Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

NGC

#900
Vedeti aici unde se vor monta acei parapeti New Jersey pe portiuni de DN cu 4 benzi.
Pentru licitatia pentru achizitia lor ([157402] / 26.02.2015, "Achizitia si transportul parapetelor rigide prefabricate tip New Jersey") CNSC a mentinut decizia de anulare a procedurii de atribuire conform deciziei din 10.07.2015.

yetiman

Din pacate, locatiile respective acopera doar partial si limitat drumurile cu 4 benzi.
Ca exemplu, as lua Cluj-Turda. La ora asta sunt separatoare in majoritatea curbelor mai periculoase. Dar s-ar preta sa aiba pe toata distanta (evident, nu si la intersectii). Ar fi departe de caracteristicile unui drum expres, dar ar creste foarte mult gradul de siguranta (si cel putin cativa oameni ar mai fi in viata si acum).
Plus ca, dupa parerea mea, nu ar trebui nici o alta modificare ca sa poata fi montate imediat. De exemplu aici. Nici macar marcajul nu trebuie refacut.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

NGC

#902
Cum am scris mai sus, acolo se vor monta dupa planul CNADNR, dar planul este din 2012. Nu inseamna neaparat ca nu au intervenit modificari sau ca este suficient.

yetiman

Si aceasta imagine de pe Google Maps spune tot.
Marcajul permite clar separatori, iar urmele de pe asfalt indica clar gradul de pericol (cineva a intors peste linia dubla continua....)

@NGC20 - asta spun si eu - din 2012 in 2015 au trecut 3 ani si cativa morti (trist, dar adevarat). Trebuia sa fie montati de mult. Iar licitatia a fost, sigur, foarte prost pregatita, daca a fost anulata de CNSC. Asta e o licitatie la care pretul cel mai mic nu ar avea de ce sa creeze probleme. parapetii sunt standard, iar riscul de a avea o lucrare de proasta calitate nu prea exista.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

NGC

De fapt aceasta licitatie ([157402] / 26.02.2015) care va fi anulata este o relicitare. Licitatia initiala ([154333] / 03.10.2014) a fost anulata in 12.02.2015.

adiarc

accidentul de ieri de la Vestem si importanta parapetiilor New jersey....probabil unii ar fii intors relaxati pe linie continuu , in lipsa lor.....asta in timp ce in zona lim de viteza este de 100 de km pe ora si toti merg cu 100+













"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

Vă văd admiratori înfocați ai separatoarelor de sens tip "Jersey"...... Foarte bine....și la oprirea provocată de un accident SĂ STAȚI CUMINȚI  și să AȘTEPTAȚI degajarea sensului pe care mergeți, câteva ore.... Cu turismul nu aveți card sau "șaibă" tahograf, deci dureri în bască/cot.....
Separatoarele tip "jersey" sunt puse, fără "posibilitate" de scăpare, situație în care chiar pompierii/decsarcerarea/ambulanța nu pot avansa la locul evenimentului (caz concret, pe Pitești-București, A1, acum vreo trei ani.....)....
Dobitoci...cocalari...sinucigași....tâmpiți.....posesori de permis "Pitești" sau "Ungaria" ( cu examen dat cu translator care răspunde în locul candidatului/oaches și analfabet)....concesionari de șosea  când părinții "de ștaif" le-au luat mașină progeniturilor "de bani gata", vor fi mereu.... Și orice perete despărțitor le-ai pune, ei tot "SAR GARDUL".........................................................
Și vă mai spun ceva..... nimeriți să fiți cu mine pe drum, în același sens de mers și eu am 4,45m lățime....... cu separatorul pe mijloc, veți sta bine mersi în "dosul" meu, până voi găsi o "parcare corespunzătoare", în care eu retrăgându-mă, să vă fac loc de-a bântui mai departe......
  Am o ideee "creață"...... Ce-ar fi dacă separatoarele astea, inafară de linia mediană, dintre sensurile de circulație, s-ar pune și pe ACELAȘI SENS, intre BANDA I și II, pentru a crea un SPAȚIU de MAXIMĂ SIGURANȚĂ ?????? Vă spun că și atunci "selecția naturală" va găsi candidați la postul de îngeraș, cu sau fără victime colaterale.......
   Atât timp cât educația, CONSTRÂNGEREA, dar mai ales INSTINCTUL DE CONSERVARE nu vor funcționa (spune-i prostului ce conduce un SUV, dar n-are bani să facă un plin, că este și el supus riscului, în ciuda "cuirasei" îndoielnice a mașinii)....nu vom avea nimic altceva......!!!!

tudor

#907
Quote from: JohannDB on August 08, 2015, 02:26:53 AM
Vă văd admiratori înfocați ai separatoarelor de sens tip "Jersey"...... Foarte bine....și la oprirea provocată de un accident SĂ STAȚI CUMINȚI  și să AȘTEPTAȚI degajarea sensului pe care mergeți, câteva ore....
Daca vrei, poti gasi solutii pentru a putea muta temporar separatoarele asa incat circuatia sa se poata efectua pe sensul opus pe sectorul de drum afectat. Alftel la un accident fara separatoare stai cuminte si astepti degajarea ambelor sensuri cateva ore...
Quote from: JohannDB on August 08, 2015, 02:26:53 AM
Am o ideee "creață"...... Ce-ar fi dacă separatoarele astea, inafară de linia mediană, dintre sensurile de circulație, s-ar pune și pe ACELAȘI SENS, intre BANDA I și II, pentru a crea un SPAȚIU de MAXIMĂ SIGURANȚĂ ?????? Vă spun că și atunci "selecția naturală" va găsi candidați la postul de îngeraș, cu sau fără victime colaterale.......
Pe cat de sarcastica se vrea pe atat e de benefica impunerea de separatoare intre benzi inainte si in interiorul giratoriului.
Un exemplu:

MNU

@tudor, in discutie era vorba despre separatoare care impiedice trecerea pe contrasens. Cum crezi tu ca astfel de borduri ar impiedica ceva? Altfel, in discutia despre parapete, sunt o gramada de idei, toti discuta dar fiecare  intelege ce vrea.

adiarc

Oare de ce , TOTDEAUNA , un drum unde sensurile de mers sunt SEPARATE e mult mai sigur decât unul unde nu exista aceasta separare ?

Mai bine stau o zi întreaga in orice blocaj , dar ajung sa dorm in patul meu , acasă cu ai mei.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

#910
Cum se poate întâmpla aşa ceva pe autostradă ?

http://m.mediafax.ro/social/accident-grav-pe-autostrada-soarelui-un-autocar-in-care-se-aflau-53-de-ucraineni-s-a-rasturnat-doua-persoane-au-murit-si-48-au-fost-ranite-ranitii-adusi-la-spitale-din-bucuresti-14669109


Un autocar în care se aflau 53 de ucraineni, adulţi şi copii, şi care se îndrepta spre Bucureşti s-a răsturnat, în noaptea de sâmbătă spre dumincă, în jurul orei 2.00, pe Autostrada Soarelui. Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, a declarat pentru MEDIAFAX că din cele 53 de persoane care se aflau în autocar două femei au decedat, 48 au fost transportate la mai multe spitale din Capitală, iar trei au refuzat transferul spre unităţile medicale.
Dintre victimele accidentului doi adulţi sunt în stare gravă, unul suferind o amputaţie, iar celălalt având un traumatism cranio- cerebral grav. Cele două persoane sunt internate la Spitalul Floreasca din Capitală, unde au mai fost aduşi alţi şapte adulţi şi doi copii de 10 şi 11 ani.
Secretarul de Stat Raed Arafat a mai precizat că 21 dintre persoanele transportate la spital au vârste sub 18 ani.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR), Ramona Dabija, autocarul va fi transportat la sediul Poliţiei Autostrăzi pentru a fi efectuată o expertiză pentru stabilirea cauzelor accidentului.
Autocarul în care se aflau 53 de ucraineni, adulţi şi copii, şi care se îndrepta spre Bucureşti s-a răsturnat, în noaptea de sâmbătă spre dumincă, în jurul orei 2.00, pe Autostrada Soarelui, iar în zonă au fost trimise circa 25 maşini de intervenţie, ale Serviciului de Ambulanţă şi ale SMURD, inclusiv maşina de intervenţie pentru victime multiple şi unitatea mobilă de urgenţă.
Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, a declarat pentru MEDIAFAX că în urma accidentului, petrecut pe sensul de mers spre Capitală, în judeţul Călăraşi a fost declanşat planul roşu.
La locul producerii accidentului a fost chemat şi consulul Ucrainei în România.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adyneamtu

#911
Lipsă parapet lateral  :ohno:
Se pare că șoferul a adormit la volan.

dr4qul4

nu stiu daca acolo lipsea parapetul...dar chiar daca ar fi fost, un autocar mare ar fi trecut pri el ca prin branza.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

#913
@JohannDB
Daca ai 4.45m latime (sper ca nu ai gresit cu ceva) atunci esti cu gabarit depasit, ai masina de insotire de la firma + masina de politie.
Iar circulatia este restrictionata pe ambele sensuri pe sectorul de drum pe care ai primit AST.

Deci, ce spui tu este irelevant.

A, si nu vei primi AST pe drum cu separator Jersey, din motive lesne de inteles.

@adyneamtu
Parapetii laterali si mediani sunt, in general pentru masini mici. Masinime mari (marfa si autocare) trec ca prin branza.
vizionare placuta:

Danny550394

@ JohannDB: Deci, esti trist ca nu a murit nimeni de pe contasens nevinovat? O:-)
Decat sa vad morti pe sosele prefer sa vad TIR-isiti tristi (probabil cei mai corecti conducatori auto). :((

Daca separatoarele Jersey sunt instalate perfect nu treci decat cu tancul peste ele. De ce in Austria si pe A8 din Germania sa trecut la separatoare Jersey duble cu zona verde intre ele?