Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Nu cred ca a adormit la volan. A intrat cu viteza prea mare in acea curba si a incalecat linia continua. Nici macar nu a depasit-o prea mult, dar la cat de inguste sunt benzile, a fost de ajuns sa-l atinga pe cel din mijloc si apoi sa piarda controlul de tot. Nu m-ar mira sa i se fi deplasat marfa in camion, sau sa fi derapat.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

""""Nu este vorba de...""""................. Atunci, stați lipiți de camioane / băgați-vă scurt în fața lor la revenire pe bandă / stați cât mai aproape de ei ca atunci când bubuie o anvelopă să încasați o "întreagă bandă de rulare" de pe anvelopă (cel puțin) în parbriz/capotă sau să luați pe capotă ceva desprins accidental ( că vrem nu vrem, materialele mai cedează, cu toate verificările) / băgați-vă paralel cu ele la viraje ca să vedeți care mai are loc (rază) de viraj......... Și altele de genul ăsta....
Și de unde este evident că "un camionagiu a adormit  la volan" ?? A apucat careva să verifice ce a mai rămas pe memoria tahografului, ca să vadă timpii de activitate sau alte amănunte  ?? Hai să fim...serioși !! Și prevăzători; un sfat în plus prinde bine.

TibiV

Sfaturile tale sunt foarte bune.

Dar nu au nici o legatura cu cazul de fata, in afara de cazul in care erau adresate camionagiilor.

Nici un automobilist "civil" NU a fost implicat, asa ca nu inteleg reactia ta...
DE CE te inflamezi?!...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

thinker

Problema e un pic mai complicata. Ca a adormit sau nu la volan nu cred ca stie nimeni de pe forum. Reactii intarziate, aprecierea eronata pe fondul oboselii sau altor cauze au determinat acest accident. Chiar daca are tahograful in regula nu e neaparat sigur ca a putut dormi in cabina cu mai mult sau mai putin confort, dormind deseori iepureste sa nu ii fure careva marfa sau motorina.
Iar latimea benzilor sau a drumurilor de la noi sunt si ele criminale. Si daca vreti sa testati asta trasati benzi de 2m latime si mergeti 8 ore pe zi printre ele cu autoturismul. Vedeti de cate ori le-ati depasit si contorizati cate un accident. Problema e ca acesti conducatori profesionisti nu prea pot sa isi spuna problemele iar politia si restul institutiilor nu le inteleg sau le ignora.

Vad pe cineva revoltat pe aici ca un conducator de camion doarme in cabina sau pentru ca raspunde de marfa chiar cand doarme daca i se fura intr-o parcare amenajata? Sau ca un conducator de dubita doarme in cabina, si masina nu e dotata cu tahograf desi parcurge sute sau mii de km zilnic? Da vad revolte ca au comportamente inadecvate uneori, dar poate ar trebui sa intelegem ca si societatea prin ce face sau nu face ii impinge aici.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

gruiarew

Nu se prea vede din filmare, dar poate omul încerca să evite o groapă? Nu v-ați trezit nicicare cu cel de pe sensul opus peste voi? Al meu coteț e destul de îngust, dar pentru un TIR-ist cred că e imposibil să evite ceva fără a ieși ori pe sensul ălalalt, ori în tufe.

OFF topic: Frate-miu e motociclist. Și-a luat GoPRO și l-a montat pe cască. Filmulețele i le mai editez și aranjez eu. Același om, același motor, același stil de condus. DE și RO. La cele din RO primesc tot timpul recomandări de la youtube pentru că "your video is too shaky".  Dă ăsta din cap de parcă e la concert rock, nu pe motor...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

danutzu_1069

TIR-isti nu evita gropile.... tocmai pentru ca... manevrabilitate....

gruiarew

#4177
Am pățit și să mă trezesc cu tirul peste mine și am avut și ocazia să fiu în cabină într-o autocisternă ce a intrat în balans. Era un dâmb la intrare în Topolovățul Mare pe DN6 acum câțiva ani buni. Noroc că a fost omul meseriaș. E o senzație unică pe care nu o doresc nimănui.

Probabil a "mușcat" fiecare câte puțin din linia continuă, ocolind sau nu ceva de pe acostament. Sau explozie.

Oricum, mai mult ca sigur și în cazul de mai sus verdictul va fi cel clasic: Neadaptarea vitezei la condițiile de drum.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#4178
Daca e prea horror se poate sterge



Din nou cu telefonul la volan... si un TIR care mergea foarte in stanga, si un Audi (?) care depaseste microbuzul intrat (fara asigurare cel mai probabil) in depasire, vizibil pt doar cateva cadre la secunda 21



La secunda 22 se vede bordul microbuzului, 140km/h. De unde deducem ca cel care a depasit avea cel putin 160.



De centuri de siguranta in microbuz, am tot vorbit... Sunt curios care a fost situatia in cazul asta.

Am inteles ca dupa accident s-au ocupat toate benzile (incl urgenta), salvarea a ajuns f greu

Deci poate e o idee ca banda de urgenta sa aiba latime mai mica, insuficient cat sa poti depasi prin dreapta dar suficient pt oprire de urgenta si facut loc salvarii. Ca aici:

https://goo.gl/maps/Dr4U9nTzT9u

Distanta dintre linia continua din stanga si parapete mi se pare in continuare f mica in normativul romanesc. Nu e cauza acestui accident dar putea evita tragedia.

dorum

io totusi nu inteleg ce s-a intamplat in primul clip?

gruiarew

#4180
Se duce TIR-ul în stânga, ăsta se sperie și intră în parapet. Eu asta pricep.

LE: totuși cred că l-a agățat careva din spate, sau asta încearcă să zică Cristi. Omul probabil s-a uitat în telefon în loc să se uite în oglinzi...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dorum

si mie mi s-a parut ca ceva din spate l-a luat... neclar, nu-mi pare sa se fi speriat de TIR... oricum e groasa....

danutzu_1069

Pe la tv, un politist zicea ca nu s-a asigurat la schimbarea  benzii, la manevra de depasire...

cristi5

#4183
Clar ca e o tresarire la secunda 20-21. Daca l-a agatat din spate poate fi numai "Audi" care la secunda 21 apare de nicaieri in fata lui. Nu poate veni decat din spate.

Dar nu inteleg cum turismul trece nevatamat mai departe iar microbuzul (care are masa mai mare) e complet destabilizat. Sigur, era doar o mana pe volan, atentia in telefon, surpriza mare, dar totusi... O fi diferenta de viteza, care confera stabilitate vehicului mai rapid?

Schimbarea benzii incepe la secunda 17. Deci Audi ar fi avut 3 secunde sa observe si sa reactioneze. E prea putin?

3 secunde la diferenta de viteza de 20 km/h inseamna cam 5 metri, deci la diferenta asta Audi ar fi fost deja in dreptul microbuzului cand a inceput sa schimbe banda...

Sa zicem ca n-avea sanse sa observe si sa franeze. Dar cu viteza cum ramane? I-o fi dat amenda ca a depasit viteza legala cu 20-30 km/h?

gruiarew

Nu știu, îmi dau și eu cu părerea... Diferența de masă nu e foarte mare, în schimb contează foarte mult distribuția ei.
Microbuzul e ușor de spate, Audi-ul e greu de față. Dacă l-a agățat de spate, lateral, i-a făcut probabil manevra "pit", fără să vrea. Dacă l-a agățat. Mie nu mi-e clar.
Ce pot spune cu siguranță, ca posesor de A-klasse (care e un fel de microbuz mai scurt), e că sunt al dracului de instabile la viteză mare. Mai ales la depășire pe lângă TIR-uri. Te împinge vântul grozav.
Chiar și în cazul în care nu a fost contact între microbuz și Audi, șoferul de microbuz trăgând de volan la modul panică a intrat ori în parapet, ori în TIR. Cred că la viteza aia, chiar și fără contact, pe drum drept și uscat, dacă tragi de volan la modul panică, te dai peste cap. A-Klasse-ul a reușit performanța de a se da peste cap, de nouă la doar 60km/h. Vedeți elk test.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis