News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#615
Quote from: north on June 26, 2014, 01:13:38 PM
Comarnic - Sinaia: 19671
Sinaia - limita PH/BV: 19133

Trei explicatii -

1. autoritatile au fortat traficul greu sa circule exclusiv noaptea. Asta forteaza camionagiii care doresc sa circule pe drumul respectiv sa-l foloseasca la intervale orare la care altfel nu ar fi circulat, lasand drumul disponibil pentru alte autovehicule la intervalele orare de varf. Prin rationalizarea asta, se extinde capacitatea prin negarea preferintelor utilizatorilor drumului si distribuirea astfel a utilizarii pe un interval orar mai lung.

2. restrictia la 7.5t schimba mixul de utilizare pe DN1. Din cauza asta (vehiculele mici ocupa mai putin spatiu si au un regim de acceleratie si de viteza diferit), capacitatea drumului e crescuta intr-o anumita masura.

3. punctele de control trafic sunt in interiorul localitatilor. Astfel, in cifrele de mai sus intra si ceva trafic local, care este numarat. Strazile urbane, datorita vitezelor mult mai mici, au capacitati mai mari ca soselele extra-urbane.

Dar, chiar si cu asta, drumul e supra-saturat, coloane aproape constante, blocaje etc. La 19.000 MZA singura solutie este o autostrada - nu exista alternativa. O autostrada montana nu mai e free flow la 20.000, asa ca, e posibil ca atunci cand vom avea autostrada pe VP, sa fie ea insasi aglomerata...!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

Oricum, legat de harta mentionata imi permit sa am doua dubii foarte mari:

- DN13E, Intorsura Buzaului - Covasna apare mentionat cu o cifra de 2863 de autovehicule in conditiile in care drumul se prezinta in aceasta stare. Eu sunt mirat de faptul ca masina Google a intrat pe acolo, traficul local, dinspre Intorsura Buzaului spre resedinta de judet, Sfantu Gheorghe, se desfasoara intotdeauna prin Prejmer (DN10+DN12). Acel drum nu are de ce sa fie numit DN.

- DN17D, Nasaud- Carlibaba, apare mentionat cu cifre de 2945, 3689 si 3057, considerabil mai mari decat cifrele de pe DN17, Bistrita - Vatra Dornei (2441 in pasul Tihuta). Asta desi cred ca oricine stie ca DN17 e principala ruta de acces intre nordul Ardeal-ului si Bucovina. Pe DN17D masina Google nu a intrat deloc, deci doar pot banui ca asfaltul nu e perfect.

Banuiesc ca singur explicatie e cea mentionata de frunzaverde la punctul 3:

Quote3. punctele de control trafic sunt in interiorul localitatilor. Astfel, in cifrele de mai sus intra si ceva trafic local, care este numarat.

dar chiar si asa mi se pare ciudat ca aceste cifre vadit gresite sa fie facute asumate si publicate.




adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

frunzaverde

Quote from: pasadia on June 26, 2014, 02:25:47 PM
Oricum, legat de harta mentionata imi permit sa am doua dubii foarte mari:

- DN13E, Intorsura Buzaului - Covasna apare mentionat cu o cifra de 2863 de autovehicule in conditiile in care drumul se prezinta in aceasta stare. Eu sunt mirat de faptul ca masina Google a intrat pe acolo, traficul local, dinspre Intorsura Buzaului spre resedinta de judet, Sfantu Gheorghe, se desfasoara intotdeauna prin Prejmer (DN10+DN12). Acel drum nu are de ce sa fie numit DN.

Punctul de control a fost in interiorul loc. Covasna, acoperind tot segmentul sudic al drumului. De aici valoarea atat de mare.

Quote from: pasadia on June 26, 2014, 02:25:47 PM
- DN17D, Nasaud- Carlibaba, apare mentionat cu cifre de 2945, 3689 si 3057, considerabil mai mari decat cifrele de pe DN17, Bistrita - Vatra Dornei (2441 in pasul Tihuta). Asta desi cred ca oricine stie ca DN17 e principala ruta de acces intre nordul Ardeal-ului si Bucovina. Pe DN17D masina Google nu a intrat deloc, deci doar pot banui ca asfaltul nu e perfect.

Pe DN17D, din proprie experienta (veche de multi ani, ce-i drept),  cifrele sunt corecte. Ultima oara am fost pe-acolo in 2007, si DN17D parea mult, mult mai circulat ca DN17. 17D e plin de localitati (inclusiv orasele), ca Rodna, Sangeorz Bai, Ilva Mica etc. Practic tot drumul de la Nasaud pana la Sant, cu o mica exceptie, dupa Ilva Mica, e un luuuuuung sat/oras. Si zona (cel putin din exterior) pare foarte prospera - vile, case de vacanta etc.. Exista inclusiv trafic greu, nu stiu exact ce transporta, dar de fiecare data cand am fost pe-acolo erau destule camioane.
Mai mult, cifrele sunt MZA de vara, recensamantul fiind facut vara - cand traficul turistic e la maximum.

Asfalt este pana la Rodna, de la Rodna pana fix unde a intrat Google (intersectia spre Poiana Zanelor) este cu placi de beton, de-acolo pana la intersectia cu DN18 este neasfaltat.

In pasul Tihuta, pe DN17, nu exista decat trafic de tranzit - de la Muresenii Bargaului pana la Poiana Stampei si Casoi nu e aproape nimic (cateva catune, care n-au de unde sa genereze mai mult de 10-15 vehicule/zi). 2441 doar din trafic de tranzit nu mi se pare putin deloc.

Quote from: pasadia on June 26, 2014, 02:25:47 PM
dar chiar si asa mi se pare ciudat ca aceste cifre vadit gresite sa fie facute asumate si publicate.

Absolut nici o colectare de date, in nici un domeniu, nu este si nu are cum sa fie perfecta - lucrez cu date de destula vreme, si ma ocup de quality assurance (dezvolt proceduri si sisteme pentru asa ceva) la un proiect de colectare de date in valoare de multe, multe milioane de dolari, care se intinde pe decenii. Si erori gasim continuu, corectam unde se poate, si unde nu se mai poate, lasam asa, ca n-avem ce face altceva. Erori de specificatie si erori de inregistrare apar absolut intotdeauna, si n-au cum sa fie corectate post-colectie decat prin introducerea altor erori, de obicei mai mari (ca se bazeaza pe asumptii).

In cazul recensamantului de trafic, alegerea locurilor de recensamant poate fi contestata, de exemplu, modul in care s-a efectuat colectarea (manual v. automat), etc. etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

north

Quote from: frunzaverde on June 26, 2014, 03:55:00 PM
Mai mult, cifrele sunt MZA de vara, recensamantul fiind facut vara - cand traficul turistic e la maximum.

Recensamantul se face intr-un interval de opt luni de zile (aprilie - noiembrie) in anii multiplu de 5, iar valorile prezentate sunt medii ponderate.
Vezi, de exemplu, aici (desi unele formulari nu sunt exacte / clare).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

frunzaverde

Quote from: north on June 26, 2014, 04:39:53 PM
Recensamantul se face intr-un interval de opt luni de zile (aprilie - noiembrie) in anii multiplu de 5, iar valorile prezentate sunt medii ponderate.
Vezi, de exemplu, aici (desi unele formulari nu sunt exacte / clare).

Exact, acopera 12APR - 13NOV, adica lunile fara zapada. Rezultatul efectiv al recensamantului nu e MZA ci ceea ce teoretic se numeste medie zilnica de vara (varianta extinsa) (in engleza ASDT). Varianta "stricta" a mediei zilnice de vara e 1 mai - 1 octombrie, varianta extinsa fiind "probabilitate scazuta de zapada".

Nu stiu sa se colecteze in Romania, in mod sistematic, date pe timpul iernii. Si ar fi interesant, pentru ca afecteaza mediile anuale in unele cazuri substantial (DN1 sau DN67C pe Ranca - Novaci, de exemplu).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

oricum, daca-mi amintesc bine un grafic din scoala, capacitatea unui drum se determina conform a 22-a cea mai aglomerata zi  (sau ora) din an. Adica nici cea mai aglomearata (care se intampla poate pentru scurt timp in jurul pastilor, craciunului sau nu stiu ce alta chestie speciala), dar totusi destul de sus. Sa nu uitam ca daca intradevar este vorba de a 22-a ora cea mai aglomerata....avem 365X24 ore intr-un an.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stangabriel

Pacat....daca vroia viteza,avea autostrada peste deal.....

vancouver

#626
Nu cred ca e cazul sa comentam cati km de autostrazi are Germania. Si totusi cele mai multe accidente mortale au loc pe DN-urile si DJ-urile lor (B, L sau K), prin intrari pe contrasens sau iesiri in decor.

Oricate autostrazi am avea, eforturile de reducere a pericolului pe DN trebuie continuate. A da vina pe viteza este o cale de a gasi un vinovat, dar nu este o cale de a rezolva problema. Daca ne place doar sa cautam vinovati, vom muri in continuare.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.


MRS

Pe DN1, la Sibiu, inainte de intrarea pe A1, s-au montat parapete din beton:  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

SILVIUFG

http://www.antena3.ro/romania/parapeti-de-zeci-de-milioane-de-euro-cat-da-cnadnr-pentru-inlocuirea-protectiei-de-la-marginea-261979.html

Va spun drept ca m-am pierdut in cifre in stirea asta si nu am inteles mai nimic. Pana la urma cati bani sunt necesari pentru parapetii astia? 9 sau 19,8+5,4 mil euro? Oricum nu-mi vine sa cred ca ar trebui sa fie chiar ..un capat de tara " sumele astea la cati bani se duc la stat din diferite taxe ba pe benzina , ba pe drum, etc. Dar ma rog... Asta e un subiect deja ,,tocit".