Drumul Expres DEx Centura Techirghiol

Started by captiva, November 25, 2016, 03:54:40 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

naivu

Cat am folosit trenul sa merg la mare (in mileniul trecut), intotdeauna mi-am dorit (si niciodata nu am inteles de ce nu s-a facut asa) cale ferata dubla pana la Mangalia, pt ca in sezon fiecare tren de Constanta sa mearga pana la Mangalia si sa lase turistul direct in statia de tren cea mai apropiata de cazare!
Si daca tot suntem in aceeasi alianta economico-militara cu vecinii bulgari, poate n-ar strica sa incercam sa ne intelegem cu ei pt o cale ferata dubla electrificata pe tot litoralul de la Constanta la Varna.

kitsune

#151
O întrebare: există posibilitatea de a face breteaua care vine din sud și merge spre A2 pe sub podul de la Cumpăna? E loc acolo? S-ar evita o supratraversare a DC39E, deci costuri mai mici.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

reed

^^^ poate de aia a și fost proiectat așa,se știe că la noi sunt proiectele ținute și câte 10 ani la sertar până să fie scoase pe masa

hefaistos

@naivu
CF Bucuresti constanta a fost facuta dubla, electrificata, de trafic greu, etc pentru transport de marfa. Adica din portul Constanta catre capitala. De altfel electrificarea se termeina la Agigea nu la gaea Constanta. Constanta - Mangalia este pur turistica si extrem de sezoniera. La nivelul anilor 60-70 asa a fost conceptia. Cat despre o cale ferata de coasta comuna cu bulgarii... E un vis frumos dar care comercial nu se justifica. Iar bulgarii au si reticente politice sa dezvolte infrastructuri intre dobrogea romaneasca si cea bulgareasca. 
 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

vancouver

@kitsune: De putut se poate, dar ne batem joc de proiect. Discutam de 2 benzi de autostrada plus banda de urgenta, care evident nu incap acolo. O singura banda incape, dar de carpeli eu personal m-am saturat.

Normal A4 (de la Mangalia) si A2 (din port) se unesc acolo pentru cateva sute de metri si apoi se despart din nou. Pe acele cateva sute metri trebuie 4 benzi. Fiecare autostrada vine cu ale sale 2 benzi si apoi se despart din nou asa cum au venit. Numai si numai asa se poate garanta ca acolo sa nu apara ambuteiaje in momentele in care acum apar.

Ca daca inghesui tot traficul din sudul litoralului pe o singura banda, atunci e chiar mai rau decat acum, cand au la dispozitie permanent 2.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

EugenRo



Multumesc de aprecieri si sugestii. Initial, la desenarea nodului, am cautat sa il fac fluid, dar, intr-adevar, cateodata nu se justifica si se impune mai degraba o limitare de viteza.
Va propun si varianta alternativa, de mai sus, cu urmatoarele argumente:
-o subtraversare lunga, oricand de ideala, nu cred ca va trece usor de CNAIR, asadar acum am pastrat numai supratraversari;
-in varianta noua, exista distante mai mari intre noduri/ iesiri;
-am preferat o iesire (1 banda) dedicata din A4/port spre Cumpana (nu alipita de o iesire din A2 inainte de giratoriu). Sa nu uitam ca intrarea in nodul Cumpana reprezinta si o intrare in Constanta, la o adica  O:-)
(varianta ca cei care vin dinspre A4/port sa se lipeasca direct de A2 ca apoi sa iasa spre Cumpana, nu cred ca ar fi ok pe o lungime asa de scurta de autostrada -posibil conflict- si nici logica: ies din A4, intru pe A2, ca sa ies iar in Cumpana  :o)

kitsune

Eu mă refeream la spațiul între pilă și culee, cu renunțarea la gabioanele alea. Rampa aia a podului spre Cumpăna e lungă tare, trebuie să mergi cu breteaua aia mult înspre Veterani ca să nu te înalți cât nu face. Și asta ar duce giratoriul ăla destul spre est. Din ce văd eu acolo s-a cam lotizat și se construiește în veselie:








Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alecu26

pentru Nodul de la Cumpana a fost recent o intalnire de lucru la primaria Cumpana. Din ce am inteles au fost analizate doua variante.

https://w.cugetliber.ro/mobile/stiri-politica-administratie-au-fost-demarate-procedurile-comuna-cumpana-legata-prin-nod-rutier-de-a4-416017
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

paullie

Search si Consitrans la un loc??! Adio DX4 asa cum zice Marian Crusoveanu. CESTRIN sa traiasca.

vancouver

#159
Minim invaziv:



Culorile invers decat la EugenRo, galben reprezinta pod.
A2 si A4 raman de viteza - cred ca se poate proiecta chiar si pe 120 km/h - sau macar 100.

Sensul gir. din Cumpana nu l-as face imediat dupa coborarea de pe pod, din 2 motive:
- siguranta (sens giratoriu imediat dupa coborare, franare dificila in coborare, mai ales in conditii meteo proaste + vizibilitate proasta pentru cei care vin pe pod - varf de panta)
- descurajarea celor care merg spre Constanta sa foloseasca aceasta varianta pentru a iesi de pe A2 sau A4 si a ajunge in Constanta. Sa ramana de preferat varianta cu iesire prin nod Agigea, ca sa nu aglomereze inca o data mai tare acest DN39E

De altfel pentru vehicule > 7,5 to iesire de pe A2/A4 spre Cumpana ar trebui sa fie interzisa (exceptie riveranii), la fel si accesul din Constanta de pe DN39 catre DN39E, interzis MMTA>7,5 to.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

EugenRo


kitsune

Da, ideea e ok. Problema e că nu știm ce va fi cu nodul Cumpăna, care parcă văd că se va face fără să se țină cont de restul și apoi când va fi vorba de DX o să fie puși în fața faptului împlinit.
Drumul ăla local e lângă o derea sau ceva canal de irigat.

O altă chestie (că tot m-am uitat pe Earth să văd zona mai bine) e că tot terenul dintre bretele va deveni pârloagă. Așa cum e mai încolo, la nodul A2/A4 și la A4 cu DN3. Ăștia nici măcar nu au tuns iarba vreodată, e bălărău acolo ca la balamuc. Noroc cu seceta că s-a mai uscat. Măcar să fi pus niște pomi, mai țineau adăpost.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

JohannDB

Văd pe imaginile de mai sus, că A2 este până la terminarea sectorului de autostradă de la "Sanatoriul Agigea" respectiv drumul spre P (poarta) 3,4,7 și 10 (peste canal) spre port.....
    Știam că A2 cu plecarea din București, are legătura la DNCB la KM 12 și terminarea la KM 212= 800 unde face conectarea cu A4, care A4  pleacă din girația de la Ovidiu (km 0,00) până la girația de după intersecția giratorie și denivelată de la Selgros cu DN39, în buza portului Agigea Sud.....

cicotan

Da, această varianta a lui Bachusoptimă; traficul dela Mangalia la Costineşti e suportat de DN39, problemele sunt spre nord, în Eforie. Deja sunt două poduri peste canal, al treilea nu cred că e rezonabil.
Am postat greşit zilele trecute, pe un alt topic, pe tema asta:


kitsune

#164
^^ A scris Vancouver pe undeva că el ar redenumi bucata aia A2 până în port și ar lăsa A4 să fie nord-sud, cu partea comună numită cu ambele indicative. Nu mai știu dacă pe topicul ăsta sau in altă parte, că discuțiile astea sunt și la noduri, și la A2, și la DX4 și pe la DX8 parcă. Plus că ieri întreba un nene pe la topicul de Constanța (a ajuns deasupra mea ^).

@cicotan și eu am pus aceeași întrebare mai demult, discuția este pe undeva (primăvara lui 2019 cred)
Iar despre nodul pentru continuarea A2/A4 spre sud discuția e mult mai veche, chiar pe topicul ăsta, pe la pagina 40-ish
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence