Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kidu

Daca A-Klasse e un microbuz mai scurt inseamna ca si Dacia MCV e un autocar mai scurt.  :lol:

gruiarew

Altceva am vrut să zic. Îs chestii înalte și nu foarte stabile. Dacă A-Klass-ul de nou l-au dat peste cap la 60km/h de nou atunci și un microbuz alergat de mama lui îl dai peste cap la 140km/h ajutat sau nu.

N-am condus microbuz, am descris doar ce am simțit pe pielea mea în cotețul din dotare. Fiecare înțelege ce poate. Drumuri bune și și fără live-uri.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Kidu

Chill out, glumeam pentru ca mi s-a parut amuzanta comparatia ta.

Cat despre datul peste cap, nu are relevanta ca e nou sau vechi ca doar nu s-o fi pus proprietarul sa ii taie lonjeroanele, centrul de greutate al masinii goale este acelasi, nu se modifica odata cu trecerea anilor.
In plus de asta un microbuz de genul nu e chiar atat de instabil cum crezi, chiar daca e inalt centrul de greutate ramane destul de jos, cu atat mai mult cu cat e incarcat cu pasageri.

gruiarew

Ba să știi că are. Că dacă îs telescoapele / arcurile praf are alt comportament. Sau dacă e încărcată prost. Am văzut personal mașină urcată pe șlep pe dos, cu fața în spate. Șlep d-ăla de-l tragi după, și culmea avea și o osie. Și am văzut și microbuzele de cară oameni "dincolo" în ce stare sunt. Eram cu al meu "jumatate de microbuz" în service când a venit unul cu un junghi de BG.

Cel mai nașpa e de cărat oameni, animale și lichide în cisterne ce nu-s pline full. Crede-mă că e al dracului de instabil dacă e încărcat prost, sau dacă tragi haotic de volan la 140km/h.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

Poate văd eu prost de pe telefon, dar nu se vede în bord nici o urmă de semnalizare. Din păcate pe foarte mulți i-am văzut (în România și afară) care vin până aproape de tir și apoi se bagă brusc pe banda II de cele mai multe ori fără semnalizare sau asigurare. Când vii pe banda II, practic nu prea mai ai ce face decât să rupi frânele.
Oricum, faptul de a ține în mână (la volan) un telefon e o prostie. A vorbi sau a filma cu el e inconștiență. Dacă ai și pasageri, e tentativă de omor. Oameni buni, există hands free la prețul unei huse de telefon iar suporturile sunt cât un meniu la Mac. Viața voastră poate vă e indiferentă, dar a pasagerilor valorează totuși mai mult decât un suport de telefon.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mai oameni buni, eu am un Logan din 2013...
Si cea mai mare bucurie a fost cand am decoperit ca are conexiune BlueTooth cu telefonul....
Le-am "imperecheat", si cand ma urc in masina se conecteaza automat.
Daca ma suna cineva in mers raspund de la un buton de pe volan, si pot sa vorbesc fara sa iau mana de pe comenzi...

Si ma apuca toti dracii cand vad alti "participanti la trafic", in masini de 4-5 ori mai scumpe decat a mea (dar "de marca"), care au o mana ocupata sa isi lipeasca telefonul de ureche...
Nu mai vorbesc despre manevrele pe care astia le fac - sau pe care NU le fac, desi ar trebui...

Parerea mea personala este ca vorbitul la telefon ar trebuie sanctionat cu minimum o luna de "liber la permis". Transmisii live pe FB, minimum 3 luni....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Mda, trebuie sa se vada ca are IPHONE.... nu?

Io

Credeti sau nu eu duc munca de lamurire cu cineva sa-si imperecheze telefonul cu masina prin Bt! Un CH-R nou nout. Nu pricep neam de ce asta nu e unul dintre primele lucruri pe care le faci in 2019 cind iti iei o masina.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

perfidus

^^^
Intre timp, in tara care a interzis si utilizarea dispozitivelor handsfree cu fir (casti) la volan.

"Franta a decis ca soferii nu mai au voie sa foloseasca telefoanele mobile atunci cand se afla in masina, nici macar daca stationeaza, informeaza The Verge. Singurul moment in care folosirea mobilului va fi permisa in timp ce soferul se afla in automobil va fi atunci cand masina se va afla intr-o parcare, insa obligatoriu cu motorul oprit.

Hotararea vine dupa ce in 2017 un sofer a contestat o amenda pe care a primit-o pentru utilizarea telefonului in timp ce era parcat intr-un sens giratoriu.??? ???

Sursa Hotnews
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

gruiarew

Cred că s-ar putea implementa o chestie tare simplă. Atâta timp cât telefonul se "mișcă" cu o viteză mai mare de 20 km/h intră în flight mode și gata... Fără posibilitatea de "user intervention".
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

perfidus

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

gruiarew

Același lucru care-l faci și în avion. Aștepți până oprește. În mașină e mai simplu ca în avion, poți ruga șoferul să oprească 5 minute.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

elphax

nu cred ca e viabil un sistem care opreste comunicarea dispozitivelor mobile
in primul rand ramai fara navigatie, apoi masinile mai noi au tot felul de sisteme de comunicare separate de sistemele care integreaza dispozitivele personale get android auto / apple carplay
in plus, pot sa apara urgente care necesita anumite forme de comunicare

plus ce s-a spus deja - pasagerii

sigur exista alternative moderne si sigure - evident ca la masinile vechi singura solutie e sa tii tel in mana si sa faci ceva cu el ceea ce este principala sursa de proble,e

dr4qul4

La masinile vechi solutia este un car kit handsfree. Ori conectat la radio, ori din acela simpu cu difuzor si baterie pe care il prinzi la parasolar.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

perfidus

In materie de siguranta rutiera sunt progrese in industrie zi de zi, inteleg ca atat UE cat si SUA vor cere ca pana in 2020 toate autovehiculele noi sa fie echipate cu sisteme  AEB (franare automata de urgenta) si de avertizare coliziune frontala iminenta.
Ambele sisteme se bazeaza insa si pe informatii vizuale, ceea-ce necesita refacerea si intretinerea mult mai frecventa a marcajelor. Si aici ne intoarcem la povestea cu mentenanta trecuta la coada prioritatilor in Romania.

Daca cel care venea tare din spate era dotat cu un astfel de sistem, poate se evita accidentul.
Si camionul ar fi mers mai pe dreapta dacă era echipat cu sistem de avertizare la părăsirea benzii.

Pentru condusul cu telefonul in mana sau la ureche, ma gandesc ca se pot implanta cu costuri minime niste senzori touch in volan care sa te avertizeze/bâzâie daca ai luat mana de pe covrig mai mult de 10-15 secunde cat sa manevrezi o comanda de pe consola sau sa schimbi viteza.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat