Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 30 Guests are viewing this topic.

ijwtsh

#28095
Niste poze de astazi de pe lotul celor de la UMB. Imi pare rau ca n-am un zoom destul de bun pe telefon, e foarte impresionant in realitate.
A, da, si se creeaza aproape munti de la cat pamant e sapat.

Nodul Zimbor:






Vedere din dealul de la Topa Mica:








Dupa Mihaiesti (catre Zalau):






Powered by API/PUM imgur uploader

mike_us

Zimbor - Poarta Sălajului a fost semnat in iunie 2020. Știe cineva cind s-a dat ordinului de începere a etapei de proiectare? Cred ca ar trebui sa fie spre sfârșitul perioadei de proiectare.

mirceaeliade

a fost semnat pe 1 iulie, ordin de incepere cred prin 10 august


razvan96

^^^ Ordinul de incepere pe 3B2 Zimbor-Poarta Salajului s-a dat pe 31.05.2021 pentru ca decizia de expropriere a venit abia pe 05.05.2021. Evident ca intre timp UMB a lucrat la proiectare in ultimul an, dar sa vedem cand au interesul sa aduca documentatia si sa obtina AC-ul.

mike_us

Nu știam ca se poate da ordin de începere fără AC si fără proiect. Asta înseamna ca au voie sa facă doar drumuri de acces fără sa construiască nimic?

ciprebbe

Au adus documente. E la verificat documentatia, daca e totul Ok nu mai e mult pana iese si AC.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

naivu

#28102
^^Cred ca e vorba de ordinul de incepere pt proiectare nu ordinul de incepere pt executie (pt ala chiar e nevoie de proiect si AC).

Bachus01

Contract semnat pe 01.07.2020 iar expropierile finalizate pe 05.05.2021 . Dacă nu gresesc proiectarea trebuia începută pe  31.05.2021 cu termen de 12 luni ? Nice , noroc ca avem constructor serios si mai spală din rusinea Cnair.  Nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca ajungea lotul acesta pe la alte firme (stim bine care)

mike_us

@ciprebbe Deci au terminat UMB proiectarea? "Nu mai e mult pina pana iese si AC" adică săptămâni sau luni? Mulțumesc.

razvan96

^^ Corect.

^^^ Nu mai exista ordin separat pentru executie pentru ca nu mai avem OMT600, e un singur ordin din momentul caruia se scurge perioada de proiectare mai intai.

marinul

CNAIR și Selina negociază continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și firma Selina poartă discuții pentru a ajunge la o soluție în cazul lotului de autostradă situat între Biharia și Chiribiș.

Lucările la Subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia din A3 (Autostrada Transilvania) sunt întârziate datorită unor neînțelegeri apărute între autorități și constructor – compania Selina. Problemele au apărut după ce expertizele făcute în teren ar fi scos la iveală lucrări suplimentare în valoare de aproximativ 25 de milioane de euro.

Potrivit CNAIR, în acest moment autoritățile analizează Proiectul Tehnic, depus de firma Selina cu o întârziere de 3 luni de zile, după ce proiectul inițial a fost respins, pe motiv că nu îndeplinește cerințele din contract. Iar lucrările suplimentare care reies din expertiza făcută de constructor sunt analizate de autorități, pentru a se ajunge la o soluție. ,,CNAIR a solicitat respectarea datelor tehnice din documentația de atribuire. Pentru cei 900 de metri liniari (din totalul de 28,5 km) pentru care antreprenorul solicită consolidări suplimentare, valoarea estimată de antreprenor a acestora este de 120 milioane de lei (aproximativ 37% din valoarea contractului). Posibilitatea unor lucrări suplimentare va fi analizată după verificarea și aprobarea Proiectului Tehnic", ne-au transmis reprezentanții CNAIR. Proiectul Tehnic, revizuit conform observațiilor CNAIR, a fost transmis de constructor echipei de proiect și inginerului, iar în prezent se află în analiza acestora. ,,După finalizare, în perioada imediat următoare, se va analiza mecanismul de continuare și implementare a acestui proiect, în concordanță cu legislația în vigoare în materia achizițiilor publice", au mai spus cei de la CNAIR.

Lucrări noi rezultate din expertize
Între timp, Beniamin Rus, patronul firmei Selina, a declarat că ipoteza unei rezilieri a contractului nu se află pe masă. ,,Săptămâna trecută am avut o sedință de lucru cu toți factorii de decizie. Reprezentatul CNAIR, inginerul de la EGIS care asigură consultanța pe proiect, proiectantul, expertul care a făcut expertiza și o echipă din partea constructorului. Se caută o formulă care să conducă la continuarea contractului. Având în vedere că au trecut 18 ani de la primul proiect, nu este simplu să găsim soluții care să asigure confortul continuării lucrărilor", a spus Beniamin Rus. Potrivit acestuia, în caietul de sarcini, constructorul avea obligația să facă o nouă expertiză, deoarece cea făcută de beneficiar era veche, din 2016. ,,Trebuie să ne raportăm la normele și exigențele actuale, iar expertiza arată că se impun schimbări de soluții, materiale și articole suplimentare. De reținut că antreprenorul nu poate și nu pretinde sume suplimentare pe articole. Discutăm de lucrări suplimentare și articole noi rezultate din studiul geo și expertiza tehnică", a subliniat Rus.

Scumpirile de materiale nu au fost luate în calcul

El a mai precizat că firma Selina nu a cerut CNAIR sume de bani suplimentare ca urmare a scumpirilor materialelor de construcții din ultima perioadă. Și că el speră ca această problemă să fie abordată de guvernanți, pentru că – spune Rus – altfel, companiile de construcții ar putea intra într-o criză fără precendent. ,,Escaladarea prețurilor din ultima perioadă nici n-am abordat-o în discuția cu beneficiarul, așteptăm o reacție din partea guvernanților, altfel o să ne confruntăm cu cea mai mare criză de până acum. Mai trebuie avut în vedere că după ultima criză, firmele de construcții sunt decapitalizate. O firmă fără un golaveraj consistent nu poate finaliza cu succes un contract cu întârzieri la plată și asta nu ajută pe nimeni", a conchis patronul Selina.

Pro Infrastructură solicită tranșarea situației

Asociația Pro Infrastructură a cerut responsabililor din CNAIR și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din România ,,să tranșeze situația în cel mai scurt timp, ca să putem finaliza acest segment blestemat până în 2024, la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată!".

"Peisaj dezolant pe cei 28,5 km ai lotului Biharia-Chiribiș din #AutostradaTransilvania: terasamente degradate, pline de buruieni și culturi agricole, aliniament abia vizibil, uitat de negura timpurilor și pile cu armături ruginite răsărite din loc în loc, ca într-un film post-apocaliptic. Nu e ficțiune, ci realitate cruntă: lucrări demarate în 2004 de Bechtel, reziliere cu americanii în 2013 (la 50% stadiu pe Suplacu de Barcău – Borș), apoi în 2015 re-contractare cu spaniolii de la Corsan-Corviam, apoi... iar reziliere în 2016, pentru că noul-vechi antreprenor n-a făcut practic nimic. Apoi, în august 2017 se licitează din nou și după 3 (trei!) ani se semnează contractul în iulie 2020, cu românii de la Trameco/Selina: 6 luni proiectare, 18 luni execuție, 326 milioane RON plus TVA", arată cei de la Asociația Pro Infrastructură, într-o postare pe Facebook.

,,Ne întrebăm, retoric, când a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR și ulterior a semnat, oare nu putea să anticipeze problemele? Culmea coincidenței, 326 milioane (valoarea contractului) plus 130 (suplimentarea invocată) înseamnă 456 milioane, adică practic costul estimat de CNAIR la licitația din 2017. Acum există două soluții. Antreprenorul renunță la (o parte din) pretenții și se ajunge la o sumă de compromis, care poate fi adiționată legal la contract, sau se execută ce s-a licitat (cu unele modificări nesemnificative) și celelalte lucrări se scot separat la (încă o) licitație. Sau, desigur, se reziliază. A treia oară. Urmând, evident, încă niște ani de birocrație și degradări, care vor crește și mai mult prețul final!", se mai arată în postarea celor de la Pro Infrastructură.

Bihon.ro

Cristian 74

#28107
Filmări de sâmbătă. Urmează și imagini de la nodul Zimbor.


florinalba

Super filmare. Foarte utile explicatiile cu locatiile unde sunt facute. Despre lucrari trei cuvinte asa repede,  la cald,  scrise: ingrijit, ordonat, organizat. Bravo UMB.

Iceman

Portocala mecanică în acțiune :D :D👋👋