News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

mns

#8640
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/masina-facuta-zob-pe-autostrada-in-arad-1904944/

QuoteLa data de 26 august, în jurul orei 12:50, un cetățean turc, în vârstă de 52 de ani, care conducea un ansamblu rutier, a efectuat o manevră de mers înapoi, pe autostrada A11, în zona nodului rutier dintre A1 cu A11. În timpul efectuării manevrei, un autoturism condus de un bărbat de 33 de ani, din județul Caraș-Severin, a intrat în coliziune cu ansamblul rutier. În urma impactului, bărbatul de 33 de ani a fost transportat la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale, neputând fi testat la fața cu aparatele din dotare. Șoferul ansamblului a avut rezultat negativ, în urma testărilor. Polițiștii Biroului de Poliție Autostrada A1 Deva-Nădlac continuă cercetările pentru stabilirea cauzelor care au dus la producerea accidentului rutier

QuotePoliţia face lumină în ceea ce priveşte accidentul produs luni, în jurul amiezii, pe autostradă. Se pare că vinovat de acest eveniment rutier se face un şofer de TIR care a ratat virajul spre Nădlac, a oprit şi a dat cu spatele pentru a se reînscrie pe benzile de circulaţie care merg spre frontieră.

Si o poza ce arata mai bine contextul:



Soferul de tir nu avea nici macar un km de mers pentru a intoarce legal aici, poate nu stia, dar si asa, inconstient criminal. Dar nici cu soferul BMW-ului nu mi-e rusine, din accident se pare ca tirul dadea in spate (in cel mai periculos loc cu putinta) pe banda de urgenta. Din cauza asta trec pe banda a doua daca am posibilitatea cand vad masini oprite pe banda de urgenta.

danutzu_1069

Tot din ciclul ... intrat sub tir, azi pe la pranz, pe A1, inainte de Sebes, coada mare...

De ce?
D-asta!


Ar fi de spus ca se intamplase de ceva vreme, deja era Politia, DRDP cu marcarea locului, aia de "pazesc" autostrada...
dar si TIR-ul implicat.
Ca parere personala, cred ca TIR-ul a vrut sa schimbe banda (1 in 2) fara sa se asigure, iar Dusterul a venit cu viteza si s-a infipt in spate stanga la semiremorca...





a.l.x

^^
Când se proiectează fără cap asta se întâmplă.

Aceeași situație o să se fie și pe A6 la Filiași,rutele secundare sunt mai importante pentru CNAIR.

bbk

Si prin occident am intalnit noduri de genul celui de la Arad, secretul e sa belesti ochii la drum si la indicatoare si sa respecti regulile de circulatie (peste tot in Europa este interzis mersul cu spatele in autostrada)

danutzu_1069

Peste tot in lume este interzis mersul cu spatele pe autostrada!!

alin2pas

Din acest motiv ar fi utile camerele din zona intrărilor și ieșirilor de pe autostradă: înregistrează manevrele interzise în zonă (mersul cu spatele, circulația pe contrasens etc), în plus, pot fi utilizate și pe post de camere de viteză medie, prin corelarea înregistrărilor.

trex

Eu totusi cred ca nu e ceva in regula cu contructia, montajul sau intretinerea parapetilor de protectie de pe autostrazile noastre.



Astea sunt doar primele doua din totalul de trei prin care a trecut acel camion cu mare usurinta, la un unghi destul de mic.


kitsune

Oare câte tone (și ce viteză) avea camionul ăla de a trecut ca prin brânză prin parapeți, un SUV, alte două mașini și s-a oprit în șanț pe sensul opus.
Nu mai zic de cauciuc, că a explodat, că aici e discuție lungă. E plină țara (și autostrăzile) de resturi de cauciuc, de parcă ar fi un fenomen normal, nu uzură peste măsură sau supraîncărcare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

vancouver

Orice camion trece ca prin branza prin parapetele metalic.

Am explicat si aici si pe SSC ani la randul ca trebuie parapet din beton dublu, umplut cu pamant sau pietris, asa cum se face in Germania si Austria (si alte tari). Aici aveti dovada vie (sau moarta) ca am avut dreptate.

Avantajele parapetilor NJ sunt enorme in fata metalului, dar propaganda firmelor care vand metal e fantastica pe net si multi o cred. Pentru parapet din beton nu face nimeni reclama, pentru ca se poate face de catre oricine, oriunde cu pret mic, nu trebuie importat, nu iese profit in 3 locuri etc..

In Germania are loc o campanie lenta, dar permanenta de trecere a tuturor autostrazilor la sistemul dublu parapet NJ, mai ales pe autostrazile principale.

Una din cele mai mari idiotenii pe care o vad in Romania si pe care unii aici o aplaudati, desi e un non-sens, este parapetul pe role. Care costa de 10-11 ori mai mult decat cel din beton (simplu) si de 5-20 ori mai mult decat cele metalice (aici plaja e f. mare, cele mai inalte si rezistente costa ca atare, in schimb cele normale sunt mai ieftine chiar decat NJ). Nu exista asa ceva in toata lumea vest-europeana si nu are nici un avantaj dovedit fata de alte sisteme - afara de profitul si probabil comisionul incasat de intermediari, poate si spaga incasata de cei de la CNAIR.

Aveti aici o comparatie intre tipurile de parapete, facuta de mine in 2022. Preturile sunt luate dintr-un document CNAIR, dar nu il gasesc chiar acum. Daca cineva insista, pot sa-l caut. Era o cerere de aprobare finantare catre UE din 2022, in care se specifica cati km din fiecare tip vrea sa faca CNAIR si cat o sa coste. Impartind valorile totale la nr. km au rezultat valorile din tabelul meu.



Si aici vedeti cum ar trebui sa fie peste tot:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


JohannDB

    Nu mai găsesc pe net secvența camerei de supraveghere, de pe o autostradă din Spania (din ce-mi amintesc) în care o cisternă, cu explozie pe față, sare peste N.J. pe sensul contrar, unde explodează încărcătura cisternei și se lasă cu-n imens incendiu și victime carbonizate (se întâmpla prin 2008)...!!

gruiarew

Sunt cazuri și cazuri. Ideea e să minimizezi riscul. Și aici dacă era NJ poate se desprindea un buștean și-l făcea terci (ca în final destination). Dar totuși una e să fie un cvasi - zid și alta un gărduleț de tablă prins cu șuruburi sau dibluri cum zic unii pe la comentarii.

Nu e primul caz în care se trece prin ele ca prin brânză. La dracu iar suntem mai inteligenți ca austriecii și nemții cu un trafic de nici 30-40% pe cât au ăia.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

betonul are nevoie de mai putina intretinere.
Daca nu cumva credeti in capacitatea CNIAR de a asigura o mentenanta decenta, atunci discutia este inutila. Cisterna aia din Spania ar fi trecut si prin 2 randuri de parapete metalic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Sorinus

Totusi, de curiozitate, cine e responsabil la faza asta? Soferul o sa macane ca patronul nu a intretinut TIR-ul, dar eu cred ca unicul responsabil ar trebui sa fie soferul. El accepta sa conduca ceva nesigur, supraincarcat.

In aviatie, daca avionul nu e in conditii optime sau aproape optime, nu zbori.