Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Io

#4230
Pai da, Johann, din punct de vedere comercial este aproape acelasi lucru ca vind un produs in Germania sau la Zalau. Diferentele chiar sint minore, nicidecum de substanta, de proceduri sau asa. E cu totul altceva sa vind in afara EU, fie US fie China sau in oricare alta tara nemembra EU. Din punctul asta de vedere treaba-i oabla si pe tarlaua comerciala se numeste pur si simplu integrare in Europa.
Altfel toata povestea se inscrie in ce e numita mai larg "globalizare". In fapt globalizarea (din punct de vedere comercial) chiar asta inseamna SI NIMIC MAI MULT (restul e pentru aburitori de profesie numiti indeoste analisti, consultanti sau naibamaistiecum), anume unificarea procedurilor comerciale internationale,  Incoterms, uniformizarea/standardizarea procedurilor vamale, a procedurilor de plata reglementate (ok, cumva informal dar incearca tu, comerciant sa mergi la o banca si sa-i propui ceva fara sa respecti reglementarile ICC-Paris, asta e Camera de Comert Paris, un soi de forum de reglementare acceptat international si ale carei reglementari sint transpuse apoi in legislatiile nationale, nu accepti asta nu existi + niste reglementari bancare specifice, de regula agreate la Basel) cu proceduri unitare de asigurare si de transport international (ok, agreate in mai multe locuri si in mai multi ani) dar in fond din punct de vedere comercial globalizarea cam ast(e)a inseamna si nimic altceva. Sint de specialitate si am 25 de ani experienta validata de piata (externa), crede-ma ca stiu despre ce vorbesc.

Insa da, pe cite vad reglementarile in privinta inmatricularilor auto pot sa difere si nu e deloc obligatoriu ca o masina inmatriculata intr-o tara EU sa fie automat inmatriculabila intr-o alta. Daca bine inteleg eu RAR e autoritatea unica pe teritoriul Romaniei si orice inmatriculare de auto-ce-o-fi, turism, camion, remorca, motor etc trebuie sa aiba aprobarea lor. Bun, daca este asa atunci chiar nu vad vreun motiv serios pentru care RAR sa nu poata spune: ai volan pe dreapta, nu vezi numere romanesti.

Cumva of topic, daca vrei sa-ti inmatriculezi o masina neomologata in Europa ai o suma de probleme si nu oricareia ii gasesti solutii. Stiu din proprie experienta: am incercat 2 ani sa-mi import o masina al carei motor nu exista in Europa. El este vindut cu succes in Japonia, US, Canada, tarile arabe, Rusia, Ukraina si tarile cu -stan la urma insa nu in Europa. Am renuntat din cauza unor neclaritati in privinta emisiilor/si deci impozitelor si la sfatul unor ingineri RAR ...

Ce spuneam de fapt? Ca autorizarea inmatricularii pe teritoriul Romaniei a unor vehicule, a oricaror vehicule e treaba statului roman si toate celelalte state pot doar sa mormaie si sa dea statul roman in judecata. Sigur, daca statul roman are vreun interes sa ne si apere, chestie care ramine s-o si demonstreze. Deocamdata nu e deloc convingator.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

elphax

#4231
cat de periculos este ? nu e cam din "scurt" semnalizarea ?



DRDP Timisoara

gruiarew

#4232
Tot de la ei de pe pagină.

A intrat deja unul în remorca respectivă:



'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rizzuh

Nici nu ma mira. Comparati cu semnalizarea din tari mai rasarite:






marinul

#4234
toate pozele sunt facute dupa ce a intrat masina in ei. se vede si in prima poza

Accident la intersecția Magheru cu Parcul Traian, în Oradea: Un polițist a fost lovit de un șofer care nu i-a respectat semnalele! (VIDEO ȘOCANT)

Un polițist care dirija traficul rutier a ajuns, miercuri dimineață, la spital, după ce a fost lovit de un șofer, la intersecția Parcului Traian cu Bulevardul Magheru din Oradea.


Comisarul Alina Dinu, purtătorul de cuvânt al Poliției Bihor, a declarat că evenimentul rutier s-a produs în jurul orei 7.58.
,,Un polițist rutier care dirija traficul rutier la intersecția Parcul Traian cu Bulevardul Magheru din Oradea a fost accidentat de un autoturism condus dinspre Parcul Traian de un bărbat de 46 de ani din Oradea, care nu a respectat semnalul regulamentar de oprire făcut de către agentul de poliție. Polițistul a fost transportat la spital pentru investigații medicale", a declarat Dinu, pentru BIHOREANUL.

Mai multe echipaje de polițiști rutieri au mers la fața locului pentru a cerceta împrejurările exacte ale accidentului. Șoferul a spus că nu l-ar fi văzut pe agentul de circulație din cauza soarelui, care-i bătea în față.
Testarea cu aparatul etilotest a indicat că nici conducătorul auto și nici victima sa nu au consumat bături alcoolice.
Din câte se pare, polițistul nu este foarte grav rănit, însă totuși a fost dus pentru investigații suplimentare la Unitatea de Primire a Urgențelor de la Spitalul Județean.

UPDATE: Potrivit unui comunicat al Poliției Bihor, agentul rănit are 40 de ani.
Din fericire el nu a suferit leziuni grave, alegându-se doar cu câteva contuzii, și nu a rămas internat în spital.

Bihoreanul

Pelicanul

Măcar circulă pe banda de urgență. Sunt cretini care vin pe contrasens pe banda a II-a !
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

vancouver

#4236
Țării cât mai multe capete de pod !

https://www.mediafax.ro/social/accident-grav-doua-persoane-au-murit-in-teleorman-dupa-ce-masina-in-care-erau-s-a-izbit-violent-de-un-cap-de-pod-foto-video-17893758



Si sa nu uitam: si cat mai multi copaci batrani pe marginea drumurilor, si eventual si stalpi de lumina, si eventual si niste pietroaie ornamentale, si daca se pune un parapet, atunci cat mai scurt si fara sa inceapa ingropat din pamant, ci direct cu glisiera in aer, ca sa intram in ea mai sanatos.


Din colectia mea de favorite:








In ultima imagine, accident in 2012, 3 politisti au murit pe DN5 si unul grav ranit, se intorceau acasa de la Giurgiu. Zona de 100.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

zau daca mai pricep de ce si in 2019,noile proiecte de modernizare ale DN au tot capete de pod sau santuri neacoperite
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

3.000 de elevi vor beneficia de cursurile de educaţie rutieră organizate de Mercedes-Benz România

Mercedes-Benz România, în parteneriat cu Organizaţia Salvaţi Copiii, desfăşoară cea de-a opta ediţie a programului educaţional Mobile Kids. În anul şcolar 2018 - 2019, 3.000 de elevi din clasele I - IV, din 20 de şcoli din Capitală, vor beneficia de cursuri despre siguranţa în trafic şi responsabilitatea rutieră alături de Moki, mascota programului Mobile Kids.

,,Pentru noi este importantă siguranţa tuturor participanţilor la trafic, în special a categoriilor vulnerabile. Prin programul Mobile Kids ajutăm copiii să deprindă practici şi abilităţi specifice şi să îşi dezvolte capacitatea de a lua decizii rapide şi corecte în trafic. Reacţiile primite din partea şcolilor şi a elevilor pe parcursul ediţiilor precedente ne determină să continuăm să îmbunătăţim programul Mobile Kids. De asemenea, dorim să le mulţumim partenerilor noştri pentru că îmbrăţişează viziunea Mercedes-Benz România de a contribui la creşterea nivelului de siguranţă în trafic." a declarat Philipp Hagenburger, Managing Director Passenger Cars şi CEO Mercedes-Benz România.

Cursurile în şcoli, susţinute de voluntarii Organizaţiei Salvaţi Copiii, prezintă celor mici, într-o manieră interactivă, regulile rutiere, atât din postura de pasageri, cât şi din cea de pietoni, precum şi o suită de sfaturi utile pentru deplasarea cu maşina, de la folosirea centurii de siguranţă sau deplasarea cu mijloacele de transport în comun, până la reguli corecte de echipare pentru utilizarea bicicletei, a patinelor cu rotile sau a altor mijloace de transport preferate de copii.

ZF

cristi5

Quote from: vancouver on February 28, 2019, 07:44:51 PM
Țării cât mai multe capete de pod !

Care e solutia? Acoperit tot santul?

Si parapetii aceia oblici care pornesc de jos si ajung la nivel, ca sa nu se infiga masina in ei?

Design-ul anti-sofer si fara nici un interes pt toleranta la eroarea umana in Romania nu ma surprinde cu nimic. Atat timp cat prioritatea este sa respecti normativul (prost) ca sa nu-ti pierzi jobul, nu sa servesti cetateanul, tot din astea vom vedea.

vancouver

Care e solutia? Canalizare? Exista de pe vremea romanilor. Trebuie doar aplicata.

Culmea stiti care e? In multe localitati in care vedem imbecilitatea cu mega-rigolele si capetele de pod, prin proiecte separate s-a introdus canalizarea. Si ATENTIE: proiectul de canalizarea NU ARE VOIE SA SE ATINGA DE PROIECTUL DRUMULUI, ca deh, e cu fonduri europene. Asadar canalizarea a trebuit proiectata SUB NIVELUL RIGOLELOR DEJA EXISTENTE ! ! !  Si acum avem sistem de canalizare pentru locuinte, dar fara conexiune cu sistemul de scurgere a apelor de pe drum, care se face prin rigole. In loc sa avem un singur sistem de canalizare, asa cum il stim cu totii din orasele mari, in care se varsa si apa menajera, si apa pluviala. Dar na, acele sisteme s-au facut acum 100 de ani, cand eram inca mai inteligenti  :|

Si daca vreunul se intreaba, bun, bun, si canalizare si in afara localitatilor: DA, evident, rigolele nu sunt o solutie, mai ales ca trebuie intretinute, ca sa nu se colmateze cu vegetatie. Si canalizarea trebuie intretinuta, dar nu exista comparatie.

Rigole acoperite? Pentru siguranta rutiera merg si alea, ok, dar nu e ce trebuie cu adevarat.


Iar la parapeti, clar, asta e solutia:







Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: cristi5 on March 01, 2019, 12:26:29 PM
Care e solutia? Acoperit tot santul?

Si parapetii aceia oblici care pornesc de jos si ajung la nivel, ca sa nu se infiga masina in ei?

Solutia cred ca merita discutata mai pe larg in topicul destinat si care a fost creat tot de tine: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1324.0

Pe mine ma cutremura imaginea asta:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Quote from: vancouver on March 01, 2019, 03:18:36 PM
In loc sa avem un singur sistem de canalizare, asa cum il stim cu totii din orasele mari, in care se varsa si apa menajera, si apa pluviala.
Din greseala se pare ca le-a iesit o varianta mai buna - apa pluviala o varsa in garla, apa menajera la statia de epurare.
La Dambovita au sapat ani de zile s-o faca asa...

dhm

Sa se imbunatateasca siguranta:

https://www.ctnews.ro/se-instituie-restrictii-de-circulatie-pe-autostrada-a4-in-perioada-4-6-martie/

Ca dupa va trebui sa "Circulam prudent" sau sa "Pastram Distanta Corespunzatoare" e alta poveste
Uneori insa isi fac si treaba panourile VMS si oamenii ce le deservesc, asa ca de bine