Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 44 Guests are viewing this topic.

TibiV

Oameni buni , Acordul de mediu din 15.10.2014 ?!....
Adică de fapt nu la Mediu sunt problemele ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

In acest caz (Targu Mures - Ogra si drum de legatura), problemele nu sunt la mediu, pentru ca este pe FIDIC rosu, deci proiectul exista.
Ar mai putea eventual merge din nou la mediu daca schimba pozitia organizarii de santier.

ticker

Pai daca Neaga zicea ca nu vrea sa le dea avansul costructorilor (cu scuza puerila ca e pe banii nostii si nu ai UE), atunci e clar de ce nu s-au inceput lucrarile.

Bataie de joc pe banii nostrii (fie ca sunt de la buget sau de la UE - tot ai nostrii sunt).

NGC

#7098
Au anulat astazi licitatia pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea, Sectiunea Fagaras-Sighisoara"" pe care au lansat-o in 01.07.2015, deci acum o luna.

Quote
Motive anulare: Abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau este imposibila incheierea contractului
Observatii: Autoritatea contractanta ANULEAZA procedura de atribuire conform art. 209 alin. (1) lit. c) din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, deoarece este imposibila încheierea contractului.


ciprebbe

Riscul meseriei......
API a atras atentia CNADNR-ului ca nu e in masterplan si ca se cheltuiesc bani fara rost, SF-ul expirand pana ar putea intra in executiea autostrada acolo.
Uite ca mai si gandesc unii pe acolo, din pacate inca prea putini.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

#7100
Ca să nu fim off-topic...
Pe A7 discutam despre alocările bugetare iniţiale pentru A7 şi A3 în 2015. Răspunsul lui NGC20 mi se pare edificator... :(

Quote from: NGC20 on August 06, 2015, 11:21:39 PM
Au alocat, dar pentru sectiunea Campia Turzii - Ogra, deci sectiunea care nu are proiectarea facuta.

Dar pentru Targu Mures - Ogra, deci sectiunea care este in aceeasi situatie cu VO Bacau (FIDIC rosu, PT si DDE gata, AC obtinuta, AM valabil), nu au alocat.

Aici este bugetul prevazut la data de 13.12.2014.
http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/proiect_buget2015/Secretariatul_General_Guvernului.pdf

Am pus ambele alocari una sub alta, desi sunt pe pagini diferite.



Deci au ridicat la nivel de principiu: nu dăm bani pentru ce putem începe imediat, dăm pentru ce poate întârzia, şi poate până atunci nu mai e nevoie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#7101
Pentru ca sa avem imaginea completa, pun si in topicul de A3 si in topicul de A7, ceea ce prevede MPGT final in anexa si in varianta cu si in varianta fara clauza de reforma structurala, pentru ca in cazul Campia Turzii - Targu Mures si VO Bacau prevede acelasi lucru in ambele variante.

Anexa: http://www.mt.ro/web14/documente/strategie/mpgt/23072015/mpgt.rar



ciprebbe

"Concediu" pe santierul de la Gilau, de ieri pana luni :p.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

NGC

#7103
Pentru ca s-a tot discutat despre costul A3 Bucuresti - Moara Vlasiei, Km 0+000 - Km 19+500, deci contractul cu PIZZAROTTI + TIRENA SCAVI, am verificat situatia existenta.

Situatia platilor efectuate si alte detalii gasiti aici.

Quote from: NGC20 on January 23, 2015, 03:20:49 PM
Observatii:
[...]
4) Suma totala cu TVA inclus achitata pina in 31.12.2014 corespunde cu suma prezentata de CNADNR in raspunsul din 13.02.2015.
5) Suma totala fara TVA achitata pina in 31.12.2014 este calculata considerand TVA 19% pina in 30.06.2010 si TVA 24% incepand cu 01.07.2010 si nu corespunde cu suma prezentata de CNADNR in raspunsul din 13.02.2015.



Valoare atribuire (18.06.2007): 514,624,483.10 RON fara TVA (152,830,272.63 EUR fara TVA conform anuntului de atribuire din 01.08.2007, rezultand cursul folosit de 1 EUR = 3.367294150851244 RON)
Act aditional 2   (10.12.2008):  73,787,878.98 RON fara TVA
Act aditional 3   (15.10.2009):  85,038,174.00 RON fara TVA
Valoarea totala:                673,450,536.08 RON fara TVA (include cele 2 acte aditionale care modifica valoarea contractului)

Despagubiri       (07.05.2015):  17,037,363.13 RON fara TVA (conform deciziei TB din 07.05.2015)
Despagubiri       (09.06.2015):   6,343,358.93 RON fara TVA (conform deciziei TB din 09.06.2015)

TOTAL CONTRACT:                 696,831,258.14 RON fara TVA


Mai jos este costul total al contractului (daca s-ar fi terminat), in functie de cursul de schimb, unde pentru 2015 am considerat doar primele 6 luni pentru calcularea cursului mediu.
Mediile anuale, lunare si zilnice folosite in calcule le gasiti aici, aici si aici.

Data act          RON fara TVA          EUR fara TVA          EUR fara TVA          EUR fara TVA          EUR fara TVA
                                        Curs atribuire        Curs mediu an act     Curs mediu luna act   Curs ziua act
18.06.2007        514,624,483.10        152,830,272.63        154,203,842.36        159,504,240.98        159,920,597.61
10.12.2008         73,787,878.98         21,913,107.58         20,036,353.49         18,846,034.53         18,981,293.18
15.10.2009         85,038,174.00         25,254,156.66         20,068,952.87         19,846,474.51         19,805,336.66
07.05.2015         17,037,363.13          5,059,659.88          3,830,859.18          3,831,289.92          3,829,051.16
09.06.2015          6,343,358.93          1,883,814.91          1,426,307.26          1,419,667.64          1,419,826.52
TOTAL CONTRACT    696,831,258.14        206,941,011.66        199,566,315.16        203,447,707.58        203,956,105.07
/ 19.500 Km        35,734,936.31         10,612,359.57         10,234,170.01         10,433,215.77         10,459,287.44

Dupa cum se vede, diferente intre toate cele 4 variante studiate nu este mai mare de 4%.


Iar aici este calculul folosind valorile platilor efectuate in fiecare an si media anului respectiv, considerand datele prezentate de CNADNR in imaginea de mai sus.

An                RON fara TVA          EUR fara TVA
                  Raspuns CNADNR        Curs mediu an
2007               16,543,348.14          4,957,105.49
2008               48,174,663.86         13,081,343.54
2009               98,511,705.33         23,248,697.36
2010              131,707,692.20         31,285,230.58
2011              143,823,466.26         33,937,437.47
2012               45,849,823.35         10,289,457.66
2013               47,717,369.10         10,798,227.90
2014               46,813,607.35         10,532,693.01
TOTAL ACHITAT     579,141,675.59        138,130,193.01 (obtinut prin insumarea valorilor de mai sus de pe aceasta coloana, deci nu prin transformarea 579,141,675.59 RON in EUR)
/ 16.175 Km        35,804,740.37          8,539,733.73

Aici am adaugat si facturile restante si despagubirile.

Data act          RON fara TVA          EUR fara TVA
25.09.2014         10,029,112.26          2,255,050.65 (contravaloare factura din 25.09.2014, curs de schimb mediu Ianuarie - Iunie 2015)
22.12.2014          4,419,306.80            993,683.23 (contravaloare factura din 22.12.2014, curs de schimb mediu Ianuarie - Iunie 2015)
07.05.2015         17,037,363.13          3,830,859.18 (despagubiri conform deciziei TB din 07.05.2015, curs de schimb mediu Ianuarie - Iunie 2015)
09.06.2015          6,343,358.93          1,426,307.26 (despagubiri conform deciziei TB din 09.06.2015, curs de schimb mediu Ianuarie - Iunie 2015)
TOTAL RESTANTE     37,829,141.12          8,505,900.32
/ 16.175 Km         2,338,741.34            525,867.10

Acum am adunat platile efectuate cu facturile restante si despagubirile.

                  RON fara TVA          EUR fara TVA
TOTAL PIZZAROTTI  616,970,816.71        146,636,093.33
/ 16.175 Km        38,143,481.71          9,065,600.82



Ultimii 3.325 Km se reliciteaza, "Pr.- exec.finalizare Autostrada Buc.- Bv, Sect. Buc. - Ploiesti, Sector 1, km 0+000 - km 3+325".

                  RON fara TVA          EUR fara TVA
VALOARE ESTIMATA  172,920,660.48         38,881,292.55 (curs de schimb mediu Ianuarie - Iunie 2015 ca si mai sus)
/  3.325 Km        52,006,213.68         11,693,621.82 (curs de schimb mediu Ianuarie - Iunie 2015 ca si mai sus)


Daca luam in considerare acum suma TOTAL PIZZAROTTI si valoarea estimata a relicitarii, putem calcula o medie aproximativa maxima.
(146,636,093.33 + 38,881,292.55) / 19.500 = 9,513,712.10 EUR fara TVA pe Km in medie pentru toti cei 19.500 Km


Observatie:
Nu am luat in calcul eventuale reactualizari de pret.

Daca observati greseli, va rog sa imi spuneti.

horatiu.cosma

Autostrada cu 3 benzi, cu destule structuri. 10 milioane de euro e putin cam mult, dar nu exagerat de mult.

NGC

^^^ Prin presa se vehiculau 17 milioane de EUR pe Km si nu inteleg cum i-au calculat.

horatiu.cosma

La acei 17 milioane ma refeream si eu. Eu nu ma uit deloc la TV, si cand am vazut emisiunea respectiva, m-am intrebat oare la cine vrea prezentatorul sa vanda acele gogosi? I-a facut un mare favor lui Neaga, fiindca acum face pe victima. Daca ar fi vrut sa gaseasca hibe fara drept de apel la CNADNR, putea sa isi arunce o privire pe forum. "La noi sunt cele mai scumpe autostrazi" e o replica expirata. Tind sa cred ca ne indreptam spre cele mai ieftine, si asta se vede la calitate.

cutter

#7107
Iar dacă luăm în considerare ofertele depuse la relicitare iese chiar mai puțin:
- plăți către Pizarotti: 146,6 mil €
+ cea mai mică ofertă de la relicitare (Serenissima): 19,9 mil €
---
TOTAL: 166,5 mil € / 19,5km = 8,53 mil € pentru proiectul București-Moara Vlăsiei.

[dacă vrei să socotești cu oferta de pe locul 2, Aktor - presupunînd că locul 1 n-ar fi realist - aceea e în jur de 30 mil € - nu mai caut valoarea exactă - și atunci vine 176,5 mil €/19,5km = 9,05 mil €]

cutter

17 milioane de euro/km nu se poate să-ți iasă decît într-un singur fel, dacă ești rău-voitor:

1) Transformi toate sumele în euro la cursul de la momentul semnării la contractului, nu al plăților. La semnarea contractului era 3,3 lei/euro, dar contractul a fost semnat în lei și vasta majoritate a plăților s-a făcut cînd cursul era peste 4,2 lei/euro. Deci cu asta umfli suma în euro cu ~25% aiurea.

2) Pui TVA și atunci mai umfli cu 24%.

3) Pui la relicitare valoarea estimată în loc de ofertele primite.

4) Pui ca despăgubiri către Pizzarotti 80 și ceva de mil € cît au cerut la proces, nu 5 mil € așa cum au primit în primă instanță la Tribunalul București.

---

Dacă pui toate astea cap la cap, s-ar putea să-ți iasă 17 mil €/km pe principiul 2-la-primărie-2-la-prefectură. Dar ce mai contează adevărul și cifrele cînd avem o misiune... :)

bridge

Pe surse:Desemnare castigator "Proiectarea si Constructia Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, km 0+000 - km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 - km 25+500" este IMPRESA COSTRUZIONI GIUSEPPE MALATURO SPA - VIAPONTE ROM SRL