Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 37 Guests are viewing this topic.


adiarc

poate luam si noi exemplul altor tari ,ca Polonia care au sustinut din banii proprii proiectele vitale,indiferent de chichitele birocratice pt decontare

aaa..uitasem...banii s-au evaporat in alte directii.......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ovideatza

Foarte "interesant". Nu au avut ce faza si au renuntat integral la POST. Partea proasta e ca noul exercitiu se misca in reluare, mai rau chiar decat s-au miscat anterior pe vechiul exercitiu, si nu stiu cand vor putea redepune (doamne fereste sa le ceara SF/PTH actualizat) + perioada de evaluare + semnare contract de finantare.

Sincer suna rau, daca nu se mobilizeaza probabil in 2016 nu se misca nimic.

Pe de alta parte, daca se da ordinul de incepere+tot ce au nevoie, turcii trebuie sa lucreze, altfel sunt in culpa. Iar CNANDR trebuie sa plateasca, nu conteaza pentru turci de unde isi recupereaza CNANDR banii (UE/ buget de stat). Dar probabil sunt in "cardasie" si sunt intelesi sa o lungeasca pana rezolva reaprobarea proiectului.

adiarc

eu am un deja-vu.....am intrat in al-treilea an din exercitiul 2014-2020 si in afara de fazare ( adica aruncat banii la gunoi din exercitiul anterior si consumat bani din exercitiul nou pe proiecte vechi ),absolut nimic.....zero barat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Allex

@ovideatza ordinul de incepere al lucrarilor a fost dat pe 06.08.2015, turcii trebuiau sa se apuce pana acum de treaba dar nu au facut-o, invocand lipsa avansului. Si ai dreptate, nu e treaba constructorului de unde face rost CNADNR de bani, dar trebuie sa faca.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

ovideatza

#335
Cu siguranta turcii au ceva "in cap" dpdv al contractului de nu incep lucrarea. Probabil lipsa avansului e suficienta ca si clauza contractuala pentru devansarea termenului de incepere. Cine stie ce le mai lipseste (expropiere poate, nu li s-a predat amplasamentul, o viza pe vreun document "uitata" de vreo institutie). Nu cred ca sunt chiar nebuni.

Ce vroiam eu sa atrag atentia ca e vina CNANDR ca nu incep aia lucrul. Ca daca ar fi chiar asa si doar constructorul ar fi de vina cu adevarat atunci ar fi trecut la reziliere. De obicei adevarul e undeva la mijloc intre declaratiile celor 2 parti, dar aici eu cred ca vina e mai "spre" CNANDR.

Nu stiu exact ce ar trebui intrebat la CNANDR cu subiect si predicat despre neinceperea lucrului. Pentru ca daca intrebi "de ce" vor spune ca au dat ordin de incepere si ca ar trebui sa lucreze. Probabil ar trebui intrebat "neplata avansului are ca si consecinta contractuala posibilitatea de a sista lucrarile?"+ "s-a predat amplasamentul in intregime?" + "ce sarcini, avize, autorizatii pentru inceperea lucrarilor si care cad in seama CNANDR nu s-au indeplinit pana la acest moment?" + etc...astfel incat sa ii "prindem".

Avand in vedere ca suntem deja in exercitiul 2014-2020, CNANDR ar putea incerca sa plateasca de la buget avansul si apoi sa mearga mai departe cu lucrarea, urmand sa deconteze retroactiv platile deja efectuate, in cazul aprobarii proiectul de finantare pe POIM. Asa cum au introdus acum "proiecte retrospective" pe POST asa vor putea face si mai departe, avand in vedere ca plecam de la premiza unor achizitii conform legilor in vigoare.

In general eligibilitatea pe 2014-2020 este legata de cheltuieli efectuate dupa 01.01.2014 + o parte din ele sunt eligibile doar dupa semnarea contractului de finantare, eligibilitatea ante-contract fiind acordata de regula cheltuielilor de pregatire (consultanta scriere, proiectare, avize, etc). DAR pe proiectele mari se fac mereu exceptii, nu vad de ce nu s-ar face si acum, astfel incat sa demareze lucrarile pentru proiectele licitate, inainte de semnarea efectiva a contractelor de finantare in cadrul POIM 2014-202.

Extras din ghidul spre consultare pe POIM 1.1,2.1,2.2:

Quote
Proiectele propuse spre finanțare în cadrul celor trei obiective specifice pot fi:
•   proiecte noi, identificate în procesul de prioritizare realizat la nivelul MPGT, care se vor finaliza până la finalul anului 2023,
•   proiecte fazate, demarate prin POS Transport în perioada 2007-2013 şi nefinalizate pană la finele anului 2015,


Pentru a fi rambursată, o cheltuială trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele condiţii, conform HG nr. 399/2015:
a.   să fie angajată de către beneficiar şi plătită de acesta în condiţiile legii între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023

La o prima vedere ar putea demara toata treaba, sa le dea avansul si sa se apuce de treaba, fara sa astepte evaluarea si semnarea contractului de finantare pe POIM, DACA stiu ca proiectul este considerat a fi eligibil.

expropriatul

Quote from: ovideatza on January 06, 2016, 11:35:47 AM
Cu siguranta turcii au ceva "in cap" dpdv al contractului de nu incep lucrarea. Probabil lipsa avansului e suficienta ca si clauza contractuala pentru devansarea termenului de incepere. Cine stie ce le mai lipseste (expropiere poate,






Nu poate, ci sigur nu! Eu sunt una din casele noi de pe asa zisul amplasament care apare in renumitul lor HG si unde am alocata suma de 10.000 ron din 2013. Si aia a fost tot. Nu a mai venit nimeni sa intreprinda nimic. Asta este stadiul exproprierilor pe Centura Bacau. Si noi suntem disperati, nu stim ce sa facem, nu mai investim in casa nimic pentru ca stim ca vom fi daramati. Acum aflam ca de fapt nu mai sunt bani. Asta e o bataie de joc.

adiarc

Daca ar fii susținut de la buget si ar susține de acum in colo,lucrarea era deja in stadiu avansat.La cum merg lucrurile nu avem nici o garanție ca va fii gata înainte de 2020.....atunci o refazam a treia oara...suntem de rasu curcilor.....sau al turcilor   :lol:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Asa cum Piezarotti isi bate joc de CNADNR pe A10 lot 1 si ar trebui sa fie reziliati si trimisi inapoi in Italia cu astfel de practici, asa si turcii de pe centura Bacau ar trebui sa rupa contractul, sa ne faca cu ou si otet si sa plece. Cine a dat ordinul de incepere stiind ca nu exista finantare si-a batut joc de bacauani in primul rand, si apoi de constructor. Trebuia sa se procedeze ca pe Gilau-Nadasel, unde dupa castigarea contractului, UMB a stat cuminte mai bine de un an pana cand a intrat in teren, dupa ce a aparut si finantarea.

adiarc

Si e valabil pt mai multe proiecte ,dar si pt A7....cu un efort s-ar fii putut deconta lucrari importante din banii de pe 2007-2013

Nu pot sa nu remarc liniștea locală.....unde sunt cei care tăiau panglici si vb ceva de începerea lucrarilor in 49 de zile ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ovideatza

#340
Eu vad altfel putin.
Sa zicem ca pe POST era cauza pierduta.

Ok, dar pe POIM din ce am scris mai sus, se putea finanta anul trecut oricat, aveau luni la dispozitie sa inceapa dupa ordinul de incepere, sa le fi dat avansul, si acum in primavara sa inceapa mai tare.
Si apoi decontau pe POIM. Tot ce trebuiau sa faca era sa fi reziliat contractul pe POST din timp, inainte sa plateasca ceva efectiv, ca altfel exista pericolul "dublei finantari". Reziliau si treceau pe buget. Asta daca tot au dat ordinul de incepere.

Se sustinea pe buget doar pana cand se semna contractul de finantare in cadrul POIM, apoi decontau tot ce au finantat pana la acel moment. Deci nu era integral din buget, si sa o lalaie 15 ani.

Daca nu dadeau Ordinul de incepere, macar stiam o treaba, exact ca la alte lucrari.

Asa stam si asteptam...nu stiu ce anume.

Asta inseamna lipsa de interes, si mi-as dori de exemplu ca aceste informatii, verificate, sa fie preluate de Catalin si date "mai departe", poate prin acest mecanism ar debloca acest an, care altfel pare pierdut.

JUVENTUS_1

The order of my priorities according to my own interest: 1.A7; 2.A13; 3.DX Bacau - Piatra Neamt; 4.A8; 5.Other.

TibiV

Super articol...

Quote
Soseaua ocolitoare a Bacaului va avea 30,7 kilometri si va costa aproape 400 de milioane de lei (din care 85% provin din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene. Pentru compania Eko Insaat Ve Tic As, acesta este primul contract câstigat în România. O varianta va fi prin vestul municipiului, iar cealalta prin est, prin comuna Letea Veche, parte a unei ipotetice autostrazi ce va strabate cândva Moldova.O varianta va fi prin vestul municipiului, iar cealalta prin est, prin comuna Letea Veche

Pe bune ?!... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Loko

#343
Salutare tuturor!

Ca unul care parcurge des distanta Bucuresti - Chisinau, as avea o intrebare/sugestie.

Pentru aceasta relatie, Bucuresti - Chisinau, nu ar fi mai util sa fie realizat segmentul Buzau - Braila/Galati in regim de autostrada, iar de acolo, in perspectiva, facuta prelungirea pana la Chisinau? Pe partea moldoveneasca ar putea fi realizat, intr-o prima faza, un segment de autostrada ce ar porni de la granita si s-ar descarca printr-un nod undeva intre localitatile Ciumai si Vinogradovca. Acest segment ar avea undeva la 45km, zona de ses, pentru care s-ar putea gasi surse de finantare. Exista si acel grant de 100 mil. euro din partea guvernului Romaniei care cam sta nefolosit, exista si fonduri americane, europene oferite moldovenilor pentru proiecte de infrastructura. In fine...din acel punct ar mai fi exact 2h 30 pana la Chisinau, conform gmaps, pe un M3 moldovenesc destul de direct, in stare buna si fara prea multe sate pe traseu.

Mie unul, aceasta varianta mi se pare una mult mai buna decat varianta prin Albita. Ca si lungime nu este mare diferenta, in schimb s-ar realiza niste conexiuni cu adevarat relevante: Bucuresti - Galati/Braila pe autostrada, Galati/Braila - Chisinau; apoi, undeva din zona Vulcanesti/Bolgrad ar putea porni, daca va fi cazul, o legatura de autostrada pe relatia cu Odessa. Tot din zona respectiva ar putea porni (iarasi, daca va fi cazul) o legatura de autostrada/drum express pe relatia Chisinau - Izmail - Constanta.

De cealalta parte, pe relatia Bucuresti - Barlad/Vaslui ar putea fi eventual largit la 2 benzi pe sens acel segment de drum national pana la Marasesti, daca este cazul. Oricum, distanta nu e foarte mare.

In incheiere, as spune ca acest tronson de autostrada (Dumbrava - ) Buzau-Braila/Galati-M3 moldovenesc ar trebui sa fie chiar printre prioritati, in conditiile in care Galati si Braila, 2 dintre orasele mari ale tarii, sunt intr-o situatie de plans; iar situatia economica a Republicii Moldova, de care depinde inclusiv stabilitatea acelei tari si a regiunii in ansamblu, depinde de asemenea de aceasta legatura cu Romania/Europa. Continuarea A7 de la Buzau spre zona Moldovei ar mai putea sa astepte, oricum nu este relevanta in ceea ce priveste conectarea zonei Moldova la reteaua europeana de autostrazi. In schimb, tronsonul despre care vorbeam ar conecta orasele Braila, Galati si Chisinau atat cu Bucuresti, cat si cu Europa.   


icristian

#344
Salut Loko,

Cred ca interesul Romaniei este sa aduca autostrada si in orasele din Nord. (Iasi, Bacau, Targu Neamt, etc). In afara de asta noi avem trafic mult mai mare in aceasta zona, decat pe ruta Braila Galati.

Crede-ma ca nu e asa usor sa construiesti o autostrada, si costa destul de mult, noi abia facem cativa km pe an si desi avem 85% fonduri de la UE. Plus cred ca voi aveti unele probleme mai urgente (pensii, fonduri furate) si acei bani de la guvernul romaniei vor veni doar daca se vor observa reforme in directia pro europeana. Probabil niste investitii in infrastructura ar ajuta economia Moldovei, prin creare de locuri de munca, dar nu cred ca sunt suficienti bani pentru asta, momentan.

Iti mai dau un exemplu, noi am adus teava de gaze pana la Ungheni, dar nu poate alimenta si Chisinau din cauza ca nu e trasa teava pana acolo. Asta e mult mai ieftin de facut, si ar avea un impact foarte mare, v-ar reduce dependenta energetica de rusi. Ati putea cumpara gaze mai ieftin.

LE. Pentru a intelege de ce zic ca e in interesul Romaniei sa aducem autostrada spre Iasi, si nu spre Galati iti dau niste distante pana la autostrada:
Daca Braila se afla la 110km de autostrada A2, Suceava se afla la 316km de Cluj, desi e acolo autostrada nu o ajuta mai departe spre europa. Deci distanta pana la o autostrada spre UE ar fi si mai mare. Alt exemplu Bacau-Sibiu 314km.