Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Archi

Pai ideea cu buton este buna atata timp cat nu este trafic foarte mare de pietoni. Astfel gandeste-te ce cozi la semafor ar fi daca sa zicem la fiecare 30 de secunde un pieton ar tine rosu la masini timp de 15 s. Plus ca in Romania sunt foarte multi copii care se joaca cu aceste butoane apasandu-le fara sa aiva intentia de a traversa, doar asa sa vada ca ei au controlul semaforului. Nu cred ca Romania este pregatita pentru aceste sisteme. Cele automatizate mi se par mai bune.

dr4qul4

stai linistit ca s-au gandit altii la aceste lucruri: la apasarea butonului nu se schimba imediat semaforul. dureaza cel putin 20-30 de secunde pana se schimba poate chair si 1 minut.
In londra TOATE trecerile de pietoni sunt cu semafor cu buton! iar traficul pietonal este mai ridicat decat in Bucuresti.
Aceste semafoare sunt setate astfel incat pietonii trebuie sa astepte mai mult pana se face verde decat dureaza verdele!

Iar copiii care se joaca la ele nu sunt o problema, vor apasa de cateva ori si pana la urma se vor plictisii, tocmai pentru ca nu se schimba la comanda.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sebba

#587
ar fi bune butoanele alea daca ar fi totusi sincronizate cu un monitor de trafic al arterei respective si bine-nteles semafoarele sa fie sincronizate intre ele
in Arad de exemplu, e un buton d-asta pe blvd. Revolutiei, intre primarie si Teatru si cand semaforul de acolo opreste masinile le face in totala desincronizare cu semaforul de dinainte, de la Primarie/McDonalds si mai ales cu cel de dupa, cel de la Teatru

asa ca decat sa se faca si sa se faca prost mai bine sa nu se mai faca deloc
un semafor nu te asigura, ca pieton, ca nu vei fi lovit de o masina
sunt mult mai rare cazurile in care e lovit careva pe trecerea de pietoni decat cazurile in care semaforizarea bulverseaza tot traficul si indeamna la incalcarea regulamentelor

mult mai simplu si mai de ajutor ar fi ca toate treceriled e pietoni sa fie bine iluminate astfel incat soferii sa nu se apropie noaptea de o gaura neagra din care nu se stie ce sare

plus ca e necesara si educatia pietonilor care la noi cam lipseste insa asta se intampla tocmai din cauza sistemelor proaste de semaforizare si dirijare a traficului
insa aceasta educatie cred ca ar veni totusi de la sine odata cu "reglarea" acelor sisteme
n-am vazut cazuri de conduita necivilizata a romanilor aflati in alte tari. acolo respectam legea, sistemul si asta nu din cauza fricii de amenzi cin din cauza ca sistemul te determina sa-l respecti ptr ca iti place ce vezi
si nu dai cu pietre in ce iti place
Sailing away! S/Y Haimana

dr4qul4

Probabil voi nu ati vazut trecerile de pietoni cu senzori din Bucuresti.

de multe ori cand sunt pietoni pe ele nu se aprind, iar cand nu e nimeni pe ele se aprind.....daca afara ploua si e noapte te deruteaza.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Tavi

Asa este. Confirm ca asa se intampla cu cea de aici: 44.481741,26.062789.

ciprebbe

La Cluj e plin de botoane la trecerile de pietoni. Mai nou au aparut cu senzor (doar trebuie sa apropii mana de aparat si te detecteaza).
Am patit de nenumarate ori sa ajung fix cand se trecea din verde in rosu pt pietoni si poti apasa cat vrei ca nu se va face verde decat duma un anumit timp minim presetat.
Daca nu trece nimeni semaforul e mult si bine verde pt masini.
Daca vine pietonul si apasa trec intre 5 si 10 sec pana se da verde pietonului iar la masini in secunda actionarii butonului de catre pieton se aprinde galben pt aprox 2-3 sec. ( din rosu se da direct verde la plecare fara a se mai aprinde galben).
Aceste sisteme functioneaza in oras mai putin pe axa est-vest unde semafoarele functioneaza sincronizat.
Si inca o chestie, majoritatea semafoarelor au comanda din telecomanda.In cazuri exceptionale de treceri ale coloanelor oficiale sunt actionate din masina de politie si trec toate in galben intermitent pt cateva secunde.
Deci solutii exista insa trebuie si oameni cu cap care sa le gestioneze.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nirolf

Quote from: dr4qul4 on March 07, 2014, 11:03:15 AM
Nu inteleg ce idiot s-a gandit ca in Bucuresti trecerile de pietoni trebuie semnalizate intermitent, fie prin semafor clasic, fie prin acei senzori alimentati solar care se aprind cand vor muschii lor si nu cand trebuie.
De ce este atat de greu sa folosim solutii adoptate de alte capitale europene si sa montam butoane la fiecare trecere? astfel in loc de intermitent, semaforul va fi rosu cand nu apasa nimeni si verde in restul timpului.

In caz ca nu stiati, politia are un mod foarte stupid de lucru legat de semafoare: daca pe o trecere de pietoni au loc multe accidente cu victima se monteaza semafoare, dar se lasa pe intermitent. Daca si in aceasta situatie au loc accidente cu victima, abia atunci se da drumul la semafoare.

Logica este complet idioata, adica asteptam sa mai moara cativa oameni si abia apoi dam drmul la semafor pentru ca noi suntem imbecili si nu putem aprecia gradul de periculozitate. Ne trebuie oameni schiloditi sau in cosciuge ca sa justificam deranjarea soferilor cu inca un semafor!

sebba

Quote from: ciprebbe on March 07, 2014, 01:37:49 PM
Si inca o chestie, majoritatea semafoarelor au comanda din telecomanda.In cazuri exceptionale de treceri ale coloanelor oficiale sunt actionate din masina de politie si trec toate in galben intermitent pt cateva secunde.

shit! nu stiam! cum punem mana pe o telecomanda d-aia?  :lol: :lol: :lol: :lol:
Sailing away! S/Y Haimana

dr4qul4

Quote from: ciprebbe on March 07, 2014, 01:37:49 PM


din pacate trecerile de pietoni cu senzori din Bucuresti nu functioneaza ca cele din Cluj. Aici senzorii sunt pusi sa depisteze cand cineva calca pe trecere! nu sunt in loc de butoane..
rezultatul: cand o masina trece prea aproape de margine se declanseaza, cand este zapada/mizerie pe margine se blocheaza, cand sta lumea in statia de tramvai (pe theodor pallady) se declanseaza desi nu trece nimeni...
Asadar ca sofer ajungi sa nu dai atentie semnalelor luminoase, iar toata investitia are o valoare 0 avand aceeasi utilitate ca si un semn clasic de trecere
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovicor

Si in Bistrita sunt semafoare cu buton, cu precadere in preajma scolilor si, adevarat, nu inseriate cu alte semafoare automate, doar cu sensuri giratorii. Daca actionezi butonul imediat ce s-a facut verde pentru masini, apare verde pentru pietoni doar dupa un timp "t", urmatorul ciclu, daca apesi iar imediat ce apare verde la masini va fi cu timp "t>" , apoi "t>>" etc

neobluenet

Trecerile de pietoni semafoarizate din Cluj de pe "unda verde" sunt impartite in functie de fluxul de pietoni. La Sora semaforul se schimba la fiecare ciclu al undei verzi pentru ca avem un flux mare de calatori. La Spitalul de copii si in Marasti, la piata si la urmatoare catre BRD, se comanda schimbarea din buton, pentru ca la cea din urma fluxul este scazut. In momentul in care apesi pe buton (de fapt e senzor), pe urmatorul ciclu al undei verzi se va activa si semaforul pentru pietoni. Astfel masina care pleaca pe verde, daca merge cu viteza constanta va prinde verde fiecare semafor, chiar daca unele din ele pot arata culoare rosie pentru a lasa pietonii sa treaca. Sistemul e foarte bine gandit si la fel de bine implementat.


MHN

Pentru cine si de ce consideri ca este veste proasta?!

Tavi

Amenzile trebuie să fie pentru cei necivilizați. Să crească dacă unii doar de băț se sperie :)

chr

#599
Nu e nici o crestere, e doar actualizarea cu salariul minim.
Si nu e nici o veste decat pentru cine nu cunoaste legea.