Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 34 Guests are viewing this topic.

pasadia

@Stefan: in primul rand e pașadia (adica precum personajul din romanul Craii de Curtea Veche, caci de acolo se trage).

In al doilea rand nu, Brasovul nu are presa. Are o serie de oameni care traiesc din banii veniti de la partide si companii pentru serviciile de a le copia comunicatele de presa. Dar asta nu se poate numi presa oricata bunavointa as avea (si crede-ma, de bine sau de rau am ajuns sa ii cunosc pe toti aproape).

In al treilea rand interesul brasovenilor pentru infrastructura este redus. Si asta pe testate, inclusiv postari de facebook pe grupuri civice sau intalniri de partid in care constati cat de jos e nivelul de informare si interes. Se multumesc cu foarte-foarte putine detalii si nu vor sa patrunda cu adevarat in subiect.
Prin urmare si numarul de brasoveni de pe forum e redus. In afara de mine mai e myid (probabil mai activ pe Ascoro), drumbravaandrei (disparut de ceva timp, naiba stie de ce), Dagda (cu multe ban-uri primite) si JohannDB (prins cu drumuri prin alte parti). Si inca vreo 2 sau 3 care au avut contributii ocazional (bgd, narcrinda, MammaMia) Nu stiu daca ar trebui sa fim mai multi, dar mno...

Si in al treilea rand, dupa cum am spus, mi-e imi e sila de acest santier. Efectiv nu pot accepta ideea de a avea construite 2 sensuri giratorii IN AXUL AUTOSTRAZII. Ok, nu dai bani pentru un nod complet, pentru inca un pasaj, dar macar o bretea care sa deserveasca temporar intrarea si iesirea de pe lot (cum se face pe A7 la centura Bacau). Nu pot accepta faptul ca tot lotul e construit pe teren (o singura supratraversare) eliminand orice permisivitate pentru fauna salbatica (prezenta in zona). Si nici nu imi iese din cap atat circul facut de Cuc in primavara lui 2019 cat si cel facut de Bode & Orban in primavara lui 2020 (am fost in ambele dati).

Cat priveste utilitatea - da, vom avea o centura pentru Rasnov si Cristian, una la un standard la care Timisoara sau Iasi-ul nu pot decat sa viseze. Dar nu ma voi grabi sa pun asta la puncte bune caci imi e frica ca siguranta rutiera nu se va imbunati cu adevarat. Lipsa de traic prin cele 2 localitati vor distruge orice urma de siguranta rutiera pentru pietoni - sunt convins ca se va circula cu o viteza foarte mare si nu as vrea sa fiu localnic nevoit sa traversez un DN73 plin de vitezonami. Sper ca cele 2 primarii sa isi faca treaba si sa instaleze cateva semafoare...



nctind

Daca tot veni vorba despre A3 Rasnov - Cristian.

Giratoriul de pe strada Vulcanului (capat nordic autostrada) a primit iluminatul public.
Inca nu functioneaza, dar stalpii sunt sus.
De asemenea sunt instalate si indicatoarele rutiere.

Se lucreaza si azi, 30 noiembrie.

horatiu.cosma

API pe FB:

"După nenumărate termene și promisiuni nerespectate în ultimii ani, zilele trecute Compania de Drumuri a lansat licitația pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Transilvania, tronsonul Poarta Sălajului-tunel Meseș-Zalău-Nușfalău (41 km, 12 luni proiectare, 36 luni execuție) în valoare de aproape 4 miliarde de lei.

Proiectul conține tunelul Meseș de 2,8 km, peste 40 de poduri și viaducte în lungime totală de 8 km, un nod rutier la Zalău, un centru de întreținere în cadrul acestui nod și 2 spații de servicii.

Printre aspectele negative pe care le-am sesizat în documentația CNAIR se numără studiile geotehnice foarte sumare pentru tunelul Meseș, fiind executate pe cei 3 km doar 6 foraje în zona portalelor tunelului. Exproprierile nu sunt realizate pe cei 41 de km, iar nodurile rutiere vecine nodului  de la Zalău (Zimbor și Nușfalău) se află la peste 25 de km distanță.

Caietul de sarcini împinge riscurile cu privire la modificarea acordului de mediu sau relocarea unor utilități descoperite ulterior spre viitorul constructor, iar identificarea oricăror erori în documentația CNAIR este permisă doar în primele 90 de zile ale contractului.

Sunt necesare condiții contractuale echitabile împreună cu o documentație tehnică completă și profesionistă pentru a avea parte de ofertanți de cea mai bună calitate și de o derulare rapidă și fără blocaje a lucrărilor."

cristi5

@pasadia avem statistici despre scaderea sigurantei pe DN dupa deschiderea unor autostrazi? Decese/MZA creste?

Eu nu stiu de asa ceva, hai sa nu fim fatalisti. Plus ca se pot lua masuri, nu e capat de lume.

pbh

@ pasadia, ma poti trece si pe mine la Brasovenii tai ;) ...45 de ani. Acum in transhumanta cu oile prin tari mai ...reci. Nu ca ar conta prea mult, doar statistic...

vancouver

Este imposibil sa scada siguranta dupa deschiderea A3 Rasnov - Cristian. Cine se va grabi, o va lua pe autostrada, nu o sa mearga cu viteza excesiva prin localitate. Prin localitate o sa ramana strict localnicii, care nu au nici un motiv sa depaseasca limita, nu castiga mai nimic si - fiind putini - sansa sa fie prinsi de un radar e mult mai mare.

In toate statisticile, deschiderea unui segment de autostrada a dus la reducerea masiva a numarului de morti si raniti grav. Exemplu clar la Cernavoda - Constanta, de la 20-30 de morti pe an pe vechiul DN inainte de deschidere, s-a ajuns la 2-10 morti pe an DN+A insumat. La fel Timisoara Arad 10-20 inainte, ulterior 5-10 insumat DN69+A1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Eu n-am zis că scade sau crește siguranța rutieră la modul general, eu am zis clar doar care cred că va fi problema cea mai mare după inaugurarea bucății de autostrada (siguranță pietonilor). In plus am spus clar și care e soluția dpmdv (și nu includea închiderea autostrăzii așa cum propuneau alții pentru alte loturi).

Cât privește faza cu localnicii care nu vor goni pe vechiul DN, mai ales acum cu acesta eliberat de o parte din trafic, dă-mi voie doar sa râd și să dau un link scurt: https://www.mediafax.ro/social/brasov-barbatul-care-a-accidentat-grav-o-femeie-gravida-pe-o-trecere-de-pietoni-condamnat-definitiv-15077517

Cazul a fost extrem de cunosc, biata femeie a ajuns o leguma pe care familia se chinuie de mult timp sa o îngrijească. Vinovatul era secretar in Primăria Cristian...

Xenos

limitatoare de viteza, inclusiv bumpere, camere la greu, semafoare. Sa fie neatractiv sa o iei pe DN daca gonesti pe undeva.

JohannDB

................ Cum spunea și @pașadia, cu presa brașoveană, nu "mă râd", nici nu zâmbesc, mi-e "paralel"........
   A3 BV la deschidere "chiar" va fi o ocolitoare, însă, mai faină și mai arătoasă ca a Brașovului (recte VO 1K BV) pentru că va avea și..... bandă de urgență.... Era ceva DACĂ la GÂNDIREA acestui ciot se punea problema ducerii lui la locul viitoarei conectări cu ce va fi "mai departe" și cu DN1; până una alta să fi ieșit undeva după Codlea.... Însă...... Însă are bubele girațiilor pe  corpul ei; faină idee  :banned:
      Cât privește "bmw"-știi (și alții) iubitori de liniuțe și curse de gen, vor avea ocazia de-a utiliza atât DN-ul prin cele două localități, sau  pentru divertisment vor ieși la "autostradă".... Pielea le "poate multe" și "unde nu te aștepți" (m-am trezit cu "cursă" pe DN2 de la Bacău la Roman când eram cu 4,75m lățime; dacă eram cu un tanc cred că le trăgeam niște salve de avertisment...., culmea la Secuienii Noi, dintr-o dată erau cei mai corecți - era un echipaj de rutieră: cineva îi anunțase)....
      Totuși, va fi o "eliberare" pentru tir-iștii în drum spre Pitești via Bran-Dâmbovicioara-Rucăr-Câmpulung Muscel, sau pentru ieșirea la Predeal, via Pârâul Rece, "eliberați" de chinul barierei și tranzitului râșnovean și din Cristian.... :cool:
      Ca și curiozitate, "culmea", m-a lăsat complet rece; pe mine nu mă ajută cu "chiar nimic" în ce privește "profesional"; din varii motive, nici cu motorul, ca "plimbăreț de duminică" n-am dat "vreo gonetă" pe acolo, măcar așa de pură curiozitate și adrenalină !!
      Poate am eu un moment de lehamite, dar chiar și imaginile ultime de pe unde am bântuit și le-am cules, au ajuns să-mi fie "peste mână" a mă mai chinui a le face publice...... :hm: :hm: :hm:

vrd

Quote from: Kimi on November 29, 2020, 03:14:52 PM
Bode despre lotul Straco:

https://adevarul.ro/locale/zalau/ministrul-bode-acuza-asociatia-pro-infrastructura-dezinformare-privinta-stadiului-investitiilor-publice-1_5fc10cf15163ec42714ce7d5/index.html
Vorbește ministrul de parcă e cineva de la API, sau pe forum, care se bucură la vestea că rămân șantierele de izbeliște...Toată lumea se bucură la vesti bune legate de infrastructură, chiar dacă nu creează beneficii directe pentru fiecare dintre noi! Domn' ministru ar trebui sa știe asta..
Azi muncea Marcotim cu niște compactoare la supratraversarea de la Hădareni. În schimb, foarte multe utilaje ale aceluiași subcontractor erau nemișcate în organizarea de șantier.

ciprebbe

Pai conform "intelegerii" de care vorbeste Bode  trebuia ca Holcim sa furnizeze liant pentru ca Marcotim sa poata continua si inchide terasele de la Chetani. Cum liantul nu vine, cum Straco nu misca nimic, cum Marcotim vrea dar nu are cum lucra, cim...cum, cum.... ajungem la concluzia ca semnarea acelei intelegeri e apa de ploaie si ca efectele tind spre 0 .
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nctind

A3 Rasnov Cristian

S-a lucrat puternic toata ziua in capatul dinspre Rasnov. La ora 16 era forfota mare.
E dat drumu la circulatie prin giratoriul de la Rasnov.

pasadia

De circulat se circulă prin toate 4 (am trecut și azi prin cele de pe DN73). Și da, se lucrează, dar chiar și cu soarele de azi nu au fost mai mult de zero grade. Practic nu fac decât să planteze borduri, să întindă pământ și cam atât...

Mă întreb dacă vor asfalta (și marca) la -5 grade. Căci mai e destul de asfaltat in giratorii...

oldtimercraiova

Si oficial cand se deschide A3 Rasnov - Cristian?  :D

vancouver

Urmeaza zile de vreme proasta. Ca atare nu se poate extima cat mai dureaza. Nu este stabilita o data oficiala de deschidere.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.