News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

usus

#28725
In general utilajele prezentate se folosesc pentru minerit.
La cat pământ este de mutat au nevoie de utile specializate




Americani le folosesc la construcția de drumuri.

tudor

^^^
Cred ca e un typo la numerotare...
7, 8 -> candva in trecut
9 -> septembrie 2021
10-> ...2021+



Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#28727
^^

Quote from: reed on October 04, 2018, 03:49:55 PM
Documentar cu fotografii constructie A1 Bucuresti -Pitesti



Stavostroj T-180

https://ro.wikipedia.org/wiki/Screper

vasile.silion

Evident că știu că e tardivă discuția, vreau doar sa spun că de când mi-am dat seama pe unde va trece autostradă la Nădășelu, adică pe deal, deasupra satului, am fost sigur, doar privind din DN, că dealul ăla se va duce în jos. Doar privind din depărtare și cu ochii unui nespecialist, îți puteai da seama că cel mai prost lucru e sa cocoți pe acolo o autostradă. Dacă ai lua o autostradă de 40 m lățime ca pe o panglică și ai intinde-o frumos peste niște dealuri, încă poate ar mai sta, cu chiu cu vai. Dar dacă mai trebuie și să scormonești pământul, să sapi în deal sute de metri liniari, să bagi umplutură și betoane, să muți sute de mii de metri cubi de pământ din locul în care el a stat într-un echilibru precar de când lumea, și să crezi că totul va fi perfect, e o adevărată nebunie.

Ideea mea, pe care am mai zis-o și o repet, cu riscul de a fi încă odată contrazis, e că autostrăzile in România ar trebui construite pe văi, cât se poate de mult, și dacă se suprapun cu drumurile naționale (pentru că DN-urile, cred, s-au construit la vremea lor pe cele mai sigure trasee), atunci ar trebui deviate DN- urile, chiar urcandu-le pe acestea pe dealuri. Cred că efortul financiar și lucrativ ar fi echivalent. Dar ai avea siguranța că autostrada are cel mai sigur traseu.

Cunosc principiul că autostrada are standarde de proiectare care nu permit curbe cu raze mici, etc. Dar sigur s-ar găsi soluții ca autostrăzile să urmeze cele mai sigure zone din punct de vedere geologic și totuși să fie construite in zonele joase, pe șesuri și văi, și nu cocoțate pe dealuri cu vizibil potențial de alunecări!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

hefaistos

#28729
M-am uitat pe filmarea "de recunoastere" din septembrie 2020.
Am văzut 5 pante frante: unele longitudinale fata de traseu altele transversale, unele la fel de înalte ca cea de s-a prăbușit acum altele mai mici. Dacă asta e semn de zone predispuse la alunecări atunci...
Vestea mai buna e ca dincolo de Mihăiești pare ca traseul trece peste pante mai domoale și nu se ma vad "ruperi".
La o prima vedere.
Eu as muta traseul. Dacă nu, sa se pregătească de piloți multi și adanci
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Ionut

API pe Facebook

Déjà-vu pe #AutostradaTransilvania între Nădășelu și Zimbor: o alunecare masivă la km 11+300 și numeroase zone cu sol instabil care au dat bătăi de cap și constructorilor anteriori - Bechtel a sărit peste acest tronson și a început lucrările dincolo de Suplacu de Barcău spre graniță și Maltauro căruia i s-a reziliat contractul înainte de a pune o cupă de excavator în teren după ce a cerut costuri suplimentare imense.

Filmarea din dronă cu tot versantul plecat la plimbare aici: ...

Actualul antreprenor general, UMB, în ciuda mobilizării excepționale, nu scapă de problemele majore de consolidare, iar execuția în aceste zone cu instabilitate este fie blocată (ca în cazul alunecării despre care vă vorbim astăzi), fie înregistrează întârzieri și, desigur, costuri în plus.

Deși constructorul actual depune toate eforturile pentru consolidarea versanților, soluțiile aplicate până acum nu par a avea rezultate favorabile. Experți desemnați de UMB și de CNAIR caută împreună soluții, luându-se în calcul inclusiv schimbarea traseului.

ddfab


RaduG

Ca de obicei, API la datorie, mulțumesc.

Cât de mici suntem în fața naturii. Un eveniment de tipul acesta ar trebui să-i învețe umilința pe cei care elaborează proiecte, să le readucă aminte că trebuie să pregătească mult mai bine proiectele, cel puțin partea de studii geo.

O zonă similară va fi pe A1 în Subcarpații Argeșului, loturile 4 (în special) și 3 (mai puțin pentru că au luat-o în sus pe lunca Topologului).

E o lecție de învățat și de aici.

hefaistos

Tehnic, schimbarea de traseu este soluția corecta. Și nu doar pentru dealul asta, ci pe mai mulți km, cam pana unde A traversează DN-ul.
Economico juridic:
- lucrările efectuate pana acum trebuie trecute la pierderi
- toate deconturile vor trebui suportate de statul roman, deoarece nu cred ca UE accepta sa plătească pentru lucrări abandonate.
- alt traseu probabil ca va implica reziliere parțială și relicitare.
-adio PNRR pentru aceasta lucrare.
Continuarea înseamnă asumarea riscului sa se rupă de sub piloți sau cu tot cu piloți. Problema e ca, dealurile fiind înalte, alunecările pot fi masive și de adâncime, precum prezenta. . Piloții pot fi teoretic dimensionati la rupere, dar dacă alunecarea se produce sub ei n-ai ce face.
Asta da dilema manageriala. Și la CNAIR și la UMB.
Păcat.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Adisan


vasile.silion

Din câte îmi aduc aminte, varianta inițială de traseu (Bechtel?) era pe partea dreaptă a Nădășelului. Desigur, aparent un traseu mai costisitor, având în vedere faptul că trebuia construit un viaduct mult mai lung și mai înalt, până pe versantul din dreapta satului, apoi alte câteva viaducte care traversau văile succesiv. Dar dealurile din dreapta cred că sunt mult mai stabile, au aspectul unor terase, iar fundația lor pare din piatră/calcar, lucru care este vizibil în mai multe locuri chiar la i simpla privire.

Dar eu aș căuta un traseu mult mai jos, pe vale, chiar daca asta ar însemna mai multe exproprieri. Costurile ar fi, cred, echivalente - plătești exproprieri mai mari dar nu mai cheltui pentru viaducte și consolidări de dealuri.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

voicul

^Dupa cum se vede UMB continua lucrarile.
Va fi foarte greu sa modifice traseul cand 80% din el e gata.

Probabil va ramane asa, pentru ca orice schimbare ... cu legislatia actuala si pe acelasi "salar" de la stat? Nu prea cred sa fie sanse.

vancouver

UMB are o capacitate imensa de a muta pamant. Si la nevoie presupun ca poate inca o data sa creasca aceasta capacitate. Asa ca logic ar fi sa continue si sa foloseasca aceasta capacitate prin mutarea maselor critice de pamant in zonele subrede - mergand pana la mutarea cu totul a unui deal.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

istvan78

Nu puteti vorbi serios despre modificarea traseului in mod semnificativ. A trece proiectul pe partea opusa a vaii inseamna sa reluam proiectul de la 0. Ne intoarcem in timp 10 ani. SF nou, AM nou, arheologie, exproprieri, proiectare, toate cu procesul complet de achizitie inclusiv contestatii, procese in justitie, etc...

La momentul asta nu mai exista alta cale decat sa se gaseasca solutiile tehnice pe traseul stabilit. Desigur ca se poate vorbi de a muta linia rosie cu cativa metri pe orizontala sau pe verticala, se poate vorbi de exproprierea unor suprafete suplimentare (pentru indulcirea pantelor), dar nu cred ca vrem un proiect nou complet.

Eu nu sunt adeptul solutiilor foarte invazive asupra mediului, dar odata ajunsi aici, zic sa mute dealul tot daca trebe pana fac campie acolo, numa' sa progreseze proiectul. Spor la sapat UMB!

survola

Și încă nu au început ploile de toamnă.