News:

.

Main Menu

Industria in Romania

Started by Ionut, November 15, 2016, 10:42:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Oneinthecrowd

^ Daca e vorba de cehii de la Tesla Group - fabrica lor va fi la Braila, nu la Galati.

SEPT. 7, 2022
"Tesla Group, o companie cehă din domeniul producției de baterii și sisteme energetice (a nu se confunda cu gigantul american Tesla – n.r.), va ridica o fabrică de producție baterii pentru stocarea energiei la Brăila, inclusiv baterii auto, o investiție de 90 de milioane euro care va fi inaugurată peste doi ani, în 2024, a anunțat primarul din localitate, Viorel Marian Dragomir, pe pagina proprie de Facebook."

https://economedia.ro/tesla-group-deschide-o-fabrica-de-baterii-la-braila-cu-o-investitie-de-90-de-milioane-de-euro-patronul-ceh-a-absolvit-institutul-de-relatii-internationale-din-moscova.html


31 May 2023
"Czech appliances producer Tesla leased  ELI Park Braila almost entirely for the battery factory project worth EUR 100 mln announced last year.

"Currently, the procedures for the selection of the general contractor and the production technologies are taking place. The initial infrastructure works have already begun," said Dusan Lichardus, co-founder and chairman of the board of directors of Tesla group in the Czech Republic, quoted by Ziarul Financiar.

The logistics project where the Tesla factory is being built is located on an 11-hectare plot of land in the Braila Free Zone."

https://www.romania-insider.com/czech-tesla-battery-plant-romania-2023


tom_sawyer

Nemţii de la EMZ Hanauer au demarat producţia de componente pentru electrocasnice la Reşita

Producătorul german de componente pentru electrocasnice EMZ Hanauer a dat drumul producţiei la fabrica de la Reşita, în care a investit peste 70 mil. lei. Pentru fabrică, nemţii au primit şi ajutor de stat în valoare de 26,6 milioane de lei.

Grupul german este un furnizor de componente pentru marii producători de electrocasnice precum Electrolux, Whirlpool, Bosch/ Siemens, Miele, Liebherr, Samsung, GE şi Haier. Compania realizează sisteme de iluminat, sisteme pentru închiderea uşilor sau sisteme de producţie de gheaţă, toate acestea urmând a fi realizate şi în fabrica de la Reşiţa.

E vorba de componente ce sunt apoi integrate în maşini de spălat rufe, maşini de spălat vase, uscătoare şi frigidere.

ZF

mirceaeliade

Camioanele ROMAN: O legendă a transportului românesc

tom_sawyer

Despre industria alimentară, care cam lipsește:

Cui spune România ,,mulțumesc de masă"? Polonia, Ungaria și Bulgaria sunt țările care pun cele mai multe alimente în farfuriile noastre

Lipsa unui număr suficient de producători locali de alimente care intră în consumul zilnic al românilor fac ca importurile să crească, iar acest lucru va crea mari probleme în viitor, spune șeful INS, Tudorel Andrei.

Autorul unei cărți pe această temă- Comerţul exterior al României cu produse agroalimentare- , prof. Andrei arată că în comerțul cu alimente de după aderare și până în prezent, deficitele medii anuale înregistrate de România au crescut de peste şapte ori în relația cu Ungaria, de peste douăsprezece ori în cazul Poloniei și de peste douăzeci şi cinci ori în cazul Bulgariei.

Pe fondul unei capacităţi reduse de prelucrare a materiilor prime, România a importat tot mai mult, an de an, produse agroalimentare, în special din ţările membre ale UE.

Printre ţările cele mai importante în raport cu ponderea volumului importurilor din aceste state sunt Ungaria şi Polonia și mai nou, Bulgaria.

hotnews.ro

RaduC

"Am început pregătirile pentru a scoate definitiv din funcțiune unul dintre cele trei turnuri mari de răcire apă de pe platforma Azomureș, inclusiv pregătirile pentru evenimentul de demolare a construcției din beton. Cele trei turnuri sunt structuri foarte vizibile și emblematice în peisajul orașului Târgu Mureș. Turnul ce urmează a fi scos definitiv din funcțiune nu mai este utilizat de aproximativ 15 ani, față de construcția inițială a platformei realizându-se de-a lungul timpului și alte soluții de răcire a apelor industriale folosite în procesul tehnologic. În acest context, cel de-al treilea turn de răcire apă (culoare albastră) este deja dezafectat, iar evenimentul de demolare propriu-zis este programat în data de 28 septembrie 2023, după ora 17, în funcție de condițiile meteo din ziua respectivă

https://www.zi-de-zi.ro/2023/09/12/turn-de-racire-de-la-azomures-demolat-prin-implozie/

tom_sawyer

#365
Combinatele chimice din imperiul lui Ioan Niculae trec pe bucăți la Eusebiu Guțu, proprietarul Pambac. Ce urmează?

În urmă cu o săptămână, Eusebiu Guțu, patronul Pambac Bacău, a intrat în proprietatea activelor Amurco Bacău, un combinat chimic anterior în grupul Interagro, controlat de omul de afaceri Ioan Niculae. 3 milioane de euro a plătit Guțu pentru Amurco, achiziția fiind făcută prin adjudecarea licitației organizate de lichidatorul Sierra Quadrant, vehiculul investiționat folosit de omul de afaceri băcăuan fiind societatea Nitramonia.

Guțu a preluat în primăvara anului 2021 combinatul Chemgas din Slobozia cu 25 de milioane euro, după care, anul acesta, a mai cumpărat combinatul Nitropos din Făgăraș, cu 8,2 milioane de euro, ambele anterior în InterAgro.

În acest moment, cu plata a 36 de milioane euro, Guțu deține jumătate din imperiul din chimie al lui Ioan Niculae, dar Nitroporos și Amurco sunt incapacitate, ele nemaiputând produce fertilizatori. Celelalte două combinate care au mai rămas de vândut, Ga Pro Co Săvinești și Donau Chem Turnu Măgurele sunt și ele la vânzare tot la lichidatorul Sierra Quadrant. Și Viromet Victoria va fi vândut la lichidare tot de Sierra.

După cum spun reprezentanții lichidatorului, valoare reală de combinat chimic au Chemgas și Donau Chem, pentru că ele sunt încă funcționale, adică pot produce îngrășăminte, dacă noul proprietar(Guțu la Chemgas, oricine va fi la Donau Chem) rezolvă problemele de mediu, cea mai mare problemă pentru a continua să funcționeze. În aceea ce privește Amurco, acolo s-a făcut cumpărarea de active mai mult pentru perspectiva de dezvoltare ulterioară a unei afaceri în industrie, nu neapărat cea chimică, pentru că platforma dispune de o stație de transformare de mare putere care are capacitatea de a aduce cantități mari de energie din rețea. Instalațiile de producție amoniac nu au fost preluate.

Pe Donau Chem lichidatorul cere circa 20 de milioane euro, acesta fiind un combinat care încă poate produce îngrășăminte, o nouă rundă de licitare urmând a se face în octombrie. Interes există din mai multe părți, atât interes local cât și extern, dar aici va trebui să existe și un aviz CSAT pentru viitorul proprietar. Pentru că este strategic și este poziționat strategic, pe malul Dunării, și pentru că are capacitate de producție mare, în condițiile în care nu avem nimic în funcțiune în România (Azomureș este la doar 15% din capacitate), adjudecatarul licitației va trebui să primească un aviz de la CSAT ca să poată intra efectiv în posesie și să poată produce.

În prezent, industria de îngrășăminte din România este aproape cu totul închisă. Funcționează doar Azomureș Târgu Mureș, dar la 15% din capacitate. Industria îngrășămintelor era cel mai mare consumator de gaze din țară. Spre exemplu, până în 2007 – 2008, când fabricile funcționau, consumul României era de 18 miliarde de metri cubi anual. Acum este de 9 miliarde.

economedia.ro

rota

pardon, 50% din octombrie:

"Azomureș reia producția de îngrășăminte la 50% din capacitate, din octombrie

Fabrica de îngrășăminte chimice Azomureș Târgu-Mureș anunță că va relua producția de îngrășăminte la 50% din capacitatea totală a fabricii, începand cu luna octombrie 2023, după ce recent compania a ajuns cu producția la 15% din capacitate, o ușoară creștere față de momentul reluării activității, în iunie.

Azomureș informează că a încheiat în aceste zile contracte de achiziționare de gaze naturale, în ciuda ,,provocărilor continue pe care le vedem în structura piețelor locale de energie, precum și a taxelor suplimentare care tocmai au fost anunțate, care cu siguranță vor crește costurile noastre".sursa

nicolaem

^ stie cineva ceva despre acest Gutu? vad ca PamBac e prodcator marisor de paine si patiserie.
e ceva serios in achizitie oare?

RaduC

Atentie, circulatie restrictionata pe E60, la intrare in Targu Mures dinspre Cluj, joi, 28.09.2023 din pricina demolarii turnului de racire de la Azomures.

Oare va fi cineva la Azomures cu drona, sa filmeze si transmita live marele eveniment de demolare a turnului "albastru"? Este totusi o lucrare interesanta, dat fiind faptul ca instalatiile din incinta combinatului sunt inca in functiune (puse in siguranta si izolate, declarativ, pentru acest eveniment)



https://www.radiomures.ro/stiri/circulatie-restrictionata-in-tg-mures-pentru-demolarea-turnului-de-la-azomures.html

tom_sawyer

Unul dintre investitorii români care au achiziţionat Fabrica de Zahăr din Luduş, Mihaela Neagu, a declarat, miercuri, că după reînceperea producţiei de către această companie, primele cantităţi de zahăr produse în oraşul mureşean au ajuns deja în magazine, sub brandul Bod.

,,Am cumpărat două fabrici de zahăr, una este cea de la Bod şi sunt coacţionar şi aici, la Luduş. Am stabilit că voi ieşi pe piaţă cu brandul de la Bod, care este unul de la 1889, ţinând cont de faptul că în Luduş nu am maşini de ambalat, am băgat foarte mulţi bani în dezvoltarea brandului şi nu cred că voi renunţa la el curând. Zahărul îl găsiţi cu tricolorul pe pungă, este produs aici, la noi. Am început să livrăm de lunea trecută, sunt companii care cumpără (...) Pentru că anul acesta facem o cantitate mică, vrem să-l dăm total către populaţie. Bineînţeles că şi în industrie o să meargă o parte, dar aşa cum am setat acum reţeta şi cum ne-am dori noi, este doar către populaţie", a declarat Mihaela Neagu, într-o conferinţă de presă, scrie Agerpres.

Întrebată dacă ar fi posibilă o reluare a producţiei şi la Fabrica de Zahăr din Bod, judeţul Braşov, investitorul a arătat că asta va depinde de politica Ministerului Agriculturii şi de politica Guvernului, dacă va încuraja fermierii să producă.

economica.net

SB76UFO

Automecanica Mediaș va lansa la Bruxelles primul autobuz electric produs în România

Prototipul va fi expus la Busworld Europe, cea mai mare expoziție internațională din domeniul autobuzelor si autocarelor
Autobuzul prezintă toate caracteristicile tehnice pe care producătorii de top din acest domeniul le-au lansat pe piață.
Producerea lui în România va stimula dezvoltarea pe orizontală și a altor companii și vine în întâmpinarea conceptului European de transport verde cu un înalt grad de calitate și eficiență energetică și cu o atenție specială pentru design-ul urban de avangardă.
Familia de autobuze din portofoliul Automecanica conține toată gama de lungimi de la 6 la 18 metri.
Strategia companiei pe termen scurt și mediu este să vină către clienți începând cu 2024 cu prototipul pentru tramvai, în 2025 prototipul electric de tren ușor de viteză și în 2026 prototipul de metrou", a declarat chairman-ul companiei Automecanica Mediaș, Andrei Scobioala.
https://autm.ro/specification/


Sibiu100%
"Prostia este eternă și invincibilă"

rota

cica o sa producem si microbuze:

"VAG Bus, pionier al industriei auto autohtone, investeşte într-o nouă unitate de producţie în Piatra Neamţ, capabilă să producă 600 microbuze anual."
Sursa ZF

tom_sawyer

#372
Hidroelectrica semneaza cu UCMR pentru transferul de afacere

Resita, 8 decembrie

Hidroelectrica a semnat astazi contractul cadru pentru transferul de afacere de la Uzina Constructoare de Masini Resita (UCMR), catre companie. Tranzactia vizeaza securizarea bazei de active a UCMR, unica in Sud-Estul Europei si esentiala in eficientizarea activitatii de mentenanta si retehnologizare a Hidroelectrica.

Transferul de Afacere include preluarea platformei de productie industriala ABC, preluarea partiala a platformei de productie Calnicel, integrarea specialistilor uzinei din domeniul proiectarii, tehnologiei si al executiei, asimilarea know-how-ului aferent proiectelor impreuna cu documentatiile din arhiva proprie a UCMR, precum si preluarea activelor/dotarilor cu masini-unelte si utilaje necesare executarii de echipamente noi, complexe sau a reparatiilor si retehnologizarilor de echipamente aflate in exploatare.

Tranzactia este una de importanta istorica pentru ca va permite Hidroelectrica sa detina in propriul portofoliu atat echipamentele, cat si know-how-ul necesare derularii programului de investitii.  Alaturarea capacitatilor de proiectare si producere a echipamentelor ale UCMR, cu cele de montaj si mentenanta detinute de Hidroserv, va avea un efect pozitiv direct asupra controlului costurilor si a duratei de executie a lucrarilor de modernizare, retehnologizare si mentenanta. 

Tranzactia urmeaza sa se finalizeze prin indeplinirea unei serii de conditii suspensive, care includ - printre altele, aprobarea acesteia de catre actionari in cadrul AGA Hidroelectrica. Pretul total pentru transferul dreptului de proprietate asupra afacerii si asupra tuturor bunurilor care intra in perimetrul tranzactiei este de 67.879.000 RON.

UCM Resita este situata in municipiul Resita in partea de sud-vest a Romaniei, pe valea raului Barzava. Uzina si-a inceput activitatea la 3 iulie 1771, moment la care au fost puse in functiune doua furnale si forja. Asa dupa cum se prezinta ea astazi, aceasta este rezultatul unei indelungate experiente in domeniul constructiilor de masini in ceea ce priveste utilajul energetic, metalurgic, motoarele Diesel si masinile electrice. UCM este cea mai mare intreprindere din Resita si judetul Caras-Severin, dar si din partea de vest a tarii.


hidroelectrica.ro

rota

not bad, suntem in deficit asa ca e o veste buna:

"Oil Terminal vrea să construiască un terminal de bitum în Portul Constanța cu o firmă elvețiană"

"Oil Terminal, companie de stat din portofoliul Ministerului Energiei, a selectat oferta câștigătoare din partea investitorilor interesați să construiască un terminal de bitum în portul Constanța în persoana firmei Euronova Energies S.A. un trader elvețian de produse petroliere și gaz care mai deține birouri și în Emiratele Arabe Unite și Serbia, dar care are și legături rusești. Acum, Oil Terminal cere aprobarea AGA, adică a forului tuteler Ministerul Energiei, pentru constituirea parteneriatului. Euronova vine cu banii și logistica, Oil Terminal pune la dispoziție spațiul – Platforma Port situată în incinta portului Constanța, Dana 69.

Oil Terminal este una dintre cele mai mari companii din portofoliul Energiei. Se ocupă cu încărcarea/descărcarea de produse petroliere în portul Constanța. Este listată la BVV, având simbolul OIL.

Mai amintim că România își asigură doar o treime din bitum din intern, unic producător fiind Rompetrol, la rafinăria Vega Ploiești." Sursa


Duta C

#374
https://expressdebanat.ro/multimilionarul-umbrarescu-se-muta-in-poiana-marului-la-otelu-rosu-produce-fier-beton-pentru-autostrazile-din-romania/

Multimilionarul Umbrărescu se mută în Poiana Mărului! La Oțelu Roșu produce fier beton pentru autostrăzile din România!


Familia Umbrărescu, deținătoarea grupului de firme UMB, cu afaceri de peste 1 miliard de euro, va produce la combinatul din Oțelu Roșu fier beton necesar lucrărilor contractate pentru următorii 10 ani!

Preluarea combinatului de pe Valea Bistrei de către omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu, dezvăluită în exclusivitate de Express de Banat, a fost privită cu scepticism de destulă lume. Și asta pentru că, de-a lungul vremii, s-a tot vorbit despre fel și fel de investitori, însă fără vreun rezultat. Chiar și acum, când lucrurile sunt cât se poate de clare, au apărut voci care au vorbit despre tăierea a ceea ce a mai rămas din combinat și valorificarea la fier vechi. Luca Mălăiescu, primarul orașului Oțelu Roșu, a eliminat însă toate speculațiile, prezentând la Express Live garanțiile unei afaceri serioase și, foarte important, de durată.

,,Nu pot să condamn pe nimeni care nu crede pentru că nici eu n-am mai crezut. Am sperat, dar n-am mai crezut că e posibil așa ceva. Nu am ieșit public până nu am văzut banii în cont. Am fost de față, la Oțelu Roșu, când Alexandru, băiatul cel mare al domnului Umbrărescu, a semnat la Finanțe procesul-verbal și a ridicat toate dosarele de active pe care le mai are combinatul. Un morman de fiare vechi valorează 30 de milioane de euro? Din ce a mai rămas acolo, din mormanul de fiare vechi, nu știu dacă poți scoate 1milion de euro. Cine ar da 12 milioane de euro ca să vândă tot ce e acolo și să ia 1 milion? Să piardă 12! Acel articol care vorbea despre tăierea combinatului și vânzarea lui la fier vechi urmărea să mai șteargă din posibila imagine bună a primarului Luca Mălăiescu, a prefectului de Caraș-Severin, Ioan Dragomir, și, implicit, a lui Silviu Hurduzeu, cei care ne-am implicat ca această tranzacție să de facă.", a comentat Mălăiescu.

De combinatul de la Oțelu Roșu se va ocupa Alexandru, fiul cel mare al lui Dorinel Umbrărescu. Acesta l-a impresionat deja pe primarul Mălăiescu și i-a dezvăluit lucruri care reaprind speranța unui oraș care se stinsese odată cu flacăra din laminor. ,,Vă garantez că are gânduri foarte, foarte îndrăznețe. Alexandru are doar 34 ani, este foarte tânăr, dar n-am mai văzut până acum un tânăr așa de bine documentat și pregătit. În plus, e de o modestie debordantă. Mi-a spus că, într-o perioadă nu foarte îndepărtată, vrea să ajungă la 700 de angajați. Vrea să aducă și un laminor aproape nou, îl are deja pregătit, în Slovacia. Pentru perioada următoarea a comandat deja 6 km de gard nou. În același timp pune stâlpi noi de iluminat, iar una din halele pe care le-am vizitat o va moderniza că să fasoneze fierul vechi, să-l pregătească pentru construirea de autostrăzi în România. Ei de aceea au venit la Oțelu Roșu. Mi-au spus că au contracte semnate în România pe următorii 10 ani de acum înainte. Diferența de preț la fierul beton produs la Oțelu Roșu cu fierul beton cumpărat din Turcia le amortizează investiția făcută la noi în oraș.", a mai dezvăluit Luca Mălăiescu la Express Live.

Firmele familiei Umbrărescu dețin în portofoliu, într-adevăr, contracte impresionante legate de construirea autostrăzilor din România, iar primarul Mălăiescu e gata să le ofere tot sprijinul și încearcă să le lege cât se poate de tare de Caraș-Severin. ,,Am fost la Poiana Mărului, la rugămintea lui Alexandru, să-i caut teren, că vrea să îți facă o casă. A spus că își aduce familia aici, că se mută și se face bănățean! Lucrurile sunt foarte serioase. De fiecare dată a venit cu elicopterul sau cu charter privat, la Timișoara, ceea ce înseamnă niște cheltuieli serioase, nu e cazul să mai apară insinuări și comentarii răutăcioase. Oțelu Roșu are o șansă uriașă!", a conchis edilul-șef.
 :)
Ar fi e veste fff bună pt ca zona este relativ moarta economic-industrial.