News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Transalpina Ski resort incepe de la 1350, dar acolo e doar statia de plecare a telegondolei. Si instalatiile te duc pana la 1920m, Asa ca tu schiezi intre 1920 si 1850. Si la Sinaia poti cobori pana la 1400 dar doar atunci cand ninge. In rest skiezi la 2000.

La Movilisu partia A1 este intre 1527m si 1190. Si chiar daca se spune ca acolo ninge mai mult, fiind pe versant sudic se topeste destul de repede.
Asadar e greu sa facem o comparatie intre versant nordic si 1920m si versant sudic si 1527m.
Chiar si asa, zona aceea este una in care s-ar putea schia cel putin 2 luni pe an. Asta in comparatie cu alte partii de ski rasarite la cel mult 1000m altitudine (parca e una la Borsa la 800)sau  partia de ski de la Perisani.
In poze se vad niste stalpi de telesky, insa eu nu i-am gasit acolo la 1 Ianuarie 2015. Am pus si poze la momentul respectiv
.

Revenind la Transfagarasan, s-ar putea reface drumul pana la Piscul Negru si de acolo o statiune de Ski pe ambele capete ale tunelului, cu telegondola de la Piscul negru pana la Refugiul Balea Tunel. Vrei sa treci in partea cealalta pentru ca e mai multa zapada...o iei pe jos prin tunel.
Sa mai spun ca in spatele Cabanei Capra avem un versant cu expunere nordica? Dar daca vrem sa ajungem la Balea neaparat cu masina, gasim motive.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

TibiV

Quote from: Io on May 02, 2018, 03:31:43 PM
Foarte posibil sa va fi scapat, exista un proiect in care s-au bagat niste carute de bani de s-au facut lucrari (defrisari, terasari, fundatii etc) si achizitii (instalatie pe cablu, cabine de telegondola, stilpi etc) la Molivisu in judetul Arges. Proiectul are cel putin 8 ani. Nu spun nimic despre cine ce si de ce a facut ce-a facut acolo, e treaba Procuraturii. Santierul e parasit. Informatia care e publica e foarte vaga si cam noroioasa.

Am modficat in postarea mea de mai sus partea privind Molivisu...
Nu am fost acolo. dar am vazut imagini.
Dezolant, zeci de telegondole ruginind pe un camp...
Este fix din categoria "gandire adanca de guvernanti..." :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Quote from: NGC on April 28, 2018, 09:35:37 AM
CNAIR a lansat astazi licitatia pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic Pentru Reabilitarea / Modernizarea DN 7C km 44+000 - km 117+000 (TRANSFAGARASAN)".

Deci hai sa ne lamurim: Licitatia ACTUALA se refera numai la zona km 44 pana la 117. 117 este la Balea Lac iar 44 undeva pe la Curtea de Arges. Asadar SF actual NU SE REFERA LA ZONA SPECTACULOASA, nu se refera la zona unde intr-adevar va fi extrem de greu de mentinut traficul deschis peste iarna.

SF care se va elabora trebuie doar sa tina seama ca va mai exista in viitor sau in paralel un alt SF pentru km 117-130, adica mai departe de la Balea Lac in jos spre Piscul Negru. Intentia este de a mentine deschis tot, dar SF actual nu se va ocupa de tot.

Personal cred ca mentinerea deschisa tot anul a sectiunii din jud Arges, pana la Balea Lac, prin tunel, este plauzibila.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Piscu Negru - Balea Lac este o portiune alpina, de la 1200 pana la 2000 de metri. Si acum ai pe acest tronson (mai exact intre Piscu Negru si cab. Capra) cateva zone cu copertina pentru avalanse  - exemplu 1, exemplu 2, exemplu 3.

Aceste copertine ajuta, cat de cat, la mentinerea drumului deschis pana la cab. Capra (1500m altitudine) ceva mai mult timp. Mai sus insa, intre 1500 si 2000, adica intre cab. Capra si Balea Lac, nu vad cum crezi tu ca poti tine drumul deschis. Expunerea sudica creaza mai multe sanse de avalanse chiar si prin comparatie cu partea nordica. In plus si aceasta zona este una cel putin la fel de spectaculoasa precum cea nordica, nu vad de ce am accepta sa fie mascata complet prin copertine (sau alte solutii tehnice).

dr4qul4

@vancouver, pentru noi "sudicii" portiunea spectaculoasa este intre Capra si tunel. Portiune care se inchide in fiecare iarna si care va fi imposibil de tinut deschisa 365 zile/an.
Eu unul nu am mai mers pe partea cealalta de cand eram mic.
Actualul SF se face pentru ca cineva impinge de la spate statiunea de Ski Balea. Si nu-i intereseaza sa vina sibienii acolo ca aia sunt putini si oricum au Paltinisu. Ii intereseaza sa aduca bucurestenii si argesenii ca astia sunt multi si nu mai au loc pe VP.
Este ok  daca vor moderniza drumul pana acolo si daca vor face cateva parcari. Ar fi ideal daca mai trag si cateva partii de ski la Capra si o instalatie pe cablu care sa te duca la Balea. Eu nu cred ca vor face viaducte de sute de metri, insa chiar si cu unele de 50-80m pot elimina o parte din curbe si pot scurta cativa km din cei 46 actuali (Vidraru-Capra). Pe partea dreapta a lacului, distanta actuala este de doar 39 de km, dar tunelul de la baraj nu stiu daca are 6 m latime.
Intre Capra si Balea, pe langa viscol, avalanse, gheata, mai avem si ceata. Anul trecut in Septembrie nu vedeam la 5 m in fata masinii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Fara sa jignesc, nimeni nu poate intelege ce inseamna sa tii Transfagarasanul permanent deschis intre Capra si Balea, fara sa mearga pe acolo iarna.
Daca vreti sa incercati senzatii tari, mergeti doar cand e soare si frumos afara si cu lanturi la voi. Fara, eu nu am reusit nici macar sa trec de conacul ursului (prima urcare), si era doar inceput de decembrie.
Sau va puteti incalzi cu o coborare pe transbucegi (DJ713), dar doar in aceleasi conditii (soare, lanturi si sa nu fie zapada in Sinaia, urcati pe DJ714 ca sa nu va treca prin gand sa va intoarceti tot pe acolo   :lol:)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Hercule

Am mai pus pozele, dar pentru a sublinia ce zice dr4qul4 le postez din nou:

Capatul sudic al tunelului, vazut din exterior


Idem, din interior


Semnul spre Caltun e la peste 2 metri fata de sol


Aici e o casuta unde vara se vand diverse chestii. Casuta are vreo 3 m inaltime, daca nu mai mult. Faceti voi socoteala zapezii...


Powered by API/PUM imgur uploader

Fara alte comentarii!
Deșteaptă-te române!

dragos76

Plus ceața, plus avalanșe; și nu doar cele de iarnă, unde mai faci niște declanșări controlate prin detonare de cornișe dacă vrei (dar la ce costuri?), ci și cele de primăvară, cu zăpadă grea, care de multe ori rad totul până la nivel de grohotiș.

Până la urmă eu nu prea înțeleg ambiția asta: vrem să ținem drumul deschis tot anul ca să ce? Ok, am înțeles punctul lui Ionuț, că în SF se vreau un pic mai multe lucruri.. dar poate era mai bine dacă se limitau doar la acele chestiuni.

GDPR

#204
Orice om cu tiglele pe casa intelege ca acest proiect este complet inutil, dar nu si marii "inteligenti" din ceneair.  Presupunand ca totusi s-ar face, ar trebui facute lucrari absolut impresionante de copertine si alte lucrari de arta, amenajari de versanti si scurgerea apelor, etc, car ar distruge efectiv muntele. Sa nu uitam ca acolo sunt mai multe arii protejate (rezervatia Valea Balii, situl Natura 2000 ROSCI0122 MUNȚII FĂGĂRAȘ, Golul Alpin al Munților Făgăraș între Podragu - Suru si in perpectiva Parcul Natural Fagaras). Eu as lupta impotriva acestui proiect alaturi de ONG-urile de mediu, inclusiv in instanta.

Sau poate e doar un prilej de spalare de bani pe un SF, subiect numai bun pentru Ministerul Public.

PS Iar despre ski, poate face cnair un team building pe acolo. Nu de alta, dar pe langa relieful accidentat, zona e intesata de culoare de avalansa  :lol:




Io

Nu e neaparat on topic dar poate baga cineva la cap, Cn-cum i-o zice dar mai ales "turistii de 1 Mai".
http://avalanse.blogspot.ro/2018/04/avalansa-balea-lac-versant-n-paltinul.html
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

Si tu acum... Aceasta avalansa oricum nu a ajuns la nivelul Transfagarasanului.
Sau altfel spus: nu toate avalansele ajung pana la nivelul soselei, dar cele care ajung, vor fi deja suficient de puternice incat sa provoace daune. Chiar, sunt cativa structuristi pe aici - cam care ziceti voi ca ar trebui sa fie calculul de rezistenta pentru o copertina ce tine vreo 2-3 metri de zapada (incarcatura statica) si mai primeste apoi ca incarcatura dinamica inca cateva tone (sau zeci de tone) de zapada si piatra?

Bine, stiu, teoretic se poate recurge si la garduri cu rol de paraavalanse, similare cu cele de aici, pentru a directiona in alta parte sau a limita cantitatea de zapada ce va curge spre copertine.




Si in alta ordine de idei: M-as bucura daca in randul API s-ar considera ca e cazul unei pozitii publice impotriva acestei cheltuirii INUTILE a fondurilor publice. Nu de alta, dar corect e sa se stie ca NU suntem exclusiv numai pentru constructii, cu orice cost. Putem astfel combate eventualele pozitii ale CNADNR / MT / Guvern conform carora "nu se face pentru ca nu sunt bani". Hai sa le spunem ca bani sunt, dar sunt cheltuiti ineficient.
Si daca tot e vorba despre asta, tare mult m-as bucura daca s-ar ajunge la un consens (sau macar daca ati lua in serios) si cu privire la inutilitatea DX-ul Brasov - Pitesti. Adica un alt drum de munte ce ar distruge in mod inutil zone turistice / salbatice / protejate.

Eu personal m-am saturat sa tot scriu mesaje despre cat de inutila mi se pare aceasta posibila investitie si despre cum ar trebui luptat ca el sa fie scos din MPGT si alte documente oficiale. Si sa vad ca nimeni nu zice nimic (dar ca in schimb se tot scriu intepaturi despre cum brasovenii ar trebui sa fie in extaz dupa aia 6 km de autostrada de la Rasnov).

Vice33

Ne mai uităm și la vecinii care au similar drumuri că Transfăgărășan? Ei cum reușesc să mențină drumurile deschide și culmea, au și autostrăzi la peste 2000 de m...dacă sunt persoane care nu înțeleg acest viitor proiect sa stea acasă iarna, dar pentru cei care dorim o menținere mai lunga de circulație merita sa vedem ce soluții propun proiectanții.


Normal că pe vânt, avalanșe, viscol, ceata nu se poate circula, vederi A2 in sudul țării când e viscol. Vorbim de refacere și de soluții pentru sporirea siguranței și prelungirea perioadei de circulație, pe cat posibil.


Acele ziduri de sprijin sunt f bune, problemă ar fi între zona liberă, unde e al doilea stâlp de telecabină, și Până sus, unde drumul sta in calea intemperiilor...


Pe vreme favorabilă se poate interveni cu buldozere, și material antiderapant. Se pot face parcări acoperite sus la Bâlea lac.

GDPR

Bai omule, nu intelegi ca toata zona de la Balea Lac e rezervatie naturala? Deja ne batem joc de ea grupa mare, vrei sa o distrugem de tot?

Ionut

@pasadia

Inteleg ce zici, insa in acest moment, mie unul mi se pare prematur sa iesim cu o pozitie de genul asta. OK, sunt de acord ca e (aproape) inutil, costisitor, complicat logistic sa tii deschis 100% din timp si mai distrugem si natura pentru asta, insa NU asta cere acest caiet de sarcini. Cel putin eu nu inteleg asta. Inteleg ca se doreste modernizarea/reabilitarea de la CdArges si pana la Piscul Negru si studierea variantelor ca pana la Balea sa fie deschis drumul cat mai mult timp posibil/cat este fezabil. Fezabil economic, mediu etc etc etc. In contextul asta, nu inteleg de ce ne agitam atat de tare ACUM. Desigur, o data ce avem proiectant, am putea sa cerem sa fim si noi implicati, sa ne dam cu parerea, atunci putem avea pozitii peste pozitii etc etc etc. Dar acum?!!?... pai acum nu stim (mai) nimic.

Ah, ca o sa zica studiul ca daca vrem sa avem 100% din timp deschis drumul o sa ne coste X lei, si acest X lei este incredibil de mult si nu ne trebuie/nu e necesar/nu e fezabil... whatever, atunci vorbim, facem pozitie. Deocamdata mi se pare aiurea sa ne ante-pronuntam noi cand nu e gata SF-ul. Pai... de-aia se cheama SF - sa studieze fezabilitatea unei solutii.

Acum ca o sa dea acest SF la un proiectant de 2 lei si o sa iasa un rahat, e alta poveste...

Apropo de natura, sunt curios ce pozitie au ONG-urile de mediu, ele cunosc mult mai bine ca noi domeniul.