Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Cred ca este aici, adica in afara localitatii.
Nici mie nu mi se pare in regula ca se pot construi accese la DN-uri in afara localitatilor. Nici macar pt DJ-uri nu ar tb sa se permita.
Pe de alta parte, acolo pare a fi un service auto, si astea intra la exceptii permise.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

JohannDB

............... Cei ce ați comentat accidentul de pe DN 15B, nici unul n-ați făcut referire la taxiul ce apare-n cadru în ultimele secund și care a putut duce-n eroare "vinovatul"; mai ales că taxiul așa cum se vede în secundele de filmare, vine cu "semnal dreapta" !! O fi contribuind, asta, mult la eroare...... Din păcate !!

vancouver

Eu l-am vazut. Si tocmai de aceea am spus ca "vitezomanul" se afla in depasire.

Posibil chiar taxiul sa-i fi facut semn celui care vroia sa intoarca sa se bage.

Concluzia, pe care o repet: DEPASIREA INTERZISA. Acolo depasirea trebuia sa fie interzisa, si atunci in mod normal nu avea cum sa se mai intample nenorocirea. Plus, cum am mai zis si iarasi repet, 70 km/h. Impreuna depasirea clar interzisa si 70 km/h si linie continua ar fi facut ca macar "vitezomanul" sa mearga ceva mai prudent. Suficient ca sa nu se ajunga la deces, adica suficient ca sa-l poata evita pe cel care "se asigura insuficient".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

elphax

se poate ca taxi dorea sa opreasca si SUV-ul l-a depasit cu viteza mare .
dar cel cu golf nu avea cum sa nu vada ca vine o masina, si practic trebuia sa astepte  - ca nu stii exact ce face masina care vine din stanga, daca chiar opreste sau nu si nici nu ai cum sa vezi usor daca este liber in spatele ei.
nu e de vina taxi-ul pentru accident, nici SUV-ul. SUV este vinovat ca mergea cu viteza excesiva, dar si la o viteza mai mica ar fi fost greu sa evite o masina care apare brusc in fata cat timp tu depasesti si nu ai linie continua sau alte restrictii. Si nici un sofer normal la cap nu se ia dupa semnale de la alti soferi fara sa se uite si el cu atentie

horatiu.cosma

#7594


În Comisia de Transporturi de marți coaliția PSD-PNL-UDMR a votat niște modificări la codul rutier, mai exact la proiectul de lege de adoptare a ordonanței de guvern 1/2022 de la începutul anului, ordonanța ce adusese o serie de creșteri de sancțiuni și închis portițe pentru șmecheri. Ei bine, prin votul de ieri se cam revine din multe privințe la forma anterioară.

Procedural, urmează un vot și în celelalte comisii raportoare (apărare, industrii, juridică) și apoi merge la plenul Camerei Deputaților și mai departe la președinte.

vancouver

#7595
https://economedia.ro/executivul-a-mai-bifat-pe-hartie-un-jalon-din-pnrr-avem-o-strategie-nationala-de-siguranta-rutiera-2022-2030-care-include-proiecte-de-peste-600-de-milioane-de-euro-in-parlament-coalitia-pnl-psd-u.html#.Yo9MGlTP2Uk



Deci WOW, bravo:

- cu 15,5 milioane euro se fac 250 km de parapet de beton => 62.000 € / km
- cu 14,5 milioane euro se fac 21 km de parapet pe role => 690.000 € / km

Bravo baieti, punem porcaria de parapet pe role, care e mult mai prost decat cel de beton, mult mai inestetic si se si strica la orice impact (costuri suplimentare de intretinere uriase, raportat la unul de beton, care nu se strica la un impact cu masini mici, deci costuri aproape zero la beton). Si mai costa si de 11 ori mai mult!

Bravo, traiasca, traiasca, traiasca inteligenta romaneasca si cei care sustin astfel de solutii cretine.

Si pentru info, hai sa punem si pretul parapetelor subtiri pe cabluri:
- 5,9 mil. € / 25 km parapet cabluri => 236.000 € / km.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

sau pe scurt: 1km de parapet pe role = 1 km de parapet beton + latit drumul cu 1 banda.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

#7597
Am incercat sa fac o comparatie intre tipurile de parapet. De luat cu rezerva si astept propuneri de corectare, modificare, completare, in caz ca am uitat ceva.

Mai ales valorile trebuie luate cu mari rezerve. E posibil sa depinda si de cantitatea comandata, la metal au tot crescut preturile in ultimul timp (la unele s-au dublat sau chiar triplat). Depinde si de firma care monteaza, de utilajele folosite etc. La parapet clasic metal am estimat grosier dupa ce am gasit prin internet (dar sunt preturi pentru cantitati mici si fara montaj, la cantitati mari si cu montaj se mai schimba + sau -).



Eventual s-ar mai putea adauga parapet beton dublu umplut cu pamant sau pietris intre cele 2 randuri. Siguranta ar urca de la 8,5 la 9. Pretul probabil undeva triplu.

De asemenea la cele metalice clasice exista multe variante. In zona podurilor vedem ca se monteaza unele duble sau triple, cu suprainaltare, cu siguranta superioara (apropiata de beton), dar si pretul creste ca atare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mirceaeliade

#7598
Discutiile astea superficiale nu stiu daca sunt constructive.  Nu se zice nicaieri UNDE sunt construiti acesti kilometri, pentru ca una e sa faci un perete de beton la 2 metri de oras, alta e sa faci un perete de beton pe Transalpina. Sau pe Transalpina vine zapada/avalansa si scoate peretele de ciment si mai ia si carosabilul cu el.  Si una e sa zbori cu 150 pe un drum de campie, alta e sa fii idiot si sa zbori cu 100 pe niste serpentine. Nu zic ca birocratii si-au facut treaba bine, dar presupun ca a fost un studiu de fezabilitate facut de un salariat care sta ziua si la asta se gandeste, nu de un internaut repezit si nervos.

Daca tot cerem EFTIN si la siguranta rutiera hai sa nu ne mai plangem ca statul roman ne omoara cu zilele.

Ce mi se pare mai interesant e suma de care se vorbeste si cu scopul declarat.  Cele 617 milioane de euro au ca tinta reducerea cu vreo 50% din mortii raportati prin 2019.  Adica cam -11,000 de morti anual.  totusi 55,000 euro platiti de statul roman pentru a reduce in fiecare an un mort pe sosele e de aplaudat.  Nu e mult, dar totusi e notabil.

Ah si e o gluma proasta sa zici ca un motociclist e salvat de un perete de beton in caz de accident.  Cine a dat notele astea la siguranta trebuie sa ramana repetent.  Un impact e mortal sau nu in primul rand de deceleratia maxima la care se ajunge in caz de impact. Daca scazi de la 60 la 0 in 5 microsecunde e altceva decat sa te opresti in 50 de microsecunde. Daciile vechi nu amortizau deloc in caz de accident si de asta se murea.  Cimentul e perfect inflexibil si iti crapa si geninchiu daca pici stand normal la verticala.  De asta faci fractura cand cazi pe ciment si doar julitura adanca daca pici pe asfalt. Poti simti cu talpa cat se flexeaza asfaltul sub tine cand calci si cum iti rupe talpa un segment de ciment dalat. Rulourile alea au fost inventate pentru un scop anume.  Un internaut nervos nu cred ca se gandeste la primele microsecunde in cazul unui impact.  Banveurile scumpe sunt gandite sa se distruga bamveul ala pretios inainte sa il terseasca pe sofer.  La fel sunt si ruloruile astea NEeftine.  Da un motociclist nu isi taie capul cand se loveste de ciment, ci se face tocanitza pe ciment.  Dar cand se duce cu capul in rulou poate i se redirectioneaza corpul din rolouri inainte sa ajunga o stampila pe ciment.

b1

Eu unul nu am auzit de motocicliști măcelăriți de WRSB pe acest sector de drum (google maps), deși se circulă cu viteză, parapeții au fost montați acum câțiva ani, iar TMZA>20000 :o
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

JohannDB

""" Eu unul nu am auzit de motocicliști măcelăriți de WRSB pe acest sector de drum (google maps), deși se circulă cu viteză, parapeții au fost montați acum câțiva ani, iar TMZA>20000 :o"""[/u]
   Stimate coleg, pe zona "aia"...... Am trecut și la 03:15 noaptea... Erau "echipaje la pândă" și eu, personal eram avertizat prin radio, deși colaborez excepțional cu "rurierii".... Dar eram cu probleme, greu, lung, lat și înalt.... Și este adevărat, că "motoriștii" ocazionali, vroiau să-și facă  de cap, dar nu prea aveau unde..... Așa că "sectorul" de WSRB de pe DN 2 km 13-16, nu prea are valențe într-o "estimare accidentogenă" (o fi corect termenul ?)... Din principiu, e un sector, cu "lacune statistice", adică aglomerat, direcții divergente, apropiere de DNCB, spații comerciale dense și alte "șicane", printre care reducere drastică de ritm în trafic, semafoare care, pe undeva, pe două roți, nu-ți permit să fii kamikaze.....
 ... Nu cred că merită "statutul de etalon"....... Dar nu aș vrea să văd pe careva prăbușit pe drum, alunecând pe asfalt, și să treacă "măcar tangent" de sau prin, acest WSRB, mult lăudat, care mai are din loc în loc și niște "mici" stâlpișori metalici.....
  SINCER, eu v-aș recomanda, să băteți drumurile țării 24/24 ore și mai apoi să vorbim, de "una" sau "de alta".... Teoria-i bună.... Dar practic, eu mă lovesc de teoria unora care-s șoferi de duminică sau de linie dreaptă și au drept de legiferare.... Nu spun NIMIC MAI MULT, dar încep să mă satur de inepții !!
 Și adepților "parapeților SEPARATORI", le dau un exemplu de IDIOȚENIE crasă, la varianta de ocolire Buzău, de la coborîrea de pe pasajul "Ursus" peste DN 10, mai departe spre Mărăcineni, unde UN DEȘTEPT al unui DRDP a plantat niște parapeți "N.J". cu H =1,00 m  cum cobori de pe pasaj spre Mărăcineni/Poșta Câlnău, chiar în "buza pasajului", de te trezești cu parapetul în botul mașinii și ÎNTRE PARAPET și STREAȘINA unei anexe de aici abia ai 4,00m lățime...... ASTA PE O CENTURĂ DE "DN" ce leagă Buzăul de restul Moldovei și nu numai... Am impresia că cineva nu are toate mințile-n cap.... Cum poți face o astfel de tâmpenie, pe un drum de o astfel de importanță la care dai și autorizații de transport , dar "rahatul" de aici, nu apare SUB NICIO FORMĂ în tabelul de restricții (că dacă apare, SE RUPE MOLDOVA DE MUNTENIA din cauza aberației tâmpite...)... Ai autorizație și dai în acoperișul omului dacă ai ceva peste 4,00 m lățime..... Și partea proastă e că "deșteptul" a impus așezarea unor parapeți de 1,00m înălțime, încăt DACĂ TRAILERUL nu poate fi liftat la peste 1,00 m nu poți trece cu piesa peste buza parapetului de pe axa drumului, ca să te poți strecura cumva !!... Îmi vine să-l dau cu capul de parapeți pe acel "deștept"...... Să plătească el autorizații și toate costurile suplimentare pentru o eventuală (deocamdată inexistentă) ocolire.....
 De la bordul autoturismului, este o altă priveliște......

cristi5

A fost aprobata zilele trecute noua strategie nationala de siguranta rutiera.

https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2022/05/HG-83.pdf

Poate gasim documentul sa-l punem aici.

La document a lucrat si Gheorghe Ursachi, un specialist din UK care a fost consilier la MT in fostul guvern. Stiu ca a incercat o abordare mai integrata intre ministere, gen Viziunea Zero, dar zice ca dupa plecarea lui documentul a fost "tuns".

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2264313500410892&id=100004967925898

cavver

#7602
Documentul referit de anexa se gaseste la ministerul transporturilor : AICI

b1

Motociclist mort prins sub o mașină (foto + video).
Cauze:
- balize montate recent nesemnalizate corespunzător;
- depășirea unui vehicul de pe b2 pe constrasens (depășind astfel linia dublă continuă);
- mașinii care a fost implicată în accident i-a săltat botul la cel puțin 1 m de asfalt, deci motociclistul avea viteză.

(nu recomand să dați cu sunet :puke: )
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

adiarc

da...pacat..stim cu totii cum sunt marcate drumurile,dar aici,motociclistul a ales,din pacate sa ignore atat limita de viteza in zona,cat mai ales linia continuua...cu rezultatul de mai sus.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura