DN7C "Transfăgărășan" Pitești-Curtea de Argeș-Cârța

Started by bogdymol, March 09, 2012, 10:29:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Lasa-l ca el nu circula pe avalanse. Probabil le poate si prezice.
@Vice, au am 2 intrebari pt tine:
1. Cate zile avem ceata, viscol, vant puternic si risc de avalansa cel putin insemnat in perioada in care Transfagarasanul e inchis?
2. Care sunt drumurile acelea pe care "vecinii nostrii le tin deschise mereu si care traverseaza muntii pe la 2000 de m"? Atentie, nu vreau sa-mi indici drumuri care ating 2000 de m dar muntii ajung la 4000, pentru ca vorbim de cu totul alta panta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Quote from: Vice33 on May 04, 2018, 05:02:58 PM
Ne mai uităm și la vecinii care au similar drumuri că Transfăgărășan? Ei cum reușesc să mențină drumurile deschide și culmea, au și autostrăzi la peste 2000 de m...dacă sunt persoane care nu înțeleg acest viitor proiect sa stea acasă iarna, dar pentru cei care dorim o menținere mai lunga de circulație merita sa vedem ce soluții propun proiectanții.

Vecinii au autostrazi la peste 2000 de metri? Hai, pentru stiinta ta, studiaza asta si apoi vezi cum faci sa ajungem vecini cu Elvetia.

Vice33

Lucrările de refacere cum afectează zona protejata? Nu se construiesc case, blocuri pentru a afecta zona de rezervație, acum stăm să ne jignim și să ne certăm pentru dorințele noastre?


Mai bine gestionam poluarea prin gunoaiele eterne care se fac in fiecare vara la Bâlea lac, sau prin lipsa de bun simt, sau prin manelele care sparg geamurile din autoturisme șmechere,


Acum nu mai reparam, modernizăm Transfăgărășanul pentru că trece prin zona de rezervație!


Suntem cam absurzi cu asemenea gândire.

GDPR

Nu e vorba de reparatii sau de o simpla modernizare, ci de o interventie brutala intr-o zona protejata. Evident ca nu pot fi de acord cu asa ceva. Dar nicio problema, exista ONG-uri, legislatie de mediu armonizata si instante corecte in tara asta.

ovicor


vancouver

Aveti aici lista pasurilor si trecatorilor din alpi, cu starea exacta (la zi) daca este inchis sau deschis. Dupa cum se poate vedea, azi, 04.05.2018, avem 52 (cincizeci si doua) inchise in acest moment. Plus unul cu zapada (adica deschis, dar cu zapada pe drum), plus cateva cu santiere.:

http://alpenrouten.de/alpenpaesse-verkehrsinfos-wintersperren.html

Dintre cele la peste 2000 de m foarte putine sunt deschise.

Dupa ce am vazut mai atent harta si relieful ma raliez ideii ca nu este posibil sa se tina deschis peste iarna, sau, daca totusi se insista, va stirbi mult din frumusetea drumului, in sensul ca eventuale tunele deschise (incastrari ale drumului) ar arata foarte urat si ar reduce si vizibilitatea. Tot ce e de facut, este o reabilitare serioasa a structurii rutiere, ca sa si ramana "Best Driving Road in the world (Top Gear)" cum este trecut in wikipedia (linkul pus de pasadia).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nirolf

Bun, deci CNAIR-ul care nu e în stare să curețe praful de pe marginea autostrăzilor sau să schimbe un parapete mai repede de un an vrea să facă ce nu reușesc elvețienii, francezii sau italienii. Dacă nu merge o poziție API, atunci măcar un articol pe timesnewroman...

GDPR

Si totusi vor sa risipeasca 5 milioane de lei din banii publici pentru o fantezie. Cu banii astia se pot face o gramada de lucruri utile.

Vice33

Mda, m-am lamurit cu zapada de pe Transfagarasan...interesant articol, totusi de necrezut...chiar 4 m de zapada la mijloc de Mai...si erau sceptici la deschiderea dinainte de 1 iulie...

Zăpadă de peste patru metri pe Transfăgărășan

Potrivit muncitorilor care au început să lucreze la curățarea celui mai spectaculos drum din țara noastră, Transfăgărășanul este în continuare acoperit de cantități mari de zăpadă, pe versantul nordic stratul depășind patru – cinci metri în anumite zone.

"Drumarii acționează pentru eliberarea carosabilului. Acesta este acoperit în mai multe locuri de o cantitate foarte mare de zăpadă adusă de viscol și de avalanșe. Au fost și numeroase căderi de pietre de pe versanți", se arată într-un mesaj dat publicității de reprezentanții Companiei de autostrăzi și drumuri naționale din România. Mesajul este însoțit și de câteva imagini video, care surprind debutul lucrărilor de curățare a Transfăgărășanului.

Drumul ar urma să fie redeschis circulației, ca în fiecare an, în jurul datei de 1 iulie.


Sursa: https://www.facebook.com/cnadnr/videos/2011755619084507/

GDPR

#219
Zapada e rostogolita de pe versanti, de aici grosimea de 4 metri. Ma bucur ca ai inteles despre ce este vorba, in schimb "luminatii" de la ceneaire chiar daca le-am desena n-ar pricepe absolut nimic.

Danny550394

WTF. Inca discutam daca Trasfagarasanul poate fi deschis iarna sau ca acum sunt 4-5 metri de zapada?
Daca nu este un tunel continuu in zona de gol alpin acesta sosea NU poate fi deschisa iarna. Si in zonele unde este semitunel (deschis pe o parte) zapada este viscolita iar stratul poate fi de 2-3 metri.
Acele copertine (semitunele) sunt in zonele unde pot fi caderi de pietre, eventuale avalanse sau suvoaie iar ele sunt folositoare in sezonul de vara.
In Europa NU exista drum la altitudinea de 2000 de metri deschis iarna. Cred ca nu exista in lume autostrazi (nu drumuri nationale) la altitudinea de 2000 de metri (am cautat si nu am gasit).

Zona Balea Lac este rezervatie naturala. Faptul ca exista specimene care fac gratar si lasa gunoaie prin toate locurile nu da dreptul cuiva sa faca asemenea lucrari.
Daca ar fi dupa mine as cere taxa de drum speciala pentru portiunea de drum dintre Balea Lac si Cabana Capra. 8)


Acesta este un Studiu de fezabilitate. Poate fi folosit gratis.

Vice33

Exact ce discutam săptămâna trecută legat de lipsa de mobilizare a CNAIR pentru asigurarea circulației în siguranță pe Transfăgărășan.

https://www.ziarulargesul.ro/revolta-pe-transfagarasan-15-operatori-de-turism-au-dat-in-judecata-cnair-pentru-a-o-obliga-sa-ridice-interdictia-de-circulatie/

TibiV


Dar mai uita-te odata pe filmarea de pe 7 mai...
Ce ar trebuie sa faca CNAIR?
Sa urce pe creste si sa dea zapada cu matura ?
Pentru ca 15 insi au incins deja graterele dar nu au cui sa vanda micii ?...

Daca mor cativa oameni acolo, atunci cei 15 vor ridica din umeri "CNAIR i-a lasat sa circule pe sectorul asta de drum."

Este ca si cand 150 de patroni de cluburi ar da in judecata ISU ca nu ii mai lasa sa se joace cu artificii in cluburi....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

@ Vice:

exista o diferenta intre versantul sudic si cel nordic. Data de expunerea la soare (mai multe ore de soare, mai multe sanse ca zapada sa se scruga, natural sau prin avalanse, mai repede), dar si de cantitatea de precipitatii (mai mare pe partea nordica) si de vant (da, vantul poate juca un rol major in ceea ce priveste zona in care se depozteaza zapada proaspat ninsa).
In plus exista o diferenta generata de traseul ales. Pe partea nordica soseaua intersecteaza firul principal al vaii de mai multe ori, generand mai multe puncte in care ea este direct pe culoarul principal al avalanselor (totodata principalul culoar de acumulare al zapezii). Asta se vede si in filmarea de mai sus, caci ai zone in care sunt 3-4 metri de zapada pe sosea si zone in care nu ai zapada deloc. Pe partea sudica soseaua taie mai degraba un versant foarte aprupt, fara sa intersecteze un fir principal de vale (valea principala a Argesului ramane tot timpul la est de ea de pe la 1300 de metri in sus).
In plus pericolul nu il reprezinta exclusiv zapada. Poti taia zapada de pe sosea pana la nivelul asfaltul, dar cea de pe margine tot se scurge generand umezeaza care a crea polei pe asfalt (si il va distruge extrem de usor, dat fiind inghetul frecvent inca in zona - cred ca si acum sunt 0 grade pe la 1800-2000 de metri altitudine). Si pe langa apa, mai ai si pietrele miscate de zapada sau pe apa aflata in miscare. De asta e preferabil ca drumul sa fie deschis DUPA ce aceste miscari s-au stabilizat.

Una peste alta - ceea ce vad cei de pe partea sudica poate fi un drum aproape curat. Dar acesta este curat doar pe bucata Piscu Negru - Balea Lac, nu si pe bucata de la Balea Lac la Balea Cascada (sectorul nordic). Iar o deschidere doar pentru sectorul sudic nu vad la ce ar folosi  - aproape nimeni NU urca doar pentru o jumatate de Transfagarasan.

dragos76

În plus mai e o diferență și de morfologie importantă, și anume versanții nordici sunt mult mai abrupți (la fel cum zăpada an de an se topește mai greu pe vel nordic, și ghețarii din glaciațiune au stat mai mult timp pe versantul nordic, și atunci au săpat mai adânc în rocă). Deci potențialul avalanșelor pe culoarele de pe cel nordic poate fi mai mare.