Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 34 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: horatiu.cosma on December 02, 2020, 05:38:08 PM
Claim-urile sunt ceva ce se câștigă în câțiva ani în justiție, dar nu e o garanție.

Intr-o tara bananiera, da, claimurile se castiga in justitie. Intr-o tara normala, ceea ce este normal si logic se acorda sub forma de act aditional, daca actele justificative sunt ok. Daca asta e tot ce stim, sa facem pipi in pantaloni si o strigam pe mama justitia, atunci o sa ramanem la nivel bananier din toate punctele de vedere.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Perfect de acord, abia aștept să văd primele asumări de răspundere (pentru cazurile perfect justificate legal și contractual) din partea CNAIR pentru adiționarea lucrărilor survenite pe perioada contractului, evident, în limitele legale. Discursul ăsta cu "nu ne lasă Curtea de Conturi" au întârziat ani de zile majoritatea autostrăzilor pe care le deschidem abia acum.

gothicus

Chiribiș-Suplacu de Barcău are SF (actualizat) ?
Siebenburgen, schones Land!

horatiu.cosma

Are SF, că altfel nu l-ar lansa în licitație, dar cam atât. E același din 2016, 2008 and so on.

vasile.silion

Desființarea ulterioară a nodului provizoriu de la Poarta Sălajului mi se pare una din marile prostii ale proiectului A3. Nu vad logica! Acel nod ar face accesibil accesul spre valea Agrijului - Jibou, și ar fi o ieșire de urgență pentru zona tunelului.
Dar dincolo de astea, orice pas înainte e un bun câștigat! Orice nod de autostradă este un câștig și nu o povară a sistemului nostru rutier.
Adică, pe de o parte desființezi noduri provizorii, iar apoi vii cu proiecte de deschidere a 6, a 9 sau a nu știu câte noduri noi pe autostrăzile patriei...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Fred

E un giratoriu, nu un nod, nu ai cum sa nu il desfiintezi ca sa continui cu autostrada.

vasile.silion

Normal că n-are cum să se păstreze acel giratoriu, dar mă gândeam să se construiască acolo un nod normal de autostradă după construirea lotului spre Meseș. Un nod la Poarta Sălajului nu e de prisos.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

voicul

Poate se face la nivel local dupa ce se termina ambele bucati.

horatiu.cosma

Eu am propus CNAIR ceva de genul, nu unde e giratoriul provizoriu de la UMB, ci la intersecția cu DJ 108A. Însă nu s-a mai adăugat în licitația actuală, deci da, CJ Sălaj are oportunitatea să facă cele 4 bretele.


mirceaeliade

#26094
Conform Dnei Ionita cu Straco NU se mai vorbeste de anulare pt ca nu vor sa dea in faliment subcontractorii.  Nu mai are sperante sa se termine la vara, dar trage sa se termine la sfarsitul 2021.  A zis ca ar vrea ca acesti subcontractori sa formeze un consortiu pe viitor sa vina la alte licitatii.


>Ministrul Bode spune că până la finalul lui 2023 se va putea circula pe autostradă de la vamă până la Nușfalău, în județul Sălaj de unde se trage demnitarul.
Vineri, 4 decembrie, va fi urcată pe SICAP licitația pentru tronsonul bihorean de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,3 km). Aceasta după ce în luna septembrie, cu ocazia inaugurării tronsonului Borș – Biharia, ministrul Bode afirma că data de 23 noiembrie reprezintă termenul pentru depunerea ofertelor, la tronsonul Suplacu de Barcău – Borș.

>Bode, despre tronsonul Biharia – Chiribiș (28,5 km): ,,Înțeleg de la constructor că sunt determinați ca în primăvară să intre în șantier.

>În ceea ce privește drumul de legătură la profil de autostradă, între Oradea și A3 Biharia – Borș, aici întârzie semnarea contractului cu câștigătorul Strabag. Ilie Bolojan arată că au fost depuse trei contestații. Una la Curtea de Apel București, respinsă acum două săptămâni și două la CNSC, respinse vineri. Însă cele două companii pot face recurs la Curtea de Apel București. Dacă nu, sunt șanse ca acest contract să fie semnat în prima parte a lunii decembrie.

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/bihorul-asteapta-cu-infrigurare-deschiderea-noilor-santiere-de-autostrada-3586772/

hvm

Daca au obtinut aprobare de la Unicredit pentru plati direct catre subcontractori si apoi diferenta catre Straco, atunci tot respectul.

Eu spun ca in felul acesta se poate termina. Eventual chiar si asfaltul sa fie asternut de subcontractori, mai fac un claim la diferenta de pret fata de ce a fost in contract, se aproba ca si act aditional si se merge inainte cu finalizarea autostrazii. E clar ca cealalta solutie e reziliere si pe langa Straco se mai duc in groapa subcontractorii.

Eu cred ca a fost ceva de genul: ori aprobati ori nu facem nici o plata si reziliem. Asa daca aprobati, se mai lucreaza si o sa va facem si la Straco niste plati in baza a ceea ce lucreaza subcontractorii si voi o sa puteti sa ii luati petnru a va acoperi din pierderi. Ceva pe principiul: tot din 15% (sau cat o fi procentul lui Straco pe care l-au avut la contract) e mai bine decat 0 din 100%.

Zic si eu.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

panzer

Problema cheie este la ce preturi se fac decontarile. Daca azi mc de terasament pe factura Marcom e mai mare decat cel din contract ce faci?
Asta a oprit Aktor. Si pana nu vedem o declaratie ca CNAIR accepta actualizarea preturilor din contract, sa nu ne facem mari sperante ca se va termina acest lot.

Pe de alta parte imi place atitudinea dnei Ionita la adresa subcontractorilor. Sa nu ii bagam in faliment.

cmd

Quote from: horatiu.cosma on December 02, 2020, 05:45:51 PM
La Poarta Sălajului e un giratoriu provizoriu la capătul lotului UMB, însă care se va desființa în momentul în care se face Poarta-Sălajului-Nușfalău.

Si eu cred ca e imperios necesar un nod la Poarta Salajului (Romanasi) din doua motive foarte importante:

1. Bypass pentru Tunelul Meses in cazul unor probleme.
2. Avand in vedere ca se planifica un drum express Jibou - Baia Mare, probabil traficul pe ruta S-N Cluj - Baia Mare si Ucraina se va muta in viitor pe A3 si apoi drum express. https://www.g4media.ro/descentralizarea-de-facto-prinde-viteza-inca-un-proiect-in-care-doua-judete-isi-construiesc-singure-un-drum-expres-maramures-si-salaj-au-batut-palma-pentru-soseaua-baia-mare-jibou.html

naivu

#26098
^^^Poate că nu a fost asa rău că nu s-au plătit subcontractorii de pe Chetani din ultima factură către Straco. Așa a fost disponibil Baxcom pt hei-rup-ul de la pasajul CF Teius si finalizarea zonei cu gabioane de la Oarda. Poate că s-a convenit de la început ca din factura aia să se facă alte plăți (lucrările la pasajul Domnești par să fi continuat). În mod sigur una din părțile implicate cere ca înțelegerea să nu fie publică; pe de o parte mă deranjează că se ascunde, pe de altă parte apreciez că CNAIR nu-și calcă cuvântul față de partenerul de înțelegere.
^

raulbogdan23

#26099
Quote from: raulbogdan23 on July 09, 2020, 10:34:08 PM

2. Pe lotul Poarta Salajului - Zimbor observ ca exista un nod provizoriu la care cel mai probabil se va renunta dupa ce va fi gata si urmatoarea sectiune intre Zalau.



Tinand cont ca pe urmatoarea bucata de autostrada inspre Zalau va fi si un tunel, iar in cazul unui accident in tunel pe sensul Cluj - Zalau - Oradea cel mai probabil vei fi obligat sa iesi de pe A3 la Zimbor. Nu s-ar putea face un seminod la traversarea A3 cu DJ108A care sa asigure iesirea spre Romanasi, Zalau si intrare dinspre Zalau? Cam aceeasi poveste e si pe sensul Oradea - Zalau - Cluj iesire in centura Zalau (daca va exista nod) si intrare inapoi de pe DJ108A. (Nu stiu daca e posibil sa se faca in DJ108R din cauza liniei rosii si cota la care e DJ)



Ruta in caz de accident in tunel ar arata asa



Powered by API/PUM imgur uploader

Legat de descarcarea de la Poarta Salajului e pacat ca nu au mers cu lotul pana in DJ 108A si acolo sa faca un seminod pentru descarcare (rezolva si problema unui incident in zona de tunel)

In formatul actual se face descarcarea traficului pe o ulita destul de ingusta (se poate vedea pe google maps  https://www.google.com/maps/@47.0847891,23.1824122,3a,75y,68.75h,64.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1soK5l2wCn7NewR3UynKHHvQ!2e0!7i13312!8i6656 )