News:

.

Main Menu

Industria in Romania

Started by Ionut, November 15, 2016, 10:42:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

CTP, în negocieri avansate pentru achiziția depozitelor acumulate de Globalworth în România. Tranzacția poate deveni cea mai mare semnată vreodată pe această nișă

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/ctp-in-negocieri-avansate-pentru-achizitia-depozitelor-acumulate-de-globalworth-in-romania-tranzactia-poate-deveni-cea-mai-mare-semnata-vreodata-pe-aceasta-nisa-21506551


Harry

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care AV Bidco, Inc., Statele Unite ale Americii,
intenționează să preia Veoneer US Safety Systems HoldCo, LLC, SUA, și Veoneer Safety
Systems HoldCo AB, Suedia, și filialele acestora, inclusiv cea din România, Veoneer Romania
Safety Systems SRL.
AV Bidco, Inc. este o companie nou înființată în Delaware, Statele Unite.
Veoneer US Safety Systems HoldCo, LLC, SUA, Veoneer Safety Systems HoldCo AB, Suedia, și
filialele acestora produc și vând componente electronice esențiale pentru siguranța
automobilelor.

voicul

O mare veste a fost si prin 2000 ca facem Cobra, mai in PPP, pe banii UE, pe banii nostrii, mai in FFF (nu stiu ce dracu e asta, dar important e ca o facem) ... SI uite ce departe am ajuns.

Ministrul Mediului spune că se aștepta ca ,,odată scăzută subvenția să vedem o atenuare" la programul Rabla Plus, pentru mașinile electrice, dar se bucură că a văzut un interes mare din partea persoanelor juridice și a autorităților publice locale. De asemenea, Mircea Fechet a afirmat joi seara, la Digi24,  că în această săptămână a primit ,,o mare veste", și anume că în România se va fabrica un autoturism electric, începând chiar din acest an.

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/mircea-fechet-in-romania-se-va-fabrica-o-masina-electrica-incepand-chiar-din-aceast-an-este-o-mare-veste-sufeream-la-acest-capitol-2731315

Probabil nu mai pune Ford baterii de 48 de v ci de 56v!

dumbravaandrei

Pai incepe fabricatia lui Turneo connect cu baterii de 58kwh, la Craiova...
Probabil ca de la anul va intra si Puma EV in fabricatie.

Dar na... Fechet e mai nou, ca restul stium de cel putin 2 ani ca la sfarsitul anului asta o sa inceapa fabricarea de EV la Craiova...

reed

La Otelul Rosu am inteles ca UMB vrea sa produca parapet metalic.

tom_sawyer

USSURI CAPITAL PROVIDES UPDATED CAPEX FIGURES AND ECONOMIC ASSESSMENT FOR ITS PROJECT TO CREATE RE ROLLING AND COATING OPERATIONS AND, AT A LATER STAGE, CARBON NEUTRAL STEEL PRODUCTION IN ROMANIA

HIGHLIGHTS:
• CAPEX at Phase-1 is estimated at ~160 mln.euro to install push-pull pickling line, cold rolling mill, hot dip galvanising line and colour coating line.
• Revenues from the downstream operations are expected to reach 324 mln.euro, EBTIDA - 38 mln. in two years after commissioning of the Phase-1 (EBITDA margin ~12%). Free cash flow – 30 mln.euro. IRR of the project (Phase-1) is ~16%.
• Projected multiple on invested capital (MOIC) is forecasted at x4.7 after completion of the Phase-1, Phase-2 and potential exit for equity investors.

More detailed information you can find in the press release below.





www.linkedin.com/posts/ussuri-capital_press-release-activity-7178781894329647110-5CPb
ussuricapital.com

I am happy to announce that Ussuri Capital has reached a new milestone on its project to create a cold rolling complex to produce carbon neutral steel products. Our aspiration is to build state-of-the-art facility to produce galvanized and pre painted steel at Stage-1 of the project (with total saleable quantity of 300-400KT/year of steel products). At the Stage-2, we will explore the opportunity to install EAF furnace and continuous strip production module to produce up to 1200KT/year of hot rolled coils.

www.linkedin.com/posts/romankurashev_press-release-activity-7178786230501818368-e-DQ

tom_sawyer

De'Longhi începe în iulie producţia în noua fabrică de la Satu Mare, o investiţie de 40 mil. euro

,,Suntem acum pe ultima sută de metri să deschidem uzina de la Satu Mare. Vom face prima maşină de cafea la Satu Mare în iulie. Această fabrică va face din România cel mai mare hub de producţie de maşini de cafea pentru De' Longhi în lume. Vom produce aici doar aparate de cafea automate, care folosesc doar boabe de cafea, nu capsule", a spus Carmen Petcu, general manager al De'Longhi România, în cadrul conferinţei ZF ,,Top 1.000 cele mai mari companii din România".

ZF

dargauda

Compania finlandeză Nokian Tyres a produs prima anvelopă în fabrica din Oradea/Producția la scară comercială va începe în prima parte a anului 2025

Compania finlandeză Nokian Tyres a produs prima anvelopă în noua sa fabrică pe care o construiește în Oradea, transmite compania. Producția la scară comercială va începe în prima parte a anului 2025. Construcția fabricii a început în mai 2023.

De anul trecut, compania derulează și o campanie de recrutare pentru formarea echipei locale. În 2023 și 2024 au fost selectați atât candidați pentru zona de producție, cât și pentru roluri administrative și de conducere. Echipa de lansare, formată din 60 de specialiști, coordonează creșterea etapizată a capacității de producție. În total, fabrica va avea aproximativ 500 de angajați.

,,Odată cu prima anvelopă realizată aici, am avut ocazia de a testa capacitatea de producție din noua fabrică și totul decurge conform planului. La rândul lor, membrii echipei au parcurs cu succes stagiul de practică din Finlanda și au acum toate informațiile necesare pentru a putea produce anvelope premium la fel ca în celelalte fabrici ale noastre: fără compromisuri. Datorită implicării fiecăruia dintre ei, putem să sărbătorim astăzi producția primei anvelope în fabrica Nokian Tyres din Oradea", spune Susanna Tusa, Director General și Vice Președinte al Nokian Tyres Romania Operations.

Compania transmite că, după ce va deveni operațională, fabrica Nokian Tyres va avea o capacitate anuală de producție de 6 milioane de anvelope, cu potențial de creștere în viitor, iar suprafața totală construită este de aproximativ 100.000 mp. Valoarea investiției se ridică la 650 de milioane de Euro. Anvelopele produse în Oradea vor fi comercializate în principal în Europa centrală, grație localizării strategice, în proximitatea clienților din această regiune.

După inaugurare, fabrica Nokian Tyres din Oradea va scrie istorie: este prima unitate de producție din industria anvelopelor cu zero emisii de CO2. Pe lângă statutul de reper în industrie, fabrica propune și o abordare holistică a sustenabilității, ce include utilizarea energiei electrice provenind exclusiv din surse curate și procese automatizate, cu înaltă eficiență energetică. În plus, fabrica va adopta și standarde foarte riguroase privind deșeurile ce ajung la groapa de gunoi, la fel ca celelalte unități Nokian Tyres din Finlanda și Statele Unite ale Americii.

https://economedia.ro/compania-finlandeza-nokian-tyres-a-produs-prima-anvelopa-in-fabrica-din-oradea-productia-la-scara-comerciala-va-incepe-in-prima-parte-a-anului-2025.html

dargauda

GreenWEEE va recicla în premieră motoare electrice în România, după ce a inaugurat o nouă fabrică cu o investiție de 15 milioane de euro



GreenWEEE, jucător din industria de reciclare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE) în România, anunță în premieră introducerea unei linii destinate reciclării motoarelor electrice în cadrul unei noi fabrici pe platforma industrială Frasinu, din Buzău. Aceasta a fost inaugurată la 1 iulie 2024 și a luat naștere în urma unei investiții de 15 milioane de euro, dintre care 2 milioane de euro au fost alocați doar pentru reciclarea motoarelor electrice.

Directorul general al GreenWEEE, Marius Costache, dorește să continue eficientizare procesului de reciclare și trimite către beneficiile reciclării aduse în multiple industrii. Compania recuperează materiale precum fier, aluminiu, cupru, plastic și sticlă. GreenWEEE are o capacitatea de reciclare de până la un milion de frigidere anual, ceea ce contribuie la extragerea sustenabilă a freonului.

Reducerea costurilor directe pentru operatori, prin generearea de economii partenerilor, este un alt scop al companiilor din această industrie. Alexandra Maria Bocșe, Consilier de stat la Departamentul de Climă și Sustenabilitate din cadrul Administrației Prezidențiale, subliniază importanța unei legături dintre economie și schimbările climatice: dacă avem doar politici publice și legislație, dar nu avem industrie, nu avem operatori care colectează, selectează, procesează deșeuri, nu putem să implementăm politici de mediu și politici climatice.

Nu este clar ce se întâmplă în procesul de producție – care este destinația finală a materialelor reciclate. Acest aspect este menționat pe site-ul companiei doar prin declarația că materiale sunt reintroduse în circuitul economic ca materii prime. Cu toate acestea, reciclarea motoarelor electrice reprezintă un pas înainte de inovație în acest sector.

GreenWEEE aparține de GreenGroup – cel mai mare grup integrat de reciclare din sud-estul Europei, și este susținută de Abris Capital Partners –investitor de private equity în categoria ESG. GreenGroup activează în piața europeană de reciclare PET și producție de fibre de poliester. În trecut, GreenWEE a mai participat în Proiectul GRINNER în 2022, care presupunea folosirea tehnologiei AI pentru detectarea bateriilor și prevenirea incendiilor dăunătoare.

https://economedia.ro/greenweee-va-recicla-in-premiera-motoare-electrice-in-romania-dupa-ce-a-inaugurat-o-noua-fabrica-cu-o-investitie-de-15-milioane-de-euro.html

TVlad

#384
Bun, au deschis o noua uzina pentru reciclarea electrocasnicelor.

Nu se putea si fara BS?

"Alexandra Maria Bocșe, Consilier de stat la Departamentul de Climă și Sustenabilitate din cadrul Administrației Prezidențiale, subliniază importanța unei legături dintre economie și schimbările climatice: dacă avem doar politici publice și legislație, dar nu avem industrie, nu avem operatori care colectează, selectează, procesează deșeuri, nu putem să implementăm politici de mediu și politici climatice."

"investitor de private equity în categoria ESG"

Spre deosebire de produsele jurnalistice actuale, articolele din Scinteia erau macar redactate intr-o limba romana inteligibila. Asta pare a fi conceput de robot si castrat cu autocorect.

tom_sawyer

Anton Haering investeste 60 milioane euro in noua fabrica din Parcul Industrial Siret

Anton Haering, producator german de componente pentru industria auto, va investi 60 de milioane de euro in constructia unei fabrici in cadrul Parcului Industrial Siret. Investitorul si administratorul parcului au semnat un contract de superficie pentru o suprafata de 5 hectare, a anuntat Adrian Popoiu, primarul orasului Siret. In cadrul unitatii vor lucra circa 600 de angajati.

Constructia urmeaza sa fie demarata dupa ce investitorul va depune o aplicatie de finantare la Ministerul de Finante si vor obtine autorizatia de construire.

agendaconstructiilor.ro

tom_sawyer

Chinezii de la Hexing ocupă locul lăsat liber de AEM Timișoara, fostul cel mai mare producător de contoare pentru energie și gaze din România

Compania chineză Hexing, furnizor de echipamente electrice și soluții pentru companiile de utilități, listată la Bursa din Shanghai, se pregătește să deschidă o fabrică în comuna Giarmata, lângă Timișoara. Chinezii sunt aproape de a obține ultimele avize necesare pentru a începe producția de contoare inteligente într-un oraș cu o mare tradiție în acest domeniu.

Fabrica de Aparate Electronice de Măsură (AEM) din Timișoara, un colos al erei comuniste înființat în 1970, care a avut la un moment dat 5.000 de angajați, și-a încetat activitatea la începutul anului 2024. De asemenea, compania germano-americană Honeywell, care a deschis o fabrică de contoare și echipamente de măsurare în anii 2000 prin achiziționarea Elster, a renunțat la producția de contoare electrice în Europa.

În acest context, Hexing a decis să deschidă prima sa fabrică din Europa la Timișoara, mai exact în fosta locație Honeywell-Elster din parcul industrial Timișoara Airport Park.

,,Hexing vinde contoare în România prin distribuitori locali de aproape cinci ani. La Timișoara va fi singura fabrică din Europa, cu scopul de a deveni un hub regional. Tot mai mulți operatori cer ca produsele să fie fabricate în Europa, respectând un anumit nivel de securitate cibernetică", a mai spus Oliviu Burlacu.

economedia.ro

dargauda

UPDATE România a pierdut definitiv investiția de 1,4 miliarde de euro într-o fabrică de baterii, planificată de belgienii de la ABEE la Galați / Ministrul Economiei: Nu a existat posibilitatea de a finanța acest proiect în forma dorită

România a pierdut definitiv o investiție de 1,4 miliarde de euro într-o fabrică pentru producția de baterii pentru mașini electrice planificată de belgienii de la ABEE la Galați, au anunțat belgienii, printr-un comunicat discret, publicat în această vară pe propriul site. Ministrul Economiei Radu Ștefan Oprea spunea în decembrie pentru Economedia că încă încerca să găsească sursa de finanțare pentru ajutorul de stat, aceasta fiind o condiție a belgienilor pentru a alege România.

UPDATE 21.10 Surse apropiate situației au declarat pentru Economedia că belgienii cereau ajutor de stat, deși nu produseseră încă nici baterii, nici celule de baterii.

Amintim că ABEE (Avesta Battery & Energy Engineering) este de fapt un ,,startup", o companie mică, înființată în 2019, cu 20 de angajați, ce nu are încă producție, ci doar cercetare.

Astfel, belgienii cereau ajutor de stat pentru a putea ulterior să solicite finanțare suplimentară din piață pentru a dezvolta proiectul. Acesta este modelul clasic al companiilor de tehnologie, care gândesc un produs, dar care este validat doar limitat în piață, iar ulterior atrag finanțare din piață pentru a produce în masă.

Ajutorul de stat solicitat de belgieni ar fi fost de peste 100 milioane de euro, pentru o investiție inițială de 300-400 milioane de euro, conform surselor Economedia.

ABEE a mai anunțat, înainte de investiția din România, două sit-uri, în Belgia și Macedonia de Nord. Ulterior, fostul premier bulgar, care între timp a demisionat, a anunțat că ABEE a promis și o investiție de 1,1 miliarde de euro în producția de baterii litiu-ion în Bulgaria. ABEE a fost înființată în 2019 de un profesor pe nume Noshin Omar.

UPDATE 20.52 Ministrul Economiei Radu Ștefan Oprea a declarat pentru Economedia că nu a existat posibilitatea de a finanța acest proiect în forma dorită de belgieni. ,,Schemele din PNRR sunt competitive, nu dedicate", a declarat el.

Știrea inițială

,,Decizia ABEE cu privire la locația gigafactory va fi influențată de factori precum infrastructura, disponibilitatea forței de muncă și sprijinul guvernamental. Compania intenționează să finalizeze locația în următoarele luni și să înceapă construcția la scurt timp după aceea. Deși ABEE a decis să își încheie colaborarea la proiectul din România, continuăm să explorăm alte locații promițătoare pentru a susține creșterea noastră strategică", se arată în comunicatul publicat pe site-ul companiei.

ABEE a anunțat atunci că este în căutarea unei locații pentru giga-fabrica sa de baterii și este în discuție cu două țări, dar nu cu România. ,,Avesta Holding, lider în soluții inovatoare pentru baterii și energie, este încântată să anunțe planurile sale de a înființa o nouă gigafabrică dedicată producției de celule de baterii avansate Litiu-Fier-Fosfat (LFP). Această instalație ultramodernă va începe cu o capacitate impresionantă de 5 gigawați oră (GWh) anual, sprijinind exclusiv Avesta Battery & Energy Engineering (ABEE), BE-Volt și alți parteneri strategici. Pe măsură ce instalația se extinde, se preconizează că va ajunge la o capacitate de 20 GWh, poziționând ABEE în fruntea revoluției europene a bateriilor", a anunțat compania în iunie.

În decembrie anul trecut, ministrul Economiei Radu Ștefan Oprea și Florin Spătaru, consilier al premierului pe probleme economice şi fost ministru al Economiei, spuneau pentru Economedia că investiția din România. Ei afirmau că încă încearcă să găsească o sursă de finanțare pentru ajutorul de stat.

,,Încercăm să identificăm sursa de finanțare pe fonduri europene. Din păcate ele nu sunt gestionate de către MEAT. Inițial credeam că o sursă poate fi Fondul pentru Tranziție Justă, belgienii alegând unul dintre județele care sunt în acest program. Acum posibile surse sunt Fondul de Modernizare sau cele din PNRR pentru baterii", a declarat Radu Ștefan Oprea pentru Economedia la acel moment.

,,În PNRR există un buget pentru producția de baterii, doar că acel buget și condițiile de acordare de acolo nu sunt foarte favorabile pentru investiție într-o giga fabrică. Belgienii au spus că vor o investiție de până la 1,4 miliarde de euro. Iar sumele acordate prin PNRR, cele 259 de milioane de euro, erau pentru 2 activități: pentru producția de panouri fotovoltaice și pentru baterii. Am inițiat discuții cu Ministerul Fondurilor Europene și cu Ministerul Energiei pentru identificarea unor soluții. Este normal să identificăm această sursă de finanțare. Continuăm discuțiile", spunea atunci și Florin Spătaru, consilier al premierului pe probleme economice şi fost ministru al Economiei.

În iunie 2023, Biroul de presă al Primăriei Galaţi anunța că compania belgiană Avesta Battery and Energy Engineering (ABEE) va construi în Zona Liberă Galaţi o fabrică de baterii pentru maşinile electrice, o investiţie de 1,4 miliarde euro, care va genera în final circa 8.000 de locuri de muncă.

,,Vom avea la Galați o fabrică de baterii pentru mașinile electrice, o investiție de 1,4 miliarde de euro, care va genera în final circa 8.000 de locuri de muncă. Este vorba despre cea mai mare investiție în domeniu din România, pe care o va realiza compania belgiană Avesta Battery and Energy Engineering (ABEE). Nu a fost ușor să aducem acest proiect la Galați pentru că a trebuit să îndeplinim mai multe cereri, iar orașul nostru și întreaga comunitate din sud-estul României vor avea foarte mult de câștigat. Galațiul este pe harta economică a regiunii, fiind tot mai aproape de obiectivele sale, acelea de a fi ca o poartă strategică în estul Uniunii Europene. Am reprezentat astăzi comunitatea gălățeană, la Ninove, în Belgia, la evenimentul oficial de anunțarea a investiției. Le mulțumesc reprezentanților companiei ABEE, oficialilor belgieni și români, domnului europarlamentar Dan Nica și domnului consilier de stat Florin Spătaru. În acest fel, Galațiul devine un reper important în domeniul fabricării bateriilor electrice la nivel internațional." a scris primarul Pucheanu pe Facebook.

https://economedia.ro/esec-major-romania-a-pierdut-definitiv-investitia-de-14-miliarde-de-euro-intr-o-fabrica-de-baterii-planificata-de-belgienii-de-la-abee-la-galati.html

dumbravaandrei

Tot statul sa povesteasca cum i-au tinut blocati cu avizele pentru constructie si cum angajati de la mediu si de la primariile din galati au taraganat in asteptarea "atentiilor". Asta cu subventia e aruncata asa, praf in ochi, ca doar nu avea sa zica statul ca "din cauza coruptiei din institutii, uite o alta companie care s-a carabanit de aici".

dr4qul4

hai sa fim seriosi. Startup-ul asta nu e doar praf in ochi. Nu vor face nici o giga fabrica.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist