Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#28740
Quote from: vasile.silion on September 10, 2021, 10:23:17 AM
Din câte îmi aduc aminte, varianta inițială de traseu (Bechtel?) era pe partea dreaptă a Nădășelului. Desigur, aparent un traseu mai costisitor, având în vedere faptul că trebuia construit un viaduct mult mai lung și mai înalt, până pe versantul din dreapta satului, apoi alte câteva viaducte care traversau văile succesiv. Dar dealurile din dreapta cred că sunt mult mai stabile, au aspectul unor terase, iar fundația lor pare din piatră/calcar, lucru care este vizibil în mai multe locuri chiar la i simpla privire.



http://autopalya.adatbank.transindex.ro/?s=2&o=6&k=20


hefaistos

De aia se cheamă dilema: o problema cu mai multe soluții, nici una acceptabila.
Dacă se păstrează traseul:
-Deja, la cum arata, probabil ca surparea a afectat terenuri în afara culoarului de expropriere.
- s-ar pute sa fi probleme și cu acordul de mediu.
- nu e vorba de un deal, e vorba de potențial 5-6 alunecări suplimentare. Toate rezolvate/prevenite de UMB în valoarea contractului plus 10%.
- dacă la prima alunecare se poate spune ca a fost neașteptată, la următoarele este neglijenta
-exista riscul ca, în ciuda consolidarilor, când lucrarea e aproape gata sa plece porțiuni din ea, cu tot cu lucrări de arta. În cazul asta suntem buni de plata integral: UMB, statul roman prin CNAIR și noi indirect prin ei. Cred ca și asigurările ar avea motive sa nu dea un leu, pentru ca beneficiarul și constructorul știau de problema dar au continuat lucrările.

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

ijwtsh

Preluat de pe pagina de Facebook CNAIR:

🟪 Precizări CNAIR 🟪
🟣 Referitor la alunecările de teren de pe amplasamentul viitorului tronson de autostradă Nădășelu – Zimbor, parte a autostrăzii Transilvania, CNAIR face următoarele precizări:
🟣 Antreprenorul, care are și calitatea de proiectant, pentru a adopta soluțiile optime care să asigure stabilitatea corpului autostrăzii, efectuează investigații geotehnice în vederea stabilirii naturii și amplitudinii fenomenului.
🟣 După finalizarea acestor investigații, CNAIR, Antreprenorul și specialiștii acreditați și acceptați, vor stabili soluțiile tehnice aferente și conforme cu legislația în domeniu.
🟣 Menționăm că pe celelalte sectoare, Antreprenorul execută lucrări de săpătură și umplutură, conform programului stabilit.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/preciz%C4%83ri-cnair-9?fbclid=IwAR199XQajQ7HXdLgIIFCeFmD1wOVtE_3SAc0DGIfULKAVExamJ-o9S66KI0


Alexander

Foarte mare diferenta de nivel, ei planuiau sa taie atat de mult din ea sau urma sa fie facut un pasaj? Poate ca era buna o structura ca cea de pe A1 de la km 264, un fel de tunel. In felul asta stabiliza cat de cat dealul.




Powered by API/PUM imgur uploader

survola

Tunelul acela, dacă nu are susținere în aval, o ia și el la vale.

alecu26

@hefaistos ai perfecta dreptate. Cine a dus traseul pe acolo la Studiul de fezabilitate a fost dus cu capul, si nu l-a interesat absolut nimic, in afara de traseu (nu tu geotehnica, nimic).

Se vede din satelit efectiv cum arata dealurile alea. Cam tot ce e cuprins intre primul "serpisor" si al doile (probabil ceva drumuri locale), va fi permanent in miscare, asemanator cu zona de la Aciliu dinspre Sebes. Indiferent de drenurile si pilotii si stabilzarile facute se va misca in continuu..fiind ulterior un cosmar intretinerea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hefaistos

Sunt foarte trist, pentru ca poate am dreptate, dar pe de alta parte nu vad nici o soluție acceptabila. Nu-mi rămâne decat să le urez celor implicați direct sa găsească echilibru în decizie, având acces la mult mai multe date și fiind cu expertiza mai mare în domeniu.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Kitz

Îmi cer scuze că revin la o discuție de pe paginile anterioare, dar, dacă Straco a reușit suspendarea provizorie a sentinței civile, licitația cu tot cu depunerile ofertelor pe 15 septembrie pentru lotul Chețani-Câmpia Turzii mai e valabilă sau e suspendată și ea ? Mulțumesc.

RaduLuc

#28748
Din pacate problemele erau stiute si nu s-au luat masuri si s-a reluat licitatia cu aceleasi problemele nerezolvate, iar acum din comunicatul CNAIR vor sa scape de responsabilitate spunand ca Antreprenorul are si calitatea e proiectant. Problema nu este a Antreprenorului, el a licitat sa poata intra in buget, nu putea sa propuna solutii care ieseau din cadrul licitatiei. Aici problema este a celor care au scos la licitatie acest tronson stiind ca anterior toata lumea a avut aceleasi probleme in zona..... alunecarile de teren.

Adisan

#28749
Zona Mihăieşti 09.09.2021

https://www.youtube.com/watch?v=uKl-apVPL-U&ab_channel=Adisan

Nădășelu - Topa Mică filmare completă 09.09.2021

https://www.youtube.com/watch?v=1eDcA6mCBzI&ab_channel=Adisan

alin2pas

Soluția în zona alunecării ar putea fi realizarea a 2 - 3 rânduri de piloți forați și transformarea debleului în tunel cut & cover, cu realizarea unui sistem eficient pentru drenarea apelor (șanțuri la suprafață plus foraje orizontale și tuburi de drenaj îngropate). Greutatea rocilor de deasupra tunelului ar echilibra împingerea laterală a rocilor care au tendința să alunece și ar transfera presiunea laterală a rocilor din amonte rocilor din aval. Sistemul de drenaj e necesar, deoarece din câte mi se pare acolo sunt argile care se umflă mult la apă și ar deforma tunelul, indiferent ce alte metode de stabilizare s-ar folosi.

survola

^ de la minutul 15.00 arată nu prea bine.

medicul de garda

Eu sunt oarecum recunoscator ca alunecarea a avut loc la inceputul santierului, pentru ca UMB are timp sa adapteze si sa negocieze solutia tehnica, nu doar pe lotul acesta, dar si pe Zimbor-Romanasi, unde trec de-a dreptul peste dealuri, pe directie transversala. Poate asta ii motiveaza pe UMB sa faca niste foraje MULT mai amanuntite acum, inainte sa li se aprobe solutia tehnica, pentru a face economie.
Trust me, I'm an east-european doctor!

voicul

O concluzie e clara: nu va dura doar 24 luni acest lot.

vasile.silion

#28754
Din păcate, e doar începutul problemelor. Sunt absolut sigur că vor fi alunecări și în perioada următoare, cu cât se va avansa în lucrări, pe tot traseul dintre Nădășelu și Topa Mica (deasupra Sânpaului, deasupra Mihăieștiului, înainte de Topa Mică, și, punctual, între Topa Mica și Zimbor, unde, totuși, traseul este coborât mult de-a lungul văii, nu mai e cățărat pe dealuri. Zona dintre Zimbor și Românași n-o cunosc.

Temerea mea cea mare e că e posibil ca șantierul să
se împotmolească de tot dacă aceste alunecări se vor repeta în mai multe locuri. Celor super-optimiști le amintesc că există o sumedenie de exemple de lucrări de infrastructură, peste tot in lume, oprite, abandonate din cauza unor astfel de impedimente de neremontat sau a căror eliminare ar fi foarte costisitoare.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran