Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 30 Guests are viewing this topic.

paulmare

Poate cineva confirma va rog - e adevarat ca Aktor si-a notificat contractorii si personalul propriu ca de la 1 Aprilie inchid santierul de la ciotul A3 din Bucuresti ? Sau e doar zvon fara acoperire

TibiV

Quote from: ciprebbe on February 28, 2018, 01:29:30 PM
Ai X m3 umplutura si Y m3 excavatie.
Ori ramai cu pamant de depozitat(Y prea mare), ori ai nevoie de gropi de imprumut(X prea mare).
(...)

Un caz urat e pe A3 la Straco unde X e de aproape 10 ori mai mare ca Y si da bataie mare de cap constructorului.
E normal sa optimizezi costurile si sa afectezi cat mai putin mediul.

Nu pot lua de la vecini? Poate aia au Y>X...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma


Sorin62

Quote from: paulmare on February 28, 2018, 01:04:50 PM
Poate cineva confirma va rog - e adevarat ca Aktor si-a notificat contractorii si personalul propriu ca de la 1 Aprilie inchid santierul de la ciotul A3 din Bucuresti ? Sau e doar zvon fara acoperire

O fi vorba de vacanța de Paști? (La catolici este pe 1 aprilie, la ortodocși pe 8 aprilie)

TibiV

Quote from: horatiu.cosma on February 28, 2018, 02:27:13 PM
Nu au nici vecinii Y>X.
Poate doar daca iau ceva de la "tunelurile pentru ursi"...

Mai frate, cum este viata asta...
Noi mereu am militat impotriva debleelor "contra naturii"...
Si cand se dovedi ca avem dreptate, hop, Y<<X (Y mult mai mic decat X)....
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ultrasbz

Azi in sedinta de Guvern:

"PROIECT DE HOTĂRÂRE privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ''Secţiunea 1C, subsecţiunea Ogra-Târgu Mureş pe teritoriul localităţilor Cristeşti, Gheorghe Doja, Ogra, Sânpaul, Ungheni şi Târgu Mureş din judeţul Mureş'' din cadrul obiectivului de investiţii ''Autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea'', aflate pe raza localităţilor Gheorghe Doja şi Ungheni, din judeţul Mureş"

horatiu.cosma

Este vorba despre o suprafață de 426 de metri. Un PT bine făcut pe FIDIC Roșu nu ar fi necesitat exproprieri suplimentare. Ce e foarte ciudat e că la 2 luni după apariția pe site-ul MT a acestui proiect de exproprieri suplimentare, a mai apărut încă unul, 900 de metri pătrați. Am impresia că Search a dat cu bâta în baltă aici.

storm1980_25

pai ei nu au reusit sa exproprieze nici traseul pe care trece autostrada intre Tg. Mures si aeroport, adica sectiunea in care desi se pare ca cei de la Strabag au castigat lucrarea,  se contesta contestatia la contestatie de 1 an sau mai mult.
Procedurile de expropriere au fost declansate inca din 2015 prin HG. 729/9.09.2015. Apoi in 1.04.2016 a fost emisa decizia de expropriere, s-au alocat pe hartie banii si cam asta a fost. Pana cand se vor apuca efctiv de lucru, probabil banii aia vor valora exact zero. Ca piata imobiliara se dezvolta, nu sta in loc dupa cand ii vine chef statului.
Sunt curios cum o vor scoate la capat cand se vor incheia contestatiile(daca se vor incheia vreodata) si vor constata ca de fapt nu a fost facuta nici o expropriere pe tronsonul respectiv.

NGC

MT a publicat astazi proiectul de HG pentru exproprieri suplimentare pentru lotul 2 din Ogra - Campia Turzii.

"Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Secţiunea 2A Ogra-Câmpia Turzii pe teritoriul localităţilor Bogata, Cheţani, Cucerdea, Cuci, Iernut, Luduş şi Ogra din judeţul Mureş şi pe teritoriul localităţii Luna din judeţul Cluj din cadrul obiectivului de investiţii de interes naţional «Autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea»", aflate pe raza localităților Bogata, Cucerdea, Cuci, Iernut și Luduş din judeţul Mureş"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1883-hg01032018dirtac

FRS

pentru loturile 1 si 3 vor fi expropieri suplientare?

horatiu.cosma

Pe lotul 1 au fost deja, pe 3 au fost si parca mai e un proiect pe circuit.

FRS

58 de hectare exproprieri suplimentare mi se pare foarte mult. Lotul 3 a avut undeva la 135 de hectare cu totul. Ce va fi in plus, vom vedea.

perfidus

E din cauza relocarilor de utilitati gresit luate in calcul, cel mai probabil.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

nenea_hartia

^ Există și reversul, când utilitățile ,,sunt luate bine în calcul", dar tot degeaba. Uite, o să vă dau un exemplu real: proiectantul de utilități de pe Varianta de ocolire Ștei-Beiuș a obținut certificat de urbanism (CU) de la Consiliul Județean Bihor și a început să umble după avize pe la toți deținătorii de rețele trecuți în hârțoaga respectivă. Pe drum s-a mai împiedicat și de alții, în special mici furnizori locali de internet. Unii poate nu erau chiar în regulă cu actele, dar proiectantul i-a întrebat și pe ei de sănătate și le-a cerut aviz favorabil.

La un moment dat, surpriză, în zona Rieni s-a lovit de un păienjeniș de puțuri de captare și conducte de transport și distribuție aparținând European Drinks, toate aflându-se, în mod nefericit, pe traseul viitoarei variante de ocolire. Bașca și o LEA de 20kV aparținând aceleiași companii. Culmea, ditamai gigantul la vremea aceea, European Drinks nu era trecut în CU. Proiectantul nostru putea să-și bage picioarele și să ia avize favorabile doar de la deținătorii de utilități trecuți în hârțoagă de CJ Bihor și apoi, pe baza lor, să solicite și să obțină relativ lejer autorizația de construire, dar el nu și nu, s-a dus până la Oradea să discute cu oamenii fraților Micula. Numai el știe, săracul, câte drumuri a făcut din îndepărtata lui Muntenie natală până la Rieni și Oradea :p. Doar că European Drinks au cerut câte-n lună și-n stele ca să dea un aviz favorabil pe un proiect de relocare și protejare a rețelelor afectate de construcția drumului. E drept, investiția lor de acolo era (mai este?) masivă, așa că solicitările companiei pot fi considerate normale. Una din dorințe a fost ca proiectul de relocare/protejare să fie făcut de proiectantul inițial al investiției, o firmă cunoscută din București. Proiectantul nostru a luat legătura și cu bucureștenii, care l-au asigurat că documentația inițială umple o cameră întreagă, că ea ar trebui recitită, că proiectul de relocare și relocarea propriu-zisă ar dura probabil minimum doi ani, iar costurile ar ajunge până la stația orbitală internațională. A fost momentul când eroul povestirii noastre (nu vorbim neapărat de un singur om, ci de un grup de persoane dintr-o firmă de specialitate) a cedat și s-a întors posomorât acasă, abandonând ideea de a obține vreodată un aviz de la Oradea. ,,Norocul" lui a fost că întreaga investiție în centură a fost curând după aceea - în stilul atât de cunoscut - abandonată de CNADNR. Vorbim aici de primele zvâcniri legate de acest drum, din anii 2007-2008.

Sezonul II din acest serial (relicitarea recentă a drumului) nu l-am văzut, dar am câteva idei legate de subiect. Spre deosebire de primul sezon, aici voi înșira simple speculații:
1) de data asta European Drinks s-au asigurat că serviciul Urbanism al CJ Bihor va solicita și de la ei aviz favorabil pentru orice investiție care presupune o lovitură de cazma prin zonă;
2) a) tot nu s-a obținut vreun aviz de la European Drinks, iar constructorul nici n-a fost informat că stimații domni există pe linia roșie pusă cu amabilitate la dispoziția lor de CNAIR;
    b) sau, dacă s-a obținut cumva, atunci este unul de principiu (doar pentru obținerea autorizației de construire), urmând ca avizul favorabil pentru execuția propriu-zisă să fie emis în condițiile prezentate în sezonul I;
3) presupunând că restul investiției rutiere va merge șnur (greu de crezut, dar na...), nu-mi voi face speranțe foarte mari pentru porțiunea care ocolește Rieniul.

Să ne ferească Dumnezeu de cazul 2) a), pentru că o HG pentru exproprieri suplimentare va fi cea mai mică problemă a constructorului. :lol:

north

#15374
Quote from: danutzu_1069 on February 26, 2018, 11:10:52 PM
Ploiesti-Comarnic nu are ... nimic. nici fezablitate, nici proiect, nici ...finantare... nimic!

Negativ.
Tronsonul are studiu de fezabilitate geamăn cu (de fapt parte din) studiul de fezabilitate în baza căruia s-a construit Autostrada București - Ploiești; a se vedea și HG nr. 507 din 19 aprilie 2006 (modificată de HG nr.  737 din 9 iulie 2008) pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Autostrada Bucureşti-Braşov km 0+000 - 173+300", Acordul de Mediu emis de ANPM cu nr. 01/20.03.2007 (modificat și el ulterior în iunie 2014, vezi mai departe în document).
Privind finanțarea, proiectul este inclus în lista de proiecte de co-finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014 - 2020.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling