Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

AlexxC

Quote from: raulbogdan23 on November 24, 2016, 11:14:19 AM
Ar fi frumos daca s-ar tine cont si de faptul ca la Adancata, Jud. Ialomita exista un circuit moto-auto care are potential foarte mare,
in special daca baietii de acolo pot sa aduca curse din motorsport-ul mare (Moto GP, Formula 1, Formula 3, etc)
Vedeti cazul M3 si circuitul Hungaroring din Ungaria.
E mult prea la sud Adancata sa treaca viitorul drum pe acolo,in schimb poti folosi A3 cu iesire la Gherghita sau E85 pe Urziceni.
Revenind la subiect ...parcurg lunar drumul Buc-Pascani si la un calcul sumar noul drum ma va ajuta sa economisesc 80-90 minute din care 30' pe Buc-Buzau,10' ocolire Buzau si 10-15' ocolire Bacau; diferenta se castiga pe restul traseului.Sper sa aiba destula intelepciune sa concentreze cat mai multe din resurse pe tronsonul Buc-Buzau care este de folos atat celor care circula spre/dinspre Moldova din Bucuresti cat si din Ploiesti si mai departe.

raulbogdan23

#976
Nu am zis sa treaca fix prin fata circuitului. Poate sa treaca la o distanta acceptabila si sa aiba o legatura prin apropiere, un nod, ceva care sa deserveasca intr-o oarecare masura si nevoile circuitului.

dr4qul4

Terminati cu Adancata voastra. Haideti sa vorbim de A7.
In cazul in care nu ati observat este vorba de "drumul de viteza Ploiesti-Buzau". Ploiesti! nu Bucuresti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Quote from: Stefan01 on November 24, 2016, 10:30:57 AM
Sper ca la elaborarea PT si SF se va tine cont de faptul ca autostrada va trece printr-o zona cu un grad ridicat de risc seismologic.

In SF trebuie inclus studiul de seismicitate. ;)

NGC

Quote from: rocklee on November 24, 2016, 10:59:13 AM
o intrebare sacaietoare ...pe cand vom sti daca este autostrada sau drum expres  ??? :)

^^^

Quote
Studiul de Fezabilitate Final se va analiza si aviza in Comitetul Tehnico-Economic al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, CTE MT, si Consiliul Interministerial.

Mai ai de asteptat! :p

__dir

Cu un criteriu stateau 1 an pana alegeau , acum cu 8 criterii vor expira SF-urile :)

NGC

#981
Quote from: Ionut on November 24, 2016, 08:30:40 AM
Scrie ceva de analiza cost-beneficiu A/DX? ???

Quote from: florin74 on November 24, 2016, 08:37:15 AM
Da, este obligatoriu sa se faca in orice SF. Se face intre variantele avute in vedere. Se merge pe minim 2 variante.

Quote from: Ionut on November 24, 2016, 09:46:03 AM
Ti-am zis, pe mine ma intereseaza in special partea cu analiza cost-beneficiu (sau cum a fost denumita) pentru a determina daca se proiecteaza DX sau A. Si cred ca pe toata lumea intereseaza asta.

In analiza cost-beneficiu nu apare in mod explicit o astfel de cerinta. De altfel, o astfel de cerinta nu apare niciunde in mod explicit in tot caietul de sarcini.

Ceea ce apare in mod explicit este referitor la studiul de trafic.

QuoteScopul studiului de trafic va consta in determinarea traficului la momentul darii in explotare al drumului de mare viteza si pana Ia un orizont de timp egal cu 50 de ani.
[...]
Obligatiile Prestatorului vor consta in:
[...]
rularea softului in vederea prezentarii rezultatelor de trafic pentru fiecare varianta de traseu analizat respectiv pentru varianta realizarii unui drum de mare viteza;
[...]

Si in rest, doar ceea ce am mai scris deja pentru Buzau - Focsani, Focsani - Bacau si Bacau - Pascani.

Quote
In afara variantelor studiate de Prestator, la nivelul Studiului de Fezabilitate, Beneficiarul va mai putea inpune, daca doreste, analizarea a inca maxim 3 variante de traseu diferite de primele 3.

Plus exceptia pentru Ploiesti - Buzau.

Quote
Initial se vor analiza 3 variante, acestea sunt:
1. Varianta de traseu nou intre Ploiesti si Buzau
2. Varianta de traseu nou intre Ploiesti si Buzau cu utilizarea infrastructurii existente intre Bucuresti si Ploiesti (Autostrada A3)
3. Varianta de traseu nou si partial folosirea infrastructurii existente, respectiv A3 Bucuresti - Ploiesti

In afara celor 3 variante, la nivelul Studiului de Fezabilitate, Beneficiarul va mai putea inpune, daca doreste, analizarea a inca maxim 3 variante de traseu diferite de primele 3.

Analiza alternativelor de traseu se va face in baza unei analize comparate intre cele 3 + max. 2 variante.

NGC

#982
Ca sa fie mai clar, acestea sunt cerintele din caietele de sarcini, cerinte valabile pentru toate cele 4 licitatii lansate astazi.

Quote
Studiu de Fezabilitate:
Sumarul activitătilor, investigatiilor, serviciilor de proiectare, analizelor, evaluarilor, studiilor, etc pe care Prestatorul le va presta si realiza, in vederea elaborarii studiului de fezabilitate, vor include, dar nu se vor rezuma Ia urmatoarele servicii prezentate in cuprinsul de mai jos si care sunt descrise in cele ce urmeaza.

> ANALIZA LEGISLATIEI SI A REGLEMENTARILOR IN VIGOARE
> STUDIUL DE TRAFIC
> STUDIUL PRIVIND ALTERNATIVE DE TRASEU
> INVESTIGATII DE TEREN
        - Studii hidrologice şi hidraulice detaiiate
        - Studiul de seismicitate
        - Studii geotehnice detaliate - Anexa 1
        - Studii topografice detaliate
        - Studiul arheologic - Anexa 2
        - Alte investigatii de sol si materiale
        - Studii privind ocuparea terenurilor, identificarea proprietarilor, a suprafetelor de teren afectate si raportul de evaluarea acestora.
        - Identificarea utilitatilor publice
        - Studiul pedologic
> ACTIVITATI DE PROIECTARE
        - Lucrări de drum, noduri rutiere
        - Conectarea retelei locale de drumuri
        - Lucrări de poduri/pasaje, podete si ziduri de sprijin
        - Consolidări, terasamente si lucrari hidrotehnice
        - Lucrari de tuneluri
        - Conectarea retelei Iocale de drumuri
        - Dotări drum de mare viteza
        - Planul de operare si întretinere
> EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
        - Raportul privind impactul asupra mediului(RIM)
        - Alte studii de specialitate (S.Sp.M)
        - Planul de management de mediu (PMM)
> ANALIZA COST-BENEFICIU SI MODELUL FINANCIAR
> AUTORIZATII A VIZE SI ACORDURI
> ASISTENTA BENEFICIARULUI IN SUSTINEREA APLICATIEI DE FINANTARE (daca va fi cazul)

Proiect Tehnic:
Proiectul Tehnic se va elabora in conformitate cu loturile definite si stabilite de comun acord cu Beneficiarul la nivel de Studiu de Fezabilitate.
Proiectul Tehnic va fi elaborat si predat pe loturi si va fi transmis catre Beneficiar pe masura ce acestea sunt finalizate.
La stabilirea loturilor se va avea in vedere ca acestea sa poate fi operationale si functionale independent unele de altele, asa incat sa poata fi utilizate si deschise traficului dupa finalizarea lucrarilor de executie, respectiv dupa Receptia la Terminarea Lucrarilor.

AlexxC

Quote from: dr4qul4 on November 24, 2016, 01:06:35 PM
Terminati cu Adancata voastra. Haideti sa vorbim de A7.
In cazul in care nu ati observat este vorba de "drumul de viteza Ploiesti-Buzau". Ploiesti! nu Bucuresti.
Acest "drum de viteza" in 99 din 100 de variante va incepe la Dumbrava din A3 si impreuna cu acesta din urma va reprezenta drumul principal de la Bucuresti spre Moldova. Corect ar fi Dumbrava-Spataru dar cum prea putini cunosc aceste localitati a fost botezat Ploiesti -Buzau.
In cazul in care drumul va porni din oricare alt punct in afara de Dumbrava promit sa ma mut pe insula Tipuța care face parte din Polinezia franceza si unde lumea nu are nevoie de autostrazi

cutter

Da, am remarcat și eu de mai demult că acest proiect are o problemă de "branding". Am primit de nenumărate ori ridicări din umeri și nedumeriri: de ce e nevoie să legăm Ploieștiul de Buzău cu o autostradă?! :)

De la un punct încolo am început să-i spun București-Bacău-Iași - măcar așa se proiectează mai clar în mintea celui care aude despre proiect.

Ah, și ideea că Buzău-Dumbrava-Urziceni-București formează un patrulater, deci distanțele sunt sensibil egale prin Urziceni sau Dumbrava (cu avantajul, bineînțeles că pe noua variantă ar fi autostradă) - e iarăși greu de înțeles. Lumea reacționează cu "ce naiba să cauți pe la Ploiești cînd pe la Urziceni e drumul!". :)

Mai sunt și cei care cred că drum expres (care ar fi o tîmpenie oricum - sper să se prăbușească ideea asta și să nu mai auzim de ea) e un fel de DN2/E85 - "deci trece tot prin sate, nu?".

Sunt multe mituri și comunicarea CNAIR/MT ar face bine să le spulbere și să explice mai bine un pic aceste proiecte.

pasadia

Mituri? Ieri mi-a confirmat inca odata Moise Guran in emisiunea lui pe seama DN2 ca e unul dintre cei mai prosti jurnalisti romani. Din spusele lui:

DN2 e cel mai modern drum din Romania (in afara de autostrazi).
Largirea la 4 benzi (prin latirea actualelor acostamente) nu ar reduce numarul de accidente
O solutie ar fi sa limitam numarul de microbuze care circula pe DN2 si sa obligam lumea sa foloseasca CF-ul mai scump (nu stiu exact ce ar trebui sa rezolve asta, nu imi inchipui ca ar scadea traficul cu mai mult de 10%)
Pitesti - Sibiu o sa coste maxim 1 milliard de euro
Cluj - Sebes va fi gata in martie anul viitor


Ma rog, ultimele n-au legatura cu A7, dar oricum...
PS: si evident, Solutia cea mai potrivita ACUM, adica 2+1 alternativ, nu exista in viziunea lui.

Dan027

E85 nu poate devenii pe anumite segmente unul din sensurile autostrazii? (segmentele de nu trec prin sate orase, iar raza curbelor / panta e acceptabila)

Ionut

NU.
Deci NU. Actualul DN2 e o mizerie de drum. Incetati cu ineptiile.

De-asta imi e frica de "drum expres", ca va vin idei de-astea cu DN2.

fuscobal

Quote from: raulbogdan23 on November 24, 2016, 11:14:19 AM
Ar fi frumos daca s-ar tine cont si de faptul ca la Adancata, Jud. Ialomita exista un circuit moto-auto care are potential foarte mare,
in special daca baietii de acolo pot sa aduca curse din motorsport-ul mare (Moto GP, Formula 1, Formula 3, etc)
Vedeti cazul M3 si circuitul Hungaroring din Ungaria.

Exclus sa aiba vreo influenta acest circuit si vorbesc asta in calitate de participant la cateva din evenimentele organizate acolo. Circuitul nu a fost gandit pentru omologare la competitii internationale ci doar pentru organizarea de "track days" si concursuri zonale. Nu exista termen de comparatie cu Hungaroring unde investitia a fost de 10 ori mai mare iar normele de siguranta sunt infinit mai stricte (le-am comparat pe ambele de la volan, nu din vazute la TV)

Revenind la A7, ar putea face cineva un calendar aproximativ al evenimentelor ulterioare lansarii licitatiei ?

__dir

#989
M-am saturat de opiniile lui Guran.

Pun la bataie un plin de diesel pentru o tura Bucuresti - Iasi (DN2)  intr-o zi de lucru. Sunt curios ce parere va avea dupa.

A7 trebuie sa fie autostrada sau DX in afara localitatilor cu posibilitate de extindere la A.