Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

hvm

Nu imi vine sa cred... Chiar asa e? As vrea sa cred ca au dat-o in bara cu articolul asta...  Si asta inseamna ca CNAIR va da in judecata Straco pentru a rezilia contractul sau cum?

QuoteRezilierea contractului pentru proiectarea şi execuţia lotului de autostradă Cheţani – Câmpia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania nu s-a făcut cu respectarea prevederilor legale, a decis astăzi Curtea de Apel Bucureşti, care a menţinut decizia Tribunalului Bucureşti. În martie, Tribunalul a admis plângerea antreprenorului şi a dispus, prin Ordonanţă Preşedinţială, suspendarea efectelor rezilierii.

Decizia CAB, pronunţată astăzi: ,,Admite apelul. Schimbă în parte sentinţa apelată în sensul că: Respinge capătul de cerere referitor la suspendarea executării scrisorii de garanţie ca inadmisibil. Păstrează celelalte dispoziţii ale sentinţei. Obligă apelanta pârâtă să plătească intimatei reclamante suma de 10.258,60 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Definitivă".
Pentru acest contract, Compania de Drumuri a trimis notificarea de reziliere pe 11 martie. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, explica decizia de reziliere prin lipsa de activitate pe şantier.

La momentul rezilierii, lotul Cheţani – Câmpia Turzii avea un stadiu fizic de execuţie de doar 38%, cu lucrări începute în 2016, valoarea contractului fiind de 280 milioane lei.

https://www.g4media.ro/rezilierea-contractului-pentru-lotul-de-autostrada-chetani-campia-turzii-nu-a-fost-legala-a-decis-curtea-de-apel-bucuresti.html?fbclid=IwAR1gbK0boDiCGAb2QlzUlDaXhUUDmw7RtkoOYaSjoTEB7CvNYEBtYYBxlGM
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

pentium10

Mai exista vreo cale de atac? Pe celalat proces s-a amanat in octombrie disputa falimentului Straco.

Fara cale de atac, solutia ar fi sa accepte acel subcontractor care tot a propus Straco.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

vladioan_bv

nu e cam dubios ca acel proces s-a amanat pana in octombrie? cel cu falimentul?

pentium10

urmeaza vacanta de vara probabil de acea s-a pus in toamna
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

tom_sawyer

#28054
Articolul de mai sus e din 12 mai.

vladioan_bv

ma refer ca e cumva dubios deoarece undeva pe la sfarsitul anului trecut trebuia (Daca nu imi amintesc gresit, vazand tot pe aici pe forum) sa se pronunte o decizie in legatura cu falimentul. se poate observa cu usurinta ca straco a mai supravietuit un an..

mike_us

Neputința totala. Un constructor își bate joc nu face nimic si nu suntem in stare sa îl dam afara si sa relicitam. Ca sa nu mai vorbim de autorizațiile care durează mult prea mult si licitații cu contestații care țin cu anii (lot 4 din CraPi). Problema e la statul autorități in primul rind.  >:(

altr

A aparut un articol si pe DIGI24 despre Biharia-Chiribiș (practic copy-paste al articolului API, dar macar este distribuit, si presiunea ar putea fi mai mare pentru o rezolvare rapida):

Imaginile care te fac să te întrebi unde e autostrada. Peisaj dezolant pe un tronson din Autostrada Transilvania
Terasamente degradate pline de buruieni și culturi agricole, aliniament abia vizibil uitat de negura timpurilor și pile cu armături ruginite răsărite din loc în loc – așa arată lotul Biharia-Chiribiș din Autostrada Transilvania, după o aventură contractuală de 17 ani, care este departe de a se încheia.

https://digi24.ro/stiri/economie/transporturi/imaginile-care-te-fac-sa-te-intrebi-unde-e-autostrada-peisaj-dezolant-pe-tronsonul-blestemat-din-autostrada-transilvania-1571653

JohannDB

                     Timpul ăsta nu-mi mai ajunge...... Azi se face săptămâna, când am trecut pe la capătul A3MS de la Ungheni (partea dinspre Aeroportul Transilvania - Tg. Mureș, capul de autostradă de la KM 4+800), unde se asfalta în draci spre DJ151B și DJ 151D.....
       Unele "păsărele" spun că aici, la Tg.Mureș, la 01 Decembrie, ne vom "da" cu mașinuța de la Azo-Mureș la Ungheni, pe "autobahn", până la Chețani....
       După aventura asta, "Strabag" zice-se că "preia" restul de 15,3 km de la Chețani (A3MS-KM 36+300) până la Câmpia Turzii, joncțiune cu A3CJ, KM 00 +/-00 spre Gilău-Nădășel......  Bun și-așa, numai să se gate daraba asta de drum lipsă.... 15 km și o țâră, așa de rușine și impotență în a găta ceva, ca la Holdea - Margina, pe A1...... Doamne dă.........!!
             

naivu

^Ar fi frumos dacă s-ar prelua pur și simplu șantierul de la Straco la Strabag, dar
1-conform ultimei decizii a instanței Straco rămâne stăpân peste șantier
2-la sumele implicate sau la cofinantare UE nu se poate fără licitație
Doar dacă, din motive de neînțeles, Strabag cumpără ce a mai fost lăsat din Straco pe mai mult decât valorează!

altr

Strabag si Straco au fost cam. "parteneri" in asocieri, cu niste ani in urma (vezi: https://ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/cartelul-asfaltangiii-sau-cum-fentezi-dna-si-diicot-prin-strabag-straco-si-dimar-devenind-denuntator-1167246 )

N-as fi surprins daca Strabag ar decide cumpararea ce mai este lasat din Straco, pentru motive neclare, dar beneficiale pentru ei.

Idris Aziz

@Ionut nu poti sa licitezi pe anticiparea problemelor..... "când a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR și ulterior a semnat, oare nu putea să anticipeze problemele".
Eu cred ca licitezi pe baza expertizei, dacă aceasta este gresita este clar cine trebuie sa plateasca, chiar dacă a ofertat la 72%.
Be good, do good!

alin2pas

Strabag nu poate fi admis ca subcontractor pentru Straco și plătit direct de CNAIR? Nu știu însă cât ar fi de rentabil pentru ei, mai ales având în vedere explozia prețurilor la materiale din ultimul timp.

JohannDB

    Imagini de acum o săptămână de la Ungheni/Aeroport, 16.06.2021..... Am mai spus-o; timpul ăsta insuficient!

                Pasajul peste A3 al DJ 151B, spre Cerghizel/Târnăveni.


               Bascula portocalie din fundal văzută din profil, este la celălalt pasaj, de la DJ 151D.














     Rampa la pasajul DJ 151B dinspre Cerghizel.







Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Daca Strabag vrea sa piarda niste bani, sigur preia Straco si continua pe A3.
Intrebare: de ce Tracon a intrat la Domnesti si pe A3 nu? Chiar curgeau banii pe A3, dar au fost modesti si nu i-au vrut?

Altfel, daca e licitatie noua, sunt multe firme care o sa vrea - poate chiar si Geiger care lucreaza foarte bine.