Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 48 Guests are viewing this topic.

AFC

Quote from: alecu26 on September 18, 2015, 02:56:37 PM
Straco e in Insolventa. departe de faliment potrivit legii romane. Daca admnistratorul financiar vrea si banca va fi de acord...garantiile se vor tot prelungi...si Straco (prin administrator) poate executa tronsonul.
In mai toate contractele comerciale sau de executie lucrari exista paragrafe aparte pentru situatia in care una dintre parti intra in procedura de insolventa. Astfel, aceste situatii fiind prevazute, de obicei litera contractului da posibilitatea celeilate parti de a rezilia/inceta contractul. Deci se poate ca "master of the game " sa fie CNADNR in aceasta situatie. Cum nu cred ca avantajeaza pe cineva rezilierea contractului ( in niciun caz pe STRACO, ba mai mult pentru ei este aur) se poate decide continuarea lui si executarea lucrarilor. Starea de insolventa are mai multe etape, ei probabil sunt in prima care se cheama " perioada de observatie". Dupa asta urmeaza perioada de reorganizare daca se voteaza planul de reorganizare, iar daca nu, urmeaza lichidarea/falimentul.

ps: In procedura de insolventa, daca nu se ridica dreptul de administrare administratorului companiei, acesta este rebotezat Administrator special si va conduce in continuare compania alaturi de cel numit de instanta(judecatorul sindic) care se cheama Administrator Judiciar( casa de insolventa)
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

alecu26

pai momentan legal asta e statusul:

http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000657796&id_inst=3

CNADNR as zice ca va face tot posibilul sa pastreze procedura de achizitie. in zilele noastre când contestatiile pot dura 1-2 ani de zile si procedura de achizitie inca 1 an...va dati seama ca e ultima optiune.

Problema e ca acolo partenerul de contract cred ca e firma de proiectare. Ar mai conta si cine sunt tertii sustinatori...daca a avut.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#7382
^^^ Lotul 3 Ogra - Campia Turzii a fost castigat de asocierea STRACO GRUP - SPECIALIST CONSULTING - TOTAL ROAD, cu lider de asociere STRACO GRUP.
Subcontractant este LUCA WAY, iar tert sustinator este tot LUCA WAY (capacitate tehnica).
E clar ca din asociere, de lucrarile fizice doar STRACO s-ar putea ocupa.

horatiu.cosma

Deci teoretic ar putea sa se continue pe acelasi contract, si sa lucreze doar Luca Way(cu proprii subcontractori)?

NGC

#7384
LUCA WAY se ocupa de SF-uri, proiectare si supervizare. Este fosta Poyry Romania.

alecu26

exact. probabil Specialist Consulting si Total road nu avea singuri toate hartiile pentru x km drum proiectat in ultimii 3 ani.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TEO73H11

Am o intrebare pentru voi si Cnadnr ,avand in vedere anularea licitatiei pentru viaductul Gilau nu s-ar putea acorda lucrarea prin incredintare directa fie si prin impartirea lucrarii pe mai multe sectoare in modul in care sa nu fie depasit pragul maxim?

ovideatza


TibiV

#7388
Quote from: TEO73H11 on September 18, 2015, 11:00:46 PM
nu s-ar putea acorda lucrarea prin incredintare directa fie si prin impartirea lucrarii pe mai multe sectoare in modul in care sa nu fie depasit pragul maxim?

Şi cum faci asta?
De la culeea sud la pila 2 un contract, de la pila 2 la pila 4 altul ş.a.m.d. ?...

Oricum este de DNA/parchet/Curtea de Conturi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

#7389
S-ar putea face o inginerie, sa se incredinteze direct doar podul peste Somes UMB, prin negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, sa se invoce art 122 paragraf c) din OUG 34


Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare numai în următoarele cazuri:

c) ca o măsură strict necesară, atunci când perioadele de aplicare a licitaţiei deschise, a licitaţiei restrânse, a negocierii cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare sau a cererii de oferte nu pot fi respectate din motive de extremă urgenţă, determinate de evenimente imprevizibile şi care nu se datorează sub nicio formă unei acţiuni sau inacţiuni a autorităţii contractante. Autoritatea contractantă nu are dreptul de a stabili durata contractului pe o perioadă mai mare decât cea necesară, pentru a face faţă situaţiei de urgenţă care a determinat aplicarea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare. În cazuri de forţă majoră sau în cazuri temeinic motivate autoritatea contractantă are dreptul de a emite un ordin de începere a serviciilor/lucrărilor concomitent cu iniţierea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ

Precum vedeti, e destul de complicat si la limita legii. Nu cred ca in situatia actuala ar indrazni cineva sa faca de capul sau ceva, decizia trebuie luata peste  Neaga. Cum Matache mi se pare moale, Ponta are alta probleme , slabe sanse sa se rezolve ceva.

Eu as licita separat doar podul, iar restul lucrarilor mai marunte, ar fi alta licitatie (sau eventual  alt lot in cadrul aceleiasi licitatii). 

La pod s-ar prezenta firme serioase, inclusiv UMB. Asa nu vor sa se lege la cap cu probleme marunte pe tot lotul, asta este si motivul pentru care au participat doar firme de mana a doua la licitatie.


TibiV

Quote from: florin74 on September 19, 2015, 12:58:14 PM
... motive de extremă urgenţă, determinate de evenimente imprevizibile şi care nu se datorează sub nicio formă unei acţiuni sau inacţiuni a autorităţii contractante.
:D :D :D

Eu nu înţeleg cum de s-au gândit din capul locului să bage podul la pachet cu mărunțișuri.
E ca şi când ai scoate la licitație construirea unei clădiri de birouri la pachet cu livrarea de cartușe pentru imprimantele din acele birouri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rocklee

#7391
ar fi o idee ... :|

voyageros

La intrarea in Chetani dinspre Cluj spre Mures pe partea dreapta este curtea unei firme pentru dezmembrari auto, dar in loc de masini sunt depozitate vreo 20 de containere din acelea de locuit .  Stiu ca n-au aparut de mult pentru ca am facut drumul acum 3 saptamani si nu erau acolo. Acuma ce si cum  nu stiu dar se poate sa aiba ,cumva, legatura cu vreo organizare de santier sau pur si simplu sunt ale omului?

ovideatza

#7393
Florin, dupa cum zici nu s-ar risca nimeni sa faca asa ceva, si sa bage o negociere fara publicare in ziua de astazi. Ar urma absolut firesc un dosar penal.

Lotizarea sigur ar merge in cazul de fata, podul tratat separat. Si asta eu consider ca ar trebui facut pe multe contracte, astfel incat actualii subcontractori sa poate sa aiba acces direct la lucrari specializate (poduri mari, viaducte, tunele forate, etc). Ei ar intra direct la treaba, ar capata experienta in mod permanent, si costurile in final s-ar reduce. Pana la urma tot ei fac si acum, dar prin antreprenorul general, de care depind.

Si pana la urma nu e "maxima urgenta" dpdpv al legii. Ca toata infrastructura e intr-o stare de urgenta asta e alta poveste.

legea trebuie pur si simplu urmata. Problema e ca nu s-a demarat in timp util totul si cu cap. Trebuie intervenit pe termenii aferenti etapelor, astfel incat de la anuntarea castigatorului pana la semnare, inclusiv etapele de contestare, sa nu mai treaca luni, ani.

Gyn

S-a intamplat putin mai jos pe strada noastra. Relieful schimbat al dealului de catre traseul viitoarei autostrazi face ca paraul ce preia torentele sa iasa in strada la fiecare ploaie mai zdravana, asta de cand drenajele din zonele viaduct I si II au fost indreptate catre casele din jos. Solutia gasita de Primaria Gilau este dupa cum se vede ineficienta. Cine curata gospodariile inundate si strada? Locuitorii comunei, vecini de-ai nostri, doar nu credeati ca autoritatile ....Pagubele, parc de joaca, curti, pivnite, garaje inundate oare cine va plati pagubele?