DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Vorbeste de km130+800, Balea Cascada, nu de Balea Lac. Deci da, acest SF afecteaza si tronsonul cel mai spectaculos ca peisaj (de fapt numai pe acesta il afecteaza, caci si partea sudica e spectaculoasa de la Piscu Negru in sus).

Si da, daca vrei sa scoti ceva mai bun din Transfagarasanul actual, atunci poate ca subiectul SF-ului ar fi trebuit sa fie bucata Vidradu - Piscu Negru. Cateva viaducte ar fi redus mult din ocolurile actuale de pe fiecare afluent al Argesului - de exemplu vreo 10km in total ar fi redusi cu pretul a 1,5 km de viaduct:







In rest, ce sa zic? Sa studieze varianta unui tunel de baza pe la 1200 de metri (Piscu Negru - Balea Cascada) si dupa aia sa vanda acest traseu ca alternativa la Valea Oltului. Wouldn't be that funny?

TibiV

Nu spuneti "hop" cu calea ferata...  ;)
https://stirileprotv.ro/stiri/travel/visul-lui-ceauc-escu-turismul-din-fagarac-ar-putea-exploda-odata-cu-infiintarea-domeniului-schiabil.html

Quote
Visul lui Ceauşeascu de a construi o mare staţiune de schi în munţii Făgăraş se poate împlini, după ce ideea a fost inclusă în noul masterplan de turism.

Domeniul schiabil s-ar întinde de-a lungul Transfăgărăşanului şi ar însemna cel puţin 150 de kilometri de pârtie, dar şi multe instalaţii de transport pe cablu, iar banii ar veni de la guvern.
Însă proiectul ar trebui întocmit, în colaborare, de patru primarii din zona, care susţin că sunt prea sărace pentru a plăti studii şi consultanţi.
Masterplanul în turism anunţă ca obiectiv de importantă naţională dezvoltarea unui domeniu schiabil în Făgăraş, între Bâlea Cascadă şi Valea Capra. Investiţia s-ar ridica la aproximativ 200 de milioane de euro, estimează experţii.
Guvernul a promis că dă banii, dacă cele patru primarii din zona vin cu proiectul şi documentaţia tehnico-economică.

Mircea Titus Dobre, ministrul Turismului: "Eu sper că până la jumătatea lui 2018 să avem toate aceste documentaţii. Acestă documentaţie vine la ministerul Turismului, noi dăm acea vizare şi o să dăm destul de repede şi apoi dânşii îşi iau autorizaţiile de construite."

Planul nu este nou. În 1968, Nicolae Ceauşescu a vrut să ridice în zona un sat olimpic, dar proiectul nu s-a realizat. Acum, la aproape 50 de ani distanţă, autorităţile încearcă să îl transforme în realitate.

Primarii din patru localităţi din Sibiu şi Argeş ar trebui să întocmească proiectul dar deja au început să se plângă de lipsa fondurilor. Mai ales că două localităţi plătesc rate grele la un împrumut făcut pentru un alt mare proiect de care s-a ales praful. E vorba de staţiunea de schi Molivisu, unde s-au cheltuit milioane de euro, dar totul este nefuncţional.

O altă problema este accesul, pentru că Transfăgărăşanul este închis opt luni din an.

Dan Grecu preşedinte Asociaţia Turistică Transfăgărăşan: "Asta ar trebui să facem în primul rând, să deschidem Transfăgărăşanul, să arătăm şi iarnă turiştilor, ce înseamnă Transfăgărăşanul, avem 200 de zile de zăpadă, dar zăpada este undeva în munţi unde nimeni nu are acces, nimeni nu se poate bucura".

În zona, turismul ar exploda odată cu înfiinţarea domeniului schiabil.

Lucian Dumitra, preşedinte Asociaţia de dezvolatare Intercomunitară Monte Făgăraş-Bâlea-Capra: "La ora actuală, zona are o capacitate de 3000 de locuri. Am estimat noi în 8-9 ani de muncă pentru acest proiect, ar fi undeva la 40-50.000 de locuri de cazare în zona judeţului Sibiu, cuprinzând şi zona judeţului Argeş."

Însă autorităţile nu se descurcă nici acum cu cei care doresc să vadă Transfăgărăşanul. Şoseaua e sufocată de maşini, tarabe şi mizerie.

Localnic: "Nu sunt parcări, nu sunt indicatoare, parcări suficiente pentru maşini. Toaletele nu, asta e mai greu să opreşti maşină şi să te duci... să-ţi faci lipsa, dar în rest e foarte frumos."

Turişti din Slovenia: "Acest loc este întradevăr frumos, drumurile frumoase, peisajul, lacul din spate. Ne-a plăcut. E un pic cam aglomerat, poate prea mult gunoi în jur, dar altfel arată bine, dacă s-ar îmbunătăţi lucrurile din punct de vedere turistic."

Turişti din Isrel: "E uimitor! Am venit pe Transfagarasn şi acum aici la lac, e uimitor.Am fi apreciat nişte parcări mai mari şi nu stăm blocaţi în trafic 30 de minute şi să facem 200 de metri. Cred că ar fi bine să fie mai multe coşuri de gunoi, că lumea să nu mai arunce gunoiul unde apucă. Cum se vede şi în spatele dvs."

Dacă va deveni realitate, acest proiect ar dubla domeniul schiabil din România, care acum are 170 de km de pârtii.

ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ MONTE FĂGĂRAȘ BÎLEA-CAPRA are un site http://montefagaras.ro care enunta obiectivul "200 de zile zapada pe an, devoltare durabila in Masivul Făgăras" si cam atat...
Desi nu scrie in articol, in stirea video https://vid2.stirileprotv.ro/2017/08/13/61903572-2.mp4 se spune la 01.35 ca cei din Asociatie se gandeau si la un tren cu cremaliera pana la Capra...  :lol:

Mai gasiti despre proiect:
http://www.turnulsfatului.ro/2017/12/28/ministrul-turismului-vine-in-sibiu-pentru-un-proiect-faraonic-e-un-vis-de-al-meu-personal/
http://www.turnulsfatului.ro/2017/12/29/inca-150-km-pentru-ski-e-un-proiect-pe-care-romania-si-l-dorea-din-anii-70/

LE
Am bolduit cu rosu in urma postarii lui IO...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

nu aveau cum sa puna mai strict in ofertare - sunt zone care nu pot fi deschise tot timpul
si in Austria, Italia, Elvetia, sunt drumuri care se inchid iarna. pur si simplu sunt la altitudine mare, zona de gol alpin unde nu ai cum sa pui destule parazapezi sau "covers" .
viscolul e viscol :)

dar cu un plan bine pus la punct se pot sigur reduce portiunile de drum care nu se pot deszapezi cat si perioadele de timp cat e drumul inchis complet. mai ales in contextul dezvoltarii turistice.
chiar si fara investitii majore in instalatii pe cablu, sunt destui amatori de ski snowboard freeride care urca la Balea toata iarna

cavver

Experienta personala - in drum spre Balea Lac pe DN-ul inchis ( toamna ) am intalnit gheata neagra. Senzatia pe care o ai cand aluneci la vale si nu ai nici un pic de control e foarte interesanta. Eram echipat cu cauciucuri noi de iarna. Ganditi-va cat ar costa sa urci timp de 6 luni materiale antiderapante la 2000 M .
Ce e mai economic - sa cheltuiesti o caruta de bani intretinand un drum care nu are nici un fel de valoare economica sau sa-i folosesti pentru a intretine drumurile pe care chiar le folosesti pentru economie ?
Quote from: dr4qul4 on May 01, 2018, 10:57:29 PM
Si cu avalansele ce faci?
Ca sa-l ai deschis tot anul, tb sa il acoperi pe bucati bune si trebuie sa rezolvi problema ghetii! La 1500+ unde bate soarele curge apa si unde e umbra ingheata. Se face patinoar.
Cine merge pe munte stie despre ce vorbesc.

Si nu o rezolvi cu nisip si sare. Vorbim de izvoare foarte puternice din Martie pana in Iunie si din octombrie pana in decembrie (da, la peste 2000 ninge bine si in septembrie)

pasadia

Pentru domeniul schiabil nu ai nevoie de drum deschis intre Piscu Negru si Balea Cascada (nici macar tunel de baza). Ai nevoie de linii de transport pe cablu capabile sa duca volume mari de marfa si persoane. Dar, dupa cum am spus, ai avea nevoie de un drum mai bun intre Curtea de Arges si Piscu Negru (tronson care nu face parte din actualul SF)!

Dar deh, nici logica nu e punctul forte al autoritatilor romane.

Ionut

Quote from: pasadia on May 02, 2018, 01:03:05 PM
Dar, dupa cum am spus, ai avea nevoie de un drum mai bun intre Curtea de Arges si Piscu Negru (tronson care nu face parte din actualul SF)!

Pai cum nu? Din ce vad eu se specifica in CS si chiar in titlul licitatiei Reabilitarea / Modernizarea DN 7C km 44+000 - km 117+000 - adica exact intre Curtea de Arges si Piscul Negru. WTF?! Nu inteleg eu sau nu intelegi tu.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

OK, Oieștii Pământeni, OK... la cativa km nord de Curtea de Arges. Eu tot n-am inteles ce nu intelege pasadia.

dr4qul4

Si eu am inteles la fel ca pasadia citidn Scopul proiectului. Acolo se face referire doar la portiunea cuprinsa intre km 104 si 130+800.
Dar se pare ca e vorba de toata zona montana. Poate vom vedea cele 3 viaducte propuse de pasadia (primul pb ceva mai scurt) care ar scurta durata calatoriei cu vreo 20 de minute. Poate si mai bine daca e gheata pe jos.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Pai ati inteles prost. Nu e vorba doar de bucata aia! Cititi primele doua paragrafe din captura de mai jos:


dr4qul4

Si tu acum, nu toti suntem obisnuiti cu exprimarea CNAIR. Si nici nu avem timp sa citim toata documentatia.
Pentru scopul proiectului.....am citit de la ...scopul proiectului.
O:-)

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Nu ar fi prima documentație în care informațiile se bat cap în cap (vedeți structura rutieră a acostamentului pe DX 12 lot 1). Probabil asta e modalitatea CNAIR de a avea cârlige în text prin care să poată descalifica după bunul plac diferiți ofertanți mai mult sau mai puțin obedienți.

Io

Foarte posibil sa va fi scapat, exista un proiect in care s-au bagat niste carute de bani de s-au facut lucrari (defrisari, terasari, fundatii etc) si achizitii (instalatie pe cablu, cabine de telegondola, stilpi etc) la Molivisu in judetul Arges. Proiectul are cel putin 8 ani. Nu spun nimic despre cine ce si de ce a facut ce-a facut acolo, e treaba Procuraturii. Santierul e parasit. Informatia care e publica e foarte vaga si cam noroioasa.
Din punctul de vedere al schiului insa am cite ceva de spus. Molivisu asta e un munte linga Lacul Vidraru si asta ridica deja o problema: e prea jos pentru a avea zapada buna un numar suficient de zile pe an. Altitudinea Barajului Vidraru e cam aceeasi cu a Sinaiei (sub 900m) iar asta mult prea mica pentru strat de zapada naturala multe zile pe an. Poate in Bucovina sau in Maramures dar si acolo cu investitii in preparare de zapada, in Arges nu, temperatura medie multianuala e pur si simplu prea mare. Sigur, vine o glaciatiune (sintem intr-un interglaciar acum, de vreo 10000 de ani) dar nu se fac proiecte de pirtii pentru pina cind vine aia. Sper...
Sigur, oricine poate sa se organizeze (3 primarii in speta, Arefu, Cicanesti si Bradulet), sa defriseze (mai vedem cit de legal), sa cumpere instalatii "din Austria" pentru un derdelus de 1000 m situat la dracu-n praznic si sa bata cimpii ca vor face o statiune de schi. Asta insa nu reprezinta o garantie ca proiectul va fi functional. Avem suficiente cazuri in Romania, Telegondola Valcan e doar unul mai cunoscut. Mai sint din pacate.

Daca de impulsionarea turismului de schi pe Transfagarasan (turism de masa, zic) vorbim atunci vorbim despre zona de la Piscu Negru in sus (si pina la "prima" Cascada Capra), respectiv de zona Balea (sub Lac, obligatoriu!) - Valea Doamnei. Nu la Balea Lac poti sa tai pirtii pentru turism si din motive de Mediu (e zona protejata!) dar si de siguranta turistilor! Poti investi intr-o gondola noua Balea Cascada - Balea Lac, poti face un studiu de fezabilitate pentru transfer pe cablu Balea Cascada - Valea Doamnei si teleschiuri acolo si vezi ce-ti iese. Exista expertiza in Alpi pentru asa ceva la companii specializate cu zeci de ani de experienta (si succes!) nu la vreo primarie locala si nici la vreun Consiliu Judetean, fie el cel de la Sibiu.

Daca am dreptate si studiile de fezabilitate (nu tehnica, aia e simpla, comerciala, oameni buni, comerciala, recte se recupereaza investiile alea intr-un timp rezonabil sau nu, vin destui oameni iarna acolo unde-i frumos dar frig, ger, vreme grea?) atunci am putea avea o oarecare constanta turistica hibernala pentru zona Piscul Negru, respectiv Balea fara o crestere exponentiala a accidentelor, altfel opinez ca Stirile de la Ora 5 ar avea mult prea multe subiecte din zona. Prin urmare NU drumului deschis "cit mai multe luni pe an" subliniez intre PISCUL NEGRU/CABANA CAPRA si BALEA CASCADA. Telegondole da, fara probleme. NU AUTOTURISME! Nu au ce cauta iarna acolo oameni fara pregatire montana, adu-i jos la pensiuni pina la 4 dupa amiaza, altfel esti iresponsabil!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

Proiectul face referire si la tronsonul Curtea de Arges - Piscu Negru, dar conditionalitatile alea, cu drum deschis permanent si studiat de tunele sau de copertine, se refera in mod evident la cealalta portiune, cea alpina (Piscu Negru - Balea Cascada). Nu ai avalanse mai jos, nu ai probleme cu inzapezirea mai jos (adica in sectorul Curtea de Arges - Piscu Negru), etc...
Deci da, vad ce scrie in titlu, dar citesc si ce scrie in scop. Si cred ca scopul e mai important in cazul asta pentru cei din CNAIR, caci ma indoiesc ca ar plati ei un SF  care sa le spuna doar de problemele dintre Curtea de Arges si Piscu Negru (rigole ca si inexistente, fundatie proasta, asfaltul plin de petice, etc...).

Una peste alta povestea asta imi aduce aminte si de contractul Romstrade pentru Transalpina. Cati bani s-au cheltuit acolo? Cati km de reabilitari in alte zone am fi putut face cu acei bani? Chiar mai vrem inca un rahat cu ochi similar?


elphax

de acord cu :
- nu e nevoie de drum pt ski - corect, dar e nevoie de un drum modern si SIGUR pana la parcarea de la gondola. Daca acest proiect include si niste parcari e si mai bine !
- esecul proiectului Ghitu-Molivisu-Arefu. Acolo s-au pregatit 2 partii, dar lucrarile sunt sistate si mai e mult pana sa putem numi ce este acolo statiune de ski. Sunt planuite in total 7 partii pe la 1250-1600 m altitudine ( nu e chiar rau,  Ski Resort Transalpina e la 1350-1800) Faptul ca sunt pe sud nu ajuta foarte mult, dar daca s-ar investi cu cap s-ar putea skia acolo 4 luni pe an.

Sa nu uitam de cabana Capra, si acolo se mai dau unii cu ski/snowboard, drum f greu iarna