Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Liviu M

#4200
Quote from: perfidus on February 08, 2019, 01:32:59 PM
daca ai luat mana de pe covrig mai mult de 10-15 secunde cat sa manevrezi o comanda de pe consola sau sa schimbi viteza.
Tu mergi tot timpul cu ambele maini pe volan? Indiferent daca mergi pana la colt sau 1000 km? Respect, esti tare. Eu recunosc, nu tin decat una permanent pe volan.
Numai ca la vorbitul la telefon mana lipsa de pe volan e cea mai mica problema, problema e de la distragerea atentiei.
S-a ajuns la concluzia ca folosirea telefonului la volan e periculoasa, indiferent daca-i cu "maini libere" sau nu. Cu "maini libere" nu e chiar asa nasol, da' nici prea bine nu e.

gruiarew

Quote from: perfidus on February 08, 2019, 01:32:59 PM

Pentru condusul cu telefonul in mana sau la ureche, ma gandesc ca se pot implanta cu costuri minime niste senzori touch in volan care sa te avertizeze/bâzâie daca ai luat mana de pe covrig mai mult de 10-15 secunde cat sa manevrezi o comanda de pe consola sau sa schimbi viteza.

Așa s-au inventat și drăciile alea de plastic ca să nu mai piuie pentru lipsă centură.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dragos76

Quote from: perfidus on February 08, 2019, 01:32:59 PM
Isisteme  AEB (franare automata de urgenta) si de avertizare coliziune frontala iminenta.

Daca cel care venea tare din spate era dotat cu un astfel de sistem, poate se evita accidentul.

Dacă schimbarea de bandă e așa din scurt, fără asigurare și semnalizare, și în plus viteza relativă a celui care vin din spate e mare, nu prea cred că manevra putea fi detectată și evitabilă de mașina din spate

Sincer, eu nu cred că suntem și nici nu o să ajungem degrabă în stadiul să avem soluții pur tehnice ca să evităm astfel de probleme. O să ne mai bazăm multă vreme pe factorul uman:
- responsabilitate mai mare a șoferilor să nu mai folosească telefonul în mers, mai ales la viteze medii/mari
- campanii din partea poliției rutiere ca să îi sancționeze pe contravenienți. Poate că aici ar ajuta tehnologia, mai ales dacă vrei să surprinzi contravenienți de acest fel pe autostradă, prin folosirea unei camere de vederi care să surprindă flagrantul. De fapt una multi funcțională, să fie și radar și sistem de detectare a conduslului agresiv/la aspirație :)

mircea

Pe bune, că v-ați gândi la orice variantă de sistem cu întreruperea comunicațiilor în funcție de viteza calculată cu precizie de un sistem GPS obligatoriu instalat pe mașini care să deschidă direct parașuta și să acționeze simultam frâna de picior și de mână, doar doar s-o învăța idiotul regiunii că nu e ok să faci live pe feisbuc sau să scrii romane tip sandra brown în timp ce conduci. Nu contează că restul 9999 care nu-s cretini ar putea avea nevoie de a comunica în mers, chestii gen "Cumpăr ceva când vin acasă?" sau să suni pe cineva ca pasager. Nu!!!! Să suferim toți 10.000 ca avem un bou printre noi! Nu ar fi mai simplu ca atunci când îl prinzi pe bou să îi anulezi permisul și dacă o mai vrea din nou, peste un an cu condiția că al doilea permis anulat duce automat la forever pieton? Nu e mai simplu să educi boul decât să-ți limitezi libertățile?

gruiarew

Nu, pentru că de obicei pe bou îl aduni cu fărașul. Și de obicei mai aduni câțiva pe lângă el, că niciodată nu se împrăștie singur.

Plus, cum eviți abuzurile? Dacă te oprește pentru că ai vorbit la telefon cum te justifici că tu de fapt te scărpinai în ureche de exemplu? Poze nu are voie de mult să-ți facă din față pe motive de "privacy".
Plus dacă trebuie cu poze doveditoare semnate de agentul constatator și ștampilate cu parafă seacă e iar degeaba. Se va găsi iar o chichiță legislativă să scape și e toată tevatura degeaba.

Care-i diferența dintre "cretin" ce face live sau vorbește cu "iuby" și cel ce se uită în telefon că trebuie să ia lapte în drum spre casă?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Kidu

Deja discutia merge in derizoriu prin generalizare si mersul la extrem.

mircea

Quote from: gruiarew
Plus, cum eviți abuzurile? Dacă te oprește pentru că ai vorbit la telefon cum te justifici că tu de fapt te scărpinai în ureche de exemplu?
Cum te aperi acum de un abuz dacă agentul zice că tu ai călcat linia continuă deși nu ai făcut-o? Ambele variante au același raspuns: în instanță.
Quote from: gruiarew
Plus dacă trebuie cu poze doveditoare semnate de agentul constatator și ștampilate cu parafă seacă e iar degeaba. Se va găsi iar o chichiță legislativă să scape și e toată tevatura degeaba.
Din câte știu, polițiștii de la rutieră au camere video pe mașini. Poate ca ar fi momentul să punem sistemul la punct pentru a putea fi acceptate imaginile în instanță ca dovezi. Plus un eventual martor.
Quote from: gruiarew
Care-i diferența dintre "cretin" ce face live sau vorbește cu "iuby" și cel ce se uită în telefon că trebuie să ia lapte în drum spre casă?
Vorbim despre persoane care folosesc car kituri sau bluetooth încorporat, nu vorbim despre cele care țin telefoanele în mână. Înăsprește legislația pentru cei din urmă, nu-i pedepsi preventiv pe cei care nu greșesc cu nimic. Dacă tot îți surâde ideea de restricții, uite una de un minim bun simț: fără car kit/bluetooth nu primești ITP. Că și asta o să fie o formă fără fond pentru mulți și vor împrumuta "blututu" lu' vecinu' când trebuie mers la ITP, asta e, accepți. Că noi când avem o problemă, în loc să umblăm la cauză ( lipsa de educație de toate felurile, nu doar rutieră) băgăm câte o restricție.

gruiarew

Quote
Cum te aperi acum de un abuz dacă agentul zice că tu ai călcat linia continuă deși nu ai făcut-o? Ambele variante au același raspuns: în instanță.

E puțin discutabil. În cazul cu linia continuă se filmează / pozează în afara mașinii, nu în mașină. Nu prea știu ce martori ai putea aduce să-ți țină partea.

Quote
Din câte știu, polițiștii de la rutieră au camere video pe mașini. Poate ca ar fi momentul să punem sistemul la punct pentru a putea fi acceptate imaginile în instanță ca dovezi. Plus un eventual martor.

De acord, dar e greu cu legilstația la noi. Tot timpul se găsește o găselniță, o chichiță, o portiță.

Quote
Vorbim despre persoane care folosesc car kituri sau bluetooth încorporat, nu vorbim despre cele care țin telefoanele în mână.

Aici n-ați fost suficient de clar. Și eu filmez la volan. Am o cameră cu ventuză, o prind de parbriz când mă urc în mașină și o dau jos când cobor.

Quote
Dacă tot îți surâde ideea de restricții, uite una de un minim bun simț: fără car kit/bluetooth nu primești ITP

Eu zic că nu e ok. Ce facem cu cei ce nu vorbesc la telefon în timpul mersului / nu au nevoie de așa ceva? De ce să fiu obligat să-mi instalez așa ceva pe masină dacă mașina nu a fost dotată cu așa ceva? De unde știu că dacă are îl și folosește? E ceva ce ține de șofer, nu de mașină.

Cea mai bună civilizare se face cu parul, nu cu vorba bună. Bunul simț e o chestie foarte relativă. Ce mie mi se pare ok altuia i se pare total aiurea. Legile până la urmă asta sunt, o serie de restricții, nimic altceva.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

thinker

Sper ca va ganditi ca in rolul pietonului (o persoana de sex feminin) din articolul de mai jos puteau fi cei dragi. Era soferul un pericol imediat si iminent si era ultima modalitate de a il opri?
Ne mai putem simnti in siguranta cand iesim din casa cu asemenea exponenti ai autoritatilor?

https://stirileprotv.ro/stiri/socant/o-femeie-din-mures-a-fost-impuscata-in-cap-de-politistii-care-voiau-sa-opreasca-un-sofer.html

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

bgd77

#4209
Dar la soferii pericol care au fost opriti de Politie folosind armamentul din dotare inainte sa apuce sa faca un accident cu victime, victime care puteau sa fie din cei dragi, nu te-ai gandit?
Daca un sofer nu opreste, de unde poate stii politistul ca soferul respectiv nu e beat/drogat/un ucigas dat in urmarire/un rapitor care fuge cu victima/un infractor periculos care fuge de la locul infractiunii?

E tragic ce s-a intamplat si cu siguranta politistul respectiv o sa raspunda petntru greseala lui, mai ales daca nu a respectat normele de folosire a armamentului, dar modul in care pui problema e lamentabil.

thinker

#4210
Neoprirea la semnalele politiei e contraventie nu infractiune. Deci dupa o contraventie, politia trage.  Nu a fost o vorba in comunicat ca ar fi fost un pericol pentru circulatie.
Chiar nu e nici un dubiu ca acel sofer era criminal periculos ? Cum sa tragi cu arma in mijlocul unei localitati, in zona primariei? Si de ce tragi la inaltimea aceea, erau autorizati sa omoare soferul? Previi un ipotetic accident cu victime facand mai intai victime? Glontele acelea puteau intra si pe o fereastra in casele din jur la fel de bine.

Seful de post care a tras avea aproape 25 ani vechime in activitate, conform legilor in vigoare avand dreptul in urmatoarea perioada la pensie. Orice fapta care implica o asemenea actiune, presupune apoi o prima materiala. O prima care incasata in ultimele luni de activitate va mari semnificativ cuantumul pensiei speciale. Acum poate ca e mai clar tot.

Ati intalnit politisti sarind din masina in ultimul moment, compromitand siguranta rutiera, doar ca sa traga pe dreapta o masina? Apoi spunand ca e un control de rutina, cand nu gasesc nimic neregulamentar?Daca e noapte e sigur oare ca vezi politistul, care nici nu mai ajunge pe axul drumului ca sa poata semnaliza regulamentar o oprire? 

Singurii pedepsiti sunt rudele femeii, copii femeii, societatea care va plati pentru spitalizare si pensie speciala, si abia apoi soferul sau politistul pentru greseli.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ovicor

Eu am inteles ca urmarirea e mai ampla, soferul a fugit de un alt echipaj ce incercase sa-l opreasca in Reghin, s-a incercat un "baraj" aici, glontul ar fi ricosat, probabil, din pneuri.

thinker

Baraj in mijlocul localitatii. Ei nu l-au considerat in pericol, si au  dat prin statie sa il opreasca in urmatoarea localitate, cei de acolo au iesit in fata primariei. Cand nu a oprit, mai ales ca spuneau ca aprope a lovit pe unul,  celalalt a luat brusc decizia sa traga dupa el. Cum tragi noaptea din spate pe intuneric in rotile masinii? Trece ceva timp pana scoti pistolul si tragi.
L-au prins acasa, unde se ascundea, daduse jos numerele de pe masina... Daca tragi in mijlocul localitatii, puteau fi si copii in masina. Ca a fost ricoseu sau nu abia dupa expertiza balistica se poate afla.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

gruiarew

Nu știu ce se întâmplă, cel puțin la SB apare zilnic la știri că au prins pe câte unul beat, fără permis, sau cu numere false. Eu-s de părere că se putea opri și altcumva, nu doar cu pistolul. Ăla ce-l urmărește poate să dea numerele la verificat prin stație și dacă nu sunt cumva furate, tot îl găsești cumva, undeva. Chiar nu puteau bloca traficul (un TIR oprit pe carosabil)? Eventual să-l scoată undeva pe câmp și acolo să se joace pac-pac? Baraj în centrul localității mi se pare de porc. Adică dacă nu a oprit de prima dată, îs șanse să nu oprească nici la a doua somație.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

RAR: În 2018, 3.500 de vehicule verificate în trafic de inspectori prezentau pericol iminent de accidente

Registrul Auto Român a verificat, anul trecut, din punct de vedere tehnic în trafic, 67.807 vehicule, în toată ţara, iar în urma controalelor s-a constatat că aproape jumătate dintre vehiculele verificate erau neconforme şi aproape 3.500 (circa 5%) de vehicule verificate tehnic în trafic de inspectorii RAR, în anul 2018, prezentau pericol iminent de accidente, conform unui comunicat remis luni Agerpres.

Digi24