Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Archi

^^ Poate sunt putini oameni din zona Clujului care au treaba la Iasi, dar camioanele... :)

dr4qul4

totusi, traficul nu este atat de intens pentru a fi atractiv pentru un PPP care va costa 9 mld euro!!!

sunt sanse foarte mici sa se faca aceasta autostrada:
- nu este coridor european, singura solutie este un PPP dar este mult prea scump
- SF-ul este chiar SF: daca traseul actual (care ocoleste toate orasele importante) e cel mai usor de realizat, de ce costa aproape 30 mill euro/ km ?
- CNADNR s-a dezis de ea

Singurul "avantaj" este ca, in cazul in care se incepe Pitesti-Sibiu, nu vor mai exista fonduri UE pentru Ploiesti-Albita si atunci are o sansam, dar nu cred ca traseul actual va fi si cel final
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dragos

#122
Dl. Eugen a reusit sa ne lamureasca prin postarile  lui, ca varianta prin sud este cea mai viabila si mai realista ,are de partea ei si relieful care nu impune multe "opere de arta" ,in constructia ei mai putin zona Tg.Secuiesc - Onesti .O alta posibila jonctiune al traseului prin "sud", ar putea fi si continuarea catre granita cu Rep.Moldova, care face parte din coridorul IX si este finantat cu fonduri europene , posibil realizabil in perioada 2014 - 2020. Referindu-ma la legatura cu coridorul IX Adjud -Barlad-Husi-Leuseni ( Rep.Moldova ), actualul E 581 asa ar avea si mai mare importanta .Pe noi ca soferi ne-ar interesa sa avem o legatura intre  cele doua coridoare ,asa reusim sa punem bazele unei retele  viabile de autostrazi ,care sa micsoreze timpi de deplasare si reducerea nr.de accidente rutiere .Prin posibila realizare a acestui segment, putem atrage mai multi investitori si in zona Moldovei ,zona mult in urma de cat restul tarii,o realitate cruda din pacate...

Jocis

#123
Dar ce te faci cu cei din Iasi care au, poate, treaba la Cluj?
Din punct de vedere economic este ideal ca Romania sa aiba o autostrada in partea de nord. Ca va fi Iasi -  Targu Mures sau alta varianta, ramane de vazut. Un traseu din zona de nord a Moldovei catre Occident este semnificativ mai scurt prin Targu-Mures, fata de varianta prin Brasov.

Pana la urma sa se faca orice, numai sa se faca ceva si pentru aceasta zona a tarii.

Citisem la un moment dat ca nenea_hartia are multe informatii despre SF-ul pe traseul Iasi-Tg. Mures.
Poate el ma poate lamuri daca informatiile pe care le-am vazut prin presa legate de aceasta autostrada sunt corecte. Ma refer la faptul ca cca 1/3 din tronsonul Iasi -Tg. Neamt va fi prin...tunel, adica cca 20 km din 70 si ceva cat ar urma sa aiba acest tronson. Mie mi se pare extrem de mult.


Ionut

Dumnezeule ce nenorocire de tampenii zice. Vai de capul meu! Ce ineptii imense debiteaza! Ce tunel pe sub Copou ma, e idiot?!?!?!? Spuneti-mi voi daca vedeti tunel pe sub Copou. Vai de zilele mele, vai de nervii mei, vai de cretinu asta. Ce mai face ma pe-aici, nu trebuie sa infunde puscaria 5 ani?!?!?!?!


dimensiune completa


dimensiune completa

PS: ce vedeti mai sus este SF final, cel mai recent SF. Nu cereti mai mult ca nu primiti pentru ca nici atat nu trebuie sa dau public, insa NU MA POT ABTINE CAND UN FOST MINISTRU LA MT ABEREAZA IN HALUL ASTA!!!

Va rog eu frumos nu mai puneti stiri care sa-i citeze pe Fenechiu si Sova. Sincer, ma omorati cu zile.

Ionut

#126
Prin amabilitatea sursei secrete de la care am primit acest SF, am acceptul sa pun online tot traseul autostrazii Targu Mures-Iasi-Ungheni pentru a nu mai lasa loc de aberatii si ineptii gen tunel sub Copou. Acest SF s-a modificat usor recent, modificarile fiind insa doar la nivel de unele noduri si adaugare de ITS.

TRASEUL RAMANE IDENTIC.


dimensiune completa


dimensiune completa


dimensiune completa


dimensiune completa


dimensiune completa


dimensiune completa


dimensiune completa


dimensiune completa


dimensiune completa


dimensiune completa


dimensiune completa


dimensiune completa

Observati si voi ca sunt in total 307 km (fara un pic), o sumedenie de tuneluri (sau tunele, cum vreti) si viaducte IMENSE.

---

LUCRARI MAJORE:
1. NODURI
- Tg Mures-A3
- Tg Mures-DN13
- Sovata-DN13A
- Joseni/Gheorghieni-DN13B
- Ditrau-DN12
- Tulghes/Borsec-DN15
- Lacul Bicaz/Poiana Largului-DN15B
- Targu-Neamt-DN15C
- Targu-Neamt-DN2
- Pascani-DJ208
- Targu-Frumos-DN28B
- Iasi Vest-Centura Iasi Vest
- Iasi Nord-DN24

(s-a renuntat la nodul cu DJ157F din Parcul National Vanatori-Neamt)

2. TUNELURI:
- 640m (km 37,3)
- 320m (km 73,8)
- 510m (km 97,8)
- 340m (km 104,3)
- 820m (km 107,4) (cel mai mare din RO de pana acum)
- 350m (km 124,5)

Total 2980 m de tuneluri.

3. VIADUCTE/PODURI DE 1KM SI PESTE:
- 1,44km peste Nera, CF si drum local (km 25,7)
- 1,76km peste vale (km 27,6)
- 1,92km peste CF, DN13A, Tormovonica si vai (km 41,3)
- 1,50km peste DN13B, DJ135, Tarnava Mica, nod si CF (km 48,3)
- 1,05km peste vale (km 56,5)
- 1,16km peste vale si drum local (km 58,6)
- 0,94km peste vale, drum local si Tarnava Mica (km 61,9)
- 0,99km peste vale (km 75,7)
- 2,15km peste vale (km 78,6) (cel mai mare din RO, eu nu stiu altul mai lung)
- 1,50km peste vale (km 82,1)
- 1,27km peste vale si drum local (km 96,9)
- 1,86km peste Ditrau (km 102,9)
- 0,94km peste vale si DJ127 (km 105,6)
- 0,96km peste DJ127 si Putna (km 112,7)
- 0,96km peste vale si drum local (km 122,4)
- 1,16km peste Marcu si drum local (km 125,4)
- 1,04km peste Sabau si Olaru (km 126,8)
- 0,97km peste Morarilor (km 137,4)
- 1,50km peste Bistricioara si DN15 (km 142,1)
- 1,12km peste Lacul Bicaz (km 148,6) (va imaginati cum se vede?)
- 1,00km peste vale (km 152,3)
- 1,12km peste vale (km 183,8)
- 0,96km peste vale (km 190,4)
- 1,00km peste vale (km 221,7)
- 1,10km peste Lunca Siretului (km 225,4)
- 1,16km peste Dumbrava si vale (km 233,2)
- 1,18km peste vale (km 236,8)
- 1,44km peste Bahluiet, Probata, DC100 si drum local (km 239,3)
- 1,27km peste Lacul Trestiana (km 252,2)
- 0,99km peste vale si drum local (km 258,7)
- 1,00km peste drum local si apa (km 278,1)

Acestor viaducte li se adauga o lista imensa de viaducte intre 500 si 1000m plus o alta lista de viaducte "normale", sub 500m. De aceea aceasta autostrada va fi gata in 20 de ani. :) Hai 15, sa fiu optimist.

bgd77

Multumim frumos Ionut!

O mica observatie, la penultima poza la link-ul de dimensiune completa ai pus de fapt link-ul de la rast-penultima poza.

dr4qul4

frumos traseu, dar nu se va face nici in 15 nici in 20 de ani. probabil nicioadata.
mi se pare doar un alt SF facut doar pentru a lua bani pe el. la cate viaducte/poduri/tunele au seamana cu autostrada suspendata si ingropata :lol:
nu au cum sa gaseasca surse de finantare pentru asa ceva.
poate doar segmentul iasi-granita sa fie realizabil, cel mult pana la nodul cu dn2

PS:
viaduct peste lac de acumulare am mai vazut... e gata si abandonat (a3)
si autostrada prin mijlocul unui parc natural am mai auzit (a1 deva-lugoj) - alte treceri de amenajat pentru animale, alti bani, alta distractie
dar are 5 ani sa gaseasca formula magica ;)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cezar-mario2012

Din punctul meu de vedere nu este fezabil si nici bancabil proiectul, nu o să se bage nimeni la așa ceva.  Așa că rămâne la stadiul de vise frumoase.
Cea mai buna soluție pentru a lega Moldova de vest este varianta Bacău-Onești-Târgu Secuiesc-Brașov, relieful fiind mult mai accesibil si per ansamblu poate lega toată Moldova de la Galati pana la Iași si costurile sunt mai mici.  Apoi cred că se va face o autostradă Brașov-Sibiu,  renunțându-se la varianta Pitești-Sibiu car de curând.
CEL MAI MARE TUNEL ESTE PE TRANSFAGARASAN 2KM.

reed

Cei care au fost in zona lacului Bicaz,stiu ce munti sunt pe acolo,cu tot cu partea subcarpatica.Science-Fiction total .Realizabil da,dar nu in timpul in care o sa mai fim noi in viata :lol:

radutm

Cateva idei:
- Proiectul e frumos dar e clar pentru toata lumea ca va fi dificil de realizat. Insa orice proiect incepe cu un studiu de fezabilitate, toate au inceput asa. Nu cred ca cineva s-a asteptat ca in lipsa altor coridoare mai importante, sa vedem autostrada asta construita peste noapte. Totusi, trebuie sa recunoastem ca daca vrem sa fie gata peste 15 ani, proiectul trebuie facut acum. Cam asa au evoluat si celelalte autostrazi. Proiectul lor a fost facut prin 2000 si abia acum se construiesc.
- Pe planuri apare in dreapta ca e un contract de proiectare din 2007. Nu cred ca fiecare ministru si-a bagat coada in proiect ca sa schimbe traseul pe o parte sau pe alta. In mare parte urmeaza trasaturile geografice si daca exista si alte interese particulare legate de traseu e destul de greu de verificat.
- Legat de viaducte si tunele, nu stiu care ar fi fost alternativa? Din cate am vazut pe traseu (am facut drumul asta de cateva ori), dar si observand harta, nu cred ca exista foarte multe solutii cu viaducte putine si fara tunele. Mai mult, asta a fost una din nemultumirile noastre, ca se construiesc autostrazi serpuite numai ca sa fie evitate tunelurile. Aici nu mai aveau cum sa dreaga busuoicul, ca doar muntii aia nu se trec cu bacul.
- Legat de tunelul sub Copou, eu nu l-am vazut sincer pe harta si va rog sa il scoateti in evidenta daca se poate. Ar fi o anomalie, dar trebuie vazut argumente pro si contra.
-legat de punerea in aplicare, eu sper ca nu se va mai face greseala cu Autostrada Transilvania, cu sute de km atribuite deodata. Abordarea progresiva a functionat pana acum si a dat roate. Poate ca proiectul trebuie impartit pe multe loturi si pe segmente prioritare, ca sa fie fezabil in timp. Ar fi logic sa se inceapa de la extremitati si cu partile mai putin costisitoare, terminand peste 15 ani cu galeriile si viaductele de mare efect (vizual si la la buzunar).  :)
cont inchis

Ionut

Quote from: cezar-mario2012 on July 27, 2013, 02:59:32 PM
CEL MAI MARE TUNEL ESTE PE TRANSFAGARASAN 2KM.

Ma refeream la tunel pe autostrada, lasa tunelul de pe Balea.

Quote from: radutm on July 27, 2013, 03:48:04 PM
- Legat de tunelul sub Copou, eu nu l-am vazut sincer pe harta si va rog sa il scoateti in evidenta daca se poate. Ar fi o anomalie, dar trebuie vazut argumente pro si contra.

Citeste mai sus postul meu, primul inaintea celui cu tot traseul. De la tine am pretentii sa nu crezi tampenii.

reed

Este un tunel facut de extraterestri sub Copou....cred ca vor sa ii schimbe utilitatea :lol: