Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 36 Guests are viewing this topic.

Idris Aziz

@hefaistos Asta înseamnă ca în cazul nostru expertiza făcută de CNAIR nu are nici o importanta (pt licitatie), rămâne doar evaluarea constructorului?! Practic constructorul merge pe teren, evaluează (bani, materiale...procese) și licitează, cam așa înțeleg din ceea ce ai postat ...
Be good, do good!

naivu

Eu inteleg (nu ma pretind expert) ca inainte de licitatie CNAIR stabileste, pe baza unui SF+PT eventual si a expertizelor proprii, pretul de pornire al licitatiei, iar dupa lansarea licitatiei Constructorul, pe baza caietului de sarcini eventual si al expertizelor proprii, isi calculeaza oferta. Sa spui dupa 4ani cum ca ai fi facut expertiza proprie abia luna trecuta pt ca te-ai bazat doar pe expertiza Beneficiarului suna pueril!

hefaistos

^^
Exact pe dos. Expertiza CNAIR contează. Nu pentru ca da prețul ci pentru ca da cantitățile pentru care e prețul. Dacă ai făcut greșit evaluarea ajungi la mana constructorului. Nu e ca la cumparatul din magazin unde plătești prețul și primești produsul. Chiar și timpul petrecut în plus pe șantier de constructor din vina beneficiarului se plătește.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Idris Aziz

#28083
@hefaistos Mulțumesc.
În cazul acesta totul este clar. Dacă se adeverește ca expertiza este greșita, CNAIR plătește (indiferent de evaluările sale -Trameco/Selina- anterioare sau de buna sa credinta, adică dacă ar fi știut anterior licitației de diferența teren și expertiza CNAIR ). Simplu. Cu alte cuvinte situația se poate transa foarte rapid a.i. sa se deblocheze acest mic impas.
Be good, do good!

voicul

#28084
Din pacate experienta spune ca lucrurile stau altfel.
Nu zic ca nu plateste suplimentar CNAIR, dar cu siguranta nu o face repede.
La fel: poate sa plateasca suplimentar ... cat poate sa plateasca conform legislatiei - adica 10%.
Restul ... alt proces, alt soU si alta distractie.

Deci ce pare pe forum repede, in realitate mai dureaza (optimist vorbind).

La Straco nu era clar ca rezilieaza si intre timp judecatorii au zis altceva?
Uite niste luni pierdute + altele care urmeaza.

vancouver

Nu e 10% in plus maxim, ci e 15% in plus cf. legislatiei UE, si se poate si peste 15% (nelimitat) daca este vorba de aspecte pe care nici CNAIR, nici constructorul nu le puteau cunoaste la momentul incheierii contractului (cum ar fi cresterile de pret la materiale).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

paulmare

^ aici a fost bechtel (iptana) cu proiect de executie la detaliu, au fost deja autorizatiile de constructie emise, a fost decopertat tot lotul
intre timp nu a fost nici un vulcan activ in bihor sau altceva care sa schimbe relieful
e jenant ce face beni ca sa se acopere ca a dat rasol acum 4 ani la ofertare

alecu26

Si eu zic ca e putin jenant. (20% ca nu era in expertiza IPTANA/CNAIR si/sau in proiectul Bechtel) si 70% ca Selina nu a vazut ce e acolo, ca nu a trimis un buldoexvator ca si asa era aproape si sa faca o gaura...daca tot I s-a parut ceva suspect. Daca nu I s-a parut suspect...cu atat mai mult.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Cetatean

Doar o presupunere. Eu zic ca a dat chix din cauza ca ce a pus pe masa beneficiraul nu avea legatura cu realitatea din teren. Mai simplu, au platit la americani cat au cerut si restul scos de executat practic e muuult mai mare.

paulmare

^ alex e foarte mic procentul de realizare de pe vremea lui bechtel, 5 sau 10%, comisionul pe care il plateste slovacilor care trag matza de coada si participa doar cu numele e mai mare decat atata cred
si asta include grinzi care sunt acolo si ceva depozite de materiale - de care spunea marinul ca sunt localnicii nemultumiti ca nu si-au primit chiria convenita si nici nu au putut arenda terenul ocupat de pe vremea lui bechtel - ca au mai furat din ele cate o caruta de balast ok dar sunt aproape in totalitate acolo
structurile (putine) cate sunt - stia ca trebuie luate la mana si camasuite - au mai adaugat ceva la grosimea betonului fata de proiectul iptana de demult, astea cred ca le-a vazut, nu e nici pe departe situatia de la gilau de exemplu 
beni nu contesta ce a facut bechtel ci a venit ca e terenul mai slab, trebuie facute chestii care nu erau in documentatia de oferta chestii de astea
eu cred ca e si speriat ca desi pare usor e totusi mult mai lung decat ciotul de la granita, si selina/trameco au o gramada de lucrari si oamenii de "baza" sunt toti adanc in alte parti, subcontractori greu sa gasesti acuma care sa nu ia 3 piei de pe tine ca sunt multe lucrari in executie si se mai anunta si altele si acuma face si el cacealmaua asta, mai trage un pic ca si la instante cu "expertize" etc


ijwtsh

Nimeni nu s-ar supara daca ar aduce mai multe utilaje.

marinul

Da nimeni nu se supara, dar se poate supara lumea ca si astea care sunt de vreo 2 saptamani, stau mai mult parcate. Creste flota de dacii :)
Aveam baterii pregatite pentru  mai multe filmari, banuiam ca au inceput cu drumurile de acces/tehnologice dar mai nimic. Posibil ca ii incurca padurea si e mai complicat sa tai copaci azi. Oricum ma asteptam la sol sa vad masuratori, tarusi, etc, un semn care sa arate ca urmeaza sa intre in teren in 2 /3 luni si am gasit doar asta langa Nusfalau, care nici nu sunt sigur ca are legatura cu autostrada



(GPS)


(GPS)



(GPS)


(GPS)



(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Multumesc ca ati pus video-ul, oricine poate sa o faca atata timp cat e public




mike_us

Parca actualul ministru a promis de 2 ori ca in câteva săptămâni se intra in teren. O dată prin aprilie si încă o dată luna asta cind a vizitat loturile de pe autostrada Transilvania. Am putea adaugă la lista de dorințe sa își facă si statul treaba si sa emită AC ul pe lotul asta.

RaduG

@marinul Eu chiar m-am uitat în sus pe topic să văd dacă nu l-a postat autorul :) Dar acum că te-am identificat o să aștept cuminte să-ți publici singur opera creației. Mi se pare corect și deontologic.