Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 44 Guests are viewing this topic.

teocharis

intr-o lume ideala, utlizatorii autostrazii pe principiul polluter pays.

in realitate, nimeni.

horatiu.cosma

Strada respectiva a fost restaurata, cu canalizare cu tot, anul asta. Chiar asa de mare e debitul apei venite de pe deal?

TibiV

Parcă mi-e greu să cred că autostrada este de vină...
E viaduct după viaduct...
Nu o fi vorba pur şi simplu de o ploaie neobisnuit de puternică ? Peste 40 litri/mp ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Tavi

#7398
La nodul de la Gherghita este strat de uzura pe bretelele aferente sensului de mers catre Bucuresti. Pe sensul catre Ploiesti avem asfalt, probabil lipsa doar strat de uzura. Sambata la 11.30 erau doua utilaje (un escavator si i ca ceva) care munceau la rondul vest (cel aferent sensului de mers catre Bucuresti).
Am mai remarcat ca pe sensul catre Bucuresti, desi nu sunt marcaje si nici parapete, pe bretele sunt facute intrarea si iesirea din balize de plastic albe si rosii.

Allex

Ce se mai aude despre cei 6,5 km intre Petricani si Tunari?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

RaduC

#7400
Quote from: TibiV on September 20, 2015, 08:49:21 PM
Parcă mi-e greu să cred că autostrada este de vină...
E viaduct după viaduct...
Nu o fi vorba pur şi simplu de o ploaie neobisnuit de puternică ? Peste 40 litri/mp ?...
Pentru a evita situatia de mai sus, cand prezentul ignora sau pur si simplu neaga viitorul, in GB si Irlanda s-a implementat politica Sistemelor Durabile de Drenaj Urban (Sustainable Urban Drainage Systems), care analizeaza efectul pe care transformarea peisajului din natural in artificial (unde-si baga omul coada) il au asupra debitelor raurilor la nivel de bazin hidrografic, si care anuleaza aceste efecte. Spre exemplu, la nivel de bazin hidrografic, ceea ce se construieste in amonte nu trebuie sa influenteze debitele si timpii de concentrare in aval. Pentru asta s-a instituit limita de 2 l/s/ha, ceea ce inseamna ca debitul venit de pe o suprafata artificiala (acoperisuri, sosele, spatii verzi, etc) trebuie limitat la aceasta valoare, apropiata de cea estimata a fi valabila pentru green-field.

Ceea ce se intampla in satul acela e un exemplu de ce trebuie implementata si la noi o politica asemanatoare. Constructia unei autostrazi schimba radical felul prin care apele pluviale isi gasesc drumul spre guri de varsare, uneori punand in pericol siguranta riveranilor.

dr4qul4

Pentru acordul de mediu ai nevoie de masuri care sa corecteze scurgerea apelor pluviale.
Daca va uitati cu atentie la rigolele verticale, veti obsrva ca sunt facute din conuri , cu multiple coturi, si nu sunt simple santuri turnate.
Poate fi si din cauza autostrazii, nefiind finalizata, dar la fel de bine poate fi din vina celor care au reabilitat acea strada si au subdimensionat canalul colector. Sau vina localnicilor care au obturat canalul (pod, gunoaie, nisip depozitat si alte lucruri obisnuite la noi).
De aceea se folosesc maxime istorice (50-100 de ani) pentru proiectarea podurilor. Oricand poate avea loc o ruipere de nori.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Tavi

Exproprieri
S-a publicat in MO702 de vineri urmatoarea HG:
Hotărârea nr. 729/2015 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Secţiunea 1C, subsecţiunea Ogra-Târgu Mureş pe teritoriul localităţilor Cristeşti, Gheorghe Doja, Ogra, Sânpaul, Ungheni şi Târgu Mureş din judeţul Mureş" din cadrul obiectivului de investiţii "Autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea"

alecu26

colegul spune ca e chestie care se intampla deja de catva timp si la fiecare ploaie mai serioasa, si pare legata clar de constructia autostrazi. Deci:

- nu cred ca cei 40l/mp pot fi invinuiti.
- trebuie facut ceva. Nu e normal ca de cateva ori pe an sa fie inundati. O data la 10 ani mai merge. ( de exemplu sistemul de drenaj al autostrazi....santuri, rigole,guri de scurgeri e dimensionat pentru ploaia de 10%).
- torentul vine de pe deal, probabil imediat in spatele acelor case e camp, deci nu e vorba de necuratare santuri in sat, chestii infundate. In plus acel tub pare destul de serios, si ar duce multa apa, doar ca apa a venit din alta parte.
- Posibil ca odata cu finalizarea autostrazii sa se schimbe/imbunatateasca ceva...dar si sa se inrautateasca.

Ce se poate face: scris la Primarie, Primaria direct la CNADNR sau la Consiliul Judetean si dupa aia la CNADNR, CNADNR la Consultant sa ivestigheze daca eventualele actiuni ale constructorului au dus la acea situatie....si Consultantul sa insturcteze in consecinta.

Daca intradevar e vina consturcotrului, atat EGIS (Consultantul) cat si UMB nu cred ca se vor da in laturi sa rezolve...mai ales ca sigur au ceva obligatii contractuale si legale.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Telvanni

Salutare!
Pentru ciotul din A3 care face legatura cu Bucurestiul, cand se termina faza de evaluare a ofertelor?
Speram pana la sfarsitul anului sa avem contract semnat? Voi ce ziceti?

Gyn

#7405
Quote from: TibiV on September 20, 2015, 08:49:21 PM
Parcă mi-e greu să cred că autostrada este de vină...
E viaduct după viaduct...
Nu o fi vorba pur şi simplu de o ploaie neobisnuit de puternică ? Peste 40 litri/mp ?...
Cred ca n-am fost destul de  explicit: drenajele dinspre dealuri sunt orientate spre aceasta directie, acum o cantitate mai mare de precipitatii este concentrata pe o singura zona. Pana acum un an apa se scurgea de pe versanti in mod natural, disipandu-se in mai multe directii. Aici e vorba de o vale de torent formata in timp care acum nu mai face fata la volumul suplimentar de precipitatii iar proiectantul care a facut podetul peste drum n-a tinut seama de aceasta modificare- adica este necesara regularizarea cursului de apa-in genul cum s-a facut la paraiele din jurul aeroportului, insa asta implica niste costuri suplimentare de proiectare si executie. Asta se intampla cand deranjezi natura fara cap. Inundatia asta locala nu se petrecea pana acum, localnicii nu-si aduc aminte de asa ceva pe ultimele decenii.



dr4qul4

salut,
Poti sa bifezi in google maps exact zona?

Poate este intr-o zona nefinalizata sau in una afectata de alunecari. Daca este intr-o zona finalizata atunci trebuie semnalat cat mai curand posibil.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

trifuhoria

Ieri la ora 17+- am intrat pe A3 de la Gilau spre Turda. A plouat torential pana la Ciurila, unde era soare. Pe alocuri si gringina - viteza de deplasare undeva 50-60 km/h.
Nu pot spune exact unde, cel mai probabil la podul peste DJ care duce la munte intre Vlaha si Savadisla, sau la cel de la Valisoara, adica aici...https://www.google.ro/maps/@46.6777067,23.479739,4720m/data=!3m1!1e3
era apa de 30 cm...in fata mea Tir, stopii si valul creat a fost mai inalt decat autocamionul. Eram sigur ca raman acolo in apa. Din fericire nu am avut probleme, dar nu vreau sa ma gandesc ce au patit motocioclistii care veneau pe contrasens...:(

alecu26

explicabil.

Datorita faptului ca podul e in curba, apa de pe sensul Gilau-Turda se colecteaza spre zona mediana. E suficient acele gurii de scurgere sa fie putin infundate sau sa fie depasite ca si capacitate si apa se cumuleaza direct pe partea carosabila.

Nice.

In plus se observa pe Google Street view ca lipsesc dintii la gratare, deci oricând acolo acele guri pot fi infundate. Gurile de scurgere sunt plasate la 40 de metri, indreptul pilelor (foarte, foarte putin), tevile de scurgere par a fi de 110 (foarte foarte putin), si cu vreo 2-3 coturi care evident predispun la infundare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Pentru exemplificare, așa arată o scurgere în rigola mediană pe Orăștie-Sibiu lot 3 după 9 luni de la deschidere: