Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Ionut

#2760
Guys, voi ce vreti, sa intre autostrada in Tg Mures, in oras? Nu inteleg... Vedeti pe openstreetmap ca deja sunt desenate autostrazile. La Cristesti-Leordeni este FOARTE bine, este nod acolo. A3 in continuare spre Brasov (desi Tg Mures-Brasov dupa spusele lui Sova nu mai este prioritate, fiind prioritate Sebes-Turda). Si mai este apoi spre Iasi, nu se stie cand se va continua acea traversare a muntilor, stiti discutiile de pe threadul dedicat ca acea autostrada are viaducte imense, tuneluri imense...

ciprebbe

#2761
E bine asa Ionut in varianta in care s-ar continua mai departe, cum insa "mai departe", indiferent de directie nu e prioritar trebuie gandita bine situatia de acolo sau modificata.
Adica:
Acel nod se descarca la Cristesti in DN15 ( cam pe unde era calea ferata ingusta spre Sovata). Pt Tg Mures, Reghin... e bine, pentru restul nu.  La Leordeni se face bretea spre DN15, dar fara acces din varianta de trafig greu de acum.
Ca sa se inteleaga, acolo avem varianta de trafic greu de la DN13(Acatari) la DN15 (Ungheni) care fara A8 ramane in aer neavand urcare pe autostrada ( doar traversand Ungheni-ul care e super aglomerat si acum, gen Floresti-ul de langa Cluj) si nu cred ca e o solutie sa duci pe acolo traficul.
Mai ai aeroportul in zona care nu stiu de ce nu poate avea un nod pornind de la giratoriul de langa, din mijlocul campului(unde incepe DC 124). Distanta ar fi de cateva sute de metrii.
Daca e dupa mine, in conditiile date (de finantare) as prelunigi A3 de la Ogra pana la acel giratoriu de dupa aeroport, as face acolo fix nodul de la Cristesti, sau daca situatia o permite ( construint si ceva din A8, aprox 8,5km) as merge pana la nodul trifoi din DN13 de la Acatari la care as executa cele 2 bretele pt acces.
Totul e doar ipoteza atata timp cat nu avem SF ul.

LE:
SF-ul care exista acum e pt C.Turzii-Ogra 36.172km conform hartii Bechtel. De la Ogra la Cristesti sunt aproape 15 km.
Tot pe acea harta apare nod la Aeroport deci musai sa vedem ce SF se va face de la Ogra la TgMures.
S-ar putea sa nu fie chiar ok traseul de pe openstreet (mai ales ca la Ungheni e desenat peste niste blocuri si o fosta ferma unde acum sunt depozite).
Deci rabdare sa vedem ce iese.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

#2762


un foarte reusit cut&cover facut de Aktor in Grecia pe o concesiune.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rocklee

intrun interviu ...postat pe forum se spunea ca din data de 15 februarie se pot vedea public ....planurile autostrazi comarnic brasov ...la cazinoul din sinaia ...si la toate primariile de pe traseu ... :)...baieti care sunt de prin zona sau cei care pot avea drum pe acolo ati putea sa veniti cu lamuriri sau poze ...ar fi in teresant sa vedem traseul si unele date tehnice ....colegi din presa ceva articole daca se poate ... :D

alecu26

Quote from: ciprebbe on February 12, 2014, 09:09:16 AM
LE:
SF-ul care exista acum e pt C.Turzii-Ogra 36.172km conform hartii Bechtel. De la Ogra la Cristesti sunt aproape 15 km.
Tot pe acea harta apare nod la Aeroport deci musai sa vedem ce SF se va face de la Ogra la TgMures.
S-ar putea sa nu fie chiar ok traseul de pe openstreet (mai ales ca la Ungheni e desenat peste niste blocuri si o fosta ferma unde acum sunt depozite).
Deci rabdare sa vedem ce iese.

acu exact 10 ani cu manutele astea doua am desenat acolo traseul, dar nu-mi mai amintesc nimic....in detaliu.

Intradevar a fost o mare problema in zona acele nod la Ungheni, dar nu-mi amintesc sa fie construit peste ceva existent. Mare problema a fost acea curba uriasa, continua, si luata la viteza mare...dar nu cred ca va fi in final o asa mare problema. Si evitarea manastirii Recea la fel a fost destul de grea. In plus...traseul ideal si pentru autostrada pe foarte lungi portiuni era exact unde este acum DN-ul...dar atunci nici nu se punea in discutie construirea exact acolo, deoarece tocmai fusese reabilitat. Acum...poate...cine stie..cu ce solutie a venit IPTANA.
Drumul de legatura spre Cristesti merge cvasi paralele cu CF-ul acela, dar e inchisa calea ferata demult si de ceva ani buni e si asfaltat DN-ul peste ea.

Oricum acolo nu cred ca va fi o problema redesenarea mai ales a drumului de legatura, si in opinia mea, autostrada se  va termina pentru moment exact acolo...in drumul de legatura de la Cristesti...fara sa mai continue pana la 151 D.

In alta oridine de idei, poate mai oportuna ar fi chiar terminarea autostrazii in nodul de la 151B, care e oricum foarte aproape de DN, de aeroport dar si de intersectia acea urata, tripla intre DN, 151B, 151 D. O redesenare completa a intregii zone ar fi oprtuna acolo....nefiind neaparata nevoie de un drum de legatura supimentar spre aeroport.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Telvanni

Cu toate ca nu sunt foarte activ pe acest forum vreau sa stiti ca rar se intampla ca treaca o zi in care sa nu intru macar o data.
Mai jos e un articol de pe hotnews: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16609024-autostrada-comarnic-brasov-proiect-maxima-prioritate-pentru-guvern-draftul-scrisorii-intentie-catre-fmi.htm
QuoteAutostrada Comarnic - Brasov este considerat un "proiect de maxima prioritate pentru Guvern", potrivit draftului scrisorii de intentie catre FMI obtinut de HotNews.ro. Potrivit acestui document, pentru a acoperi "riscurile potentiale pentru buget", Guvernul a alocat 400 de milioane de lei pe 2014 si 1,2 miliarde de lei pe anul 2015. "In eventualitatea in care ajungem la incheierea financiara a PPP-ului, iar Eurostat nu decide in anul 2014 ca acesta este un proiect extrabugetar, suma alocata va fi utilizata pentru diminuarea deficitului cash", se arata in documentul draft.

"Consideram proiectul autostrazii Comarnic - brasov ca proiect de maxima prioritate pentru Guvern. Suntem determinati sa realizam acest proiect cu cele mai mici costuri si intr-o maniera sustenabila din punct de vedere fiscal. Am asigurat o alocare bugetara care sa acopere riscurile potentiale pentru buget aferente acestui proiect. Pentru anii 2014 si 2015, aceasta alocare va fi in suma de 400 milioane RON si, respectiv 1.200 milioane RON. In eventualitatea in care ajungem la incheierea financiara a PPP-ului, iar Eurostat nu decide in anul 2014 ca acesta este un proiect extrabugetar, suma alocata va fi utilizata pentru diminuarea deficitului cash", se arata intr-un draft al scrisorii de intentie care va fi convenita de Guvern cu FMI, document obtinut de HotNews.ro.

"Aceasta se va include ca prevedere in legea bugetului intelegem ca finantatori multilaterali precum BEI, CFI si BERD, se vor implica in proiect doar daca structura acordului de concesionare si aranjamentele propuse pentru implementarea proiectului indeplinesc cerintele lor. Acest lucru va permite finantatorilor multilaterali sa demareze, impreuna cu sponsorii si autoritatea de atribuire, intr-un proces de due diligence in vederea solicitarii aprobarii din partea organismelor proprii de conducere. Procesul de due diligence va avea scopul de a confirme faptul ca proiectul este corespunzator si viabil sub aspect economic, tehnic, de mediu, financiar si din punctul de vedere al achizitiilor, precum si faptul ca acesta indeplineste standardele finantatorilor multilaterali dar si toate prevederile relevante continute in Directivele Uniunii Europene", se mai arata in draftul scrisorii de intentie catre FMI obtinut de HotNews.ro.

Mentionam ca varianta finala si oficiala ar putea contine modificari fata de informatiile din documentul draft.

Autostrada Comarnic - Brasov - gata in 2017, nu 2016. Taxa va fi de 7 lei

Pe 16 ianuarie, premierul Ponta si ministrul Dan Sova au prezentat detaliile si calendarul proiectului de concesiune autostrada Comarnic - Brasov, dupa ce la finele lunii decembrie Guvernul a selectat consortiul Vinci-Strabag-Aktor pentru a realiza proiectul de autostrada.

Potrivit lui Victor Ponta, contractul de concesiune se va semna in luna aprilie, moment la care este asteptat si debutul lucrarilor, iar autostrada ar urma sa fie gata cel tarziu in 2017.

Autostrada va fi mai scurta fata de ce se stia pana acum - 53 de kilometri in loc de 58, insa cu 7 km de drum de legatura, iar costul va fi de 1,8 miliarde de euro, fata de 1,2 miliarde estimarea initiala.

Taxa pentru folosirea autostrazii va fi initial de 7 lei, iar statul va fi cel care va incasa banii. Din 2017, in fiecare luna, statul roman se angajeaza sa plateasca peste 3,1 milioane de euro constructorului, insa cifrele si sumele anuntate de autoritati nu prezinta intreg aranjamentul financiar, iar costul final al autostrazii ar putea fi chiar triplu.

Costul autostrazii a crescut de la 1,2 mld euro la 1,8 mld euro. Cat vom plati de fapt

Ponta a anuntat ca cei aproape 60 de km de autostrada vor costa circa 1,8 miliarde de euro, mai mult fata de estimarea initiala de 1,2 miliarde de euro, in timp ce Dan Sova a precizat ca intreg proiectul este finantat integral de catre banci si ca, pana nu este gata autostrada, constructorul nu vede nici un ban de la stat.

"Acest proiect se finanteaza integral de catre banci. Deci, orice cost este verificat de catre finantator. Cei 28 milioane de euro pentru fiecare kilometru sunt cu sapte milioane de euro mai putin fata de cat se negociase in 2011. Avem aproape 1,5 miliarde euro constructie, restul pana la 1,8 miliarde sunt cheltuieli de proiectare, management, consultanta etc. In proiectul initial de constructie existau 58 de kilometri, iar noi am fost nevoiti sa schimbam putin traseul autostrazii pentru a scadea pretul. (n.r. 53 km de autostrada si 7 km de drum de legatura cu Centura Brasovului si cu DN1, inainte de Comarnici, acolo udne traficul se desfasoara pe 2X2)", a precizat Dan Sova.

Cu alte cuvinte, asocierea Vinci-Strabag-Aktor va accesa banii necesari costructiei prin credite de la banci, ceea ce insemna ca la finalul perioadei de concesiune, dupa cei 29 de ani, daca adaugam si dobanzile aferente, costul final ar putea ajunge sa fie chiar triplu, adica circa 5 miliarde de euro. Pentru aceste detalii autoritatile nu au oferit prea multe informatii.

nirolf

O informatie "pe surse" spune ca banca finantatoare ar fi conditionat acordarea imprumutului pentru consortiu de obtinerea autorizatiei de constructie. Din ce-am inteles autorizatia asta presupune foarte multe lucruri (cam toate aprobarile posibile, exproprieri chiar si arheologie mi s-a zis), deci o sa mai dureze ceva pana la inceperea lucrarilor. Sau poate incep pe banii lor, desi nu cred ca ar risca la ce istoric are proiectul asta.

smartapp

#2767
Am gasit mai demult ceva schite referitoare la portiunea Balauseri - Ogra, jud. Mures, a autostrazii Transilvania, insa nu erau cele finale. Are cineva planul exact pentru acest traseu? Un client are un teren intersectat de schita existenta, si vrea sa construiasaca un azil de batrani. El e plecat din tara, si de la Primarie nu se dau informatii decat proprietarilor.
Ai nevoie de un SRL, PFA, ONG? Iti completam GRATUIT dosarul de acte. Vino pe http://www.smartapp.ro

ciprebbe

E complicata situatia acum si cred ca nici cei de la primarie nu stiu mai multe legat de drum.
Ca idee daca acolo deja e prevazut ca trece autostrada ( conform PUG Primarie, ce poate fi consultat de oricine, acolo la ei, nefiind sectretizat) sunt sanse aproape 0 sa se poata construi ceva.
Daca e pe portiunea Ogra- Leordeni 100% nu se poate construi NIMIC. De la Leordeni spre Sighisoara (nu va trece aproape de Balauseri, ci undeva pe la Suplac-Laslau) e obligatoriu de vazut ce prevede PUG. Ca sa fie sanse(mici) de construit trebuie sa fie intravilan, daca e si extravilan raspunsul tinde vertiginos spre 0.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

yuli 1

Azi am fost sa ma uit daca se lucreaza intre  CB si Popasului santierul  era pustiu  nici urma de utilaje pacat ca e vremea frumoasa cred ca e vorba de lipsa de finantare  nu au banii sau nu vor sa dea banii pt  tronsonul asta .


ciprebbe

^^^ banuiesc ca e de pe langa Bucuresti.Bucata dintre Centura si CF.
Pune pe viitor si un mic comentariu legat de locatie, nu toti stiu "citi" detaliile..
Ms.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Goldmund

Date interesante, deloc noi! Si eu am scris in momentul in care mass media a incercat o comparatie intre A1 VO si A3 VP. ca de fapt preturile sunt subevaluate pe VP si supraevaluate pentru VO.    www.hotnews.ro/stiri-esential-16609024-autostrada-comarnic-brasov-proiect-maxima-prioritate-pentru-guvern-draftul-scrisorii-intentie-catre-fmi.htm
Acum avem date mai 'exacte', A3(VP) Comarnic-Brasov va fi mai scurta cu 5km si cu cca. 600 milioane euro mai scumpa decat atunci cand se faceau comparatiile respective...

teocharis

daca pika ponta&shova ma tem ca Bv-Comarnic e toast...

alecu26

nu prea.

E un proiect care a fost permanent pe lista oricarui guvern indiferent de oriecntare.

Si daca pica ponta si sova....PSD-ul tot acolo va ramane pana in 2016. Deci cu atat mai mult.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).