Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 28 Guests are viewing this topic.

pentium10

acum un an, Marcu rupea normele cu 76 de utilaje in zona nodului Chetani

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

gicu

Probabil au pierdut o grămadă de bani din asta.
De la mine și de la mulți alții au avut o grămadă de karma bună că nu-mi mai stric nervii prin Luduș și Iernut.

Cetatean

Și eu cred același lucru. S-a licitat pe niște cantități care de fapt pe teren sunt mult mai mari.
Cam toată lumea se gherleste cu asta. Am văzut de mai multe ori următoarea situație. Fidic rosu,cantități de la beneficiar,zeci de articole care nu le poți deconta și mai mult decât asta, cantități cu 10-15-20%  mai mari decât conform proiect. Pe astea licitează toți,diferența e doar din manopera,management etc. Dar când ajungi sa nu mai faci 10-30 % din cantități,îți dă cu virgula la profit,mainales dacă îți întinzi lucrarea pe 5 ani.
Aici,pentru ca s - a și lucrat ceva în trecut, cei din companie au scos la licitație un rest. Cred foarte tare ca acest rest de execuat fata de proiect este mult mai mare decât ce s-a scos la licitație. Pentru ca probabil s-a plătit din pix la americani.

Va dau un exemplu scurt,sa zicem ca pe un km,conform proiect aveai de pus 30000 de mc de umplutura . Conform actelor s- a decontat 15000. El a găsit pe teren doar 10000 făcuți. Cine e de vina?
În partea de decontate,se pot face "bani" frumoși din pix....mai ales pe vremurile alea...

NGC

#28128
3C2, Chiribis - Biharia

Quote from: naivu on June 30, 2021, 05:38:11 PM
Anul trecut când a semnat contractul avea cu cine discuta și la CNAIR și la MT. Și atunci au fost discuții, ATUNCI trebuia să negocieze până la capăt sau să nu mai semneze!

Nu merge chiar asa treaba.
Cand depui oferta, semnezi niste documente si iti asumi niste lucruri pe care ulterior nu le mai poti schimba, sau risti sa fii exclus din licitatie.
In plus, odata ce ai fost declarat castigator si s-a terminat partea de contestatii, e mai greu sa dai inapoi fara repercursiuni.

Daca nu vroia sa continue, mai bine renunta la recurs sau nu mai prelungea garantia de participare atunci cand li s-a solicitat ultima data.

cristi5

#28129
@NGC dar despre cei care au declarat conforma oferta Selina, ce parere ai? Ca acum practic Selina zice ca au licitat prea jos. Nu exista un mecanism pt a detecta asa ceva? Gen  pe zona critica, solutia propusa de ei era realista? Costuri realiste? Sau nu-s asa detaliate ofertele?

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

@NGC, rețin din discuțiile de anul trecut că, pt că oferta fiind veche de 3 ani și prețurile crescusera între timp și apăruse între timp și OUG care majora salariu minim în construcții, ar fi avut tot dreptul legal să nu mai continue (și l-ar fi înduplecat dna Ioniță acceptând niște actualizări de costuri).
Dacă licitația s-ar fi finalizat la 6-12luni de la depunerea ofertelor, total de acord că era neserios să nu mai continue.
Dacă am înțeles greșit, scuze de dezinformarea involuntară.

jaston

Daca tot suntem in zona..stie cineva ce se mai intampla cu licitatia: Chiribis-Suplacu de Barcau?

NGC

Abia ieri s-a incheiat "oficial" etapa de evaluare tehnica (plus DUAE). Sa vedem daca asocierea condusa de RIZZANI DE ECCHER va contesta excluderea. ;)

NGC

#28134
@naivu: Nu am spus ca e imposibil sa dai inapoi fara repercursiuni inainte de semnarea contractului, dar e mai greu.

@cristi5: Ofertele sunt detaliate, dar habar n-am ce au trecut ei acolo. Eventual poate putem afla.

Referitor la pret neobisnuit de scazut, exista prevere legala explicita in Legea 98 / 2016.

Quote
Articolul 210

(1) În cazul unei propuneri financiare aparent neobișnuit de scăzută în raport cu lucrările, produsele sau serviciile care constituie obiectul contractului de achiziție publică/acordului-cadru care urmează a fi atribuit/încheiat, autoritatea contractantă are obligația de a solicita ofertantului care a depus o astfel de ofertă clarificări cu privire la prețul sau costurile propuse în respectiva ofertă.

(2) Clarificările prevăzute la alin. (1) se pot referi în special la:
a) fundamentarea economică a modului de formare a prețului, prin raportare la procesul de producție, serviciile furnizate sau metodele de construcție utilizate;
b) soluțiile tehnice adoptate și/sau orice condiții deosebit de favorabile de care beneficiază ofertantul pentru furnizarea produselor sau a serviciilor ori executarea lucrărilor;
c) originalitatea lucrărilor, produselor sau serviciilor propuse de ofertant;
d) respectarea obligațiilor prevăzute la art. 51 alin. (1);
e) respectarea obligațiilor prevăzute la art. 218;
f) posibilitatea ca ofertantul să beneficieze de un ajutor de stat.

(3) Autoritatea contractantă evaluează informațiile și documentele furnizate de ofertantul a cărui ofertă are un preț aparent neobișnuit de scăzut și respinge respectiva ofertă numai atunci când dovezile furnizate nu justifică în mod corespunzător nivelul scăzut al prețului sau al costurilor propuse, ținând seama de elementele menționate la alin. (2).

(4) Autoritatea contractantă respinge întotdeauna o ofertă atunci când constată că aceasta are un preț neobișnuit de scăzut deoarece nu respectă obligațiile prevăzute la art. 51 alin. (1).

(5) Atunci când autoritatea contractantă constată că o ofertă are un preț neobișnuit de scăzut deoarece ofertantul beneficiază de un ajutor de stat, oferta respectivă poate fi respinsă doar din acest motiv numai dacă, în urma clarificărilor solicitate, ofertantul nu a putut demonstra, într-un termen corespunzător stabilit de autoritatea contractantă, că ajutorul de stat a fost acordat în mod legal.

(6) În cazul în care autoritatea contractantă respinge o ofertă pentru motivul prevăzut la alin. (5), va informa Comisia Europeană după consultarea cu Consiliul Concurenței.

Quote from: NGC on March 16, 2021, 03:09:44 PM
Ofertele pentru "Proiectare si executie pentru finalizarea Autostrazii Brasov - Tg. Mures - Cluj - Oradea, Sectiunea 3C: Suplacu de Barcau – Bors (km 4+200 - km 64+450): Lotul 2 - Subsectiunea 3C2: Chiribis - Biharia (km 30+550 – km 59+100)":

   454.414.271,15 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 326.515.056,68 RON fara TVA    Asocierea TRAMECO SA + VAHOSTAV SK + DRUMURI BIHOR SA + DRUM ASFALT SRL + EAST WATER DRILLINGS SRL
2. 363.017.267,36 RON fara TVA    Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET AS + TANCRAD SRL
3. 374.763.819,52 RON fara TVA    NUROL INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
4. 396.650.266,66 RON fara TVA    Asocierea STRABAG SRL + STRACO GRUP SRL
5. 430.530.221,82 RON fara TVA    Asocierea CONSTRUCTII SA + HIDROELEKTRA NISKOGRADNJA DD
6. 438.053.565,19 RON fara TVA    SBI INTERNATIONAL HOLDINGS AG
7. 446.045.284,67 RON fara TVA    Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL + SPEDITION UMB SRL + TEHNOSTRADE SRL

Doar TRAMECO, ICTAS si STRABAG au avut in final oferte admisibile. Vedeti diferentele dintre ofertele financiare si comparati cu ce cere nea Beni.

P.S. Se pot cere prin Legea 544 / 2001 clarificarile adresate celor de la TRAMECO. Fac parte din dosarul achizitiei, care este public dupa ce licitatia s-a incheiat.

ncb

Catalin Drula pe Facebook:

"DĂM OFICIAL STARTUL LUCRĂRILOR PE: A0 SUD LOT 3 + A3 MIHĂIEȘTI - ZIMBOR
Două dintr-o lovitură. Astăzi am emis autorizații de construire pentru două proiecte care, odată finalizate, vor fi mană cerească pentru zona metropolitană a Bucureștiului și inima Ardealului.
➡️ În primul rând, avem autorizație de construire ,,proaspătă", dată pentru lotul 3 (între DN6 - Bragadiru și A1) din Autostrada de centură a Bucureștiului, semi-inelul sudic.
Compania elenă care lucrează aici a făcut deja activități de pregătire a terenului (marcarea șantierului, drumuri de acces, arheologie, defrișare, deminare). Voi urmări îndeaproape lucrările și voi face tot ce-mi stă în putere ca proiectul să rămână în grafic. Nu mai accept întârzieri cum s-a întâmplat cu finalizarea peste termenul contractual a proiectului tehnic.
Tronsonul va cuprinde:
✔️ 9 pasaje și 4 poduri,
✔️ un nod rutier la intersecția cu A1,
✔️ o parcare de scurtă durată și un spațiu de servicii - ambele în oglindă.
Conform contractului, lotul 3 (18 km) va fi finalizat în 2023 - an în care, de altfel, vreau să deschidem circulația pe întreaga secțiune de sud a A0.
➡️ A doua autorizație de construire pe care am emis-o este pentru Autostrada Transilvania, tronsonul dintre Mihăiești și Zimbor - primul din județul Sălaj.
Pe cei 13 km ai secțiunii se vor construi:
✔️ un nod rutier la Zimbor,
✔️ 11 poduri (2,2 km lungime totală),
✔️ 21 de podețe,
✔️ o parcare de scurtă durată (de-o parte și de alta a drumului).
Acest lot a fost licitat ,,la pachet" cu unul învecinat, aflat deja în execuție: Nădășelu - Mihăiești, unde am fost în vizită acum două săptămâni. Sunt mulțumit de cum avansează lucrările, iar constructorul român e mobilizat foarte bine în teren.
Cu bani din PNRR, între Nădășelu și Poarta Sălajului (42 km, proiecte de 2 miliarde de lei) vrem să terminăm lucrările până în 2023."

RaduG

#28136
Quote➡️ A doua autorizație de construire pe care am emis-o este pentru Autostrada Transilvania, tronsonul dintre Mihăiești și Zimbor - primul din județul Sălaj.
Pe cei 13 km ai secțiunii se vor construi:
✔️ un nod rutier la Zimbor,
✔️ 11 poduri (2,2 km lungime totală),
✔️ 21 de podețe,
✔️ o parcare de scurtă durată (de-o parte și de alta a drumului).
Acest lot a fost licitat ,,la pachet" cu unul învecinat, aflat deja în execuție: Nădășelu - Mihăiești, unde am fost în vizită acum două săptămâni. Sunt mulțumit de cum avansează lucrările, iar constructorul român e mobilizat foarte bine în teren.
Cu bani din PNRR, între Nădășelu și Poarta Sălajului (42 km, proiecte de 2 miliarde de lei) vrem să terminăm lucrările până în 2023.

https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2536802573132156

ijwtsh

Eu cred ca MT este foarte bine intentionat, se implica si se vede. Dar ce poate sa dureze atat AC pentru Nusfalau - Suplac? In primavara din ce tin minte spunea ca in urmatoarele saptamani se va emite AC, la fel si acum doua saptamani.

mike_us

@ijwtsh De 2 ori a declarat ministrul transporturilor ca încep in 2 săptămâni: in aprilie si la mijlocul lui iunie. Sa speram ca in iulie apare AC ul si pentru lotul Nurol si pentru al 2 lea lot UMB Zimbor-Poarta Sălajului. Părerea mea ca oamenii sint aceiași in CNADR si acuma ca e presiune sa dea mai multe autorizații / licitații mai dau si rateuri. Oricum anul asta si anul trecut s-au mișcat mai bine.

NGC