Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

^^
E, lasa ca la unii mai merge inca cu magnetu'

adyneamtu

Quote from: danutzu_1069 on August 09, 2015, 09:13:53 PM
@adyneamtu
Parapetii laterali si mediani sunt, in general pentru masini mici. Masinime mari (marfa si autocare) trec ca prin branza.
vizionare placuta:

Un parapet lateral probabil l-ar fi trezit pe sofer, sau l-ar fi mentinut pe asfalt.
La un unghi mai direct bine-nteles ca trece ca prin branza, dar la un unghi mic asa cum a iesit autocarul in decor, parapetul chiar ar fi ajutat.

Oamenii aia au murit fiindca au fost aruncati prin geamuri afara din autocar, din cauza ca autocarul s-a inclinat brusc cand a intrat in sant. Asa ca... mai bine cu parapet decat fara, iar daca nu e parapet macar sa nu existe santuri adanci atat de aproape de calea de rulare.

JohannDB

#917
Deci, esti trist ca nu a murit nimeni de pe contasens nevinovat? O:-)...... Nu, nu sut "trist" deloc, sunt chiar bucuros că nu sunt victime "colaterale".... Chestia cu "tristețea" se vrea o remarcă malițioasă, că așa dorești să te exprimi, stimate coleg de forum.... Apariția "Zidurilor Berlinului" pe șosele este conseciința directă a repetării unor comportamente neanerthal-iene în trafic, că este aici, că este la case "mai mari"....Și până la urmă este un răspuns (întârziat) la dinamica proastei creșteri, siguranței de sine, infatuării și deficiențelor proprii (ascunse, doar ca să ia examenul) la instruirea "conducătorilor auto", nu la "șoferii adevărați".......... Dar, "al dracu' elev" (și aici revenim la "marota"-instructorii, nu-și fac treba în școală), până după examen, este mielușel; cum a scăpat de ce-a fost "greu" și s-a văzut cu "cartonu'-n mână", deși nu s-a uscat cerneala pe el (vezi cazul recent cu tipa ce "dansa" pe scaun și-i ținea prietena ce-o filma și volanul), devin "experimentați" de parcă au cel puțin 500.000 de kilometrii "la bord" (ei, nu mașina)....
Și, da pentru mine, separatoarele Jersey, sunt o problemă, începând de la autorizarea transportului, la efectuarea lui, cu închidere temporară de trafic pentru depășirea sectorului pe contrasens, adu "rutierea să degajeze/blocheze, etc, etc....Sunt o problemă suplimentară de care mă lovesc în trafic ce se adaugă belelelor permanente provocate de bizonii, care nu știu nimic altceva decât că ei "trebuie" să trecă, deși, n-au....pe unde !!!!

QuoteDaca ai 4.45m latime (sper ca nu ai gresit cu ceva) atunci esti cu gabarit depasit, ai masina de insotire de la firma + masina de politie
...........
danutzu_1069, dacă cumva ești în branșă, nu te vreau coleg de drum și de însoțire....Fără supărare !!! La ceea ce-ai enunțat mai sus, ai greșit și cine citește ia afirmația "de bună"..... Poliție vezi (pentru lățime de la 5,00m ...... De la 3,20m la 4,50m (inclusiv) ai o singură însoțire...... peste 4,50m lățime ai două însoțiri (una față-una spate).....
Iar circulatia este restrictionata pe ambele sensuri pe sectorul de drum pe care ai primit AST.........Incorect...nu este restricționată pe ambele sensuri, de fapt pe nici unul....Poate faci confuzie cu "notele" pentru anumite puncte dificile trecute în AST................. Chestia că ce spun este irelevant...poate (în opinia ta) , mă rog.....așa să fie ........
QuoteA, si nu vei primi AST pe drum cu separator Jersey, din motive lesne de inteles.
[/b]................... Aici capitulez.....!!!! M-ai dat "gata", mă las de meserie !!!! Mă duc în agricultură sau la săpat de șanțuri...... Ai măsurat cumva și încercat și ai făcut vreodată un studiu de traseu de la București la Borș pentru 6,50m lățime, ca să prezinți studiul (cu poze/măsurători) la CNADNR pentru a primi AST-ul ? Ai "probat" DN1 zona Păniceni/Dumbrava (spre Huedin, pe pantă, în curbă și cu consolă panou mesaje verbale sau "Feleacul" la coborâre-n Cluj, sau zona Vâlcele, înainte de Feleac ? Zona Veștem-Șelimbăr cu parapeți și poduri CF, pâna la A1/Sibiu ?
Treaba asta (cu drum cu separator Jersey) ar însemna că pentru București-Bors, nu mai primesc Pitești-Rm.Vâlcea-Sebeș-Gilău-Oradea, ci voi fi trimis pe Urziceni-Buzău-Bacău-Roman-Suceava-Gura Humorului-Vatra Dornei-Bistrișa-Dej-Cluj-Borș...... Și mai sunt  și alte sectoare dificile, destule......!!

JohannDB

#918
Quote iar daca nu e parapet macar sa nu existe santuri adanci atat de aproape de calea de rulare.

......Mda......În anii în care tot bântui pe drumurile patriei, problema asta a șanțurilor adânci, din ce în ce mai adânci, mai ales la marginea acostamentului, mi-am pus de multe ori întrebarea referitoare la motivul "adânciri" progresive a acestor șanțuri.....
Pe vremea "aialaltă", erau șanțuri mult ai "domoale" (mai puțin adânci) și pentru asta n-am prea avut ocazia de-a trece prin inundații date de incapacitatea colectoare a șanțului.....
    Părerea mea este că aceste șanțuri au devenit o capcană mortală (mai ales că nu sunt acoperite cu "grătare prefabricate din beton, prin care să treacă apa), deoarece nu mai ai spațiu de "manevră extremă" asta însemnând să mai poți părăsi deliberat/din proprie voiință carosabilul și să ieși cât mai mult "în decor", în momentul în care un "sinucigaș/inconștient/șmecher" iese scurt în fața ta din contrasens, din varii motive (pentru el).... Nu mai ai de ales:  mori cu el de gât (lovitură frontală) sau în șanțul prăpastie din dreapta ta.....
Am pus întrebarea asta de mai multe ori, dar răspunsurile nu m-au mulțumit....Cert este că nu ai posibilitatea (în extremis) de-a te duce pe coclauri, din proprie inițiativă și cu daune minime la mașină, într-o situație la limită, în care ieșirea-n decor este ultima soluție..............

Ionut

#919
Eu chiar nu am nimic in a va expune parerea aici, chiar daca nu sunteti de specialitate. Ideea e ca in momentul in care comentati CA SI CAND ATI FI DE SPECIALITATE, e o problema! Vorbiti de "santuri adanci" exact ca la stiri. Prieteni, acele santuri nu sunt... santuri! Sunt ramblee! Autostrada este suprainaltata (este inaltat terasamentul) pentru a evita inundatiile, pentru a respecta cotele ("pantele"), pentru a evita inzapezirea iarna si asa mai departe. Ramblee se fac pe (mai) toate drumurile importante si pe TOATE autostrazile, chiar in campie. Iar langa autostrada ("pusa" pe rambleu) este rigola care colecteaza apa de pe autostrada si o duce in bazinele de decantare (acele gropi de langa autostrada). Rezulta... "santuri".

Deci nu putem avea autostrazi fara "santuri adanci". OMG. Despre ce vorbim? Vorbim ca sa ne aflam in treaba? Mai inainte poate va educati/interesati si apoi veniti cu ineptii. Adica haideti, va rog frumos, sa depasim in comentarii presa de duzina si talkshow-urile de doi lei. Macar noi, ca altii nu sunt care sa faca asta. De la voi am pretentii.

Repet, puteti sa va exprimati parerea, insa daca nu sunteti de specialitate (nici eu nu sunt, dar am invatat una-alta despre ramblee, deblee, culei si altele asemenea) invatati mai intai cate ceva despre domeniul asta si DUPA comentati cat de cat in cunostinta de cauza. Altfel, facem cancan si as vrea sa evitam asta. Nici forum de constructii nu suntem, insa nici forum de duzina sau tabloid online.

JohannDB

Quotesi DUPA comentati cat de cat in cunostinta de cauza.
Când am făcut referire la "șanturi", m-am referit doar la șanțuri........asta în urma afirmației:
Quotesa nu existe santuri adanci atat de aproape de calea de rulare.
.....
    Nu m-am referit nici la ramblee, nici la deblee, nici la terasamente înălțate, nici la rigole colectoare.....doar la ceea ce este "tradiționalul" șanț !
    Cu tot respectul pentru munca de "admin" pentru a ține forumul în frâu, s-auzim numai de bine !!!

adyneamtu

Quote from: Ionut on August 10, 2015, 06:39:15 AM
Prieteni, acele santuri nu sunt... santuri! Sunt ramblee! Autostrada este suprainaltata (este inaltat terasamentul) pentru a evita inundatiile, pentru a respecta cotele ("pantele"), pentru a evita inzapezirea iarna si asa mai departe. Ramblee se fac pe (mai) toate drumurile importante si pe TOATE autostrazile, chiar in campie. Iar langa autostrada ("pusa" pe rambleu) este rigola care colecteaza apa de pe autostrada si o duce in bazinele de decantare (acele gropi de langa autostrada). Rezulta... "santuri".

Prin definiție rigola este un șanț. Nu văd cu ce-am greșit in exprimare. Știu ce e un rambleu, stiu ce e o rigola că vă citesc de mult timp. Prin "daca nu e parapet macar sa nu existe santuri adanci atat de aproape de calea de rulare" făceam o afirmație generală, nu doar la autostrazi, că nu orice șanț este și rigolă de colectare a apelor.
Uitându-ne la locul accidentului vedem că se cuvenea un parapet lateral cum sunt din loc in loc mai în față și mai în spate de acel loc. Eu incercam sa subliniez ca lipsa parapetului a dus la acest tragic eveniment. 

Off-topic @JohannDB au un mod inestetic ca sa nu zic urât de exprimare in scris. Ai o boală cu atâtea puncte de suspensie. 3 puncte sunt de ajuns (...).

paulmare

Un "shantz" e o chestie care se poate masura cu o ruleta
Si daca vi se pare ca e "neconform", de ce nu masurati, pozati, si faceti o adresa documentata la administratorul drumului ?
Bizoni or sa fie intotdeauna pe sosele la noi, mama lor e mereu gravida - ideea cu parapetul e sa il apere pe cel de pe contrasens in majoritatea cazurilor

pentru ambulanta, descarcerare, politie etc pe autostrada este banda de urgenta - poate la noi sanctiunile pentru cei care o folosesc cand nu e cazul sa o faca sunt prea blande

adyneamtu

Eu am inceput discutia pe lipsa parapetelui si importanta lui.
Ce naiba e fixația asta cu șanțul (rigola)? Hai să terminăm cu șanțul că nu ajungem nicăieri!

nenea_hartia

Quote from: Ionut on August 10, 2015, 06:39:15 AM
.......... >:(........!!....... >:(.......!!
Chiar nu înțeleg ce e cu ieșirea asta a ta, nu ți se potrivește. :)

E adevărat că discuția a pornit de la autostradă, dar dacă citești cu atenție postarea lui @JohannDB vei vedea că se referă la înălțările de terasament de pe drumurile naționale modernizate sau în curs de modernizare și la rigolele supradimensionate. Eu înclin să-i dau dreptate, deoarece în multe cazuri această soluție este una nejustificată. Pentru că tot s-a vorbit recent de DN18, în curs de reabilitare de vreo enșpe ani, am niște exemple:
- 1) exemplul când nu ai ce face: începând de aici, de unde se odihnesc cosașii :lol:, și cam până pe aici, drumul va fi înălțat cu 1-1,5 m. Explicația e simplă: la inundațiile trecute DN18 a fost complet acoperit de apă pe cei aproximativ 100 de metri. Deci avem un caz pe care îl înțeleg și îl accept. Cum vor coborî în curte cei din cele două vile e greu de spus, dar asta e.
- 2) exemplul când ai ce face, poți găsi alte soluții, dar te doare la bască. Aici drumul s-a înălțat cu 0,6-0,8 m și a fost lărgit. Mai mult, a fost lărgit suplimentar și prin adăugarea rigolei carosabile, adică acele ,,grătare prefabricate din beton" de care vorbea @JohannDB, care au oarecum aceeași cotă pe verticală cu drumul. S-a ajuns că oamenii care locuiesc pe o rază de vreo 50-100 de metri în jurul pozei au acum la jumătate de metru de poartă un obstacol înalt și greu de trecut. Ușa aia oribilă de PVC încă se deschide, dar e tare greu să mai ieși din casă. Și imaginează-ți drumul înălțat cu 0,6 m la mai puțin de un metru de stâlpii din cărămidă ai porții. În plus, ca să fie tacâmul complet, acolo sunt două rigole care merg paralel: rigola de acostament a drumului, care e înălțată la cota drumului, și lipită de ea, dar mult mai jos, vechea rigolă (vechiul șanț). Nu se vede din link-ul meu, dar trebuie să mă crezi pe cuvânt că între ușa de PVC și peticele de iarbă de pe marginea drumului mai există un șanț betonat de circa 0,7-0,8 m lățime și 1,5-1,8 m adâncime. Răspunsul primului proiectant: rigola carosabilă preia apele pluviale carosabile, iar șanțul vechi preia apele pluviale din curți care vin de pe versanți. Firma care a preluat ulterior proiectarea a încercat să modifice soluția în acel loc, dar s-a izbit ca de un zid de încăpățânarea consultantului grec Egnatia Odos: secțiunea transversală tip se aplică fără excepție! Același consultant care a închis apoi ochii la dispariția aproape completă a rigolei carosabile din proiectul de pe lotul următor, cel al UMB*.

Bun, ce vreau să spun cu povestea asta: astfel de cazuri sunt extrem de numeroase prin țară, iar supraînălțările exagerate ale drumurilor naționale prin localități și rigolele late cât canalul Dunăre-Marea Neagră sunt mai degrabă regula decât excepția. Sigur că proiectantul e acoperit, că a făcut el niște calcule de scurgere a apelor meteorice, că ăia de la Apele Române i-au scris în aviz că pe acolo curge Rinul la fiecare 50 de ani și că de aia i-a ieșit așa secțiunea tip. Iar beneficiarul se tine băț și cere constructorului să aplice această secțiune tâmpită peste tot, fără să țină cont de cazurile particulare și parcă fără să realizeze că una e în extravilan și cu totul alta în intravilan.
Cred că băieții semnalau o situație reală, aceea în care CNADNR, care nu e în stare să-și scoată drumurile din intravilanul orașelor medii sau comunelor foarte mari, își bate joc de comunități întregi, uitând că oamenii ăia au și ei dreptul la decență, că unii chiar au și autorizații de construire** (pentru proiecte bazate pe vechea situație a drumurilor) și că uneori au investit mulți bani ca să-și facă o intrare în curte mai acătării. Cetățenii din exemplul dat de mine s-au descurcat până la urmă și și-au improvizat rampe de acces care frizează ridicolul, dar astfel de situații pot fi relativ ușor evitate dacă ești motivat și de bun simț.

* Sunt curios cum își va decolmata CNADNR zecile de kilometri dubli (stânga-dreapta) de rigole carosabile de pe loturile Aktor și Shapir, când trebuie scoși toți biscuiții de beton, lucru deloc ușor, curățat malul, apoi puși biscuiții la loc. Totul cu restricții de circulație, pentru că rigola e carosabilă, și doar cu personalul propriu. Pe lotul UMB, unde s-a făcut un simplu șanț, e foarte simplu: oamenii și-l decolmatează, iar dacă le e lene îi poate scoate primăria o zi forțat la muncă.
** Nu mă întreba cum a luat ăla cu casa la DN autorizația de construire, dar cert e că o are.

În final: știu că băieții se refereau la siguranță (on-topic), iar eu mă refer la confort (off-topic), dar amândouă sunt importante, iar subiectul supraînălțării drumurilor prin localități chiar merită dezbătut. De acord, nu aici. :)

JohannDB

nenea_hartia, punct de vedere foarte corect, exact și la obiect ! Și pentru a n-o mai lungi (să nu dau într-un mod "urât de exprimare", dar cel puțin nu scriu, din lene sau stil "mess", prescurtat), mulțumirile mele !!

ccc

Salut,
Va rog cand mai intrebati cnadnr sa aflam opinia lor in legatura cu iluminatul pe autostrada Bucuresti-Pitesti in zona spatiilor de servicii care duminica seara lipsea cu desavarsire atat la intrare cat si la iesire(ceea ce pe timp de noapte si circulatie intensa poate duce la incidente foarte grave), recunosc nu cunosc daca exista reglementari in acest sens. De asemenea in zonele unde a fost reasfaltat recent lipsesc marcajele fara nici o limitare de viteza.

cutter

Am primit răspuns de la CNADNR la sesizarea cu parapeții și trambulinele. Zic ei că le vor rezolva rapid :) S-o vedem și pe asta.




horatiu.cosma


alecu26

iar in cazul in care mai era si spre zona mediana....nu in cea laterala, mai trageau cativa dupa ei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).