Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gruiarew

#8655
@dr4qul4 trecea dar nu sărea peste;

@Sorinus o să-l scoată probabil pe șofer vinovat. Dar e și varianta cu "bă faci cum îti zic eu ori mai îs 1000 la ușă". Poate are și el niște guri de hrănit pe acasă, câti dintre noi n-am făcut porcării ca să fie bine?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on August 22, 2024, 09:36:13 PMCu aia cu nr romanesti te-ai obisnuit sau de ce nu zici nimic de ei?
Hai sa nu mai aruncam galeata de rahat pe altii cand ai nostri sunt campioni pe sate la agresivitate pe dn2...

Saptamana trecuta mergeam pe DN1C de la Cluj la Dej.
In Jucu, unde recent s-a terminat largirea la 2 benzi/sens (2 benzi intregi, nu 2x1,5) noi eram pe banda 2 (banda 1 era ocupata de un sir de camioane) si deodata... un SUV alb ne-a depasit cu o viteza greu de estimat (noi aveam ~90 km/h). Nici macar nu am reusit sa imi dau seama ce marca de masina era...
SUV-ul alb avea numere de BN si a facut depasirea peste linie dubla continua!

DE altfel, o saptamana de concediu in Ardeal mi-a reamintit convingerea mea dobandita in ani de conducere in zona respectiva: cand vezi numere MM,BN, SJ, CJ cel mai bine este sa stai cu ochii pe masinilealea ca pe butelie. Pe DN17C am fost depasit pe serpentine, peste linia continua, de un camion - evident cu numere de BN...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Dacă nu ți-a făcut semne cu farurile să te dai la o parte *) turismul care, venind din față, depasea pe linie continuă, in curbă, pe serpentine, încă n-ai gustat din toate deliciile Ardealului. :lol:

*) M-am dat, ce să fac...

26ld

Quote from: Sorinus on August 30, 2024, 01:49:16 PMTotusi, de curiozitate, cine e responsabil la faza asta? Soferul o sa macane ca patronul nu a intretinut TIR-ul, dar eu cred ca unicul responsabil ar trebui sa fie soferul. El accepta sa conduca ceva nesigur, supraincarcat.

In aviatie, daca avionul nu e in conditii optime sau aproape optime, nu zbori.


Asta ar presupune o verificare temeinica inainte de fiecare drum, ceea ce e imposibil la numarul de masini sau specialisti existent. Probabil se va da vreo lege care sa inaspreasca conditiile de obtinere a permisului, nu o sa oblige nimeni patronasii sa aibe material rulant in stare tehnica buna, din pacate.

roata

#8659
Ca un necunoscator, am presupus ca in mod normal de-a lungul barierelor metalice, in spate, se monteaza si un cablu din otel, pentru a adauga la rezistenta.
In orice caz, am citit ca barierele metalice cu 3 crestaturi (de exemplu A1 - centura Sibiu) sunt mai rezistente decat cele cu 2 (de exemplu pe A1 - Arad-Nadlac). Nu ar face sens sa avem astfel de bariere mediane montate pe toate tronsoanele si astfel riscul ca un camion sa le strapunga si sa intre pe contrasens ar fi mai scazut?

De asemenea legat de parapetul din beton, pentru a aplica solutia din Germania costul ar trebui dublat, intrucat exista 2 randuri paralele de bariere din beton pe toata lungimea. La care se adauga si costul pietrisului dintre ele, mic, mare, nu stiu. Ar mai fi faptul ca nu pare sa permita apei sau animalelor mici sa treaca de ele, lucru care ma gandesc ca poate aduce probleme extra.

Ca o solutie de compromis, o struto-camila de bariere metalice pe o parte si bariere de beton de pe alta (pe exteriorul curbelor la dreapta), nu ar putea aduce un grad extra de siguranta?

JohannDB

     """"".... El accepta sa conduca ceva nesigur, supraincarcat.""""" De unde ești sigur de asta ?? VOI, care aveți astfel de opinii, ce mai "volăniți" înafară de turime, ca vajnici "turizmenari ??..... De unde veniți voi cu astfel de "sentințe" ??
     Cineva, pe aici se mira, de multele "reziduri de anvelope" care sălășuiesc pe marginea autostrăzilor "numeroase" care la avem, ca și pe marginea DN-urilor.....
     VOI, ați avut ocazia să vedeți cum BUBUIE o anvelopă nou-nouță ?? Eu da și m-am crucit; nu mai mâncați cacao, cu diferite opinii.... Nu aveți tangență, stați în banca voastră și nu acuzați pe "impresii artistice"...!!
   SINCER, mă cuprinde revolta când aud pe unii care nici pe trotinetă n-ar trebui să zburde, că au revelații "Einstein"-iene, legate de trafic.... Am fost "contemporan" cu multe explozii de "cauciucuri" atât prin țară cât și prin "exterior", explozii care s-au lăsat pentru "turizmenarii curioși, nesimțiți, fără autoconservare și nerăbdători" cu parbrize crăpate cu portiere înfundate și altele de la rsturile exploxiilor....... Chiar și ca "simplu turizmenar" am avut propriile mele "explozii" și ....mai sunt pe aici și nici pe nimeni n-am dus "dincolo", n-am creat pagube, deși mometul respectiv n-a fost ABSOLUT deloc "happy", moment în care mi-am revăzut toată viața și deja vedeam străbunii mei așteptându-mă..............
 Ce mama naibii ?? Acuzăm imediat pe oricine și orice ?? La câte anvelope de rahat sunt pe piață, de marcă și garantate, te iei de cap, când "sari în aer".......

gruiarew

Cablurile cred că au și ele o altă problemă. Fiind suprafața de contact mică și putând flamba n-ai idee pe unde sare și ce anume taie. Că alea efectiv TAIE, oricât ar fi de groase.

Drăcoveniile cele de NJ au o construcție anume să te arunce napoi. Că mai sar unii peste, n-ai cum să ai in vedere toate posibilitățile. Ideea e să minimizezi pe cât posibil intratul pe contrasens. Că aia înseamnă frontal la probabil 130 km/h. Așa dacă-l arunci napoi, chiar dacă ajunge peste cel de pe prima bandă diferența de viteze ar fi undeva la 40km/h. Deci șanse mai mari să scape.

Animalele n-au ce căuta pe autostradă. Mari, mici, la volan sau nu. De aceea sunt tot felul de pasaje, viaducte, tuburi, ca să nu fie decât mașini pe carosabil.

@JohannDB, stimabile las-o mai moale. E forum. Au și turizmenarii dreptul la o părere. Trecerea noastră vremelnică prin această lume e doar o sumă de compromisuri. Nu-mi spune că n-ai făcut niciodată rabat la absolut nimic.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

Nu-mi spune că n-ai făcut niciodată rabat la absolut nimic. DIN PĂCATE, am o prea mare responsabilitate, prin care TREBUIE să apăr toți sinucigașii și CHIAR nu-mi permit niciun rabat... Te invit cu mine la un drum măcar și ai să vezi și partea "întunecată a lunii".... Chiar nu-mi permit rabat, pentru că vreau să dorm acasă, pe perna mea și cu sufletul împăcat că nimeni n-a pățit nimic pe drum.... LINIȘTEA asta conteză; cine vrea să înțeleagă !! Altfel, respect pentru fiecare, dar...... din "mezelurile pe care le primesc" cu dragă inimă îți donez..... După 20 de ani, cam ajung la saturație în ce privește neam-prostia, infatuarea, lipsa de responsabilitate și toate cele conexe unora "neaveniți"..... Cu respect "@gruiarew" !

gruiarew

Quote from: TibiV on August 30, 2024, 02:48:35 PMPe DN17C am fost depasit pe serpentine, peste linia continua, de un camion - evident cu numere de BN...


Nu vreau să fiu aiurea la faza asta, dar dacă vă depășește TIR-ul e cam bai... eu dacă-l văd că stă după mine și nu mă pot scăpa nicicum de el cu prima ocazie trag pe dreapta, apoi mă țin după el. Am făcut asta poate de sute dacă nu de mii de ori. Ori n-am știut drumul, ori nu aveam vizibilitate calumea, ori pur și simplu nu mă simțeam eu bine să merg mai tare. De 2 sau de 3 ori avarii, majoritatea înțeleg și lasă oleacă distanță. Apoi musai cum am zis, la prima ocazie semnal dreapta și afară de pe drum, apoi dacă se poate țimut o lungime sau două de TIR după el. De fiecare dată mi-am luat semnale repetate stânga dreapta după astfel de isprăvi. Are program / diagramă, sau pur și simplu e tâmpit. Eu vreau să ajung la destinație. Atât. N-am oră fixă. Și mai ales pe drumuri necunoscute și / sau noaptea e infinit mai bine să ai 20t în fața ta decât să-ți sufle în ceafă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

""...Are program / diagramă, sau pur și simplu e tâmpit."" Corect 95 % inafară de tâmpenie; pentru tâmpenie rămân cei 5 %.....
""... Eu vreau să ajung la destinație. Atât. N-am oră fixă."" Felicitări; foarte cerebral, asumat și responsabil... !!

""... Și mai ales pe drumuri necunoscute și / sau noaptea e infinit mai bine să ai 20t în fața ta decât să-ți sufle în ceafă. "" Ai exprimat la maxim o stare pentru propria siguranță; nici nu-l încurci/incomodezi, nici nu-l inervezi..... Din cabina de camion toate au altă dimensiune și tahograful este "nesimțit" la maxim", dar cine să realizeze asta ?? Iar relația timp - distanță - termene e nasoală rău  de tot...!!
Drumuri bune, asfalt uscat și preț scăzut la poluanta - ursuliană, motorină !! Respect !!

TVlad

A propos de respect: ieri veneam dinspre Transilvania catre Bucuresti prin Cheia. A fost prima data cind un camionagiu (cu cisterna) a tras pe dreapta citeva secunde pentru a ne lasa sa il depasim (coloana formata la coborirea catre Cheia). Cit am stat dupa el am remarcat ca mai oprea inaintea unei curbe strinse pentru a le lasa spatiu mai mare pentru viraj si celorlalti camionagii care urcau, pe sensul opus. O conduita demna de apreciere.

JohannDB

""...  Cit am stat dupa el am remarcat ca mai oprea inaintea unei curbe strinse pentru a le lasa spatiu mai mare pentru viraj si celorlalti camionagii care urcau, pe sensul opus...""
 O comportare foarte responsabilă, mai ales la astfel se curebe/serpentine, care pot fi comparabile și cu Predealul, de la "Cotul Donului la Predeal, pe DN 1, sau prin alte locuri, ca , de exemplu Cheia/DN 1A, similare ca "geografie"/dificultate/lipsă de spațiu.....
     Și noi, de fapt, ca și toți tir-iștii când urcăm (la deal  :D  :D  :D ) dăm pe stație, "atenție se urcă la serpentina 1...2..., sau 3".... Toți care coboară în aceșai timp, opresc pe linia dreaptă dintre serpentine și lasă curba/serpentina complet liberă.......... Cei cu turismele abia, abia, abia încep să "prindă" comportamentul ăsta și li se pare o "aberație".... dar, poate mai evoluaăm, ca să ajungem să înțelegem "imaginea" numai văzând-o și automat înțelegând niște treburi de geometri/raze, volume, unghiuri.....

AdrianB1

Quote from: gruiarew on August 30, 2024, 11:26:19 PMNu vreau să fiu aiurea la faza asta, dar dacă vă depășește TIR-ul e cam bai...
Acum cativa ani dupa ce am traversat Germania cu 160km/h constant pe motocicleta, am intrat in Romania si m-au depasit o duzina de camioane ("TIR") in localitate. Nu conduceam cu 50, ci cu vreo 70, iar camioanele cu 90. In Ardeal, ca acolo se merge molcom.
Pe DN2 ma depasesc camioanele ucrainiene cand merg cu Duster. Tot in localitate, ca in afara merg un pic mai repede decat ele.

@JohannDB , cred ca multe din anvelopele alea noi care au explodat sunt resapate. Pot avea cauciucul nou pe ele si sunt verificate cand sunt resapate, dar pot avea probleme ascunse in peretii laterali si atunci pot exploda. Cel putin asa mi-a povestit vara-mea care lucra la fabrica Continental si se ocupa cu controlul calitatii. De obicei o cred, ca e ardeleanca.

bbk

Eu am avut un accident in Elvetia in care mi-a explodat cauciucul stanga fata. Eram intr-o zona cu lucrari in care se circula pe 2 benzi pe sens iar prima banda era pe banda de urgenta. La un moment dat s-a trecut pe contrasens,  in banda a 2-a vinea in depasire  un neamt trecut bine de prima tinerete(parerea mea dupa milioanele de km facuti e ca nemtii si belgienii sunt cei mai inconstienti soferi, italienii ii urmeaza indeaproape) cu toate ca limita era de 40 iar eu aveam 47 in momentul impactului(verificat de politisti), nu a fost atent la semnul care arata ca se trece pe sensul opus si a mers tot drept( care va amintiti de Garcea cu al sau"drumul a cotit brusc la stanga parasind masina") pana s-a oprit in roata mea din  stanga fata. Explozia cauciucului cauzat de impact i-a spulberat botul masinii. A declarat politiei ca m-am urcat pe el, norocul meu a fost ca ansamblul(
tractorul era Scania nou nout la prima cursa) era pregatit pentru transport in adr cls1 (EX2) si aveam supraveghere 360*.
 Cat despre cei cu dube care stau lipiti in spate, efectiv ii uram, majoritatea stateau cu jumatate de conserva pe banda2/ contrasens ca trebuie baiatu sa vada in fata si cu farul care batea spre stele in oglinda mea retrovizoare.
 

TibiV

Quote from: bbk on August 31, 2024, 08:45:04 PM... nu a fost atent la semnul care arata ca se trece pe sensul opus si a mers tot drept( care va amintiti de Garcea cu al sau"drumul a cotit brusc la stanga parasind masina") pana s-a oprit in roata mea din  stanga fata...

Garcea forever!...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)