Drumul Expres DEx Centura Techirghiol

Started by captiva, November 25, 2016, 03:54:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Eu m-am luat dupa linia verde din desenul asta :

Feri

#121
Se pare ca se va alege traseul direct din A4



Quote,,Proiectul este intitulat oficial ,,Alternativa Techirghiol". Este drumul care va decongestiona traficul spre și dinspre sudul litoralului. Va începe de pe Autostrada 4, de la viitorul nodul rutier de la Cumpăna, și se va descărca în sensul giratoriu din Olimp", spune Marian Crușoveanu.
https://www.ct100.ro/marian-crusoveanu-candidat-pnl-la-camera-deputatilor-vom-construi-drumuri-noi-in-judetul-constanta/

Sa speram ca nu sunt doar declaratii politice de campanie si ca asa va fi. Totusi, implica banuiesc o suplimentare substantiala de fonduri pentru un pod nou peste canal fata de variana initiala plus nodul mai complex cu A4.

vancouver

#122
Bravo, in sfarsit o veste buna pe frontul asta! CNAIR, ati castigat +1.000 de puncte cu ocazia asta. (bine, mai au de recuperat de la -1.000.000, pe care le-au primit cand au demarat acest proiect, in loc sa demareze direct A4 pana la Vama Veche  :D)

P.S. Inclusiv modul cum se va intepa noul DX in DN39 la sud de 23 August e f. bine gandit. Astfel de la Mangalia la Constanta nu se va mai trece prin nici o localitate.  :thumbsup:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Feri

Da exact, este o veste foarte buna daca ramane asa.

Ramane sa aflam profilul, probabil va fi DX (desi parca Orban zicea ceva lunile trecute in campanie locala de autostrada).

nenea_hartia

^ Eu sunt în general foarte sceptic, dar ar fi o veste fantastică să văd că logica a învins până la urmă chiar și la CNAIR.

hvm

Ar fi bine sa fie Autostrada ca vara este dezastru pe acolo.... si intradevar era mult mai bine sa fie pana dupa Vama Veche.......
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Bachus01

Bulgarii au ceva planuri cu A5 de la ei ? Asa poate mai avem vreo logica

In rest nu prea merita sa mergi mai departe de Costinesti  . In extrasezon e gol drumul, iar in sezon mai mult vineri si duminica apar blocaje . E suficient pana in Costinesti parerea mea si eventual pana la Mihail Kogalniceanu

vancouver

#127
Asa e, nu merita pentru cateva week-enduri de vara. Aparent. Dar exista un dar: oamenii aia care vin vara acolo sunt fix aia care in restul anului platesc taxe. Si vor si ei cateva zile pe an sa se "relaxa-mi-as". Si ei sunt si formatori de opinii de genul "la noi nimic nu se face bine" sau "la nemti era sa si asa..." sau "tot in Bulgaria mai bine"...

Eu sustin cu tarie ca zonele turistice merita o dezvoltare majora a infrastructurii, chiar daca e vorba doar de un numar limitat de zile pe an. Inclusiv un tren inter-urban tip S-Bahn de la Vama Veche (sau chiar de la Balcic) pana la Navodari, via Constata. Vara la 20 de minute. Iarna la ora. Pentru asta linia actuala trebuie electrificata si triplata + prelungita la sud. Dar eu zic ca merita.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Bachus01

Din punctul meu de vedere infrastructura de pe litoral este fix ultima problema . Daca vrem sa atragem turisti si sa marim calitatea trebuie umblat in alta parte .

Un "formator de opinie" nu ai cum sa il multumesti . Ii rezolvi una , iti expune inca doua .

Daca pe viitor e gandit o continuare A5 de pe Bulgaria pana in granita cu Romania si Turcia si eventual si un proiesct mai departe cu Ucraina ( vise)  "poate" ar trebuii continuat A4 pana in Mangalia (vama) . Daca tot vor sa prinda bine la public , imi mentin afirmatia . Continuat pana la Costinesti + ceva in nord la Mihail Kogalniceanu cu un nod la aeroport/DN2A/DN22 . Ar fii mult mai utila varianta asta

hvm

^
Nu sunt deloc deacord cu tine la faza asta. Stii cum este pentru cineva care vine cu masina din Satu Mare pana la Mangalia in vacanta sa prinda ambuteiaj si sa stea 2-3 ore in trafic doar pana la Constanta atunci cand se porneste inapoi spre casa?

Groaznic. Eu presupun ca mul tmai groaznic decat pentru mine care am avut de mers doar pana la Iasi si de la mangalia la constanta am facut aprox 2 ore, iar de la constanta pana la iasi inca 6. De ce sa iti incepi sau sa iti inchei vacanta cu nervi? Daca pentru max 100m euro o poti avea linistita si singura chesti de care sa te ingrijorezi e daca arata bine camera, nu daca ajungi la ea azi?

Total deacord cu Vancouver. Si unul din motivele pentru care nu am mai fost in Romania la mare de la experienta aceea. Am stat la coada si la dus si la intors. Pai cat stau in trafic pentru 40 de amarati de km, mai bine stau in avion din Iasi in Salonic, si in inca o ora si jumate sunt in hotel in Kassandra la 100 de KM mai departe cu tot cu asteptat bagajele si inchiriat masina. Ce zici? Se merita pentru cei 60000 de romani care merg saptamanal la mare sa mearga fluent de la Contanta la Mangalia/Vama Veche ca sa aiba un inceput si un final de vacanta relaxat? sau nu se merita?

Pentru mine se merita, si pana cand nu o sa am infrastructura care sa nu ma enerveze mai mult decat ma relaxeaza mare, litoralul nostru nu o sa ma vada la fata.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Bachus01

Te contrazic iar . Aici nu este tipicul A0 sa umplu de 5 dislike-uri la fiecare concluzie din filmări.

Chiar tu ai specificat,  la mare poate mergi o dată pe an . Eu de cate ori am fost in zona Constanța nu am avut nicio data blocaje inafara de alea care iti spuneam sezon vineri si duminica . Acum hai sa o luam logic daca tot ai dat exemplu:
1. Intrarea în Iași.  Inebunesti zilnic mai ales la orele de vârf.  As prefera sa stau sa stau sincer in coloana cand merg la mare decât sa pierd 1 ora in plus cam o dată la 2 saptmani . Trebuie prioritizate.  Peste tot stam prost , dar hai sa rezolvăm alea de zi cu zi
2. Satu Mare , plâng si acolo mai mereu . Excludem cand se inundă pasajul ala de la intrare (atunci prinzi coada de 1 ora numai acolo) 

Dacă ne raportăm dupa asta , maine o sa vrem A pe Cheile Bicazului (asta dupa l-ai multumit cu A4) , după pe la  Sovata . Câteva mici exemple si lista continua .

Asta se intampla doar in August , cand este aglomerat PESTE TOT . Spune-mi te rog o trecere decentă dinspre Ardeal spre Moldova in luna August . Hai sa o luam logic Bacau-Brasov ziua pe trafic 3-4 ore (180km) cu masina mica . Gheorgheni- Roman minim 3ore 140-150 km . Vatra Dornei - Roman la fel 3-4 ore .

Acum ce zici se merita sa prioritizam A4 pentru un ambuteiaj de 2-3 ore într-un an pentru X care merge la mare sau sa prioritizam unde sunt ambuteiaje de 2-3 ore pentru Y care face drumul saptmanal

Dacă tot vor să o facă .  Sa prelungească pana la Costinești și pana la Kogălniceanu.  In niciun caz pana in Mangalia.  Ba chiar pot face un 1+1 pentru cei care merg spre Neptun il înțepi dupa Costinesti si ai rezolvat problema . In plus il poti rupe din A2 cu o distanță mai mare fata de Constanta si ocolești toate zonele gen Port etc

Bachus01

Se poate face un 1+1 de la intersecția A2&DN3,  câmpie in linie dreapta . Asa nu iti mai trebuie nici pod peste canal.  Ai aprox 15 km , il faci cu 15 mil euro cu multiple beneficii.  Inclusiv scurtezi ruta pentru toti locuitorii care au drum spre Bucuresti

vancouver

Bachus01, nu stiu despre ce vorbesti. Deja proiectul actual de DX4 Centura Techirghil se termina mai jos de Costinesti, la intersectia DN39 cu DN39B spre Olimp-Neptun. Deci nu mai trebuie facut nimic in plus.

De asemenea nu stiu despre ce 1+1 vorbesti, dar deja actualul DN39 Constanta - Mangalia este 2+2 integral. Ba mai mult, este 2+2 si mai departe pana aproape de intrarea in 2 Mai, inclusiv podul peste estuarul Mangalia-Limanu (spre portul Limanu), pod recent reabilitat.

Deci deja de acum totul este la nivel 2+2, iar prin proiectul actual se mai face inca un 2+2 paralel cu actualul, doar ca nu mai trece prin nici o localitate.

Tot ce se mai poate face in plus, ar fi o prelungire de 10 km pur campie, care sa fie si centura Mangalia. Si mai departe spre sud pana la Vama Veche nu prea merge, ca e o zona protejata acolo la Balta Limanu si ocolul nu merita.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Cam asta se mai poate face ulterior, la un moment dat, dupa ce acest DX4 o sa fie gata:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Bachus01

Cred ca m-am exprimat gresit . Cum gandesc eu (poate gresesc) . Nu vad rostul la continuare A4 spre sud pentru 8 weekenduri anual de aglomerație.  De ce sa aruncam zeci-sute mil euro pt o soluție A , cand putem efectiv construii un drum 1+1 aproximativ ca cel din imagine . Asa rezolvăm problema cu ambuteiajele rapid si cu vreo 15 mil euro.

E simplu,  noul drum va prelua traficul generat de stațiunile din sud , va scurta distanta si se va elibera destul demult portiunea Agigea-Eforie in plin sezon.

https://i.imgur.com/rgiDMFC.jpg[/img]


Powered by [URL=http://proinfrastructura.ro/poze.html]API/PUM imgur uploader]



Powered by [URL=http://proinfrastructura.ro/poze.html]API/PUM imgur uploader
[/size][/url]