Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 24 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Quote from: NGC20 on June 02, 2015, 01:46:38 PM
Ofertele pentru "Proiectarea si Constructia Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, km 0+000 - km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 - km 25+500"

   687.513.425,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 371.902.432,61 RON fara TVA    Asocierea TIRRENA SCAVI SPA - SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D'ACQUA SPA
2. 378.629.807,14 RON fara TVA    Asocierea SERENISSIMA COSTRUZIONI SPA - PST GROUP JSC - LUCA WAY SRL
3. 421.310.040,71 RON fara TVA    SALINI IMPREGILO SPA
4. 446.127.400,01 RON fara TVA    Asocierea IMPRESA COSTRUZIONI GIUSEPPE MALATURO SPA - VIAPONTE ROM SRL
5. 463.301.216,47 RON fara TVA    Asocierea ASTALDI SPA - MAX BOEGL ROMANIA SRL
6. 484.892.303,31 RON fara TVA    STRABAG
7. 498.098.372,82 RON fara TVA    Asocierea SC STRACO GRUP SRL - AZVI SA - SC SPECIALIST CONSULTING SRL
8. 599.164.631,42 RON fara TVA    Asocierea ITINERA SPA - COLLINI LAVORI SPA - VIA DESIGN SRL
Locul 4, toate sansele sa se lase cu contestatii. Oricum, poate asta e un inceput pentru castigatori de licitatii pe baza solutiei cele mai avantajoase si nu a pretului minim.

Ionut


dr4qul4

Ciudat.....TS pierde de e primul loc si imediat anunta ca opreste santierul pe A1 din lpsa de cashflow!

A naiba coincidenta.

Sunt curios daca vor pune frana si pe A10
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

jalemare

Poate că își doresc contestații.
TS nu poate pierde contractul de pe locul întâi și cu un pret mai mic cu 75 mil. lei decât locul patru...
Diferența între oferte este de un milion E/km, nu e cam mult?!

bridge

#7114
Ba da este,dar si 371.900 mil ron este doar cam 54% din 687.500 mil ron -valoare estimata

alecu26

e destul de devreme pentru rezultate. Eu le-as lua ca si zvonuri si nimic mai mult.

In plus....primele 3 sa fie eliminati pentru oferte neconforme? As zice ca in cazul TS e cvasiimposibil. (dar s-au mai vazut chestii asemanatoare la by pass Bacau).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Cica bani sunt(asa de multi incat ne permitem sa dam 1 miliard la rectificare la altii care au mai multa nevoie), deci ca e 50% din estimarea CNADNR sau 95% nu ar trebui sa fie o problema asa de mare. Eu as prefera sa fie 95%, dar sa fie o oferta beton, calitatea finala fiind la nivelul Gilau-Turda sau Cernavoda-Constanta.

ciprebbe

Relax, e metoda prin care CNADNR-ul reuseste sa amane acest tronson pt urmatorii 2 ani. Eu unul ma asteptam la asa ceva si chiar ma astept prin 2017 sa se atribuie catre TS.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Nu se pot obtine documentele de la CNADNR prin care primele 3 oferte s-au eliminat? Ar fi o surpriza imensa si o palma data CNADNR-ului daca nu vor fi contestatii, dar ma indoiesc. Oricum, daca se intampla acest lucru, ii vor amana ca si pe C.Turzii-Tg.Mures.

alecu26

nu cred ca exista inca acele documente.

Sursele sunt probabil din interiorul comisiei. Ce s-a conturat in urma verificarilor de pana a acum a documentelor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#7120
Quote from: NGC20 on August 08, 2015, 12:59:25 PM
Pentru ca s-a tot discutat despre costul A3 Bucuresti - Moara Vlasiei, Km 0+000 - Km 19+500, deci contractul cu PIZZAROTTI + TIRENA SCAVI, am verificat situatia existenta.
[...]

Daca luam in considerare acum suma TOTAL PIZZAROTTI si valoarea estimata a relicitarii, putem calcula o medie aproximativa maxima.
(146,636,093.33 + 38,881,292.55) / 19.500 = 9,513,712.10 EUR fara TVA pe Km in medie pentru toti cei 19.500 Km


Observatie:
Nu am luat in calcul eventuale reactualizari de pret.

Quote from: cutter on August 08, 2015, 02:13:49 PM
Iar dacă luăm în considerare ofertele depuse la relicitare iese chiar mai puțin:
- plăți către Pizarotti: 146,6 mil €
+ cea mai mică ofertă de la relicitare (Serenissima): 19,9 mil €
---
TOTAL: 166,5 mil € / 19,5km = 8,53 mil € pentru proiectul București-Moara Vlăsiei.

[dacă vrei să socotești cu oferta de pe locul 2, Aktor - presupunînd că locul 1 n-ar fi realist - aceea e în jur de 30 mil € - nu mai caut valoarea exactă - și atunci vine 176,5 mil €/19,5km = 9,05 mil €]

A venit si CNADNR cu propria varianta de calcule, dar fara a lua in considerare despagubirile, care, e drept, nu sunt definitive.
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/COMUNICAT%20CNADNR%20SA%2011.08.pdf

Dar, din motive necunoscute, au folosit niste artificii de calcul.

Mai intai, pentru a ilustra valoarea pe Km pentru toti cei 19.500 Km, au folosit aproximativ cursul folosit la atribuire contractului (3.3672941508512442153064815873449), desi actele aditionale au fost semnate chiar si cu 2 ani mai tarziu, deci atunci cand era alt curs de schimb.
Asa a rezultat valoarea de 673,450,536.04 / 3.3673 / 19.500 = 10,256,266.13 Euro / Km fara TVA si fara actualizari.

Mai apoi, in calculul "pur indicativ" pentru doar cei 16.175 Km realizati fizic de PIZZAROTTI, au folosit suma platita pana in prezent fara actualizari si media anilor 2007 - 2014 (4.128), ceea ce a dus la o valoare mai mica pe Km.
Asa a rezultat valoarea de 558,609,231.45 / 16.175 / 4.128 = 8,366,120.79 Euro / Km fara TVA.
De mentionat ca in comunicat au precizat "dacă raportăm pur indicativ, valoarea însumată a lucrărilor şi actualizărilor la o lungime de autostradă de 16,175 km", dar la calcul au folosit valoarea de 558,609,231.45 RON despre care au scris cu doar 2 paragrafe mai sus ca de fapt "în cadrul contractului au fost plătiţi în total până la această dată 558.609.231,45 Lei (fără TVA şi fără actualizări)".
Pana la urma este cu sau fara actualizari aceasta valoare? :o

Daca ar fi folosit acelasi curs de schimb ca in primul calcul (cel pentru 19.500 Km), s-ar fi obtinut o alta valoare pe Km.
Asa ar fi rezultat valoarea de 558,609,231.45 / 16.175 / 3.3673 = 10,256,094.38 Euro / Km fara TVA.

Deci de ce au folosit doua cursuri diferite la calcule? Oricum nu s-ar fi ajuns la suma de 17 milioane pe Km vehiculata prin presa.
Insa in acest mod au dus in jos artificial valoarea pe Km in Euro, pentru ca in momentul efectuarii platilor, au fost alte cursuri de schimb, iar fisa de date a achizitiei specifica clar ca valoarea contractului se stabileste in lei.


Un alt artificiu de calcul folosit a fost valoarea de 150,365,791.72 RON fara TVA pentru valoarea estimata a lucrarilor din cadrul licitatiei curente pentru cei 3.325 Km ramasi de executat, valoare care s-a obtinut din valoarea la care se va face raportarea la deschiderea ofertelor, din care au scazut suma "reprezentand cheltuieli diverse si neprevazute in cuantum de 15%".
In cadrul calculului bazat pe valoarea initiala a contractului si cele 2 acte aditionale, nu au mai scazut cheltuielile diverse si neprevazute, desi si acolo erau incluse (dar nu stim ce procent reprezentau).



s2002

Quote from: alecu26 on July 15, 2015, 08:07:12 PM
Pare o supratraversare.  Temporara. Ca definitiva nu cred ca accepta cnadnr așa ceva. Pentru ecoduct e mult prea scurt și nu are gabarit.
Va fi un pasaj pe sub autostrada.

dr4qul4

pe A3, Bucuresti_ploiesti se lucra azi la nodul rutier cu DJ101D (km44...sau sa fi fost bretelele pt spatiul de servicii?)










Imediat dupa...la Podul peste Ialomita statea radarul....Logan ALBASTRU cu nr MAI (dar neinscriptionat). Bineinteles pe banda de urgenta (ma rog, putin retras  in spatiul in care va fi bretea...sau telefon).

La pasajul de pe DJ101C te opreau. Aveau si clienti....un passat si un...TIR! oprite pe banda de urgenta!!!!!



Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Parca se face acolo nod la Gherghita, din zona aia am impresia ca sunt lucrarile. Este foarte bine ca se fac iesiri noi. Poate vedem si nodul Moara Vlasiei gata in secolul asta (stiu, este prins in contractul licitat de curand impreuna cu lucrarile ramase in Bucuresti pe primii 6 km).

dr4qul4

Ai dreptate. e DJ100B....  KM44 din centru, masurat pe maps e doar km 41-42 ....acum ocolesti ca sa ajungi pe A3.

E nodul Gherghitei.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist