Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

#885
In afara municipiilor mari (caci n-are sens sa luam in considerare DN-urile care servesc ca bulevarde prin orase) si fara a lua in calcul zonele montane 2+1:

DN39: Constanta - Mangalia
DN2A: Constanta - Mihail Kogalniceanu
DN1: Otopeni - Comarnic, Brasov - Codlea, Talmaciu - Sibiu, Turda - Cluj
DN11: Brasov - Harman (intersectia cu DN10)
DN1B: Ploiesti - Albesti Paleologu (dar e aproape localitate continua).
DN73: Pitesti - ? (nu stiu exact unde, in preajma Mioveni-ului)

Cine mai stie, sa mai completeze lista. Pe DN5 de exemplu nu imi e clar care sunt zonele cu 2 benzi / sens. DN2 + DN28 nu avem cum sa-l trecem la 2 benzi  / sens (din pacate).

Edit: bine, de fapt unele din aceste bucati de drum sunt 2+2 si nu 2*2. Dar exact lungimile sunt greu de precizat.

alecu26

DN 3: Constanta- Murfatlar (sau Basarabi): 15 km.

Din acest punct de vedere, Constanta, sau mai degraba DRDP Constanta mi se pare ca ar avea cel mai mare nr. de km.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adyneamtu

DN 6 Craiova-Filiași peste 30 km (depinde de unde masori)

Căutând un "recensământ" am găsit știrea asta : "Din totalul drumurilor naţionale, 6.194 km (35,9%) erau drumuri europene, 683 km (cu 6,1% mai mult decât în anul 2013, respectiv 39 km) însumau autostrăzile, 276 km (1,6%) reprezintă drumuri cu 3 benzi de circulaţie, 1.673 km (9,7%) drumuri cu 4 benzi de circulaţie şi 22 km (0,1%) drumuri cu 6 benzi de circulaţie"

Nu știu de unde au luat datele fiindcă mi se par cam mulți. Or fi pus și DN2 cu acostamentul consolidat la 4 benzi plus sectiunile din orase?

MNU

DN59, Timisoara-Sag: cca 8km,
DN69, Timisoara-intersectie DJ692: cca 5km,
DN6, Timisoara (catre Lugoj): cca 4km (are parapete pe o parte din distanta)

alecu26

ideea e sa nu mai moara nevinovati.

In rest sa actioneze legea lui Darwin a selectiei naturale. Oricum momentan din cauza Facebook si SMS-urilor...e clar ca se inmultesc evenimentele de acest gen.

Sau daca nu sunt bani de new jersey...un videoclip de genul asta, sigur nu cost mult (poate mai mult decat bugetul API...ca altfel poate se ofera API sa-l finanteze):

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

#890
avem portiuni si pe DN2 intre Buzau si Focsani. Cred ca sunt peste 10 km.

Cred ca API ar trebui sa ceara 2+1 cu separator median pt DN2


2+2 mai avem si pe DN7 si pe DN5...doar ca aici avem de la inceput separator new jersey!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

Pe Dn 1 , între Sibiu si Vestem , amplasarea parapeților New Jersey a redus considerabil aceste evenimente , aceste intrări" catastrofale pe contrasens.,.....de fapt de cand au fost montati nu am mai auzit de astfel de evenimente

In schimb , in curbele mai strânse se vede cum aceștia au fost slefuiti de diverse autovehicule....
Iar faza cu rectificarea si totodata lipsa finanțării e de rasu plansu......ramân la părerea ca , de fapt nu s-a intenționat niciodată cheltuirea acestor bani ( acei peste 1 mld de lei ) ; au fost puși acolo la începutul anului , doar pt a avea ce muta ( dupa bunul plac , fara nici un criteriu de eficientă ) , la prima rectificare bugetară.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Banii au fost puşi acolo pentru cazul în care CNADNR chiar va face ce-a zis că face.
N-a făcut.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Catalin, calculezi/aproximezi tu numarul de km?

TibiV

Ar trebui şi un calcul cam de câţi kilometri ar fi ajuns banii tăiaţi la rectificare..
Cred că mai şi rămâneau.... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Daca avem discutia despre separatoare de sens, cred ca e cazul sa reamintim si de singurul exemplu de buna-practica pe care il are CNADNR (si pe care nu a binevoit sa-l multiplice si in alta parte): oraselul Ghimbav.
La reabilitarea DN1, Brasov - Sibiu, efectuata prin 2005-2008, au separat sensurile de mers prin Ghimbav si mai ales au creat sensurile giratorii din capete (impreuna cu obligatia virajului la dreapta in si spre DN). Pentru pietoni au creat totodata si aceste insule, astfel incat traversarea sa se faca doar peste 2 benzi deodata si nu peste 4. Putin cam enervante insulele pentru soferi, dar isi fac si ele treaba in sensul ca ajuta la reducerea vitezei spre cea legal acceptata (70km/h). Iar cele 2 sensuri giratorii despre care am pomenit sunt:
- capatul estic, la intersectia cu DN73B
- capatul vestic, construit sub forma unui sens giratoriu pe jumatate (singurul de care stiu sa existe in Romania). Nu este cea mai buna solutie, mult mai potrivit cred ca ar fi fost un pasaj supra-teran in forma de "U", dar ...
Intre cele 2 distanta este de 1,6 kilometri, deci distanta suplimentara pe care este obligat orice localnic sa o parcurga in plus daca vrea sa treaca cu masina dintr-o parte a DN-ului in cealalta parte este de maxim 3,2 km (ma rog, de fapt de maxim 3 km). Sau altfel spus este o distanta acceptabila si rezonabila pentru beneficiile obtinute.

Prin urmare, separatoarele de sens pentru drumurile cu 2 benzi/sens ar trebui sa fie insotite de:
- insule pentru trecerile de pietoni;
- sensuri giratorii la capetele localitatilor sau din maxim 3 in 3 km (daca drumul trece numai prin localitati)
- eventual pasaje supraterane pentru intoarcere (daca nu e nevoie de sensuri giratorii  - adica nu avem intersectii cu alte drumuri secundare)

Si acum sa incerc sa aduc numarul de kilometri:

DN 39 Constanta - Mangalia: il impart in 2 categorii:

- drum lipsit de localitati: Tuzla - Mangalia, 18.4 km
- drum prin localitate: Constanta - Tuzla, 17.1 km

L-am parcurs ultima oara anul trecut; din cate imi amintesc Tuzla - Mangalia in mod sigur nu are separator de sens, decat in celebra "curba periculoasa" de la campie; cealalta portiune cuprinde si sectoare 2+1 (centura Eforie), dar si sectoare cu separator de sens (vezi zona Lazu).

Neaga, in interviul citit cu calm (a la TibiV), spunea ca se pregatesc de o centura a Eforiilor mentionand preluarea DJ-urilor. Nu mi se pare o solutie grozava, dar asta e.

DN2A: Constanta - Mihail Kogalniceanu

- Ovidiu - aeroport, 10.5 km, lipsiti de localitati
- Constanta - Ovidiu, 6.8 km prin localitate (cu deja destule sensuri giratorii)'

DN11: Brasov - Harman (intersectia cu DN10): 5.6km, cu deja destule sensuri giratorii (existente sau planificate) si partial cu separator de sens (pana in centura Brasov)

DN1: Otopeni - Comarnic: [url-https://www.google.ro/maps/dir/45.1996805,25.6662604/44.576471,26.070125/@45.0009442,26.2408652,9.33z]86 kilometri,[/url] greu de estimat cati dintre ei au deja separator de sens si cati nu. Nu este rezolvata problema unor insule in zona trecerilor de pietoni (alea lipsite de schela metalica ce serveste ca supra-traversare pentru pietoni). Dar mai ales nu e rezolvata problema intersectiilor (ar trebui cel putin sensuri giratorii cu asigurarea unor benzi speciale pentru sensul direct, cel care nu este nevoit sa cedeze prioritatea)

DN1: Brasov - Codlea: 6.6 km - separatoarele de sens lipsesc doar intre Ghimbav si Codlea, pe o distanta de circa 3 km.

DN1: Talmaciu - Sibiu [url-https://www.google.ro/maps/dir/45.7013871,24.2477411/45.7753822,24.1736487/@45.7456243,24.2543485,12.25z]10.4km[/url]


TibiV

#896
Bună şi detaliată analiză...
Mulțumim !

LE Bună şi sugestia implicită că separatoarele sunt OK inclusiv în localitățil. Vezi DN1 în orașul Otopeni...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tudor

Bun gasit!
As dori sa supun discutiei imbuntatarirea sigurantei circulatiei in zona trecerilor de pietoni (atat cele din interiorul localitatii cat si cele din exteriorul localitatii)
In opinia mea este obligatoriu ca _orice_ trece de petoni nesemaforizata sa fie insotita de mijloace  de calmare a traficului care sa determine micsoarea corespunzatoare a vitezei autovehiculelor pe trecere de pietoni:
- denivelari semnaliazate inainte de trecerea de pienoni.
- insule centrale si/sau ingustarea benzii
Aceleasi masuri ar trebui luate in preajma tuturor scolilor respecitv in zonele rezidentiale, _peste_tot_ acolo unde exista un indicator de limitare a vitezei pana la 30km/h.

Desi pare dura o astfel de masura in realitate nu este asa; acolo unde o metoda de reducere a vitezei pana la aproximativ 40km/h nu este justificata nici trecerea de pietoni este justificata sau dimpotriva, este necesara instalarea de semafoare cu functionare continua care sa permita permita o viteza sporita de deplasare a vehiculelor la cularea verde, respectiv oprirea completa a acestora pentru trecerea pietonilor.

O alta masura esentiala de reducere a numarului de accidente in jurul trecerilor de pitoni o reprezinta iluminarea acestora si instalarea de stalpi care sa nu permita parcarea inaintea trecerii de pietoni ( o varianta a ingustarii drumului, in preajma trecerilor de pietoni)

vladb

^
Cluj Napoca - iesire Floresti app. 6.2 km

cutter

@tudor: mulțumim. Am redirecționat către CNADNR sugestiile!