Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 15 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Sunt foarte curios (@Bridge???) cine e fericitul care a propus ca limita dintre loturile 1 și 2 de la Suplacu - Borș(cele 2 imagini de mai jos) să fie acolo, la km 30+550. În zona aceea DN-ul intersectat de autostradă va fi deviat vreo 2 km paralel cu autostrada spre Oradea, pentru a se evita 2 intersecții denivelate cu aceasta. Se poate observa din imagini că atât pe lotul 1, cât și pe lotul 2, proiectul prevede demolări ale unei porțiuni din DN, pentru a se putea construi autostrada. În plus, conexiunea devierii DN-ului cu DN-ul actual e pe lotul 1, restul devierii e pe lotul 2. Dacă oricare dintre cele 2 loturi va fi întârziat din diferite motive și celălalt lot ajunge la finish mai rapid, fie vom avea o bucată de DN demolată, fără nicio conexiune, fie respectivul lot aflat la finish nu va putea executa autostrada la acel capăt, pentru a nu distruge DN-ul. Șansele sunt destul de bune ca cele 2 loturi să nu meargă în paralel, deci cel mai probabil ne vom trezi peste vreo 3-4 ani în fața unei dileme a la Caragiale: fie demolăm un DN și întrerupem traficul pe el ca să putem finaliza și recepționa un lot de autostradă, fie păstrăm conexiunea pe DN, dar nu putem finaliza și recepționa un lot de autostradă.



În plus, în memoriul de prezentare de pe lotul 1 apare la descrierea proiectului faptul că virgulă conexiunea lotului 1 cu DN 19E la finalul lotului de la km 30 se va realiza similar cu începutul lotului de la km 4, printr-un sens giratoriu provizoriu. Nu am mai văzut altundeva prin documentația de pe SEAP vreo urmă a acestui giratoriu, deci probabil cineva de la Egis a uitat giratoriul în memoriu de pe vremea când se dorea deschiderea mai rapidă a acestui lot.

Ionut

Este de subliniat:

Quote from: horatiu.cosma on March 04, 2018, 05:43:14 PM
fie demolăm un DN și întrerupem traficul pe el ca să putem finaliza și recepționa un lot de autostradă, fie păstrăm conexiunea pe DN, dar nu putem finaliza și recepționa un lot de autostradă.

north

Din planul de mai sus km 30+550 pare a fi exact imediat la est de intersecția cu DN 19E.
Având în vedere că autostrada pare a fi într-un foarte ușor rambleu (deci cam la același nivel cu DN actual), mie mi se pare gândit punctul de secționare tocmai pentru a putea facilita utilizarea oricăruia dintre tronsoanele de autostradă în mod independent de cel nedeschis încă, cu minime lucrări temporare.
Singura constrângere ar fi finalizarea relocării DN 19E înainte de finalizarea lotului estic (în ipoteza finalizării acestuia cel dintâi) - deși de dirijat traficul peste o autostradă în lucru nu este chiar o problemă (vezi de exemplu pe Lugoj - Deva 4). Iar volumul de trafic va fi oricum nesemnificativ anterior finalizării cel puțin a întregului tronson 3C, în principal din cauza stării drumurilor 19B și 19E.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

horatiu.cosma

Autostrada va fi cam la un metru peste cota terenului natural, DN-ul se poate observa că e exact la cota terenului natural. După tragicomedia de pe ST 3 și 4, abia aștept recepția și deschiderea circulației pe o autostradă care se termină într-un DN ciopârțit și care e cu un metru mai jos decât autostrada.

@NGC, ce se mai aude de tronsoanele dintre Suplacu de Barcău și Nădășel? Doar eu am impresia că dom' director Ioniță a închis prăvălia de "ridicări pe SEAP" de când condițiile contractuale FIDIC nu îi mai convin? Ori facem cum vrea el (OMT 600), ori ciu ciu alte proiecte de infrastructură rutieră...

Ionut

Serios? Relocare DN pe 4 km? De ce? Am văzut relocari pe planșe, cand le-am pus pe forum, dar parca nici chiar asa pe 4  km.

marinul

#15381
Quote from: marinul on August 24, 2017, 07:01:22 PM
Ce ma surprinde este devierea dn19E vreo 3 4 km merge paralel cu autostrada pentru a nu face 2 pasaje pe actualul amplasament al dn-ului. Oare e mai ieftin sa faci 3 4 km de dn, fata de 2 pasaje sau doua subtraversari?

Singurul nod logic ar fi cu dn1p, drumul care ar face legatura cu dn1
Am intrebat si eu anul trecut cand au aparut plansele

Trimis de pe al meu SM-J710F folosind Tapatalk

pasadia

Sa punem si o imagine din satelit a zonei. Autostrada ovcoleste casele din partea vestica a localitatii Misca avand in zona un traseu mai la vest de actualul traseu al DN19E.

Ca atare relocarea DN19E mi se pare normala. Se vede in imagini si o relocare (probabil temporara) a DJ190E unde probabil acesta va supra-traversa A3 si va asigura conexiunea cu DN19E dinspre Misca.

dr4qul4

unghiul la care A3 intersecteaza amplasamentul actual al DN19E este atat de mic incat fara relocare ar fi nevoie de 2 pasaje imense. Sau de 2 curbe de aproape 90 de grade pe DN
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Da, soluția de supratraversare/subtraversare ar fi fost 2 curbe de 90 de grade pe DN. Nu cred că e o problemă așa de mare, traficul e minuscul pe DN-ul respectiv și o să scadă și mai mult după apariția autostrăzii. Soluția Bechtel e mai elegantă, dar semnificativ mai scumpă. Pe lângă costurile cu construcția a 4 km de DN nou, se mai adaugă și costurile cu prelungirea tuturor podurilor/podețelor/overpass-urilor ce traversează autostrada cu 15-20 de metri pentru a traversa și DN-ul relocat. În plus, la overpass-ul peste autostradă pe drumul ăla între Mișca și Chizlaz vor fi proiectate și niște bretele pentru conexiunea dintre overpass și DN-ul relocat.

voicul

CÂND se deschide cea mai FRUMOASĂ autostradă din România
Oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere încep să deconteze facturi pentru inagurarea unei autostrăzi finalizată încă din toamna anului anul trecut.

În 2017, firma UMB Spedition a terminat o porţiune din Autostrada Transilvania, respectiv lotul de autostradă Gilău-Nădăşelu, de 8,7 kilometri. Seţiunea de autostradă nu a fost inaugurată pentru că în proiect nu a fost prins şi podul peste Someş. În 2017, mai multe firme şi asocieri au depus oferte pentru contrusţia acestui pod, licitaţia a fost câştigată însă de Tirrena Scavi. Italienii construiesc podul peste Someş, în lungime de aproximativ 700 m. Conform CNAIR, cei 8,7 km de autostradă se vor inaugura în toamna acestui an.

Potrivit datelor CNAIR, la sfârşitul lunii februarie, Tirrena Scavi a depus o factură, în valoare de circa 1,02 milioane lei, pentru finalizarea lucrărilor la nodul Gilău.

În toamna anului trecut, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul de execuţie ,,Finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău şi conexiunea dintre Secţiunea 2B cu Subsecţiunea 3A1, Autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj – Oradea", valoarea proiectului fiind de 25,67 milioane de lei fără TVA.

Durata contractului este de 118 luni, din care 10 luni perioada de execuţie şi 108 luni perioada de notificare a defecţiunilor.

http://www.capital.ro/cand-se-deschide-cea-mai-frumoasa-autostrada-din-romania-2.html

Sorin62

Azi, la depozitul de grinzi de la DNCB, macaraua de la DEME mai pusese o grindă pe trailer.

georgec


alexandruduma

#15388
^ Trec eu joi pe acolo și revin cu poze. Săptămâna trecută a fost chiar frig, nu știu cat au putut lucra.

Ionut

Si au mari sanse sa le primeasca.