News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

Aglomerație de trenuri la Chișinău. Transportul feroviar din Moldova renaște

Până de curând, erau puține trenuri la Chișinău, calea ferată fiind mai degrabă pustie, însă activitatea de transport feroviar din Republica Moldova este acum pe un trend ascendent.

La gara din Chişinău sunt câteva pasarele deasupra liniilor de cale ferată, de unde trecătorii pot admira trenurile pe liniile ce ajung în stație.

Până de curând, de acolo nu prea aveai ce vedea – trenurile circulau rar, iar peisajul era pustiu, relatează site-ul Piața Auto. În urmă cu două zile, un trecător a surprins o aglomeraţie nemaivăzută de trenuri marfare, toate liniile cu excepţia uneia fiind ocupate de garnituri staţionate temporar sau în mişcare.

Priveliştea surprinsă în filmare e una simptomatică, întrucât Calea Ferată din Moldova (CFM) a publicat recent mai multe informaţii care arată că, după 30 de ani de degradare sau dezvoltări prea modeste, aceasta e într-un plin proces de renaştere. În vara anului trecut, datoriile CFM erau uriaşe, compania de stat fiind la un pas de colaps. CFM avea restanţe la salarii de peste șase luni pentru angajaţii săi, aceştia protestaseră în repetate rânduri, iar situaţia nu părea să aibă o soluţie.

Tot mai multe trenuri la Chișinău și în toată Moldova:
Trenurile circulau rar, unele rute fuseseră suspendate, iar CFM nu reuşea să atragă nici pasageri, nici clienţi pentru trenurile marfare.

Atunci, Guvernul de la Chișinău a desemnat şi un nou administrator. La un an distanţă, lucrurile s-au schimbat într-un mod radical. Pe 31 mai 2022, CFM a anunţat că a achitat integral toate restanţele la salarii. CFM a explicat că plata restanţelor faţă de angajaţi a fost posibilă datorită creşterii excepţionale a activităţii de transport feroviar. Mai mult decât atât, CFM a anunţat că din 1 iulie salariile tuturor angajaţilor săi vor fi majorate cu 70%.

Situația se explică şi prin contextul regional, inclusiv de războiul din Ucraina, care a schimbat rutele de transport pentru export şi import, iar CFM a fost suficient de flexibilă încât să asigure că poate furniza serviciile de care e nevoie.


Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

TVlad

Cel putin moldovenii nu au fost nevoiti sa le faca loc cu drujba pe liniile nefolosite; sau, mai rau - cum e la noi - sa nu mai aiba pe ce linii sa le primeasca...

tom_sawyer

#137
Quote from: tom_sawyer on June 04, 2022, 01:37:09 PMPodul de la Zatoka, peste Limanul Nistrului, lovit de rachetă:

Dacă va fi distrus, portul Ismail va fi izolat dpdv feroviar. Asta dacă nu vor reface calea ferată Berezina-Basarabeasca.

Le-a venit mintea la cap. Sau le-a ajuns cuțitul la os:

Circulația pe tronsonul de cale ferată Berezino-Basarabeasca va fi relansată după 25 de ani


23 iunie 2022

Din toamnă se va redeschide cursa de trenuri pentru transportul mărfurilor pe tronsonul de cale ferată Berezino (Ucraina)-Basarabeasca (Republica Moldova).

Astăzi s-a semnat Memorandumul de înțelegere dintre Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova și Ministerul Infrastructurii al Ucrainei cu privire la dezvoltarea conexiunilor feroviare. Documentul a fost semnat de către vicepremierul Andrei Spînu și ministrul Infrastructurii al Ucrainei, Oleksandr Kubrakov.

Astfel, Republica Moldova va putea exporta/importa mărfuri prin portul Izmail, amplasat pe Dunăre, fiind redusă aglomerația în portul Reni. Totodată, prin intermediul acestui segment de linie feroviară, Ucraina va putea exporta mărfuri în Republica Moldova și în țările UE.

Relansarea circulației pe tronsonul de cale ferată Berezino-Basarabeasca va transforma or. Basarabeasca într-un hub logistic internațional, prin intermediul căruia va fi asigurată conexiunea porturilor din Iujnîi, Odessa, Cernomorsk, Belgorod-Dnestrovskii, Izmail, Reni, Giurgiulești, Galați, Brăila și Constanța. În acest fel, complexele portuare vor deveni mai competitive, iar beneficiarii serviciilor portuare vor avea o ofertă mai diversificată. 

Precizăm că tronsonul de cale ferată Berezino-Basarabeasca, pe teritoriul Ucrainei, a fost desfăcut în anul 1997. Construcția tronsonului urmează a fi efectuată pe o distanță de aproximativ 23 de km. Din aceștia, 1,2 km de cale ferată vor fi construiți pe teritoriul Republicii Moldova.

midr.gov.md

+

Linia Ungheni-Chișinău vor să o modernizeze cu ecartament european, cu sprijin francez:

Andrei Spînu
24 mai

La numai 4 zile de la întâlnirea doamnei Președinte Maia Sandu la Paris, iată că astăzi m-am văzut la Chișinău, cu directorul general al Agenției Franceze pentru Dezvoltare, Remy Rioux pentru a pune în practică relațiile de cooperare între capitalele noastre 🇲🇩🇫🇷 .

Vreau să anunț că tocmai am semnat✍️ împreună un memorandum care va contribui la reforme importante în domeniul căilor ferate și la modernizarea, fără întârziere, a sistemului nostru energetic.

În domeniul energetic⚡️ cu echipa franceză vom lucra la două studii post sincronizare a rețelei de transport Moldelectrica la rețeaua ENTSO-E, iar pe partea de transport🚂, vom investi în planurile de reformă și reorganizare a căilor ferate din Moldova. Aici, contez pe reabilitarea liniei de tren Iași-Chișinău cu ecartament european.

https://www.facebook.com/SpinuAndreiMD

dan tm

care este ecartamentul european?

a apărut expresia asta la moldoveni, ecartament european în loc de ecartament standard sau normal.

în UE cîte ecartamente sînt? 1435,1520,1524,1600,1668?


dobrogean

Ecartamentul european este de 1435 mm. Exista si celelalte (1520 si 1600) dar cel considerat ca standard este cel de 1435 mm.
Moldova doreste de fapt sa construiasca o linie Chisinau - Iasi cu ecartament 1435 mm.

dan tm

Eu am inteles ce vor insa e gresita exprimarea lor.

frunzaverde

Nu, nu este gresita exprimarea lor - in spatiul lor feroviar, care este spatiul ex-sovietic ("1520"), ecartamentul de 1435 nu este "normal/standard", ci "european". Asta e inclusiv terminologia folosita in documentatia OSJD aplicabila zonei 1520. 1520 e descris ca "normal" sau "rusesc".

Terminologia folosita pentru ecartamente este specifica zonei de ecartament unde esti. De exemplu, "cale larga" fara alt termen in Romania inseamna 1520/4. In India, cale larga inseamna 1676, orice sub 1676 e descris ca cale ingusta, si tot asa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#142
Dragi cetățeni,
Stimați reprezentanți ai mass-media,

🚆 La finele lunii iunie semnam, cu omologul meu ucrainean, ministrul Infrastructurii, Oleksandr Kubrakov, Memorandumul de înțelegere pentru dezvoltarea tronsonului de cale ferată Basarabeasca – Berezino. Iată că, după două luni de lucrări intense în construcția celor 23 km de cale ferată, a venit vremea să lansăm acest tronson, care va fi pus în circulație din septembrie, inițial, pentru transportul de marfă.

✅ Vă invităm luni, 22 august, ora 10:00, la Gara Feroviară din or. Basarabeasca, unde cu ministrul Kubrakov, vom participa la darea în exploatare a tronsonului de cale ferată.

https://www.facebook.com/SpinuAndreiMD/posts/393021532977458
































Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

Ciudata constructie cu atita pamint in loc de piatra sparta. E clar ca o sa completeze cu balast dar baza e dubioasa.

dan tm

Probabil au curatat vechiul terasament si pe urma o sa puna si piatra.
Ei oricum au alte principii si standarde.

TibiV

Probabil in ideea "ecartament (mai) larg = presiune (mai) mica"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

"Salutăm interesul manifestat de JBIC, una dintre cele mai importante bănci japoneze, pentru susţinerea marilor proiecte de infrastructură de transport  şi de producere a energiei verzi. Atât energia eoliană, cât şi cea obţinută prin hidrogen reprezintă soluţii, alături de reactoarele modulare de mici dimensiuni, pe care le putem accesa împreună cu partenerii niponi. Pe de altă parte, proiecte precum podul de la Brăila, calea ferată Paşcani-Chişinău sau realizarea magistralei de metrou M6 pot consolida dezvoltarea economică a României şi a regiunii. Prezenţa acestei bănci japoneze în ţara noastră confirmă profilul atractiv al României ca destinaţie de investiţii, inclusiv pentru companiile nipone", a declarat premierul Nicolae-Ionel Ciucă.

news.ro

tom_sawyer

#147
23-09-2022
Strategia Națională de Dezvoltare ,,Moldova Europeană 2030" a fost aprobată de Guvern
gov.md

Din strategie:
Elaborarea unei foi de parcurs pentru interconectarea căilor ferate ale Republicii Moldova și CFR, începând cu calea ferată cu ecartament normal Galați – Chișinău și Iași – Chișinău

Galați-Chișinău poate fi făcut foarte bine pe ecartament larg, linia largă ajunge până în gara de călători din Galați.

(sper că moldovenii înțeleg prin "ecartament normal" ecartamentul european de 1435 mm)

carutasul

Da, dar ar fi culmea să stăm pe standardele rusești când Rusia e pe cale să rămână o putere de mâna a doua. Adică să te legi singur la picior că depinzi de tehnologia demenților în Europa, nu cumva sună cunoscut? Da, e bine că există linia, o putem folosi acum, dar orice plan de perspectivă pentru Moldova (și probabil și pentru Ucraina) trebuie să fie pe ecartament normal...

tom_sawyer

Bulgaria and Greece will speed up the development of the Thessaloniki-Rousse railway corridor

21.10.2022

Bulgarian Transport Minister Hristo Alexiev and his Greek counterpart Konstantinos Karamanlis discussed the acceleration of the Thessaloniki-Kavala-Alexandroupolis-Bourgas-Varna-Rousse railway corridor project. The two ministers were part of a European-level meeting held in Prague.

In fact, the route is part of the larger project for a multimodal freight corridor connecting the Aegean and Black Seas. In 2017, Bulgaria and Greece signed a memorandum of understanding. In 2018, it became clear that a Bulgarian-Greek project company would work to develop the connection, but over the years the project sank into oblivion. It was only this year that it became clear that both sides wanted to resume work on the railway corridor.

A bilateral working group will hold a "soon meeting" on the development of the intermodal project, reports the department. The corridor will improve transport, economic and energy connectivity not only between Bulgaria and Greece, but also in the entire region. It will connect the Aegean with the Black Sea and the Danube. In addition, the route will provide connectivity to the floating liquefied gas terminal in Alexandroupolis, in which Bulgaria has a 20% stake. The facility is located near the important Komotini energy hub.

https://www-economic-bg.translate.goog/bg/a/view/bylgarija-i-gyrcija-shte-uskorjat-razvitieto-na-jp-koridora-solun-ruse?_x_tr_sl=bg&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=ro&_x_tr_pto=wapp