News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 22 Guests are viewing this topic.

alecu26

Era pregătită dinainte? Sau mișcat repede.
Eu contracte de genul ăsta,  mentenanță majora....as vrea sa văd la CF. Mai ales unde se vb reabilita tronsonul la 160 și unde sunt  băgați miliarde de euro.
Drumurile noastre POATE;

disney

Quote from: NGC20 on June 23, 2016, 08:50:26 AM
Quote from: NGC20 on June 07, 2016, 10:29:01 AM
Quote from: cutter on July 20, 2015, 11:22:52 AM
Am sesizat și scris și eu anul trecut despre situația cu EGIS pe autostrada Transilvania. La momentul care la care scriam (iulie 2014) nici măcar nu începuseră lucrurile la Gilău-Nădășelu, deci chiar luau banii degeaba... Ce să zic, contracte beton semnate pe vremea lui Năstase - sunt, nu sunt lucrări de supervizat, oamenii își iau milionul pe lună!

Quote from: cutter on July 10, 2014, 12:07:08 PM
Cu ocazia asta, am descoperit ceva care mi se pare incredibil și anume că EGIS INTERNATIONAL SA FRANTA SUCURSALA BUCURESTI primește în continuare după rezilierea contractului Bechtel în jur de 1,2-1,4 milioane lei în fiecare lună pentru  SUPERVIZARE LUCRARI DE CONSTRUCTIE AUTOSTRADA BRASOV-CLUJ-BORS CF  CTR.2562/30.08.2004. Tare bun trebuie să fi fost contractul ăsta dacă EGIS primește cîte 1,3 milioane de lei pe lună de 10 ani încoace, chiar și fără să existe lucrări de supervizat!

Am actualizat situatia platilor de aici, si se poate observa ca EGIS factureaza in continuare lunar.

1) Ce a facturat si inca factureaza EGIS din 2012 si pana acum?
2) La cateva din facturile din 2014 se pot observa diferente intre valoarea de pe factura si valoarea de pe OP, ca si cand nu ar fi fost acceptat totul pentru plata. De aici se poate deduce ca ei facturau activ, dar ce anume?
3) Se poate obtine prin API acces la contract (ca sa nu apelam la surse)?
4) Se poate face prin API o sesizare catre autoritati sa verifice legalitatea platilor si de ce nu a fost suspendat sau reziliat contractul cat timp nu s-a lucrat (2012 - August 2014)?

@cutter: Ai primit raspuns la sesizarea ta in scris? Putem face ceva sa verificam legalitatea?

Sunt totusi circa 140 milioane RON platiti in aproape 12 ani si inca merge mai departe !!!

L.E. Eu nu contest calitatea si rezultatele muncii lor, dar as vrea sa stiu ce am platit noi din 2012 pana in August 2014, cand in santier nu s-a mai lucrat, si as vrea sa stiu si cum este contractul facut (per tronson sau per sector sau per total).

Quote from: NGC20 on June 07, 2016, 05:40:26 PM
Poate ca totul este perfect legal. Dar nu avem si noi dreptul sa stim pe ce s-au dus banii in perioada in care in santier nu s-a lucrat (2012 - August 2014)?
Tocmai de aceea as vrea sa fie facute verificari sau sa fie publicate rapoartele, in caz ca s-au facut.

Oricum, ramane o tema de cercetare. ;)

Quote from: NGC20 on June 07, 2016, 10:35:14 AM
Quote from: euromau on June 07, 2016, 10:03:23 AM
nui nimic...merem inainte.sa nu uitam care este scopul nostru: de a informa corect despre santierele patriei,de a fi cu ochii pe constructori si stat(in ansamblul sau) si a pune presiune mediatica sa faca treaba buna!!!

Azi m-am enervat iar in legatura cu contractul cu EGIS de supraveghere pentru A3 (vedeti acolo). Nu ne ajuta si presa putin?

Uite ca cineva ne-a ajutat.

http://www.economica.net/clauza-de-milioane-de-ce-incasa-egis-bani-chiar-daca-pe-autostrada-transilvania-nu-se-construia-nimic_121420.html

Quote,,După încetarea Contractului cu Antreprenorul BECHTEL Int. Inc. (în data de 29 mai 2013) a fost aplicată clauza 2.81 din Condițiile Speciale ale Contractului de Servicii de Supervizare a Lucrărilor de Construcție a Autostrăzii Brașov - Tg. Mureș - Cluj - Oradea - Granița România / Ungaria, oprirea temporară a lucrărilor de proiectare și execuție", au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanţii Companiei de Drumuri.

Potrivit clauzei, "în cazul opririi temporare a lucrărilor din motive independente de activitatea consultantului, autoritatea contractantă va notifica în acest sens consultantul cu cel puțin 3 luni înainte de oprirea temporară a lucrărilor iar consultantul va asigura serviciul minim necesar pe durata opririi temporare a lucrărilor menținând biroul din București (Coordonatorul de Proiect și personalul necesar pentru a-l asista în activitate). Pe perioada opririi temporare a lucrărilor, autoritatea contractantă va plăti consultantului, lunar, o sumă reprezentând 30% din valoarea facturii aferente serviciilor estimată conform previziunii cashflow-ului întocmită de consultant."

QuoteConform unui istoric al plăţilor efectuate de CNADNR către Egis, publicat pe forum.peundemerg.ro, valoarea facturilor lunare depăşeşte 1 milion de lei, inclusiv in perioada în care nu se mai derulau lucrări pe şantier.

Membrii forumului de specialitate întreabă de ce Egis a primit lunar bani, chiar și fără să existe lucrări de supervizat şi de ce nu a fost suspendat sau reziliat contractul cat timp nu s-a lucrat.

Contactată pentru declaraţii de ECONOMICA.NET, reprezentanta Egis, Clotilde Armand, a spus că fondul întrebărilor este contractul dintre statul român şi firma americană Bechtel.

"Eu personal nu am jucat niciun rol în acest contract, care a fost reziliat înainte să fiu angajată la Egis. Nici firma Egis nu a avut vreun cuvânt de spus despre termenii acestui contract", a menţonat Clotilde Armand.

"Vă rog să solicitaţi reprezentanţilor statului român, fostului prim-ministru Năstase, guvernelor şi partidelor care au condus România între 2003-2013, precum şi companiei Bechtel, răspunsurile la întrebările pe care publicul are dreptul să le pună în legătura cu acest subiect", a continuat reprezentanta Egis.

Asteptam si o continuare la articol, in care sa vedem si raspunsul foarte documentat al CNADNR referitor la "de ce Egis a primit lunar bani, chiar și fără să existe lucrări de supervizat şi de ce nu a fost suspendat sau reziliat contractul cat timp nu s-a lucrat".

Vedeti raspunsul CNADNR referitor la situatia platilor catre EGIS pentru "SUPERVIZARE LUCRARI DE CONSTRUCTIE AUTOSTRADA BRASOV-CLUJ-BORS CF  CTR.2562/30.08.2004" aici.

adiarc

bai...da ce s-a mai lucrat la autostrada Transilvania....suntem noi nebuni,nu CNADNR...s-a lucrat mai tot timpul si n-am stiut noi....poate exista si autostrada Transilvania de la Brasov la Bors si nu o vedem noi.....

acum devenind serios le recomand celor care sustin ca lucrarile nu au fost intrerupte total decat intre 2005 si 2006 - medicamenteeeeeee...multe medicamenteee
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Granata06

In consecinta, EGIS INTERNATIONAL, din 30.11.2004 si pana in 11.04.2016 pentru serviciile sale a primit aproximativ 58 de milioane de euro.
Mi se pare o suma exorbitanta pentru toate activitatile intreprinse in acesti ani.

pasadia

Vezi ca platile sunt in lei, unele din vremuri in care euro avea alt curs. Dar nu, nu mi se par enorme - exact la fel ca in cazul SF-urilor, ar trebui sa intelegem ca si consultanta costa.

florin74

Minim 2%, la proiecte de complexitatea A3 as merge spre2,5-3%. Si pana la urma se vede. Uitati-va cum arata A3 dupa 7 ani si cum arata alte autostrăzi dupa 3-4 ani de la inaugurare.

dr4qul4

Da. Avem in curand 60 de km si un viaduct. Mult s-a lucrat. Consultanta de pana acum a costat aproape 1 milion de euro /km.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

florin74

#10387
Plus cei de la Suplacu-Bors.
Pana la urma e vina statului roman ca a semnat ce a semnat, si ca dupa aceea a reziliat si a nu a mai asigurat finantare.  De anul asta au si Campia Turzii-Tg Mures. Macar astia isi fac treaba cum trebuie, din cate am inteles  sunt foarte  exigenti. Sincer mai bine asa, decat din aia ieftini si care isi baga piciorul, ca avem exemple cu duiumul. Sunt tare curios sa facem o analiza pe 15-20 de ani ulterior finalizarii investitiei, sa tinem cont si de costurile de intretinere ulteriore, sa vedem la ce costuri totale ajungem. S-ar putea sa nu ni se mai para asa scump.

dr4qul4

Suplacu-Bors ...acolo avem doar un viaduct si cateva structuri nefinalizate.
Spune-mi tu un alt consultant care a primit 58 de mil E pt un singur proiect de sub 100 km?

Contractul acesta e sifonare de bani. Si din moment ce nu a fost reziliat de nimeni, inseamna ca toti si-au primit partea.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ciprebbe

Spunemi tu o autostrada care sta mai bine decat A3 aflata sub lupa astora.
Sa vezi tu cat ii f.... pe UMB. Ceea ce executa UMB-ul se datoreaza in mare masura consultantului. Am vazut cu ochii mei cum i-a pus sa scoata material din terasament, sa astepte dupa probele de laborator, cum au ras din AB2, cum le-a verificat uzura, cum e plin de gauri acum in diferite zone pt a lua probe(inainte de uzura).
In ei imi sta toata speranta pt lotul Maltauro si Straco, vreau sa ii vad la fel si pe lotul Astaldi , probabil mai putin la Geiger si Strabag. Dar vin si din zona aia semnale ca sunt "calare pe ei".
Daca asta e pretul pe care trebuie sa il platim sa avem un lucru de calitate sunt pentru. Aceasta cheltuiala exact cum zice mai sus Florin74 se poate foarte usor amortiza in timp prin costuri mai reduse la intretinere.

dr4qul4 - o fi si cum zici tu, dar nu avem dovezi legat de asta iar proiectul e mult peste 100km :p, ca s-a lucrat pe 116 e altceva.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

care 116? din cei 60 de pe Suplacu-Bors nu avem nici decopertare pe jumatate.

La banii astia e si normal sa lucreze cum trebuie, dar nu vad cum putem compara acest contract cu altul castigat pe principiul "cel mai scazut pret".

Daca mergem pe filozofia ta, atunci trebuia sa facem PPP CoBra de 8 miliarde de euro. La banii aia sigur iesea ca in palma si se facea si era gata in 3-4 ani. Dar noi plateam vreo 26 dupa pentru ea.

Eventual trebuia sa pastram si contractul cu Bechtel (pt toti cei 400 de km, nu doar bucata reziliata de Sova). Asta e, mai plateam si aici vreo 5-6 mld de euro, poate si mai bine si tot ca in palma iesea.

Nu conta ca trebuia sa ne luam adio de la orice alt proiect.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Nu e putin 58 milioane, dar pe de alta parte discutam de 12,5 ani. Adica 4,6 milioane € pe an, ceea ce nu mi se pare exagerat. Rezultatul final, km in exploatare, nu au nici o legatura cu ei, iar impartirea la nr. km in exploatare este putin graitoare. Pentru ei conteaza ce a fost IN LUCRU nu in ce masura s-a finalizat.

Asadar un calcul mai serios ar fi cam asa: aproape permanent au fost in lucru ca. 100 de km de autostrada, pe vremea Bechtel 2b si 3c, acum tronsoanele pe care se lucreaza fac tot cam 100km, ma refer la 3c, 3a1 si 2a. Chiar si in 2012 si 2013 s-a lucrat teoretic de catre Bechtel la 3c, dar anemic sau teoretic, asta nu are legatura cu consultantul. Deci:

58 milioane / 100 km / 12 ani = 0,05 mil.€ / an-km. (50.000 €). Acum vedeti voi cat e pe an-km la alte lucrari.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#10392
Legat de Bechtel, dr4qul4, totusi nu putem compara jaful Bechtel cu jaful Cobra in concesiune. Toata autostrada daca era sa o faca Bechtel costa in jur de 6-8 miliarde €. 415 km. Pe cand Cobra urma sa coste tot 8 miliarde eurici, dar 55 km !!!! Ce vroiau sa faca Sova - Ponta cu Cobra nu mai cunoaste asemanare, din vorba in vorba se aude ca spaga ceruta era la nivel de 30-35% din valoarea de constructie de 1,8 miliarde, adica peste 600 milioane euro !!!!.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Postare de acum 3 ore:
https://www.facebook.com/cnadnr/posts/1729588367301235
Quote
‎lucrari‬ A3 Gilau - Nadaselu
asternere strat de uzura
sapatura in debleu in zona padurii, unde a fost obtinuta autorizatia acum 4 luni





Poza "cu efect"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

au trecut de viaduct III cu uzura. Pozele astea sunt de miercuri. O sa va pregatesc cateva din mai multe locatii ( in curand).

dr4qul4 - rationamentul meu a fost similar cu cel expus de Vancouver si chiar daca la Suplacu-Bors nu avem decopertat tot, la structuri s-a lucrat aproape peste tot si consultantul a trebuit sa fie present.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe