Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 12 Guests are viewing this topic.

TibiV

Adisan,
multumim!

Si daca nu te superi o sa pun eu filmarea ta cu foreza de pe A3. Este foarte instructiva si de mare actualitate...

UTILAJ de FORAJ pentru PILOȚI de MARE CAPACITATE pe Autostrada A3 între Nădășelu și Zimbor | Adisan
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Tudor99

A3 Târgu-Mureș-Ungheni + Drum de legătură 08.09.2021

Arnold Debreczeni

survola

+1 pentru supraversările non-perpendiculare pe axul autostrăzii.

voicul

#28758
Nu se putea pune parapetul deja pe legislatia noua?

Ultima suta de metrii. Nu au de ce sa nu deschida anul asta. Poate chiar in Octombrie.  :D

GAC

In ceea ce priveste alunecarile de teren, solutia nu are cum sa fie nici relocarea traseului, nici mutarea dealului si nici stabilizarea cu coloane forate...
Daca ne uitam la filmari, vedem peste tot balti si noroaie... si asa a fost de la inceputul santierului. Ardealul este un castel de ape.
Solul este execrabil din perspectiva constructiei de autostrazi, dar factorul decisiv este apa. Daca am "stoarce" un metru cub de pamant de acolo, ma astept la zeci, daca nu chiar sute de litrii de apa.
In acea parte a tarii, ca urmare a abundentei de precipitatii, solul este mereu intr-o stare semi-lichefiata si la orice sapatura mai adanca, tot dealul o ia la vale.
Orice sol, oricat de prost, daca este uscat sta cum sta, dar daca este umezit, isi pierde integritatea, mai ales ca ploile regulate fac ca umiditatea pamantului sa fie omogena pana in adancuri...
Prin urmare, solutia evidenta este eliminarea sursei de apa - taierea alimentarii cu apa - prin acoperirea dealurilor respective cu folie de plastic (precum cea ce se foloseste la fundatii). Pentru protectia foliei se poate pune deasupra un strat de sol de 50 cm, insamantat cu salcam, in asa fel incat ca dupa prima vara sa avem un lastaris mai des ca peria (scopul arborilor fiind atat de a genera o retea densa de radacini care sa ancoreze solul pus deasupra stratului hidro-izolant, dar si de a prelua apa din stratul de sol de deasupra hidro-izolatiei). Toate acestea trebuiesc dublate cu un sistem de drenaje performant, care sa permita evacuarea cu celeritate a apelor.
Daca operatiunea de acoperire cu plastic se va termina pana la primavara, la vara urmatoare vom putea sta linistiti, intrucat ploile de primavara nu vor mai penetra solul, ci se vor scurge frumos pe langa. Astfel, in cateva luni, solul de sub membrana hidro-izolanta se va auto-drena sub efectul gravitatiei, apa ajungand in cele din urma in panza freatica din subsol si ca urmare a lipsei de apa, intreg dealul se va auto-consolida. Astfel, marmele uscate din dusmani vor deveni cei mai buni prieteni.
Din pacate, acum umiditatea din sol este peste acel punct critic care permite formarea de alunecari spontane... dar daca acel deal nu ar mai vedea picatura de ploaie (ca urmare a hidroizolatiei), umiditatea va scadea si in cateva luni vom avea un "deal nou" mult mai favorabil constructiei de autostrazi.
Solutia asta ar trebui implementata in toate zonele unde avem dealuri ce stau sa o ia la vale. Calitatea slaba a solului este doar jumatate de problema. Apa este picatura ce umple paharul generand un efect de lubrifiere si lichefiere. Intre a muta milioane de metrii cubi de pamant si a asterne un strat de plastic de jumatate de milimetru + cateva rigole facute cu raspundere, eu inclin sa cred ca a doua solutie este de departe cea mai ieftina, mai rapida si mai eficienta.

enderwiggin

Sper că există o soluție durabilă și sper că UMB o va putea suporta financiar, în anvelopa adiționalelor. Dar să nu trecem prea repede de responsabilități. Un eșec de proiectare de asemenea proporții nu trebuie tratat ca un ghinion. E vina naturii când tu pariezi pe săpături de asemenea volum într-un asemenea sol? Chiar ne încercăm norocul până ne vine un debleu în cap după ce deschidem traficul? Și cu toate felicitările de aici pentru viteza UMB, e de discutat cum s-a intrat în teren forțând inclusiv limita legii, pentru că acum avem niște oale sparte care inevitabil vor fi pasate de colo-colo.

JohannDB

.......................Treaba cu izolarea straturilor, cu o folie ce este apoi acoperită cu "x" cm/m de pământ vegetal, oare nu se va comporta și ea la fel ca straturile ce permit alunecarea...?? Greutatea pământului de deasupra foliei așezat pe folia, care numai alunecoasă n-o fi (??) și apa ce ajunge sub acest strat vegetal pe folie nu va fi un lubrifiant la fel de "bun" (??), plus greutatea arboretului..... Apoi poți fi sigur că rădăcinile nu vor perfora și folia la un moment dat, făcând-o un gen de sită care va permite infiltrațiile ?? Nu odată am avut ocazia să văd rădăcini ce au intrat în tuburi de canalizare, ce au intrat în fundații de zidărie.....

marinul

Mici progrese pe lotul Nurol in 20 zile, doar in capetele lotului



alexV

Ce interesanta e harta interactiva API fiindca are modul Terrain + curbe de nivel.

Pe Nadaselu - Mihaiesti - unde e si alunecarea asta masiva de 5 pagini de forum -  aproape tot traseul e la jumatea dealurilor, intre varf si vale.



Langa Mihaiesti, unde e padurea si granita judetelor CJ si SJ, autostrada urca la 500m. Impreuna cu dealul de pe Gilau - Nadaselu, care si el trece de 500m altitudine, sunt cele mai inalte puncte ale intregii A3.



Apoi pana la Zimbor aproape tot traseuul e in lunca vaii, mai plat si mai malstinos. UMB doar a decopertat aici.



De la Zimbor la Poarta Salajului, unde inca nu avem PT, e din nou altceva. Autostrada intersecteaza, perpendicular sau oblic, de 6 ori coama de deal.


Iar la Santa Maria e chiar pe coama dealului, mai bine de 1km.


Sunt curios daca dpdv al stabilitatii e mai ok sa intersectezi dealurile decat sa construiesti paralel cu ele pe la mijlocul versantului.

EugenRo

#28764
De ce nu a fost pastrat un culoar de iesire independent (DN15) pe 2 benzi, din Tg Mures spre aeroport, separat de banda de acces in giratoriul spre A3?

Astfel, giratoriul ar fi fost pozitionat mai catre A3 si lucrarile s-ar fi putut face complet sub trafic (intrarea in Tg Mures urmand a se gestiona pe o banda din DN15, pana la realizarea giratoriului)

Carioca de weekend:


ovicor

Adesea e problema cu terenul, care nu permite. Aici, cum spui, teren era, mintea a lipsit!

voicul

Eu zic ca e bine cum au facut datorita raportului: cati o sa faca stanga de pe A3 ca sa blocheze fluxul dinspre TGM vs. cat costa o bretea pe acolo.

Hercule

S-a mers in configuratia actuala deoarece se doreste la nivel local sa se continue cu un drum ocolitor pe directia nord-vest. In viitor giratoriul ce se construieste acum va mai avea un brat, opus intrarii pe autostrada (de aceea cred ca s-a lasat spatiul verde/nefolosit de forma dreptunghiulara). Drumul nou va ocoli Azomures, va trece Muresul si se va uni cu DJ152A undeva la iesirea din Nazna spre Berghia. Un traseu aproximativ se poate vedea mai jos:



Deci hai sa nu dam cu pietre... deocamdata, banuiesc ca drumul asta se va face la Sfantu Asteapta.
Deșteaptă-te române!

EugenRo


alexmocian

Am vazut ca s-a tot vehiculat ideea de cut-cover. Parerea mea de inginer de mine este ca  solutia asta in cazul dealurilor de la Nadaselu spre Poarta Salajului (Romanasi) nu merge. Odata ce ai undercut straturile ele incep sa se miste si inping orice este in cale, chiar si super-structuri. Linia autostrazi cred ca trebuie ridicata mai sus si minimalizat excavatiile in profunzime mare, asa cum am vazut din filmari ele sunt foarte adanci in unele locuri si acolo au aparut alunecari si or sa fie alunecari unele chiar de oridnul a 2-300,000 de tonne.
Se vede clar ca aici lipsesc padurile care pot sa reduca infiltrarile de apa si alunecari mari de teren sau chiar de suprafata ca cele de la capatul pintenilor de colina. O sa se vada clar ca accolo unde trece prin padure cam 2-3 km  sau la poala padurii in anumite locuri nu o sa fie nici o problema de alunecare.

Abia asstept sa vad cine castiga tunelul Meses si ce solutie propune. Am mai spus acum 1-2 ani aici pe forum la un debate despre tunelurile de la Cosevita-Margina, ca roca de la Meses este foarte diferita de cea de la Margina. Eu vad mai mari probleme la Margina decat la Meses stiind ce roci sunt in zonele respective. Daca este un Geo pe forum poate confirma.

Ca sa nu existe intarzieri excesive la executie ex. 2-3 ani, UMB si CNAIR trevuie sa gasesca o solutie rapida si sa consulte un expert in geotechnica pentru constructii civile.

Relativ la ADT trucks mi-am spus parerea mai demult la un comentariu al lui JohanB. Cred in continuare ca un mix de ADT si camioane cu 4 axe este combinatia ideala, a se vedea Strabag la TG Mures. Strabag o sa foloseasca poate chiar o sa mai adauge cateva ADT 60D sau 45D la flota pentru a lucra si iarna la decopertari sau terasamente. Sunt masini foarte bune pentru cantitati medii de excavare si transport cu viteze de tarnsport mai mari ca un camion de sosea cu 4 axe.

Si ultima idee. Am vazut ca cineva sugera ca este nevoie de Geologi pentru a elabora solutii, este complet eronat cine gandeste asa. Un Geo iti da stratificarea sau iti face harta stratigrafica dar este incompetent cand vine vorba de problemele structurale sau stress. Sper ca nu am fost acid in opiniile mele doar vreau sa explic pentru cei mai putin cunoscatori cine cu ce se ocupa intr-un proiect de genul asta si nu numai. Cheers