Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 23 Guests are viewing this topic.

Ionut

E simplu, Tracon a intrat la Domnesti pentru ca financiar are sens. Pe A3 nu intra pentru ca da cu minus.

Evident, daca se face licitatie noua (cand, nu daca, de fapt), probabil se va face la o valoare suficienta cat sa poata fi executat lotul. Cel putin asa sper.

JohannDB

   Și ca să nu se mucegăiască imaginile în hard, câteva instantanee, tot de acum o săptămână (16.06.2021), de data asta de la supratraversarea DJ 151D peste A3MS, de la Ungheni spre Leordeni - Gh.Doja - Acățari.....

    Luni, 21.062021, trecând din nou prin zona acestui pasaj (DJ 151 D) spre Acățari, nu am sesizat mari diferențe față de 16.06 21....... La asfaltare însă se vede mai bine, evoluția !! Fără poze de data asta, deși vremea a fost superbă.







































Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

   De încheiere, instantanee luate din Leordeni, de la micul cimitir, de pe deal..... Tot din 16.06.2021 !!


















Powered by API/PUM imgur uploader

punktnet

Pe A3 din cauza orizontului de timp, diferenta de pret la materiale e prea mare pentru oricine.
Solutia pe scurt este expertiza si relicitare la preturile actuale.
Just kidding.

pentium10

cum poti relicita ceva care este in derulare?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

naivu

@IdrisAziz, ofertele au fost depuse în 2017 iar contractul a fost semnat în 2020. În 3ani a avut tot timpul să studieze terenul și să vadă problemele. Avea tot dreptul să refuze contractul și nu se mai supăra nimeni (se semna cu următorul sau se anula și se relicita acum ca Suplacu-Chiribis). Aș putea accepta scuza asta de la o firmă din alt colț de țară sau de lume, dar toți anii ăștia șantierul a fost în Bihor în curtea lor!

bogdanstancu

Sa nu fim naivi....este o practica intalnita...licitarea/ofertarea pe o documentatie a clietului care duce la un pret mai mic, desi se cunoaste ca realitatea e mai scumpa. Apoi, dupa catigare, se reproiecteaza conform cu realitatea si se cer suplimentari de bani.

hefaistos

E o practica cunoscuta dar care are limita de 20% din valoarea licitata(daca nu ma insel).
Iar aceasta practica cunoscuta, daca e dusa dincolo de adevar, necesita complicitate din partea Beneficiarului.   
Deci putem presupune ca "n-a iesit pasenta".
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

caveman

Chiar daca este comuna practica, cei care sub-liciteaza isi asuma riscuri si vor suporta consecinte daca iese prost pariul, de altfel ca in orice afacere, cu cat risti mai mult...

Problema majora in cazurile acestea este ca toata tara suporta consecinte de pe urma unor pariuri proaste facute de constructori care subliciteaza pentru a castiga proiecte.

Parerea mea este ca trebuie drastic inasprita legea pentru proiecte sublicitate care nu pot fi duse la capat, altfel nu vad cum se poate elimina aceasta practica.
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

Kimi

Singurul motiv pe care il vad ca strabag sa se bage cumva pe lotul straco e foamea de lucrari. Nu prea au momentan. Si cum prin toamna eu zic ca termina cu lotul lor si posibil sa intre pe niste pierderi daca nu mai au ce factura. Totusi au o armata de oameni si utilaje pe A3 care vor termina anul asta. Ce faci cu ei/ele?

Iar strabag are "spatele" necesar ca sa mearga o perioada pe minus si oamenii necesari ca sa faca hartiile pentru actualizarea costurilor.

Dilema mea e de ce abia acum? :)

alin2pas

Atât timp cât au mai avut alte lucrări nu i-a interesat, au sperat probabil să mai câștige vreo licitație. Pe altă parte, nici CNAIR nu stă pe roze cu lotul acesta și dacă nu se găsește o soluție amiabilă s-ar putea să mai stea așa câțiva ani buni, de aceea ar putea accepta o actualizare a costurilor la maximum posibil pentru a putea fi finalizat lotul. În plus, doamna Ioniță a demonstrat că are disponibilitate pentru negocieri cu finalizarea nodului Chețani și cu hei-rup-ul de pe A10 dinainte de alegeri.

razvan96

^^ Cum adica nu are Strabag lucrări? Tot castiga licitatii pe banda rulantă la nivel județean. Nu că nu ar mai fi loc si de alte proiecte, dar nu e de luat in serios posibilitatea sa se bage la un contract unde au doar de pierdut.

hefaistos

Cred ca mi-a scapat ceva.
In afara de "Stra" , care este legatura dintre Strabag si Straco?
1. Nu cred ca Strabag ar putea face greseala de a prelua Straco, plina de datorii si contracte paguboase.
2. Nu vad nici un scenariu viabil prin care Straco ar iesi din contract si altcineva ar intra in locul lui altul decat rezilere/faliment Straco urmata de relicitare.
3. Nu m-as baza pe bunavointa celor din administrarea Straco.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Idris Aziz

#28078
@naivu fara sa te contrazic aș vrea sa știu dacă licitația se face pe baza expertizei făcută de CNAIR sau evaluării celui care licitează?... pentru ca dacă cel care licitează merge pe evaluarea sa, nu mai văd rostul expertizei. Dacă se bazează pe expertiza atunci evaluarea este strict în curtea executantului, nu contează oficial.
Nu vreau sa îndrept discuția intr-o direcție anume (adică pt mine nu contează cine o sa plătească - vreau sa se realizeze cât mai repede), vreau doar sa înțeleg procesul legal de licitatie/expertiza.
Be good, do good!

hefaistos

Evaluarea nu se refera doar la pret estimat ci la cantati unitare de lucrari de facut pe cer se face licitatia. Ulterior daca aceste cantitati au fost subestimate constructorul solicita prin claim-uri plata lucrarilor suplimentare.
Deci nu se poate relicita fara o evaluare a lucrarilor efectuate, a lucrarilor ramase de realizat si, daca esti scrupulos, a starii lucrarilor deja efectuate. La o lucrare noua se liciteaza in baza cantitatilor din proiect. La o lucrare partial efectuata, dupa cum am descris mai sus.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.