece  cele 2-3-4 marfare săptămânale!?... În plus, mi s-a părut ciudat că ambele bariere sunt montate pe o parte a șoselei și nu acoperă și celălalt sens, astfel că un sens va rămâne la discreția unor șoferi ce vor risca o trecere rapidă, cât timp nu îi oprește mai nimic să facă asta, chiar dacă pe celălalt sens barierele sunt jos! ...mai ales noaptea poate fi o problemă asta!... Ziua e vizibil trenul de la oarece distanță, însă, noaptea... :o

Andi

Asta e trecere la nivel cu soseaua, nu cu calea ferata..

nairda

Continua disputele pe Sighisoara-Brasov.
Strabag a depus contestatie la Tribunalul Bucuresti si solicita:
-Accesul la întreaga ofertă depusă de RailWorks, întrucât Alstom nu a dovedit
caracterul confidențial al acesteia;
- Anularea deciziei autorității contractante de atribuire a contractului către
RailWorks
- Anularea Raportului procedurii de atribuire nr. 11/1/604/19.06.2019,
- Constatarea inadmisibilității ofertei Asocierii RailWorks
- Atribuirea contractului către Asocierea BraSig,