Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vancouver

Cu certitudine. Bogdymol a si demonstrat asta intr-un amplu studiu comparativ. In afara de Bucuresti-Ploiesti si Deva-Orastie, scaderi importante de accidente grave au avut loc pe Cernavoda-Constanta si Arad-Timisoara.

Alte elemente tin de dotarile de siguranta mai bune ale autovehiculelor, cresterea calitatii cailor de rulare pe multe DN-uri si chiar DJ-uri, etc... Oricum numarul mortilor si ranitilor grav trebuie sa scada in continuare, si asta in ciuda cresterii gradului de motorizare si a cresterii vitezelor de circulatie prin modernizarea drumurilor.

O masura esentiala in acest sens ar fi un program sustinut de denivelare a intersectiilor cu calea ferata. Mai ales caile ferate magistrale M200, M300, M500, M800 si M900 nu ar trebui nicaieri sa mai fie traversate de drumuri la nivel.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

bogdymol

Quote from: vancouver on February 12, 2014, 08:31:02 PM
O masura esentiala in acest sens ar fi un program sustinut de denivelare a intersectiilor cu calea ferata. Mai ales caile ferate magistrale M200, M300, M500, M800 si M900 nu ar trebui nicaieri sa mai fie traversate de drumuri la nivel.

Denivelarea chiar a tuturor trecerilor e destul de scumpa. Investitia s-ar merita mai ales la DN-uri.

La DJ-uri si alte drumuri locale eu as obliga CFR sau administratorul drumului sa puna bariere cu 4 semi-cumpene (la drumurile mai circulate) sau semaforizare + camere video (la cele mai putin circulate). Care e prins pe camera ca trece -> suspendat permisul 1 an + amenda 1000 €. Scurt si fara discutii. Sa vezi cum o sa scada accidentele la trecerile la nivel cu CF...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

iuli

Un mare like! Proiectul ăsta ar putea fi inclus pe fonduri europene. Nu văd de ce nu.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

In ultimii 2-3 ani s-au asfaltat/reabilitat foarte multe drumuri judetene si chiar comunale. In plus s-au reamenajat intersectiile acestora cu alte drumuri mai importante.

Daca inainte, toti localnicii, cu tot felul de masini vechi sau chiar putin afumati ieseau in drumurile principale de mpe ulite fara vizibilitate, acum folosesc drumurin alternative proaspat asfaltate.

De ex, intersectia dn71 cu DJ701, cunoscuta in zona sub denumirea de "cruce" , care inainte era in X , a primit o sicana, astfel ca acum este in +, te obliga sa incetinesti, si are si banda de dreapta. Tot DJ-ul a fost reabilitat, disparand nevoia de a circula pe mijloc, iar drumurile secundare care il intersecteaza au fost asfaltate, daca nu in totalitate, cel putin pe 10-20 metrii. Cand pornesti de pe drumuri in de piatra, eventual ude si in panta, ai toate sansele sa pierzi controlul volanului.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovicor

#574
De acord cu propunerile lui BOGDIMOL, de imbunatatire a codului rutier. Cea referitoare la "cazarea" pe 24 ore a celor depistati cu alcoolemie 0,8 nu mi se pare o pedeapsa, ci de INLATURARE A UNUI PERICOL DIN TRAFIC, e o masura necesara, inclusiv pentru protectia soferului baut.
Si, daca Bogdimol o fi scapat in a si-o lua de la unii forumisti, avand in vedere respectul ce si l-a castigat, sunt curios de soarta mea dupa propunerea ce urmeaza:
Legenda: z= zecimi alcoolemie
            p.a.= puncte amenda = 3 la puterea (z-2)             
            p.p.= puncte penalizare = 3 la puterea (z-2)
            s.p.= suspendare permis [luni] = 3 la puterea (z-4)
            a.p.= anulare permis
            inc.= inchisoare [saptamani]
          z             p.a.                p.p.                     s.p.                     inc.   
0,00-0,09             -                   -                         -                         - 
0,10-0,19             -                   -                         -                         -
0,20-0,29             1                   1                        -                         -
0,30-0,39             3                   3                        -                         -
0,40-0,49             9                   9                        1                        -       
0,50-0,59            27                 27                        3                        -
0,60-0,69            81                 81                        9                        -
0,70-0,79          243                243                       27                       -
0,80-0,89        1944               1944                      a.p.                     1 
0,90-0,99        5832               5832                      a.p.                     3
1,00-1,09      17496              17496                      a.p.                     9
1,10-1,19      52488              52488                      a.p.                    27   

Pentru depasirea vitezei, pedepse mai blande:
Legenda: z = zeci de Km depasire viteza legala
             p.a.= 2 la puterea (Z-1)
             p.p.= 2 la puterea (Z-1)
             s.p.=[luni] = 2 la puterea (Z-5)
             inc.= [saptamani] = 2 la puterea (Z-10)
           z                     p.a.             p.p.                  s.p.                        inc.
     01-  09                    -                 -                      -                             -
     10-  19                    1                 1                     -                             -
     20-  29                    2                 2                     -                             -
     30-  39                    4                 4                     -                             -
     40-  49                    8                 8                     -                             -
     50-  59                   16               16                    1                             -
     60-  69                   32               32                    2                             -
     70-  79                   64               64                    4                             -
     80-  89                  128             128                    8                             -
     90-  99                  256             256                   16                            -
    100-109                 512              512                  a.p.                           1
    110-119                1024            1024                  a.p.                           2
    120-129                2048            2048                  a.p.                           4
Punctul de amenda s-ar putea reduce la 5% din salariul minim pe economie ( 40 lei, in loc de 80), astfel impactul asupra celor cu abateri mici ar scadea, ramanand impactul descurajant asupra nesimtitilor sau iresponsabililor din trafic. 
Pedepsele sunt complementare, una nu le exclude pe celelalte. "Impricinatul' poate opta sa i se reduca 2 trepte de amenda, cu cresterea a 2 trepte de inchisoare( plateste doar 128 p.a. la depasirea cu 105 km/h, dar va face 4 saptamani de puscarie in loc de 1). Convertirea inchisorii in amenda nu se permite!

alecu26

apropo de aceste ultime stiri cu accel tip care depaseste si acroseaza lateral si dupa aia nu se prezinta.

Un caz asemanator a mai fost prezentat si in compilatia pe 2013 de traffictube accidents din Romania (doar ca a fost mult mai grav).

Vreo doua remarci:

1. Cand se vor invata oare disperatii nesimtiti ca daca ai banda de urcare, chiar daca ai masina mica, tot trebuie sa te dai la o parte daca tu vrei sa conduci incet.???? (intradevar in acest ultim caz pare un pic ca are dreptate ca exista zapada pe margine..dar tot trebuia sa traga dreapta cat putea).

2. Acel tip nu a depasit pe liniei dubla. Intradevar a incalcat linia, dar depasirea a fost pe linie discontinua. Eu sunt primul care recunosc ca in foarte multe cazuri anticipez cele doua benzi la urcare, si unde se poate incep depasirea un pic mai devreme, deja din dreptul linii continue.

Si la modul general, cand naiba vor invata foarte multi ca a conduce in mod sigur nu inseamna a conduce incet, astfel incat sa enervezi pe toti ceilalti participanti, sa-i faci pe toti sa faca depasiri riscante, etc, etc.

PS: eu ridic primul mana si
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Tot depasire pe linie continua se numeste, cand ai inceput depasirea ai incalcat linia continua, a patit-o un prieten, inclusiv in instanta a pierdut.

alecu26

da...

Oricum diferenta intre incalcarea linii continue si depasirea pe linie continua nu e foarte mare....dpdv al pedepselor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

iuli

Depășirea pe linie continuă se consideră și reintrarea pe linie continuă. O depășire corectă începe și se termină pe linie întreruptă. Eu am avut carnetul suspendat două luni pentru că am reintrat după depășire pe linia continuă pe DN69 la intrare în Orţişoara dinspre Timișoara.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

florin74

#579
Quote from: alecu26 on February 14, 2014, 10:45:21 AM
da...

Oricum diferenta intre incalcarea linii continue si depasirea pe linie continua nu e foarte mare....dpdv al pedepselor.

Depasirea pe linie continua  - 1 luna suspendare , la bani cam tot pe acolo se invart.( ma refer la incalcarea marcajului continuu prin viraj la stanga)

alecu26

Quote from: iuli on February 14, 2014, 10:55:24 AM
Depășirea pe linie continuă se consideră și reintrarea pe linie continuă. O depășire corectă începe și se termină pe linie întreruptă. Eu am avut carnetul suspendat două luni pentru că am reintrat după depășire pe linia continuă pe DN69 la intrare în Orţişoara dinspre Timișoara.

problema e ca in acest caz, mai ales atunci cand cel depasit accelereaza (fapt interzis si el)....acest lucru e absolut imposibil de dovedit. Si asa ajungi ca dintr-o depasire corect calculata si estimata sa ti se ia carnetul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

sebba

problema la noi, una care persista, e ca politia, la modul general, nu e corecta si impartiala astfel incat sa aplice la fel legea ptr toata lumea

cand apar "pacanei" in figuri cu tot felul de masini scumpe sau cu influente in sfere sus-puse si care fac cam ce vor ei in trafic, politia inchide ochii si trece mai departe, sa-l ia pe primul pensioner amarat care si-a rupt prin gropile "europene" toba de la dacia lui veche de 35 de ani

si chiar daca exista agenti de politie care ar sanctiona corect comportamentul pacaneilor, multi nu o fac de teama de repercursiuni din partea sefilor care sunt cam aceeiasi de pe la inceputuri, se mai schimba doar intre ei, asa, de amorul artei si ca sa se mai dezmorteasca putin la sezut

reglementari exista, poate nu sunt cele mai ideale dar nu asta e problema ci faptul ca nu se aplica correct
si ca sa se aplice correct politia ar trebui restructurata, poate e mult spus, ar trebui sa fie total in afara sferelor private de influenta si depolitizata complet de la conducere pana la ultimul sectorist
toate pozitiile de conducere ar trebui stabilite prin vot public si nu prin numiri si "de-numiri" de catre un ministru si sau altu dupa bunul lor plac sau interes
plus remuneratia, salariile, ar trebui sa fie unele care sa le motiveze lucrul cinstit in slujba legii
dar ptr asta, pentru a avea un serviciu politienesc curat, serviciu care este unul care consuma resurse, bugetul tarii trebuie sa fie unul productiv, unul care sa poata aloca fara probleme banii necesari si asta nu se poate face fara resuscitarea domeniilor productive ale tarii, fara domeniile care sa produca ceva

nu poti cheltui bani daca nu produci bani
din pacate la noi "productia nationala" se rezuma la cateva taxe amarate de pe urma investitorilor straini a caror activitate, comparata cu productia pur romaneasca, fara influente straine, devine deja valoare ce ne modifica PIB-ul

sa nu intelegeti ca sunt impotriva investitorilor straini, nu, sunt insa impotriva faptului ca facem si acceptam orice numai ca sa vina careva pe aici si sa miste ceva, sa ne puna oamenii la lucru in loc sa avem propria industrie, agricultura si ce ar mai fi pe aici necesar

de ce am divagate de la subiect?
ptr ca asa ajungem, "butterfly effect", ca poporul de rand sa munceasca pe mizilic, dresat, incartiruit, intr-un loc de munca de rahat dar cu embleme stralucitoare pe frontispiciul halelor si sa fie calcat in drum spre casa de masini de lux ale catorva pacanei care nu sunt altceva decat paraziti ai societatii si pe care nu ii ia nimeni la rost, ca nu se vrea sau ca nu se "permite"...

si indiferent de cum va arata legea, aceasta nu se va aplica corect pana nu vom epura institutiile implicate (nu numai politia)
Sailing away! S/Y Haimana

dorum

Am asistat live la o faza care mi-a placut la Petrom in localitatea Sag....

Opresc sa-mi iau tigari si apa...parchez frumos, pe un loc de parcare...vine un smecher cu BMW si parcheaza chiar in fata intrarii, nu mai lipsea mult si intra in magazin cu masina... se da jos din masina atarnandu-i lanturile de tampit evident la gat...scoate Iphone si vorbeste in gura mare la tel...angajatii il roaga frumos sa mute masina, dar nu-i baga in seama, el vorbea la tel ce sticla de vin sa cumpere...mie imi parea baut bine, lucru confirmat si de angajatii Petrom.... dupa 1 min apare un echipaj de politie, politisti care s-au aratat interesati de modul in care parcase cocalarul... intreaba a cui e masina, iar angajatii Petrom le fac semn politistilor ca smecherul e baut... atat de prost era tipul ca nici nu i-a pasat de politisti... atunci politaii ii dau pace la tip, nu se iau de el si pleca la masina...dupa ce s-a terminat show-ul, prostovanul se urca in masina si bineinteles demaraza cu scartait de roti din benzinarie...ghinion, politaii dupa el cu girofarul pornit; l-au tras pe dreapta la 30m de benzinarie... ce a urmat nu stiu, insa sigur etilotest si permis suspendat...

Eu consider ca ce au facut politaii a fost PREVENIRE de data aceasta, iar eu personal ii felicit!

ciprebbe

Verificare valabilitate polita RCA dupa nr de inmatriculare sau serie sasiu.
Mai jos link-ul.
http://cedam.csa-isc.ro/index.php?id=8
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Aseara, pe la 20:15 la trecerea de pietoni de la metrou Mihai Bravu (directia Splai- Dristor) era un accident. un hyundai/kia (cred) a lovit un pieton pe trecere.
Acolo este o zona neagra si este foarte periculos sa traversezi iar situatia a fost rezolvata intr-un stil pur romanesc: s-a pus un semafor care sta tot timpul pe intermitent si care bineinteles nu face decat sa te impiedice sa vezi eventualii pietoni.
Nu inteleg ce idiot s-a gandit ca in Bucuresti trecerile de pietoni trebuie semnalizate intermitent, fie prin semafor clasic, fie prin acei senzori alimentati solar care se aprind cand vor muschii lor si nu cand trebuie.
De ce este atat de greu sa folosim solutii adoptate de alte capitale europene si sa montam butoane la fiecare trecere? astfel in loc de intermitent, semaforul va fi rosu cand nu apasa nimeni si verde in restul timpului.

as mai mentiona, ca desi era politia (oprita pe linia de tramvai intre refugii) cu girofarul aprins, si pusesera conuri de semnalizare pe banda din stanga, iar toata lumea incetinse si se dadea pe dreapta, a venit o proasta cu un jeep care vroia sa depaseasca si  a franat in ultima clipa dar nu intainte de a se urca pe 2 conuri de semnalizare. Cat de prost sa fi sa nu te gandesti ca ar trebui sa reduci viteza atunci cand toti ceilalti participanti la trafic o fac in dreptul unei treceri de pietoni unde mai este oprita si o masina de politie cu girofarul aprins?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist