Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 23 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Lotul 1 e clar cel mai util, te scoate din A3 direct la Mizil. Nimeni n-o s-o mai ia pe DN2 pana la Buzau, decat daca sta in Colentina (dar chiar si asa, e 2x2 pe centura de acolo pana la A3).

voicul

Ce lista!  :o

E o sansa de Strabag + Webuild pe primele 2 loturi, dar in rest, alte combinatii bune nu prea mai sunt.

Turcii pot face o figura frumoasa, dar au si amanat cu 3 ani deschiderea A7 la Bacau. Deci poate da, poate nu.
Nurol nu prea misca pe A3.
Nici Alsim Alarko, dar, pentru moment, merg mai cu talent fata de Nurol.

Sunt deja multi care merg si acum prin Mizil - Gherghita - A3, deci e clar ca primul lot o sa mai distribuie trafic pe A3.

DarkFranck

Quote from: voicul on September 17, 2021, 10:38:13 AM
Sunt deja multi care merg si acum prin Mizil - Gherghita - A3, deci e clar ca primul lot o sa mai distribuie trafic pe A3.

Pe mine m-a băgat direct Waze-ul luni seară pe Mizil - Gherghița după Buzău, și nu era niciun accident pe DN2 spre București. Și nu doar pe mine, am fost într-o coloană continuă între intersecția DN2 cu DN1B până la intrarea pe A3.

Turcii au dat năvală pe la noi că piața lor de construcții s-a dus la vale de vreo 3 ani (din 2018 încoace) și sectorul e foarte mare în Turcia (1,3 milioane de angajați). Ponderea în PIB s-a redus de la peste 8% în 2017 la 5,4% în 2020 - sursa aici - iar PIB-ul Turciei a scăzut cu peste 20% în 2020 față de 2016 (626 mld euro în 2020, față de 785 mld euro în 2016 - date Eurostat).

Eu nu aș vedea o problemă să vină turcii dacă aduc utilaje și muncitori, că în România e nevoie de așa ceva. Deocamdată cei care au luat deja contracte nu au convins.

Oricum, e clar că A7 Ploiești-Buzău va atrage mult din traficul actual de pe DN2 Buzău-București. Sper să vedem cele 3 loturi gata cam în același timp, că m-am săturat să tot merg pe bucățele de autostradă.
Fluctuat Nec Mergitur

Fred

#6828
^^ Lotul 1 e bun, dar traficul intre Mizil si Buzau e atat de rau incat traficul o sa se mute complet pe A3 cand o sa fie gata si bucata de la Mizil la Spataru. De fiecare data cand am mers pe partea aia nu am putut sa depasesc macar 1 camion intre Mizil si Buzau, am mers in coloana cu 60-80km/h tot drumul (si cand era 80 era chiar bine). Singura bucata care nu e importanta e Spataru-Buzau, pentru ca deocamdata nu duce nicaieri (nu stiu cat trafic merge spre Braila pe-acolo).

GAC

Problema spinoasa ramane capacitatea foarte limitata a beneficiarului de a analiza atatea oferte simultan.
Totusi solutia este pe masura de simpla: se poate apela la consultanti: ii platesti cu 150 E/ora, dar ai certitudinea ca o sa stea pana la 11 noaptea sa lucreze ca sa predea la timp si daca gresesc o sa refaca pe timpul lor. Mai bine cheltuiesti acum inca cateva milioane pe consultanti si esti sigur ca intra constructorii in santier in primavara, decat sa risti un sezon de constructii si implicit banii din PNRR, doar ca te-ai scumpit la tarate.
Daca vrei sa licitezi anual 20 de loturi de autostrada, trebuie sa te astepti la vreo 200 de oferte, deci trebuie sa ai o infrastructura institutionala adecvata, cu oameni multi si competenti + chef de munca.

danpandrea

Legat de deschiderea loturilor: sper să nu existe decalaje semnificative. Da, Lotul 1 este important, însă deschiderea exclusivă a sa ar pune o presiune și mai mare pe DN1B și pe orașul Mizil. Dacă punem la socoteală și bariera de lângă gara Mizil, trecerea consecutivă a 2 sau 3 trenuri ar putea bloca orașul aproape în totalitate.

Reiau ce am spus și în momentul în care s-a bătut traseul în cuie: păcat că nu s-a împărțit mai cu cap. Lotul 2 ar fi trebuit să cuprindă și nodul de la Spătaru, în timp ce Lotul 3 ar fi trebuit să conțină și podul peste Buzău, împreună cu drumul de legătură către DN2/DJ203K.

cristi5

#6831
Cum sa nu existe decalaje? Ce loturi lansate simultan stii care au fost deschise fara decalaje de minim 6 luni?

Decalaje vor apare de la bun inceput, de la atribuite, la contestatii etc. Apoi la potrivirea proiectului cu realitatea din teren, atitudinea antreprenorului fata de schimbarile in proiect si plata lor (vezi Pizza la Sebes sau Coslariu), etc etc

Plus insolvente, sub-licitat ca Maltauro si Beniamin, etc etc

rocklee

Care este termenul pentru desemnarea câștigătorului la aceasta licitație.??

Ionut

La cate oferte sunt, nici nu mai conteaza termenul. :) Se va amana mai mult ca sigur.

esendy

va fi incredibil de aglomerat in bucuresti in zona fabric de glucoza/petricani/ghica etc dupa ce lotul 1 va fi gata si inclusiv traficul moldova va intra in bucuresti pe acolo

proasta gandire cu acea impreunare de la ploiesti a3, a7 ;  daca ne  uitam la budapesta inteparile sunt gandite altfel si sunt mult mai multe

primaria bucuresti va trebui sa faca eforturi mari sa poata prelua atat trafic doar printr-un singur acces

RazesIesean

#6835
^ Sincer f putini se duceau spre Fabrica de glucoza pe cand locuiam in Militari. Cei mai multi ce veneau pe A3 (Moldova - Mizil) sau de la Pitesti se duceau pe centura.
Cand o sa fie si semi-inelul A0 Nord gata va fi si mai lejer.

~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

DarkFranck

^^ Cu A0 Nord (când va fi gata) și DNCB ai pe ce dispersa traficul.
Fluctuat Nec Mergitur

ovideatza

#6837
Revenim la problema zilei in Romania: capacitatea pietei de constructii.

Poate era cazul sa avem loturi semnificativ mai scurte, 5 in loc de 3. Max 10-12 km, chiar mai scurte. Cu tot cu riscurile de gauri pe traseu, loturi fantoma, evaluare mai greoaie, management de proiect ingreunat. Acum avem risc pe cate 20-25km vs alternativa disiparii riscului pe loturi mai mici.

Asta ca sa se poata ridica si acele firme care efectiv lucreaza si care vor fi subcontractorii celor care vor castiga.
Ori acei subcontractori acum nu au capacitatea de a se baga la loturi mari.
Cele mai simple portiuni de 7-10km licitate astfel incat sa intre firme care se pricep la poduri+terasamente, cu tert sustinatori niste turci/italieni/greci cu laptop si hartii, atat.

Daca nu ridicam 2-3 firme mici care sa poata lucra in urmatorii 4-5 ani loturi de autostrada nu vom reusi sa crestem ritmul.

A spera ca vin turcii cu echipamente sa ne faca drumuri e o greseala. Exportam toata valoarea adaugata, cheltuim pe datorie. E ilogic economic. Investitia in infrastructura trebuie sa se intoarca majoritar in tara, altfel nu genereaza crestere economica, vom avea drumuri dar nu vom avea bani de masini si combustibil.

Puteam da o sansa direct la Reter, Marcu, Geiger, Baxcom si altii, poate constructori locali antrenati in reabilitari de DN-uri, care si-au dovedit capacitatea de a munci daca se lotiza in functie de capacitatea interna de constructie.
Acestia mici ar investi in utilaje treptat. Nu avem foreze azi in tara disponibile.
Turcii poate vin cu ele, dar le iau si inapoi acasa. Nu le cumpara de la noi, nu le serviseaza cu firmele romanesti.
Plus ar avea pret competitiv pt ca lucreaza ei, nu subcontracteaza asa de mult precum firmele din afara.

ovicor

Tizule, imi pare rau, meritai un "like", dar tocmai l-ai primit pe A8!

alecu26

#6839
E o impartire OK. E totusi in campie, fara structuri mari. Inainte se comenta ca ce sunt loturile asa mici...
Mai multe loturi insemna probabilitate mai mare sa ai gauri in traseu.
Firme Romanesti au aparut in peisaj. Problema e ca nu e doar sarcina statului sa creasca firme. Trebuie si ele sa vrea sa creasca, dar sa creasca sanatos (20..30% pe an, profit de 0...5%), ca asa firme aparute pe fond politic au disparut tot pe fond politic. Toti vor sa se imbogateasca peste noapte. In plus unii se simt bine si au structura de subantreprenor specializat, si nu vor antreprenoriat general.

M-as fi asteptat insa sa vad firme din zona mai active: Arcada, Lemacons (fosta Vega), Tracon si mai sunt cateva. Ma mir ca Dimex nu a venit in zona aia. Ii tot vad la licitatii in alte parti.
Alsim are tolba super plina prin castigarea metroului. Dar atat Nurol si Alsim pana acum se misca bine. Par a fi in termenii contractuali.

In rest probabil foarte foarte multe firme fiind la prima participare vor fi descalificate avand tot felul de lipsuri si greseli. (cel mai usor aici se va descalifica la preturi de dumping, preturile unitare fiind clare si multe).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).